Network-ös ismerőseimet látva én is tapasztaltam, hogy olyan emberek integetnek, tapsolnak, pezsegnek ott fantasztikus optimizmussal és lelkesedéssel, akik semmit a világon nem csinálnak, eszük ágában sincs dolgozni, és még az is tiszta véletlen, ha egyszer elérik a 3 százalékot. Viszont a szeánszok hangulata, a kazetták életerőt sugárzó optimizmusa kialakít valamiféle érzelmi függőséget. Akiket beszippant ez a milliő, azok találnak egy olyan közösséget, amely tiszteli és megbecsüli, néha még ünnepli is őket, ez pedig nem igazán jellemző más közösségekre. De hiába hallgat valaki egész nap kazikat, hiába van ott valaki minden rendezvényen, hiába ken magára mindent 100 százalékos termékhasználóként, ez nem munka, ezzel nem lehet pénzt keresni. Pedig sok-sok lelkes nulla százalékos abba az illúzióba ringatja magát, hogy ők ilyenkor dolgoznak.
Persze, ezt most csak úgy leírtam, semmi újat nem mondtam vele. :)
"Ahhoz, hogy én sikeres legyek, nem elég egy messiást találnom, minimum kettő kell belőle"
Nem, egyet sem kell találnod. csak találnod kell 2 olyan embert, akinek az ismerősének, az ismerősei.... közt ott van. A lényeg, hogy 2 külön lábban legyenek.
Ezért ne állj meg 2 frontnál!
És pont itt az ellentmondás:
"közülük csak a messiásoknak van komoly jövője"
Éppen ezért nem igaz:
Ha én találok 6 embert frontra, ahol 2 lábban mélységben van 2 messiás, akkor már nekem is szép pénzem van. Akkor már én is messiás vagyok?
Itt nem igaz az, ami a hagyományos piramisban (normál cégek)
Hogy nem kereshetsz többet, mint a főnököd.
Itt pont az a cél, hogy náladnál jobb embereket találj, igaz, hogy ők többet keresnek, mint te, de ezáltal te is többet keresel.
Egyébként pont azon gondolkodtam, hogy ha csak 1 frontod van, aki alatt valahol van egy messiás (tetszik ez a szó, erőltetett, de az általad vázolt ténynek megfelelő :-))) akkor már vásárlóként is megéri, mert elég komoly "árengedményt" kapsz utána.
"és fél év, egy év múlva jön rá, hogy 1) vagy becsapták, 2) vagy ő csak törzsvásárlónak alkalmas. Egyik sem lehet valami felemelő érzés. "
Igaz! a 2. az, 1. is sajnos igaz lehet.
Én megint csak ismétlem magam, Rájön, becsapták, vagy ő csak törzsvásárlónak alkamas.
miért is? Nincs meg a célja, nincs kitartása.
Saját példa: Azt veszem észre, van olyan üzlettársam, aki nagyon lelkes, ő aztán.. De dolgozni, azt valahogy nem. Ebben a hónapban tartott 2 MT-t. Akkor ő lehet lelkes, de ha a munkát nem teszi bele, akkor nincs eredmény. És hiába mondom meg neki, "megigérem..." "ne nekem igérd, ez a TE üzleted..."
És a végén kiderül, nincs célja, amiért hajlandó lenne dolgozni. Most megint ott tartunk, mint februárban: 1. - legyen célod...
Akkor most én becsaptam őt? Vagy ő saját magát?
Vagy ő az aki csak törzsvásárlónak jó?
Mert a lelkesedés, és a csillogó szem tényleg nem elég!
"Ezért kell elmondani az elején, hogy a cél egy fogyasztói hálózat felépítése, nem" milliomosképző"
Ezzel én is kicsit vitatkoznék....
A cél tényleg a fogyasztói hálózat kiépítése + olyan emberek megtalálása, aki kiépítik a hálózatot. Aki pedig kiépíti az jogosan várja a milliókat. (Nem aki próbálkozik, hanem aki kiépíti) Nem tudom, milyen könyvek és audióanyagok vannak nálatok, de azt azért el kell mondanom, hogy nálunk a segédanyagok célja éppen a szakmai és pénzügyi intelligencia emelése. Hogy valaki fejben is "milliomossá" és profivá váljon.
És a buktató pont itt van. Hiszen sok ember mit lát? Hogy itt anyagi függetlenségről beszélünk. Viszont ha nem beszélünk, akkor nem lesz az a pár ember, aki ezt magáévá tudja tenni. Mivel a kezdők nagyon-nagyon ritkán rendelkeznek ezekkel a tulajdonságokkal. Van 1-2 olyan akik igen, pont azok akik gyorsan megcsinálják.
Itt inkább pont azt kell tisztázni az emberek fejében, hogy itt nem holnapra legyünk milliomosok klub szervezése folyik.
Hanem PERSPEKTÍVÁVAL és KITARTÁSSAL rendelkező emberek érhetik el, Az eszköz, amit ehez kínálunk az egy fogyasztói hálózat kiépítése és munkatárs keresés nevű MUNKA.
Mert az MT mit lát? Valahol a millióknál emeli fel a fejét a mélyalvásból.*
* Mi az MT-n már konzervatív minimumértékekkel számolunk, nehogy elriasszuk a jelöltet. pl: gyémánt 6 smaragd lábbal nettó 2,5 misi. (ide írtam egy példát, aztán kitöröltem, nehogy a végén engem is meggyanúsítsatok néphülyítéssel.)
Csak sokan ezt az új belépőknek nem merik elmondani. Főleg, ha még ők is újak, és féltik az új üzlettársat a kilépéstől. Pedig SZERINTEM pont az elején kell velük ezt tisztázni, mert ha későn mondod meg, akkor becsapva érzik magukat. Ha meg egyáltalán nem, és magától jön rá, akkor főleg. Mert próbálják a vezetők a rendezvényeken megmutatni, mi is a lényeg, és akinek nem mondod el amit pirossal kiemeltem, akkor jönnek olyannal, hogy szekta, néphülyítés...
Valahol hallottam, hogy először fejben kell elérned azt a szintet amit szeretnél, csak azután tudod megvalósítani. Bár ez kicsit Dale Carnegie-s.
Itt nem az a kérdés, hogy az MLM működik-e, hanem az, hogy neked működik-e?
"Ezért kell elmondani az elején, hogy a cél egy fogyasztói hálózat felépítése, nem" milliomosképző"
Evvel azért kicsit vitatkoznék....
MInden rrendszerben kell legyen olyan pont, amely elérése esetén a jutalék átlép hétjegyűbe.
Én magam is példa lennék erre....:-)))
Ma Mo-n inkább a pénzügyi intelligencia szintet kellene emelni, és már az általános iskolában el kellene kezdeni a képzést...
Talán ennek hiánya miatt nem tolonganak az önként jelentkezők...
"Aki olyan rámenős a csoportomban (ne feledd az a lényeg, hogy a két nyomulós emberem két külön ágam valamely szintjén valahol legyen, nem kell hogy közvetlen alattam) az úgyis hozza majd a pontokat, úgyis nálam "csapnak össze a hullámok" (pontok)"
Azért még meg is kell őket találni, és el kell őket indítani....
A mélységben pedig az másolódik, amit Te indítasz el..
Ne próbáld meg azt sejtetni, hogy ebben az esetben elég csak ülni a "tojásokon" (ha már itt a húsvét:-)), és majd szépen az ölünkbe hullik a sok lé!
Igen, igaza van mind2őtöknek. Ezért kell elmondani az elején, hogy a cél egy fogyasztói hálózat felépítése, nem milliomosképző! Én használom a terméket és továbbajánlom. Ennyi. Nem kellene itt átverni senkit. Aki olyan rámenős a csoportomban (ne feledd az a lényeg, hogy a két nyomulós emberem két külön ágam valamely szintjén valahol legyen, nem kell hogy közvetlen alattam) az úgyis hozza majd a pontokat, úgyis nálam "csapnak össze a hullámok" (pontok)
Ahhoz, hogy én sikeres legyek, nem elég egy messiást találnom, minimum kettő kell belőle, különben nem keresek egy fillért sem. Másrészt azt sem szokták elmondani a "tömegnek", hogy közülük csak a messiásoknak van komoly jövője, a többiek akarva -akaratlanul szorgos kis vásárlók a rendszerben, akik ahhoz kellenek, hogy ilyen szép forgalom után kapjanak kiemelkedő jutalékot a messiások. (Ez így kissé ironikus meg sarkított, de talán stimmel a lényeg.) Vagyis az a fő gondom, hogy a belépők zöme nem azért lép be, hogy törzsvásárló legyen, hanem messiás szeretne lenni, csillogó szemmel tapsol, lelkesedik, integet a szeánszokon, és fél év, egy év múlva jön rá, hogy 1) vagy becsapták, 2) vagy ő csak törzsvásárlónak alkalmas. Egyik sem lehet valami felemelő érzés.
"Viszont a marketing-terveken és a követő beszélgetéseken nem nagyon szokták elmondani, hogy az, aki Magyarországon szeretne nagy üzletet építeni, illúziót kerget."
De személy szerint Te honnan tudhatod előre, hogy épp nem az lesz a "kiválasztott" akinek épp elmeséled a dolgot? Ez itt a nagy kérdés...
Tisztában vagyok én azzal, hogy a telítődésre vonatkozó feltételezésem kicsit ingatag, mivel kizárólag matematikailag bizonyítható, és a külföldi piacok folyamatos nyitása miatt ez a mi életünkben valószínűleg nem fog bekövetkezni. De azt változatlanul fenntartom, hogy Magyarországon semmi jelen nincs annak, hogy pl. az Amway 30 ezres létszáma belátható időn belül a duplájára nőjön. A hazai hálózat nem nő hanem csökken, gyakorlatilag az emberek cserélődnek benne - ezért fedezhető fel a stagnálás vagy apadás közepette is néhány látványos egyéni karrier. Viszont a marketing-terveken és a követő beszélgetéseken nem nagyon szokták elmondani, hogy az, aki Magyarországon szeretne nagy üzletet építeni, illúziót kerget.
A létszám minőségi cseréjére vonatkozó érveket elfogadom, hiszen a forgalmi adatok növekedéséből ez valószínűsíthető.
Én is kellemes ünnepeket kívánok minden vitapartneremnek. :)
(Zoli, nem felejtettem el, hogy adós vagyok még egy-két válasszal, de rövidesen visszatérek rá.)
"aki nem képes itthon sikeres üzletet építeni, az külföldön sem fog tudni, hiszen a távolság, a nyelvi nehézségek, az idegen szokások miatt ott a nehezebb. "
Ha belegondolsz van benne valam, és mégsem.
Távolság -> magasabb utiköltség, telefon, stb., vagy odaköltözöl. Pl.: James Vágyi ausztráliában kezdte, magyarországon lett gyémánt.
Nyelvi nehézségek -> általában akkor építesz külföldön, ha tudsz komunikálni. Pl.: Albert Schermacher osztrák üzletember kb most 200 szót tud magyarul, de elöbb lett gyémánt magyarországon, mint ausztriában.
Idegen szokások -> Hát? lehet. Szomszéd országnál még nem gond. De ha egy magyar kinában próbálkozik, van benne valami.
Egy biztos, sokaknak nehezebb, valakinek egyszerűbb.
A telítődéssel az a gond, hogy már 95-ben is ez volt a fő probléma, mindenki azt mondta, hogy telítődni fog. Úgy látszik most is. :-))
1. Sokan próbálkoznak többször. Valakinek 2.-ra bejön, valakinek 3.-ra, valakinek 10.-re sem. Egy biztos! Akinek elég erős célja van, így van kitartása is, az megcsinálja.
2. Már nem csak magyarország, hanem keleteurópai régió van. Így nem 10 millióval kell számolni. Külföldi vonalak általában úgy lesznek, hogy azok mennek ki, akinek kint van ismerőse, vagy külföldi itt dolgozik, majd hazamegy üzletet építeni. Ez a két tipikus eset.
3. Ja és itt vannak a fiatalok! (25-22 alatt). Sokan azt sem tudják mi az az Amway. Csak ha megkérdezik a szülőket, akkor azt mondják neki, hogy ja az az erőszakos, házalós, piramisjáték, szekta... (csak, hogy a negatívakat említsem. :-)) Pozitív általában a termékekre van.
Mostanában azt veszem észre, hogy azok, akik régen benne voltak, azok dícsérik a termékeket, és nem azt mondják, hogy rossz a rendszer, hanem, hogy nem volt kitartásunk... Vagy a másik, amikor elkezdi keresni, miért nem sikerült neki, de akkor is általában a rossz szponzorra fogják(A lényeg, hogy nem őmiattuk, Ők a szenvedő fél!).
4. Kicsit átalakult, legalábbis azon a vonalon, ahol én vagyok. Már nem igazán termékforgalmazókat keresünk, hanem családokat, akik ebbe az áruházba "járnak" vásárolni. Eladni, csak én is úgy adok el, ha kérnek. pl.: HTT-n kiderül, hogy érdekli valamely termék, ha olyan, akkor egyeztetünk egy termékbemutatóra, vagy ott elmondom a saját tapasztalataimat, az árat és ha kell neki, akkor kér. Én meg hozok. Ezt azért nem nevezném klasszikus eladásnak, bár valahol az. De a lényeg, hogy vagy egyből, vagy a 10-20. kipróbált termék után beregisztrál, és használja az áruházat. (nem épít hálózatot.) Így nem nekem kell ellátnom termékekkel.
Így egyszerre van időm és pénzem is.
"ugyanannyi az esélyed, mint a 30 ezer hazai termékforgalmazónak a 10 milliós Magyarországon"
Hát egy kicsit sántít.
A 30.000 tag 80%-a csak magának vásárol, nem épít hálózatot!
Egyébként már nem szabad csak magyarországgal számolni. Ha neked nincsenek is a régióban ismerőseid, az ismerősöd ismerősének, honnan tudod? Vagy ő már eleve külföldi? De minha ezt már írtam volna.
pyrotax!! Végre itt!! Már azt hittem eltemetted ezt a topicot! :-)))
Kérlek, nézz már rá Te is a weboldalamra, szeretném ismerni a véleményedet! rali már volt oly kedves, és foglalkozott vele, de a Te véleményed is fontos a számomra!
:) Csupán azért forszíroztam a hazai létszámadatokat, mert a kazettákról azt hallottam, hogy aki nem képes itthon sikeres üzletet építeni, az külföldön sem fog tudni, hiszen a távolság, a nyelvi nehézségek, az idegen szokások miatt ott a nehezebb.
Másrészt ez egy adott nagyságú halmaz. Építs fel sikeres MLM-üzletet egy olyan utcában, amelynek 300 lakosa van! Rövidesen telítődni fog, mert elfogynak az utcában a belépni szándékozó lakosok. Pedig ugyanannyi az esélyed, mint a 30 ezer hazai termékforgalmazónak a 10 milliós Magyarországon. (Remélem, nem számoltam el a nagyságrendeket.)
Jut eszembe miért is kellenek a Magyarországi létszámadatok.
Akkor inkább már a keleteurópai régiót kellene megtudni.
Hogy miért?
Magyarország már nem önnálló régió!
Mindegy, hogy az üzlettársad a 9 ország melyikében van.
Mondok egy közvetlen pédát: a szponzoromnak van 2 platinája szlovákiában. Az üzlet elött nem ismerte őket. Amíg nem mutattak fel eredményeket, nem is dolgozott velük.
A lényeg: tök mindegy, hogy a forgalom a 9 ország melyikében van!
Nincs külföldi ismerősöd? És az ismerősöd ismerősének az ismerősének?
Ez az MLM lényege!
Albertnika ne vedd személyesnek! Kicsit ki kellene lépnünk már magyarországról, elvégre európában élünk, az unió tagjai vagyunk. "Nincsenek már határok!"
Egyébként én elfogadom azt a létszámadatot, hogy 30.000-en vagyunk most, de mi van akkor ha 10.000-en?
Engem az érdekel, hogy "alattam" mennyien vannak!
Én most vagyok bent másodszor. Személyesen ismerek olyanokat, akik nem először próbálkoznak. Ja a lényeg személyesen ismerek olyat, aki harmadszor van bent és most keres először pénzt! (platina szinten van).
Kevés most a taglétszám. Akkor több az az ember, aki potenciális a számomra.
Erről eszembejutott egy sztori:
A tapasztalt róka cipőügynököt elküldik afrikába, hogy adjon el cipőket!
Kiutazik, Majd hazaír:
- Itt olyan meleg van, hogy az emberek nem hordanak cipőt. Itt nem lehet eladni. Hazamegyek.
Pár év múlva (elfelejtették, hogy az országot már tesztelték) kiküldenek egy ifjú titánt. Másnap írja a levelet:
- ITT SENKI NEM HORD CIPŐT! Mekkora piac!
Majd 2 oldalon keresztűl taglalja, milyen reklámpolitikát fog folytatni.
Nem hinném, hogy az Amway megengedheti magának, hogy az eredményéről hazudjon a honlapján. A forgalomra vonatkozó adatait elfogadhatjuk. Éppen azért nem ír soha összehasonlítható létszámadatokat, hogy ne kelljen hazudnia.