Abszolut ö is egy nagy tanito volt. (Talán még ö is ült tábortüz mellett)..
VAlahogyan vissza kéne fordulni, mert amerre tartanak ma a társadalmak, az a totális káoszhoz, háboruhoz vezethet. Toleranciát hirdet a legföbb demokratikus hatalom, és lerohanja azt az álamot, ahol hasznot remél.. Gyalázat.
Meg kellene becsülni azokat a tanitokat, akik eleinket vezették, hiszen ha megértjük üzenetüket, megérthetnénk, hogy az élet ugy teljes, ha együtt van az értelem, és az érzelem, a tudás és a transzcendens részünk...
A hinduk szerint a mult életek, hiedelmek legendák, minden, mit ember gondolt, nem veszett el. Mindezek ma is fellelhetök, és hogy hol: az akasha kronikában. Jung ezt kollektiv tudattalannak hivja... Néha találkozhatunk ezekkel az ösi jelképekkel, mitoszokkal, tudattöredékekkel
álmainkban..
Hosszu ideig az emberek lelki vezetöire, a sámánokra, varázslokra, láto, és tudo emberekre nehezedett a közösség fejlödése is. Tudásuk a közösség tudása is volt, magyarázataik alapján élték az életüket. Izeket az idöket soha nem felejztettük el, itt van génjeinkben, tudattalanunkban, az emberiség közös emlékezetében..
Keservesen kiizzadt igazságaik lelkünk mélyét képezik, félelmeik, cselekedeteik nem váltak se4mmivé, ott lapulnak a kollektiv tudattalan mélyén, és álmainkban találkozhatunk velük...
Márpedig én nem a müvelt és okos emberekre gondolta olyan formán, mint te. A nagy tanitok, visszanézve az évezredekre, a tábortüznél ültek és az emberiség ködös látását csiszolva vezették ki az embert az állatvilágbol! Azok az emberek akik a fejletlen lélek terhével, és saját sárba lehuzo létén tultekintve képesek voltak nevelni, tanitani, fejleszteni a lélek eröit, hogy mi most itt beszélgethessünk...
Természetesen fenti hozzászólásom nem akadályozza meg azt, hogy egyetértsek a topik nyitójával, tanulni minden igaz, okos és művelt embertől érdemes.
De féltem az ilyen, nemes lelkű emberek által nyitott témaköröket, sajnos nem ok nélkül.
Kérdés, hogy ki kit tekint nagy tanítónak.. Ez ezt, az azt, aztán megintcsak kitör a gyalázat, és a vita nem arról fog szólni, hogy a múlt nagy tanítóinak mely tanítását kellene megfogadni, hanem arról, hogy ki tudja vehemensebben mocskolni a másik által nagy tanítónak tartott nagy tanítót..