"... minden valószínűség szerint a "létszám-cél" is szerepel..."
Biztos szentség, hogy szerepel!
Ami pedig a bérmegtakarítást illeti: roppant érdekesnek tartom, hogy mindig az apparátban és az ahhoz közel lévők kapták a bérmegtakarítás után szétosztható jutalmak igen jelentős százalékát. A maradékot nagyon jó stratégiai hozzáértésről tanubizonyságot adva úgy szórták szét frutti helyett a népnek, hogy az "Oszd meg és uralkodj!"-elv érvényesülni tudjon. Egyszer én is azért kaptam egy igen nagy összeget - netto 2300 ft-ot -, mert pont szolgálatban voltam! Legalább volt miből meghívni a kollégákat este!
Nem tudom, hogy mennyi munkát végeznek, valamennyit biztos, mert a világ összes vasútján vannak ilyen funkciók... Vezetőből sokkal kevesebb van, mint nem vezetőből, ezért ha a nem vezetők fizetése lenne magas, az sokkal-sokkal többe kerülne. Ezen kívül a nem vezetők fizetését a vezetők döntik el, és annak mindig magasabb a fizetése, aki arról dönt. Ez az élet egyik igazságtalansága.
>>A Mozdonyvezetők mit csinálnak akkor ha taxxx beteljesíti igéretét és megszünnek a vasutvonalak?
Erre nehéz válaszolni, de 2 lehetőség van: - vagy most lesz valami változás vagy - 20 évig még elbohóckodnak úgy mint most, de aztán egy méter vasút sem lesz
Mint írtam emílben, nincs semmi gond azzal a bizonyos megjegyzéseddel. Legalábbis nálam.
De, hogy szót ejtsek a "Forgalmisták Szakszervezetéről": az egyik, a G.I. féle, meg egy másik, nem olyan régen reprezentatív aláírt egy olyan bérmegállapodást tavaly, amely szerintem papíron sem valami gyönyörű, gyakorlatban pedig egy nagy rakás guanó!
Egyetlen szakszervezet nem írta alá a mai napig sem!
Egyébként a munkahelyeket és a munkaköröket nem a szakszervezetek szüntetik meg. Ha pedig nem lehet elkerülni, akkor legalább a felszabaduló bért ne a vezetők között legyen már szétosztva bérmegtakarítás (!!!!) címen! Pláne akkor, ha az adott munkakör megszünése után a feladatokat szétdobják a megmaradó dolgozók között!
>Ha már profok vagytok a fizetésben akkor legalább mondjátok meg lehet e 9,7% vagy 15,5 % emelkedőn vasuti megállóhelyet létesíteni? Nem vagyok én prof semmiben, a vasútban pláne nem, de ezek a meredekségek nekem nagyon magasnak tűnnek, ez már fogaskerekű vasút... :-))
Azt talán kérdezd meg a "FORGALMISTÁK SZAKSZERVEZETÉTŐL". Szvsz van belőle bőven, mind a bérért harcolt, nem vette észre, hogy a másik kolléga megszünt munkahelye miatt kapott béremelést, és többet is dolgozik e miatt!
Nagyon sajnálom, ha ez a lenti megjegyzésem akasztotta volna meg a szépen induló párbeszédet, nem akartam semmi sértőt írni MÁVosokra, pusztán csak marslakó néhány hetes "khamos félék" beirására céloztam... Ha valaki sértőnek érezte volna, elnézést kérek.
>Sajna, ma már a munkaerő-piacon is piacgazdálkodás van. Ma már egy munkát épp annyiért válallnak el, amennyit fizetnek érte! Nagy igazság! Ez a világegyetem valamennyi pénzért vállalt munkájára igaz! Mert minden munkát annyiért vállalnak, amennyit fizetnek érte... Ha meg nem vállalják, akkor nem is fizetnek...
A sajna mellékmondatodra: sajna egy frászt. Az jobb volt, amikor a ragyás azt mondta, hogy a MÁVosnak többet kell keresnie, mint a mérnöknek meg az orvosnak, mert azok improduktívak? Na jó, nektek jobb volt, de erős kisebbségben vagytok! :-))
>:-) Azt hiszem, nekem a barátom. De lehet, hogy tévedek :-)) Nem tévedsz, neked is a barátod vagyok, pedig te nem is vagy vasút! :-)) Na, látod, Gab B., hogy nem csak vasútbarát vagyok? :-))
"Na, veled már leülhetnénk sör mellé is megbeszélni ezt, nem biztos, hogy összeverekednénk! :-))"
Vörösbor nem lehet? :))
"Hallottál az utasítást szigorúan betartós munkalassító (megállító) sztrájkról? :-))"
Persze, hogy hallottam. Azért írtam, hogy "kell" és nem azt, hogy "elő van írva". Bár lehet, hogy úgy kellene!
"Több olyat hallottam, aki valaha bement több órával korábban, pucolta a mozdonyt, a vezetőállást, a szélvédőt, a motort. Ma ilyet sehol sem látok, és a szélvédőt is főleg a vidékiek pucolják...Nem lett mind rossz ember. Más baj van itt..."
Ezért emberi kérdés. Nem lettek rosszabb emberek, ezt hozták ki belőlük. Én is bennt maradtam annak idején a szolgálat leteltével, ha esett a hó csak azért, hogy segítsek váltót takarítani. Ma nem hiszem, hogy megtenném. (A Fradis eset akkor is durva!)
"(Általában) többet ér a főnök kegye, mint a munka hegye. Sőt, akkor már dolgozni sem nagyon kell..."
Többet. Sajnos. És nem kell. Sajnos. Így aztán még szakmai hozzáértés nélkül is előre juthatnak egyesek. Sajnos.
"Sajna, ma már a munkaerő-piacon is piacgazdálkodás van. Ma már egy munkáért épp annyit fizetnek, amennyiért elvállalják."
Nekem nincs lehetőségem alkudozni a béremről. Elémrakták aztán eszem, nem eszem, ez van!
"Tudom, volt a régi szép idő, amikor többet kerestek a MÁV végrehajtó szolgálatban, mint egy ugyanakkora idővel rendelkező orvos vagy mérnök. Mostanra fordult a kocka (már ahol...), és ez sok MÁVost borzasztóan bosszant."
Ajjaj, régi szép idők! :))
Nem a mérnök vagy az orvos fizetése a bosszantó, hanem azé a Máv alkalmazotté, aki sík hülye a vasúthoz, egyetlen éjszakát, hétvégét vagy bármilyen ünnepnapot nem töltött el az asztal mögött vagy a mozdony vezetőállásán, mégis ő a Jani! Igazad van, fordult a kocka, már ahol!
"Sajna, ma a fizetés nem a megbecsülés mértéke (van, akinél sokkal magasabb! :-)) ), hanem piaci tényező. Ez van."
Bizony, ez van! Emellett a nem túl ütőképes fizetés mellett ráadásul még azt tapasztalja a dolgozó, hogy a saját főnökei erkölcsileg sem nézik semmibe a munkáját és szinte keresik, kutatják, hol lehetne még egyet belerúgni! Tisztelet a kivételnek!
"De azért mobilotok és képmagnótok most van, nem akkor volt! :-))"
Van, mint ahogy gondolom, Neked is.
A mobilom egy nem túl fiatal Nokia 3330-as, a videomagnóm elmúlt 8 éves. A dvd lejátszóm a szüleimtől kaptam, a számítógépem és a TV-m részletre vettem. Ezek manapság nem luxuscikkek., akkor az volt. DVD még nem is létezett.