Keresés

Részletes keresés

S.P.T. Creative Commons License 2004.10.21 0 0 65

Látom nem keltette fel az érdeklődésedet a gombom..

 

Na mindegy, mivel ez tényleg nem egy egyértelmű feladat, úgy döntöttem, csinálok hozzá egy tutorialt.

 

Amint időm engedi formába öntöm.

S.P.T. Creative Commons License 2004.10.09 0 0 64

Imhol a lekerekített gomblyuk (csak a bal alsót csináltam meg):

 

 

Természetesen lehet finomabbra is csinálni a kerekítést.

Ha ez az amire gondoltál, akkor leírom, hogy hogy csináltam.

S.P.T. Creative Commons License 2004.10.08 0 0 63

Én szívesen segítek, amiben tudok!

 

A gomblyuk pereme fölött elsiklottam..

 

Rá fogok nézni a dologra, de mos van is egy ötletem, kipróbálom..

Előzmény: Gonosz Csiga (62)
Gonosz Csiga Creative Commons License 2004.09.30 0 0 62

Időnként rámjön, hogy "Na most aztán ha beledöglöm, akkor is megtanulok a MAX-szel rajzolni és mindennap fogok gyakorolni!"

 

És minden egyes alkalommal ugyanoda lyukadok ki. Egyszerűen ez a program kiba... bonyolult és a világon semmilyen segítség nincs hozzá.

Már régen basztam fel úgy az agyam rajta, mint most, de most megint iszonyatosan.

Bár senki nem nézett be erre a fórumra az elmúlt 3 hónapba, de van-e ma Magyaroszágon olyan ember, aki vágja a témát és segít is, vagy csak a (bocs) a kezdőkből és a tudásukra végtelenül irigyekből lehet Dunát rekeszteni?

 

 

 

S.P.T.!

 

 

Bár kései a reakcióm és most igen ideges is vagyok, de ezzel is az a baj, hogy a gombon ahol a lyukak vágva lettek, ott éles peremet alkotnak. Ha megnézed az általam belinkelt képet, akkor láthatod, hogy azon egy él sem maradt legömbölyítetlenül.

 

 

 

Ha valakit megsértettem, akkor elnézést kérek, de egyszerűen belefáradtam abba, hogy kb. 30 MAX-szel fogalkozó ember sem tudja a választ, vagy aki igen az igen szűkösen fogalmaz...

 

Remélem, majd ha egy nap azt kérdezi mi épül a háza mellé (az a valaki, aki tudja a kérdéseimre a választ, csak baszik segíteni), majd neki is csak ennyit mondanak:

 

Reactor

S.P.T. Creative Commons License 2004.06.22 0 0 61
Hát, talán a studio21 oldalán nézz körül..

Magyarul nehézkes.

De, ha kérdezel, valaki talán válaszol.

Előzmény: repvez (59)
S.P.T. Creative Commons License 2004.06.22 0 0 60
Volt öt percem összedobni a gombot:


A MAX állomány

Ha van kérdés, tedd fel!

Előzmény: Gonosz Csiga (58)
repvez Creative Commons License 2004.05.31 0 0 59
Üdv mindenkinek!
Segitséget szeretnék kérni abban, hogy honnan lehetne letölteni ill. megnézni olyan tutorialokat az alábbi programokhoz, ami a legelső lépéstől a kész rajzig mutatja meg a szügséges eljárásokat.Ugy mint ezen az oldalon:http//www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.asp .Vagy az alap eljárásokat külön-külön mutatná be(modellezés, csontozás, texturázás,skriptelés, animálás).A lényeg, hogy magyar nyelvü legyen, mert angolt sokat találtam, de abbol nem sokat értek meg . 3dmax5.0-át és wings3d-t használok.
köszi elöre is
Gonosz Csiga Creative Commons License 2004.05.21 0 0 58
Nos!

Akkor, hogy jobban átlássátok a problémát:

Ilyet akarok, csak MAX-ben csinálni (ez Rhino-s rajz):

Gomb

S.P.T. Creative Commons License 2004.05.21 0 0 57
Sziasztok!

Már ezer éve nem jártam a fórumon, most meg megdöbbenve látom, hogy feléledt a topic!

Szóval a booleanról:
Azért szokta összecseszni a felületeket, mert amikor új élekt illesztessz be, akkor neki át kell definiálnia a face-eket. Ennek ezer féle megoldása lehet, amiből a te igényeidnek csak egy-kettő felel meg. Ezt viszont nem tudja megállapítani az algoritmus.
Booleannál, ha nem tudod elkerülni, de fontos az egységes felület, akkor a CUT ad kielégítő eredményt, mivel az nem hoz létre áthatási felületeket, így ezt te magad tudod helyesen megcsinálni (ja, munkás dolog).

A gombra tényleg a bevel a legjobb megoldás.

Én nemrég szívtam egy cuki felülettel, ahol muszáj volt a booleant használni.

Ja, azt látom, hogy tényleg erős volt a Szent Koronával kezdeni.(bár ott meg lehet oldani a nagyját egyszerű objektumokkal)

Gonosz Csiga Creative Commons License 2004.05.20 0 0 56
Hát sajnos így megy ez...aki meg tudja az meg egy beképzelt köcsög és nem árulja el...ez van :-(

Amúgy Te most alkotsz valamit, vagy épp elakadtál?

Előzmény: bigzed (55)
bigzed Creative Commons License 2004.05.17 0 0 55
Sajna fingom sincs.
:-(
Előzmény: Gonosz Csiga (54)
Gonosz Csiga Creative Commons License 2004.05.16 0 0 54
Hi!

Kipróbáltam, jó lett! Köszi!

Most majd próbálok kicsit bonyolultabbat csinálni (egyelőre még mindig gombot).

Apropó! Bár ahhoz képest, hogy még az előző probléma megoldásához is kellett a segítséged, nem tudnád megmondani, hogy a reactor-ban hogyan lehet beállítani azt, hogy az egymás hegyén-hátán lévő gombok ne csússzanak egymásba, valamint hogy a gravitációnak engedelmeskedve döljenek, boruljanak a gombkupacok?

Csiga

Előzmény: bigzed (52)
bigzed Creative Commons License 2004.05.13 0 0 53
ja! meshsmooth nem kell!!!!
Előzmény: bigzed (52)
bigzed Creative Commons License 2004.05.13 0 0 52
az editable spline-nal (modifier list) az interpolacional a steps erteket vedd pl 24-re (nem lesz szogletes a spline)

ami a lenyeg: ratetted ugyan a bevel-t de nem allitottad be az eltores ertekeit, mind nullan van!

tehat:
curved sides: pipa
segments pl: 6
start outline: 0
level1: height 5, outline 5
level2: pipa, height 7.5, outline 0
level3: pipa, height 5, outline -5

nezd oldalnezetben a gombodat es probald allitgatni a level 1-2-3-at, ekkor jol lathato mit jelentenek ezek az ertekek.
A level2 felel meg az extrude-nak itt hagyd nullan az outline erteket, a szimmetria miatt. A level1 es level3 adja az eltorest, a gomb vegleges vastagsagahoz az elobb emlitett level2-nel beallitott height ertekhez meg hozza jon a level1-3 height erteke. A level1-3 outline adja az eltores szoget.(persze ez az eltores vastagsaganak is fuggvenye)
paa

Előzmény: Gonosz Csiga (51)
Gonosz Csiga Creative Commons License 2004.05.11 0 0 51
Egyszerűen nem látom mit cseszek el. Nézd már meg, ha nem gond! És mond el mi a gond a gombomon?

Itt szedheted le.

Előre is kösz.

Csiga

Előzmény: bigzed (50)
bigzed Creative Commons License 2004.05.10 0 0 50
Rajzold meg a gorbet mintha extrude-hoz keszulne, majd modified/BEVEL (curved sides-szal, persze megfelelo szamu szegmensbol), olyan lesz mint az alom.
Előzmény: Gonosz Csiga (49)
Gonosz Csiga Creative Commons License 2004.05.07 0 0 49
Hat en is elegge amator vagyok, hogy a Te szavaiddal kezdjem a mondókámat.
A probléma az, hogy az általad javasolt dolgot próbáltam már és akkor az a tréfás helyzet állt elő, hogy a meshsmooth ráeresztése után roppant gusztustalan lesz a felülete. A Subdivided-t átrakom classic-ba, de az eredmény mégy így is siralmas. Henger-magasság szegmens: 3, az iterations: 2, a smoothness: 1.

Igazából az éleket akarom lekerekíteni a kihúzás után, esetleg erre tudsz valamivel egyszerűbb megoldást, mint a Meshsmooth?

Itt a probléma

"de asszem' ez a boolean dolog mindig is a problema megkerulese"

Sztm azért ez így erős!

A Rhinoban azért egyszerűbben meg volt csinálva, mint eddigi tapasztalatim szerint a MAX-ben.

Csiga

Előzmény: bigzed (48)
bigzed Creative Commons License 2004.05.06 0 0 48
Hat en is elegge amator vagyok de mar szivtam en is eleget ezekkel a boolean muveletekkel. Ehhez a feladathoz szvsz meg aztan tenyleg nem kell boolean. Rajzolsz harom kort (start new shape ne legyen bepipalva, vagy attachold oket ossze) es egyszeruen extrude-dal kitolod oket terbe. Ennyi.

Most meg aztan tegyleg lehet, hogy butasagot irok, de asszem' ez a boolean dolog mindig is a problema megkerulese, nevezetesen ha az ember lusta, vagy fogalma soncs, hogyan szerkessze ki az objectet, akkor nyul hozza. Azt meg plane nem tudom, hogy milyen algoritmussal megy ez a boolean dolog, de azt sejtem, hogy eleve valami kozelito eljarassal dolgozik, tehat ezert nem adja sokszor a remelt eredmenyeket. Az sejtem, hogy ezeket az eljarasokat nem lehet igazan automatizalni, de lehet, hogy egy MAJA-s majd jol megcafol, mert ott mukodik rendesen.
Paa

Előzmény: Gonosz Csiga (47)
Gonosz Csiga Creative Commons License 2004.05.05 0 0 47
Hi!

Jártam itt ezelőtt 200 évvel, akkor úgy volt, hogy megcsináljuk a Szent Koronát.
Nos azóta rájöttem, hogy nekem semmi közöm ám a MAX-hez, így elkezdtem a tutoriálokat. Azokban szépen haladok, de most felvetődött egy új probléma.

Egy nagyon egyszerű kétlyukú gombot szeretnék rajzolni.

1. Rajzolok egy hengert
2. Rajzolok 2 másik hengert, ami logikusan sokkal kisebb, mint az elöző.
3. "Beleillesztem" az utóbbi kettőt az elsőbe
4. Boolean művelettel kivonom az egyiket a nagy hengerbőlből. (eddig okay).
5. Kivonom a másik hengert a nagy hengerből.
És ekkor az első henger által létrehozott luk eltűnik... miért?

Ha collapse-szal csinálom, akkor meg iszonyat randa lesz utánna, ha ráeresztem a meshsmooth-t.

Hol rontom el?

Csiga

S.P.T. Creative Commons License 2004.01.30 0 0 46
Sajna erről nem tudok sokat, de engem is érdekel a téma.
Eddig pascalbanprogramoztam, de ugye az már a multé..
Most kezdtem el a delphit, abban pedig biztos könnyen megoldható, mert szerintem van 3d objektumokat mozgató unit hozzá.
Azt kéne keresni.
Előzmény: Zsola3 (45)
Zsola3 Creative Commons License 2004.01.23 0 0 45
Üdv néktek modellezők társadalma!
Ahogy itt olvasgatok, látom, hogy mindenki MAX-ot használ, csak én nem! :) Amapiban unatkozom! Van 1 problémám! Még megoldást nem találtam,de 5letet már kaptam, csak az nem megy! A prob a következő: Hogyan lehet összehozni 1 programozói felületet és 1 3ds filet? Ergo nem animálni akarok, hanem simán mozogni a 3d-s világomban! ??? Pliz help! Ha jól emléxem vki MAXban rajzol pályát a hl-nek??? Ez is érdekelne! Thx!
S.P.T. Creative Commons License 2004.01.05 0 0 44
Nekem jól jönne..

Mekkora terjedelmű? (csak mert modemmel nem tudok leszedni 100 megát, de 20 még megy..)

Most, hogy a max5 könyv vége felé járok jöttem rá, hogy azért elég sok minden kimaradt belőle.
Noncs szó például a részecskerendszerekről, vagy az inverz kinematikáról.. Mindent egybevetve kezdőknek nagyon jó, de tényleg csak alap szinten ismerteti a progit.

Ha valaki megszabadulna a MAX4. bibliájától, szóljon!

Előzmény: wreckage (42)
wreckage Creative Commons License 2004.01.03 0 0 43
Szép mondat lett... mindegy.
Előzmény: wreckage (42)
wreckage Creative Commons License 2004.01.03 0 0 42
np

Az 1.0.6-ot (max4 & 5-höz passzintós), ha kell vkinek akkor felhányom valahová.

Előzmény: S.P.T. (41)
S.P.T. Creative Commons License 2004.01.02 0 0 41
Köszi, leszedtem a szöveget.
Át fogom nézni.
Azóta elolvastam a MAX5 könyvben az Advanced lighting rész, és elég sok apróságra "rávilágít" :)
Előzmény: wreckage (39)
wreckage Creative Commons License 2004.01.01 0 0 40
Vagy itt:
http://www.neilblevins.com/cg_education/cg_education.htm
Előzmény: wreckage (39)
wreckage Creative Commons License 2003.12.31 0 0 39
Előzmény: S.P.T. (38)
S.P.T. Creative Commons License 2003.12.31 0 0 38
ja, én is valami hasonlóra jutottam. Azóta megy a fénytörés, csak piszok lassú. - Dehát ezzel jár...

A brazilt nem ismerem, de felmenve a design21 oldalra, attól visszhangzik az egész..

Előzmény: wreckage (37)
wreckage Creative Commons License 2003.12.31 0 0 37
Én erre a célra a brazilt használom. Csak jobb. :)

A háttér fénytörése szerintem csak úgy fog menni ha háttérnek valamilyen environment mappel borított ojjektumot használsz.

Előzmény: S.P.T. (36)
S.P.T. Creative Commons License 2003.12.30 0 0 36
Ha netán van valakinek tapasztalata a Radiosity használatával, ne kíméljen!
Szerintem nagyon jó, de néha produkál érdekes dolgokat.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!