Balesetben életét vesztette Richard Sainct, a Dakar-rali háromszoros győztese.
A francia motoros a Fáraó-rali negyedik szakaszán kétszer bukott KTM-motorkerékpárján, a második végzetes volt. A helyszínre érkező mentőhelikopter már csak a 34 éves versenyző halálát tudta megállapítani.
Sainct 1999-ben, 2000-ben és tavaly diadalmaskodott a Párizs-Dakar-ralin.
"Mi is csak a mai verseny végén értesültünk a tragédiáról, nem tudjuk, mi történhetett" - mondta Palik László, aki Darázsi Gábor navigátorral vesz részt a viadalon.
"A mai 435 km-es táv pokoli nehéz volt, amelyen 230 km-en keresztül homokdűnéket kellett megmászni, és némelyiknél a szakadék volt a vége."
A tragédia után a KTM-csapat bejelentette, hogy visszalép a versenytől.
Alfred: kösz.
volt itt valahol egy mp3 a fix tv-s adásból, ott is hasonlóan nyilatkozott.
konkúzió: idén veszek egy terepjárót és ott a helyem. nem a dakaron, hanem a beszélgetésen :)
Jó hogy volt valaki, akinek volt annyi esze, hogy csinált egy-két képet. Én sajnos itthon felejtettem az én gépemet.
Hol van a többi érdeklődő??
Megálltunk a növésben??
Üdv
Megnéztem a Mammutban a Szalay-ékat. Azt hiszem, hogy az autó az egy külön tanulmány. Úgy hozták el ide, ahogy a tv-ben is láthattuk, hiányzik egy csomó karosszériadarab róla, lámpa helyettesítve egy kisebbel, itt-ott szegecselve, javítva. Kérdeztem is, hogy mi lesz a kaszni sorsa? Csere? Mondták, hogy majdnem. Szóval érdekes volt látni egy Dakart megjárt autót. A kamiont is kiállították, azon is látszott, hogy megviselte a homok, de annyira nem voltak azért láthatóak a nyomok, mint az autón. Azért mondták, hogy ők tudják, hogy egy csomó mindent cserélni kell, ha nem is látja laikus.
Kicsit jellemző a szervezésre, hogy Szalay-ék ott ültek az autó előtt egy padon, se egy asztal, valami körítés, a kollégámnak, aki nem járatos annyira ebben a dologban, nem volt világos, hogy itt a Szalay-ék ültek. Szóval ezen a téren van még mit tanulni.
Üdv
X polgártárs:
Két és fél órát beszélt! Ezt nem tudom összefoglalni!
Az elején vázolta az autós, aztán a hajós múltját, tereprally kezdetek, aztán Nissan PickUp evo1, evo2, evo3 története. Közben videofilmek a háttérben, folyton közbekérdeztünk... a végén már szabadkozott, hogy korán kell kell nie másnap, engedjük már el!
Nagyon határozottan, de nagyon sportszerűen nyilatkozott a többi Dakarosról.
Palikról úgy beszélt, hogy néha már komolyan elszégyeltem magamat a netező-fikázók nevében.
(Többen írták, hogy akkor röhöghetünk Plakát Palin, ha legalább annyit letettünk az asztalra, mint ő. Na, Kis Sanyi letett már ezt-azt az asztalra, és bizony sokkal megbocsájtóbb, és sokkal empatikusabban viseltetik 170-es kedvencünkkel mint mi, mindazonáltal csöppet sem ajnározta és nagyon pontosan látja szakmai gyengeségét.)
Február 5-én 12 órától a Szalay Dakar Team a Mammut 2 bevásárló központ földszintjén a szökőkútnál kiállítja versenyautóját, illetve a Mammut 2 elé versenykamionját. Az autó február 12-ig, a kamion február 16-ig tekinthető meg. A Szalay Dakar Team teljes csapata február 5-én, csütörtökön 14 és 17 óra között válaszol minden érdeklődő kérdésére.
Ha valaki tud valami lelőhelyet a defektes álltamagázonszáznyolcvanasról, ne felejtse el ide "beszögelni", szerintem nagyon sokan vagyunk kíváncsiak rá.
Üdv
Többmindenben igazad van: 1.barna nem alapvetően hülye, hanem seggnyaló 2. palik nem autóversenyző, hanem segg.
Legyen igazad, én is szeretném megérni, hogy a Kis-ék dobogóra érjenek. Szerintem bennük van is annyi tudás, hogy legyen esélyük erre, csak ehhez is kell szerencse is, hogy az autó is úgy akarja.
Üdv