ha kell ebben is segithetünk!:-)
szívesebben kóválygok egy jó kis fehérneműboltban mint a jéghideg autópiacon, szar roncsautók alját/motorját vizslatva...:-))
már így is szép tőle hogy nem a pasijától várja hogy a popsija alá rakja az ótót mint a nők 90%a..
nem?
vagy dobjunk össze neki egy jobb kocsit a ruhapénzünkből??:-))
Ki tudja, vannak olyan hölgyversenyzök akiknél nem bánnánk ha autóra költenének s igy ruha nélkül ülnének egy régi verdában:-)))
Bár nemtom Szushee ebbe a kategóriába tartozik-e, de csak a legjobbat feltételezzük:-)))
Az a baj, hogy 10 év körül nehéz hibamentes, jó gépet kifogni.
Inkább én is ruhára költeném.
Vegyen inkább buzukit részletletagadásra. Akkor még ruhára is marad...:o)))
Rájöttem hogy nem értek én ehhez, ezért inkább gyűjtök és veszek vmi megbízható kocsit többért (majd), vagy inkább ruhára költöm az árát, ahhoz értek :-) Úgy is sokba lenne havonta egy kocsi fenntartása.
Kösz a sok segítséget, sok hasznosat írtatok, és biztos sokan mások is okulnak belőle!
Akkor felvehetnenk a listara a szinten tizeneves 309 PUGokat is, ugyanezzel a diesellel. (1.9 XUD moci) 5-5.5l varosban is, akkora csomitarto mint a haz, kenyelmes, stb. Csak talalni kell egy megkimelt allapotut ami -10 alatt is poccre indul.
Sajna fogalmam sincs mennyit esznek (soha nem volt 205-ösöm, a topikosok, pl. DB:-) biztos megmondják). A pici benzinesekkel szerintem 6-7l körül el lehet járni vegyes használatban, a dizel kb 1 lityivel kevesebb.
A dizel ilyen kicsiben nem éri meg a fenntartási költségek miatt, kivéve ha sokat jársz vele, de ez alapokosság:-)...
A teljes fenntartási költséget érdemes figyelembe venni, amikor számolsz, nemcsak a fogyasztást (biztositás, adó, szervizköltségek stb.)
Konkrétan kellene számolni, tipusra bontva, évi kilóméterszámmal, használati körülményekkel stb...tudod ahogy Moldova mondja: "általánosságban nehéz gyereket csinálni":-)))
Swift 1.0, 4 ev, 80 ekm: nagyreszt varosi es autopalyas hasznalat mellett 6l koruli fogyi, amit nagyon nem szeret, az az autopalya+emelkedo, 130ig problema nelkul megy, folotte meg ne jarj vele. Strapabiro, minimalis szervizigeny, egy bokorban is javithato ha elromlik, valasztek van belole boven, ebbol kapod a legfiatalabbat, legjobb reszletfiz. lehetosegeket. Negativum: csomitarto, kesztyutarto-vilagitas hianya, GA fapados modell (k*va kellemetlen a kokemeny kormany, lehet hozza kapni puhabb, kenyelmesebbet), regebbi modell, emiatt nem korszeru a biztonsagi rendszere de a tobbi felsoroltttal egy szintu v jobb.
Murray, Pitecus: En is nagyon odzkodtam a kereskedoktol, rengeteg rosszat is lattam mostansag, de Renault Baumgartnereknel (Kobanya) eleg meggyozoen pozitiv hozzaallassal, korrekt ugymenettel vettem jo allapotu, szep autot, es ahogy neztem, a tobbi is egesz elfogad6o cucc volt naluk (igaz max 6 eves, max 100k-t futott hasznaltautot arulnak).
megértelek, Neked is igazad lehet a Te eseted alapján
akkor inkább úgy mondom hogy nagyobb az esélye egy gázos autóba beleszaladni egy kereskedőnél!
töröttek, levajazott szerelők, lakatosok, ki van ez találva.
ami tuti: egy hozzáértő ember kell aki megnézi a kocsit, és pl min. olyan szinten kell hogy álljon ha leveszi az olajbeöntö sapkát és vízes,habos az olajsapka belseje akkor ugyebár nem kell mert hengerfejes! ez ecsak egy példa
én is így adtam el az elözö kocsimat, nem nézték meg , bár le is tisztitottam elötte!:-))
szóval ezér a pénzér nagyon meg kell nézni de ki lehet fogni..
Hát nem tudom. Nejem polóját ott vettem, kialkudam a szemét is és 1 éve már bevált.
Luzenri volt az előző tulaj, és 1 tulaj volt. 11 évesen vettem tavaly (1991-es). A km állás az nem stimmelt, de a motortérben az olajcsere periódusokat szépen le lehetett olvasni. Évi 12 ezret futott az autó átlagban.
Magánimport épp oly veszélyes.
Pitecus, aki örül, hogy a nem egyező véleményen nevetni szoktál
:o)
kereskedő?
na, ne röhögtess már....
tőlem szerethetitek egymást de ebből normális autó nem lesz egyhamar!
minden épeszü ember tudja: kereskedőtöl SOHA!
Legjobban egy kereskedő által külhonból behozottverdával jársz jól. Ott megnézheted a papírjait. Svájc, német ország előnyös, esetleg skandináv vidék.
Ilyenkor névre iratva 2 év műszakival kapod. Biztos, hogy annyira nincs lelakva, mint egy magyar.
Feltétlen legalább alkudj 10%-ot a vételárból.
Az árban a zöldkártyán kívül az átírás is bennt szerepeljen. A kereskedőnek így is lesz 200 KHuf haszna rajta. Vigyél magaddal hozzáértőt, vagy fizess le egy szerelőt. Szerintem 5000 Ft nem sok pénz, annyit mindenesetre megér, hogy ne vegyél szart. A bejött kocsik többsége kicsit sérült volt, ne ijedj meg.
Köszi a listát, így most már látom hogy mik jöhetnek szóba... azt el tudnátok mondani hogy esetleg melyiket miért javasoljátok, vagy miért nem ha van tapasztalatotok vmelyikkel!!
Attól hogy nő vagyok, meg szőke, nem vagyok hülye csak nem értek a kocsikhoz :)
puszi Pitecusnak a segítségért! igazi angyal :)
jó persze tudom hogy az egyik fő cél a minél fiatalabb verda.
részemről olasz , német nem, ford necces, opel corsa meg esetleg a clio, és AX-ra én is hajlanék.
de azért aláfeküdnék úgy istenesen mielött megvenném...
a lány csak folyton azt kérdezgeti hogy : "mennyit eszik" hát ezt egy autónál még egy tipuson belül sem lehet tudni, 1000 dologtól függ ugyebár..
A lényeg hogy kis fogyasztása legyen (5l max/100), és max 700ezer forintot tudok rászánni
Ezért mondtam, hogy 10 évnél ne legyen idősebb!!!
Szushee:
Ne hallgass rájuk ár ügyben.
A lényeg: a 700kHuf-hoz képest minél fiatalabb kocsit préselj ki. 1,5-nél ne legyen nagyobb literes a motor.
Segítsünk Szushee-nak:
Citroen AX 1,0; 1,1; 1,4; 1,4D; 1,4TD
Fiat csinkvecsento (500) 0,9; 1,1 (Ez is jó)
Fiat Uno 1,0; 1,1; 1,4 (ezt tényleg nem ajánlom)
Ford Fiesta 1,1; 1,4
Opel Corsa 1,0; 1,1; 1,4; 1,5D; 1,5TD
Peugeot 106 1,1; 1,4
Peugeot 205 1,1; 1,4
Renault Clio 1,4
Renault Twingo
Suzuki Maruti 0,8 (nem ajánlom)
Suzuki Swift 1,0; 1,3 (1,0 városba jó)
VW Polo III. 1,05;1,3; 1,4D
Nos valaki a francia terén kiegészíthetné a listámat.
Köszi a tippet... nekem a p205 is szimpi... meg tudnád mondani hogy mennyit eszik?
Ahogy elnéztem 1360cm-es benzin, és 1800-as dízelek vannak kaphatók. Anyagilag melyiket éri meg jobban venni fogyasztás szempontjából?
Ha rám hallgatsz 300k-ért nem veszel semmit mert annyiért olyat kapsz amire még kétszer ennyit ráköltesz amig autó lesz belöle.
És ha már egy franciával szemezel (ami igen dicséretes:-)...) akkor gondolkozz el a 205-ös Pugon is. Kicsit elterjedtebb mint az AX, azaz: nagyobb választék, jobb alkatrészellátás stb. (Motorikusan szinte ugyanaz.)