Időnként rámjön, hogy "Na most aztán ha beledöglöm, akkor is megtanulok a MAX-szel rajzolni és mindennap fogok gyakorolni!"
És minden egyes alkalommal ugyanoda lyukadok ki. Egyszerűen ez a program kiba... bonyolult és a világon semmilyen segítség nincs hozzá.
Már régen basztam fel úgy az agyam rajta, mint most, de most megint iszonyatosan.
Bár senki nem nézett be erre a fórumra az elmúlt 3 hónapba, de van-e ma Magyaroszágon olyan ember, aki vágja a témát és segít is, vagy csak a (bocs) a kezdőkből és a tudásukra végtelenül irigyekből lehet Dunát rekeszteni?
S.P.T.!
Bár kései a reakcióm és most igen ideges is vagyok, de ezzel is az a baj, hogy a gombon ahol a lyukak vágva lettek, ott éles peremet alkotnak. Ha megnézed az általam belinkelt képet, akkor láthatod, hogy azon egy él sem maradt legömbölyítetlenül.
Ha valakit megsértettem, akkor elnézést kérek, de egyszerűen belefáradtam abba, hogy kb. 30 MAX-szel fogalkozó ember sem tudja a választ, vagy aki igen az igen szűkösen fogalmaz...
Remélem, majd ha egy nap azt kérdezi mi épül a háza mellé (az a valaki, aki tudja a kérdéseimre a választ, csak baszik segíteni), majd neki is csak ennyit mondanak:
Üdv mindenkinek!
Segitséget szeretnék kérni abban, hogy honnan lehetne letölteni ill. megnézni olyan tutorialokat az alábbi programokhoz, ami a legelső lépéstől a kész rajzig mutatja meg a szügséges eljárásokat.Ugy mint ezen az oldalon:http//www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.asp .Vagy az alap eljárásokat külön-külön mutatná be(modellezés, csontozás, texturázás,skriptelés, animálás).A lényeg, hogy magyar nyelvü legyen, mert angolt sokat találtam, de abbol nem sokat értek meg . 3dmax5.0-át és wings3d-t használok.
köszi elöre is
Már ezer éve nem jártam a fórumon, most meg megdöbbenve látom, hogy feléledt a topic!
Szóval a booleanról:
Azért szokta összecseszni a felületeket, mert amikor új élekt illesztessz be, akkor neki át kell definiálnia a face-eket. Ennek ezer féle megoldása lehet, amiből a te igényeidnek csak egy-kettő felel meg. Ezt viszont nem tudja megállapítani az algoritmus.
Booleannál, ha nem tudod elkerülni, de fontos az egységes felület, akkor a CUT ad kielégítő eredményt, mivel az nem hoz létre áthatási felületeket, így ezt te magad tudod helyesen megcsinálni (ja, munkás dolog).
A gombra tényleg a bevel a legjobb megoldás.
Én nemrég szívtam egy cuki felülettel, ahol muszáj volt a booleant használni.
Ja, azt látom, hogy tényleg erős volt a Szent Koronával kezdeni.(bár ott meg lehet oldani a nagyját egyszerű objektumokkal)
Most majd próbálok kicsit bonyolultabbat csinálni (egyelőre még mindig gombot).
Apropó! Bár ahhoz képest, hogy még az előző probléma megoldásához is kellett a segítséged, nem tudnád megmondani, hogy a reactor-ban hogyan lehet beállítani azt, hogy az egymás hegyén-hátán lévő gombok ne csússzanak egymásba, valamint hogy a gravitációnak engedelmeskedve döljenek, boruljanak a gombkupacok?
nezd oldalnezetben a gombodat es probald allitgatni a level 1-2-3-at, ekkor jol lathato mit jelentenek ezek az ertekek.
A level2 felel meg az extrude-nak itt hagyd nullan az outline erteket, a szimmetria miatt. A level1 es level3 adja az eltorest, a gomb vegleges vastagsagahoz az elobb emlitett level2-nel beallitott height ertekhez meg hozza jon a level1-3 height erteke. A level1-3 outline adja az eltores szoget.(persze ez az eltores vastagsaganak is fuggvenye)
paa
Rajzold meg a gorbet mintha extrude-hoz keszulne, majd modified/BEVEL (curved sides-szal, persze megfelelo szamu szegmensbol), olyan lesz mint az alom.
Hat en is elegge amator vagyok, hogy a Te szavaiddal kezdjem a mondókámat.
A probléma az, hogy az általad javasolt dolgot próbáltam már és akkor az a tréfás helyzet állt elő, hogy a meshsmooth ráeresztése után roppant gusztustalan lesz a felülete. A Subdivided-t átrakom classic-ba, de az eredmény mégy így is siralmas. Henger-magasság szegmens: 3, az iterations: 2, a smoothness: 1.
Igazából az éleket akarom lekerekíteni a kihúzás után, esetleg erre tudsz valamivel egyszerűbb megoldást, mint a Meshsmooth?
Hat en is elegge amator vagyok de mar szivtam en is eleget ezekkel a boolean muveletekkel. Ehhez a feladathoz szvsz meg aztan tenyleg nem kell boolean. Rajzolsz harom kort (start new shape ne legyen bepipalva, vagy attachold oket ossze) es egyszeruen extrude-dal kitolod oket terbe. Ennyi.
Most meg aztan tegyleg lehet, hogy butasagot irok, de asszem' ez a boolean dolog mindig is a problema megkerulese, nevezetesen ha az ember lusta, vagy fogalma soncs, hogyan szerkessze ki az objectet, akkor nyul hozza. Azt meg plane nem tudom, hogy milyen algoritmussal megy ez a boolean dolog, de azt sejtem, hogy eleve valami kozelito eljarassal dolgozik, tehat ezert nem adja sokszor a remelt eredmenyeket. Az sejtem, hogy ezeket az eljarasokat nem lehet igazan automatizalni, de lehet, hogy egy MAJA-s majd jol megcafol, mert ott mukodik rendesen.
Paa
Jártam itt ezelőtt 200 évvel, akkor úgy volt, hogy megcsináljuk a Szent Koronát.
Nos azóta rájöttem, hogy nekem semmi közöm ám a MAX-hez, így elkezdtem a tutoriálokat. Azokban szépen haladok, de most felvetődött egy új probléma.
Egy nagyon egyszerű kétlyukú gombot szeretnék rajzolni.
1. Rajzolok egy hengert
2. Rajzolok 2 másik hengert, ami logikusan sokkal kisebb, mint az elöző.
3. "Beleillesztem" az utóbbi kettőt az elsőbe
4. Boolean művelettel kivonom az egyiket a nagy hengerbőlből. (eddig okay).
5. Kivonom a másik hengert a nagy hengerből.
És ekkor az első henger által létrehozott luk eltűnik... miért?
Ha collapse-szal csinálom, akkor meg iszonyat randa lesz utánna, ha ráeresztem a meshsmooth-t.
Sajna erről nem tudok sokat, de engem is érdekel a téma.
Eddig pascalbanprogramoztam, de ugye az már a multé..
Most kezdtem el a delphit, abban pedig biztos könnyen megoldható, mert szerintem van 3d objektumokat mozgató unit hozzá.
Azt kéne keresni.
Üdv néktek modellezők társadalma!
Ahogy itt olvasgatok, látom, hogy mindenki MAX-ot használ, csak én nem! :) Amapiban unatkozom! Van 1 problémám! Még megoldást nem találtam,de 5letet már kaptam, csak az nem megy! A prob a következő: Hogyan lehet összehozni 1 programozói felületet és 1 3ds filet? Ergo nem animálni akarok, hanem simán mozogni a 3d-s világomban! ??? Pliz help! Ha jól emléxem vki MAXban rajzol pályát a hl-nek??? Ez is érdekelne! Thx!
Mekkora terjedelmű? (csak mert modemmel nem tudok leszedni 100 megát, de 20 még megy..)
Most, hogy a max5 könyv vége felé járok jöttem rá, hogy azért elég sok minden kimaradt belőle.
Noncs szó például a részecskerendszerekről, vagy az inverz kinematikáról.. Mindent egybevetve kezdőknek nagyon jó, de tényleg csak alap szinten ismerteti a progit.
Ha valaki megszabadulna a MAX4. bibliájától, szóljon!