Keresés

Részletes keresés

Gab B. Creative Commons License 2005.09.05 0 0 270
Ja, normális esetben! Na de a MÁV-nál ott van!
Előzmény: Törölt nick (269)
Gab B. Creative Commons License 2005.09.04 0 0 268
"... minden valószínűség szerint a "létszám-cél" is szerepel..."

Biztos szentség, hogy szerepel!

Ami pedig a bérmegtakarítást illeti: roppant érdekesnek tartom, hogy mindig az apparátban és az ahhoz közel lévők kapták a bérmegtakarítás után szétosztható jutalmak igen jelentős százalékát.
A maradékot nagyon jó stratégiai hozzáértésről tanubizonyságot adva úgy szórták szét frutti helyett a népnek, hogy az "Oszd meg és uralkodj!"-elv érvényesülni tudjon.
Egyszer én is azért kaptam egy igen nagy összeget - netto 2300 ft-ot -, mert pont szolgálatban voltam! Legalább volt miből meghívni a kollégákat este!
Előzmény: Törölt nick (267)
Gab B. Creative Commons License 2005.06.29 0 0 265
"Ez az élet egyik igazságtalansága."

Többek közt ez is.
Előzmény: manhattani (264)
manhattani Creative Commons License 2005.06.28 0 0 264
Nem tudom, hogy mennyi munkát végeznek, valamennyit biztos, mert a világ összes vasútján vannak ilyen funkciók...
Vezetőből sokkal kevesebb van, mint nem vezetőből, ezért ha a nem vezetők fizetése lenne magas, az sokkal-sokkal többe kerülne. Ezen kívül a nem vezetők fizetését a vezetők döntik el, és annak mindig magasabb a fizetése, aki arról dönt.
Ez az élet egyik igazságtalansága.
Előzmény: Gab B. (263)
Gab B. Creative Commons License 2005.06.27 0 0 263
"A vasutasok fizetése magas, mely fizetést a vezetőik útján vesznek fel."

Ezt ugye úgy érted, hogy a vasutas vezetők fizetése a magas? Főleg ahhoz képest amennyi és amilyen érdemi munkát végeznek.
Előzmény: manhattani (262)
manhattani Creative Commons License 2005.06.26 0 0 262

>>Szerintem nem sok a vasutasok fizetése
>Szerintem sem.

 

Ez a helyzet teljes félreértése.

A vasutasok fizetése magas, mely fizetést a vezetőik útján vesznek fel.

seTTebello Creative Commons License 2005.06.16 0 0 261
>>mekkora emelkedőn lehet még megállóhely ?

Amekkorán el tud indulni a vonat.

>>Szerintem nem sok a vasutasok fizetése

Szerintem sem.

>>A Mozdonyvezetők mit csinálnak akkor ha taxxx beteljesíti igéretét és megszünnek a vasutvonalak?

Erre nehéz válaszolni, de 2 lehetőség van:
- vagy most lesz valami változás
vagy
- 20 évig még elbohóckodnak úgy mint most, de aztán egy méter vasút sem lesz



Előzmény: Törölt nick (252)
manhattani Creative Commons License 2005.06.15 0 0 260
Na, más is tud topicdöglesztőt irni... :-)
Előzmény: bj13 (259)
bj13 Creative Commons License 2005.06.10 0 0 259

Drága barátom, a Mozdonyvezetők Szakszervezete az első helyre tette a mozdonyvezetők foglalkoztatását

 

Azért csak finoman az ünnepléssel!

 

Tehát inkább a munkahely, mint a fizetésemelés!

 

Miközben nyugdíjasokat  mv-ket foglalkoztatnak? Ugyan!

Előzmény: Törölt nick (253)
Gab B. Creative Commons License 2005.06.10 0 0 258
Vagy enyhén emelkedő Malév gép.


Manhattani!

Mint írtam emílben, nincs semmi gond azzal a bizonyos megjegyzéseddel. Legalábbis nálam.


De, hogy szót ejtsek a "Forgalmisták Szakszervezetéről": az egyik, a G.I. féle, meg egy másik, nem olyan régen reprezentatív aláírt egy olyan bérmegállapodást tavaly, amely szerintem papíron sem valami gyönyörű, gyakorlatban pedig egy nagy rakás guanó!

Egyetlen szakszervezet nem írta alá a mai napig sem!


Egyébként a munkahelyeket és a munkaköröket nem a szakszervezetek szüntetik meg. Ha pedig nem lehet elkerülni, akkor legalább a felszabaduló bért ne a vezetők között legyen már szétosztva bérmegtakarítás (!!!!) címen! Pláne akkor, ha az adott munkakör megszünése után a feladatokat szétdobják a megmaradó dolgozók között!
Előzmény: manhattani (257)
manhattani Creative Commons License 2005.06.10 0 0 257
>Ha már profok vagytok a fizetésben akkor legalább mondjátok meg lehet e 9,7% vagy 15,5 % emelkedőn vasuti megállóhelyet létesíteni?
Nem vagyok én prof semmiben, a vasútban pláne nem, de ezek a meredekségek nekem nagyon magasnak tűnnek, ez már fogaskerekű vasút... :-))
Előzmény: Törölt nick (252)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.09 0 0 256

Lassan nem lesz hely ahol kereszt lehet(ne)

mellévonalakon sok ilyen lehetőséget zártak ki.

Most 3400 km mellékvonal 10000 ember állása forog veszélyben.

Előzmény: Törölt nick (255)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.09 0 0 255
Azt talán kérdezd meg a "FORGALMISTÁK SZAKSZERVEZETÉTŐL". Szvsz van belőle bőven, mind a bérért harcolt, nem vette észre, hogy a másik kolléga megszünt munkahelye miatt kapott béremelést, és többet is dolgozik e miatt!
Előzmény: Törölt nick (254)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.09 0 0 254
Forgalmistákkal mi lesz?
Előzmény: Törölt nick (253)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.09 0 0 253

A Mozdonyvezetők mit csinálnak akkor ha taxxx beteljesíti igéretét és megszünnek  a vasutvonalak?

 

Drága barátom, a Mozdonyvezetők Szakszervezete az első helyre tette a mozdonyvezetők foglalkoztatását! Tehát inkább a munkahely, mint a fizetésemelés!

Előzmény: Törölt nick (252)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.09 0 0 252

Tulajdonképp Kedves Gab B M62 187 meg manhattani

legyek kicsit off:

 

mekkora emelkedőn lehet még megállóhely ?

 

Ha már profok vagytok a fizetésben akkor legalább mondjátok meg lehet e 9,7% vagy 15,5 % emelkedőn vasuti megállóhelyet létesíteni?

 

Szerintem nem sok a vasutasok fizetése  nagyon sok kis aranyos szolgálati helyet megszüntettek a forgalmistáknak emiatt nehezebb.

A Mozdonyvezetők mit csinálnak akkor ha taxxx beteljesíti igéretét és megszünnek  a vasutvonalak?

 

Akkor 0 Ft lesz adott helyen a fizetés, helyette munkanélküli segély?

Előzmény: Gab B. (237)
manhattani Creative Commons License 2005.06.09 0 0 251
Nagyon sajnálom, ha ez a lenti megjegyzésem akasztotta volna meg a szépen induló párbeszédet, nem akartam semmi sértőt írni MÁVosokra, pusztán csak marslakó néhány hetes "khamos félék" beirására céloztam...
Ha valaki sértőnek érezte volna, elnézést kérek.
Előzmény: manhattani (250)
manhattani Creative Commons License 2005.05.31 0 0 250
>Nekem ugyan nem – már csak a koromnál fogva sem!
Nem rád értettem, hanem az olyan MÁVos félékre :-)))))))
Előzmény: M62 187 (249)
M62 187 Creative Commons License 2005.05.31 0 0 249

"Na jó, nektek jobb volt..."

 

Nekem ugyan nem – már csak a koromnál fogva sem! :-))

Előzmény: manhattani (247)
Gab B. Creative Commons License 2005.05.31 0 0 248
Látom látom! Vasutas barát is! :)
Előzmény: manhattani (247)
manhattani Creative Commons License 2005.05.31 0 0 247

>Sajna, ma már a munkaerő-piacon is piacgazdálkodás van. Ma már egy munkát épp annyiért válallnak el, amennyit fizetnek érte!
Nagy igazság! Ez a világegyetem valamennyi pénzért vállalt munkájára igaz!
Mert minden munkát annyiért vállalnak, amennyit fizetnek érte...
Ha meg nem vállalják, akkor nem is fizetnek...

 

A sajna mellékmondatodra: sajna egy frászt. Az jobb volt, amikor a ragyás azt mondta, hogy a MÁVosnak többet kell keresnie, mint a mérnöknek meg az orvosnak, mert azok improduktívak?
Na jó, nektek jobb volt, de erős kisebbségben vagytok! :-))

 

>:-) Azt hiszem, nekem a barátom. De lehet, hogy tévedek :-))
Nem tévedsz, neked is a barátod vagyok, pedig te nem is vagy vasút! :-))
Na, látod, Gab B., hogy nem csak vasútbarát vagyok? :-))

Előzmény: M62 187 (246)
M62 187 Creative Commons License 2005.05.31 0 0 246

"Tényleg "vasútbarát" vagy! Csak a vasúthoz mi, vasutasok is hozzátartozunk."

 

:-) Azt hiszem, nekem a barátom. De lehet, hogy tévedek :-))

Előzmény: Gab B. (230)
M62 187 Creative Commons License 2005.05.31 0 0 245

"Sajna, ma már a munkaerő-piacon is piacgazdálkodás van. Ma már egy munkáért épp annyit fizetnek, amennyiért elvállalják."

 

:-) Évek őta hallgatom Tőled ezt a mondatot. Tudom, hogy valahol nagyon sántít, csak nehezen tudom szalonképesen megfogalmazni, hogy hol... :-)

Szerintem ez a gondolat a következőképpen korrekt:

 

Sajna, ma már a munkaerő-piacon is piacgazdálkodás van. Ma már egy munkát épp annyiért válallnak el, amennyit fizetnek érte!

Előzmény: manhattani (236)
manhattani Creative Commons License 2005.05.30 0 0 244

>Egyiktek se hülyézte le a másikat és nem is küldtétek el egymást sehová...............tényleg. Hogy fogtok így aludni ?

Már értem, hogy miért irkálsz te olyanokat esténként. Olcsóbb, mint az altató.

Előzmény: Törölt nick (239)
Gab B. Creative Commons License 2005.05.30 0 0 243
:-((
Előzmény: manhattani (242)
manhattani Creative Commons License 2005.05.30 0 0 242
A fene se' kért meg, hogy a nevemben nyilatkozz!  :-))
Előzmény: Gab B. (241)
Gab B. Creative Commons License 2005.05.29 0 0 241
Köszönöm Taxxx, Manhattani nevében is!

"Hogy fogtok így aludni ?"

Ma éjjel még fogok, de holnap nem, mert éjszakás leszek. :))
Előzmény: Törölt nick (239)
Gab B. Creative Commons License 2005.05.29 0 0 240
Akkor én lehet, hogy nem vagyok szabványvasutas? (Talán nem is baj.)
Előzmény: manhattani (238)
manhattani Creative Commons License 2005.05.29 0 0 238

>Vörösbor nem lehet? :))
Te idelátsz a monitoromon át??
Csak azért írtam sört, mert az olyan vasúti szabványital...

 

Figyelj, annyira egyetértünk, hogy nem is érdemes válaszolnom :-))))

Előzmény: Gab B. (237)
Gab B. Creative Commons License 2005.05.29 0 0 237
"Na, veled már leülhetnénk sör mellé is megbeszélni ezt, nem biztos, hogy összeverekednénk! :-))"

Vörösbor nem lehet? :))

"Hallottál az utasítást szigorúan betartós munkalassító (megállító) sztrájkról? :-))"

Persze, hogy hallottam. Azért írtam, hogy "kell" és nem azt, hogy "elő van írva". Bár lehet, hogy úgy kellene!

"Több olyat hallottam, aki valaha bement több órával korábban, pucolta a mozdonyt, a vezetőállást, a szélvédőt, a motort. Ma ilyet sehol sem látok, és a szélvédőt is főleg a vidékiek pucolják...Nem lett mind rossz ember. Más baj van itt..."

Ezért emberi kérdés. Nem lettek rosszabb emberek, ezt hozták ki belőlük. Én is bennt maradtam annak idején a szolgálat leteltével, ha esett a hó csak azért, hogy segítsek váltót takarítani. Ma nem hiszem, hogy megtenném.
(A Fradis eset akkor is durva!)

"(Általában) többet ér a főnök kegye, mint a munka hegye. Sőt, akkor már dolgozni sem nagyon kell..."

Többet. Sajnos.
És nem kell. Sajnos.
Így aztán még szakmai hozzáértés nélkül is előre juthatnak egyesek. Sajnos.

"Sajna, ma már a munkaerő-piacon is piacgazdálkodás van. Ma már egy munkáért épp annyit fizetnek, amennyiért elvállalják."

Nekem nincs lehetőségem alkudozni a béremről. Elémrakták aztán eszem, nem eszem, ez van!

"Tudom, volt a régi szép idő, amikor többet kerestek a MÁV végrehajtó szolgálatban, mint egy ugyanakkora idővel rendelkező orvos vagy mérnök. Mostanra fordult a kocka (már ahol...), és ez sok MÁVost borzasztóan bosszant."

Ajjaj, régi szép idők! :))

Nem a mérnök vagy az orvos fizetése a bosszantó, hanem azé a Máv alkalmazotté, aki sík hülye a vasúthoz, egyetlen éjszakát, hétvégét vagy bármilyen ünnepnapot nem töltött el az asztal mögött vagy a mozdony vezetőállásán, mégis ő a Jani!
Igazad van, fordult a kocka, már ahol!

"Sajna, ma a fizetés nem a megbecsülés mértéke (van, akinél sokkal magasabb! :-)) ), hanem piaci tényező. Ez van."

Bizony, ez van!
Emellett a nem túl ütőképes fizetés mellett ráadásul még azt tapasztalja a dolgozó, hogy a saját főnökei erkölcsileg sem nézik semmibe a munkáját és szinte keresik, kutatják, hol lehetne még egyet belerúgni! Tisztelet a kivételnek!

"De azért mobilotok és képmagnótok most van, nem akkor volt! :-))"

Van, mint ahogy gondolom, Neked is.

A mobilom egy nem túl fiatal Nokia 3330-as, a videomagnóm elmúlt 8 éves. A dvd lejátszóm a szüleimtől kaptam, a számítógépem és a TV-m részletre vettem. Ezek manapság nem luxuscikkek., akkor az volt. DVD még nem is létezett.
Előzmény: manhattani (236)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!