Ma volt az ATV-n. A riporternő felolvastott tőle egy idézett február 4-ei tárgyalásról, hogy "11-ig kikell tartaniuk". Ugye nem kell mondani mi lesz 11-én. Gaskó erre érdekesen nem emlékezet és elkérte a jegyzőkönyvet, hogy elolvasa végig, mert csak úgy tud nyilatkozni. Igaz egy másik általa mondott mondatra arról a napról kristálytisztán emlékezett. Nagyon látszott, hogy erre direkt nem akart emlékezni.
De nem reális! Ezért felesleges a sztrájk. Ez egy ökörség! Gaskó politikai céljai most épp emögé bujtatva. Decemberben befürdött a politikai sztrájkjával, hát most ilyen indokot talált ki...
"... minden valószínűség szerint a "létszám-cél" is szerepel..."
Biztos szentség, hogy szerepel!
Ami pedig a bérmegtakarítást illeti: roppant érdekesnek tartom, hogy mindig az apparátban és az ahhoz közel lévők kapták a bérmegtakarítás után szétosztható jutalmak igen jelentős százalékát. A maradékot nagyon jó stratégiai hozzáértésről tanubizonyságot adva úgy szórták szét frutti helyett a népnek, hogy az "Oszd meg és uralkodj!"-elv érvényesülni tudjon. Egyszer én is azért kaptam egy igen nagy összeget - netto 2300 ft-ot -, mert pont szolgálatban voltam! Legalább volt miből meghívni a kollégákat este!
Nem tudom, hogy mennyi munkát végeznek, valamennyit biztos, mert a világ összes vasútján vannak ilyen funkciók... Vezetőből sokkal kevesebb van, mint nem vezetőből, ezért ha a nem vezetők fizetése lenne magas, az sokkal-sokkal többe kerülne. Ezen kívül a nem vezetők fizetését a vezetők döntik el, és annak mindig magasabb a fizetése, aki arról dönt. Ez az élet egyik igazságtalansága.
>>A Mozdonyvezetők mit csinálnak akkor ha taxxx beteljesíti igéretét és megszünnek a vasutvonalak?
Erre nehéz válaszolni, de 2 lehetőség van: - vagy most lesz valami változás vagy - 20 évig még elbohóckodnak úgy mint most, de aztán egy méter vasút sem lesz
Mint írtam emílben, nincs semmi gond azzal a bizonyos megjegyzéseddel. Legalábbis nálam.
De, hogy szót ejtsek a "Forgalmisták Szakszervezetéről": az egyik, a G.I. féle, meg egy másik, nem olyan régen reprezentatív aláírt egy olyan bérmegállapodást tavaly, amely szerintem papíron sem valami gyönyörű, gyakorlatban pedig egy nagy rakás guanó!
Egyetlen szakszervezet nem írta alá a mai napig sem!
Egyébként a munkahelyeket és a munkaköröket nem a szakszervezetek szüntetik meg. Ha pedig nem lehet elkerülni, akkor legalább a felszabaduló bért ne a vezetők között legyen már szétosztva bérmegtakarítás (!!!!) címen! Pláne akkor, ha az adott munkakör megszünése után a feladatokat szétdobják a megmaradó dolgozók között!
>Ha már profok vagytok a fizetésben akkor legalább mondjátok meg lehet e 9,7% vagy 15,5 % emelkedőn vasuti megállóhelyet létesíteni? Nem vagyok én prof semmiben, a vasútban pláne nem, de ezek a meredekségek nekem nagyon magasnak tűnnek, ez már fogaskerekű vasút... :-))
Azt talán kérdezd meg a "FORGALMISTÁK SZAKSZERVEZETÉTŐL". Szvsz van belőle bőven, mind a bérért harcolt, nem vette észre, hogy a másik kolléga megszünt munkahelye miatt kapott béremelést, és többet is dolgozik e miatt!
Nagyon sajnálom, ha ez a lenti megjegyzésem akasztotta volna meg a szépen induló párbeszédet, nem akartam semmi sértőt írni MÁVosokra, pusztán csak marslakó néhány hetes "khamos félék" beirására céloztam... Ha valaki sértőnek érezte volna, elnézést kérek.
>Sajna, ma már a munkaerő-piacon is piacgazdálkodás van. Ma már egy munkát épp annyiért válallnak el, amennyit fizetnek érte! Nagy igazság! Ez a világegyetem valamennyi pénzért vállalt munkájára igaz! Mert minden munkát annyiért vállalnak, amennyit fizetnek érte... Ha meg nem vállalják, akkor nem is fizetnek...
A sajna mellékmondatodra: sajna egy frászt. Az jobb volt, amikor a ragyás azt mondta, hogy a MÁVosnak többet kell keresnie, mint a mérnöknek meg az orvosnak, mert azok improduktívak? Na jó, nektek jobb volt, de erős kisebbségben vagytok! :-))
>:-) Azt hiszem, nekem a barátom. De lehet, hogy tévedek :-)) Nem tévedsz, neked is a barátod vagyok, pedig te nem is vagy vasút! :-)) Na, látod, Gab B., hogy nem csak vasútbarát vagyok? :-))