Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szpsz911 Creative Commons License 2005.08.07 0 0 77
Annál is inkább, mert egy erős fékezéskor is meg lehet fejelni a műszerfalat, nem beszélve egy ütközésről, légzsák hatásáról.
Előzmény: Helter Skelter (76)
Helter Skelter Creative Commons License 2005.08.06 0 0 76

Én is mindig bekötöm magam!

 

Sőt utasokra is rászólok, hogy kössék be magukat! :)

szpsz911 Creative Commons License 2005.08.06 0 0 75
Be, mindig
Lada A Creative Commons License 2003.12.18 0 0 74
Az előző hozzászólásomhoz egy videó.

http://www.ladamania.hu/video/2107.wmv

Előzmény: Lada A (73)
Lada A Creative Commons License 2003.12.18 0 0 73
A kereklámpásokon az öv tényleg semmit nem ért, de rátesz még egy lapáttal, hogy fel is nyársalt a merev kormányrúd, mikor a kormánykerék deformálódott vagy eltört!
A kockákon már a kormányoszlopot is átalakították.
Előzmény: Baliszoft (71)
Pityubácsi Creative Commons License 2003.12.18 0 0 72
ez egy bogárhátú vw automata övvel, tehát az öv átlagosnak tekinthető. (överőhatároló, övfeszítő persze nuku)

azért lyó, hogy megnyugtattátok a lelkemet :)))

kizsbusz: nem is tudtam, hogy ez már a 3. karcolásod.

Előzmény: Baliszoft (71)
Baliszoft Creative Commons License 2003.12.18 0 0 71
"10 centi hosszan fog meg"

attol fugg milyen autorol van szo. modern auto akar par centin belul megfog, sot izombol visszahuzza az ovet ugy hogy az ulesbe preselodsz (rajtam volt pulcsi + nagykabat + miegyeb, de 3 napig fajt a vallam), regi auton meg akarmennyi is lehet, ahogy be van allitva. Emlekszem az oreg ladankon szinte semmit nem ert az ov :).

Előzmény: Pityubácsi (68)
Riff-Raff Creative Commons License 2003.12.18 0 0 70
...ha nincs bekötve és ki tud támasztani, akkor nem lett volna annyira vészes.

Ez csak akkor lehet esetleg igaz, ha ő is pont akkor veszi észre az elétek kanyarodót, amikor te, és még abban a pillanatban ki tudja támasztani magát, amikor te a fékre lépsz, vagy amikor ütköztök. De ha a kritikus pillanatban épp másfelé figyel, már bukott is az egész teória, máris kénytelen fejjel kitámasztani magát a szélvédőn.

Előzmény: Pityubácsi (68)
KIZSBusz Creative Commons License 2003.12.17 0 0 69
Ha nincs bekötve, akkor meg jó eséllyel kifejeli a szélvédőt vagy belefejel a kesztűtaró fedelébe (ami a bogárban biztos, hogy erősebb, mint a feje). Ha meg ki is bír támasztani, akkor is jó esélye van. hogy eltörik a csuklója-könyöke-válla majd így fejeli le a szélvédőt.

Én már (sajnos) háromszor csattantam úgy, hogy csak az övnek köszönhettem az életemet. Egyszer egy lovaskocsiba (kb. 110-el), egyszer egy elém kikanyarodó kocka-ladába(kb. 70-el) meg most a nyáron, mikor borultam a busszal. Ha pl. most nem lettem volna bekötve, akkor nem "csak" a kezem zúzódott volna péppé a busz alá szorulva, hanem az egész felső testem.

Én a lehetőségekhez képest mindig bekötöm magam, ha elöl ülök.

Előzmény: Pityubácsi (68)
Pityubácsi Creative Commons License 2003.12.17 0 0 68
jóestét!
kb 2 hete pont élőben tapasztalhattam, hogy jó is az öv meg mégsem.
elénk kanyarodott egy kuki, akit oldalról telibevertünk, olyan 35-40 lehetett az ütközési sebesség (de lehet, hogy annyi sem). én kitámasztottam a kormányon+öv, így csak a nyakam rándult meg és fájt kb fél napig. a bnőm meg nem tudott kitámasztani az öv miatt és elég szépen megrántotta a mellkasát az öv. elég sokáig alig bírt levegőt venni. azóta azon gondolkodom, hogy ha nincs bekötve és ki tud támasztani, akkor nem lett volna annyira vészes.

az öv kb 10 centi hosszan fog meg. karral meg legalább 30-40 centit tudsz lassulni.
cáfoljatok vagy erősítsetek meg.

Bihus Creative Commons License 2003.12.17 0 0 67
Ja, pláne versenyzőknél nem nagyon értem, hogy tudják normálisan tekergetni a kormányt mondjuk bazi nagy fékezések közben öv nélkül...

Hiszen ilyenkor erősen kell támasztani, mintha mondjuk fekvőtámaszokat csinálnál...

Az a videó meg nem alkalmas arra, hogy az öv nélkül hasítókat meggyőzze. Túl nagy szerencséjük volt, nem lett semmi bajuk, így hát nem hat ijesztően.

Bocs, hogy ilyet mondok, de "nem elég véres"...

Előzmény: G. Iván (63)
Alfred Creative Commons License 2003.12.17 0 0 66
Lada A:
Végigolvastam, de annyira fontosnak találtam ezt a videót, hogy úgy éreztem, érdemes közvetlenül is belinkelni, okulásul.
Előzmény: Lada A (65)
Lada A Creative Commons License 2003.12.17 0 0 65
Látom, alaposan átolvastad a topicot :))
Előzmény: Alfred (64)
Alfred Creative Commons License 2003.12.17 0 0 64
Előzmény: AstraF16v (51)
G. Iván Creative Commons License 2003.12.17 0 0 63
Sziasztok!

Én mindig bekötöm magam. Jó érzés, már egy erősebb fékezésnél is tök jó, hogy nem esem előre. A fejtámla is jó dolog, egyszer hátulról belénkcsúsztak kb. 20-szal, de ha nincs a fejtámla biztos fájt volna a nyakam egy darabig, így nem volt semmi.
Én mindig meglepődöm, hogy milyen hülyeségeket tudnak mondani az emberek pl.: azért van a légzsák, hogy ne kelljen bekapcsolni az övet!! És van, aki ezt komolyan gondolja. Majd, ha egyszer pofán vágja (márha olyan típusú az autó, hogy bekötetlen övnél is eldurran a légzsák) biztos átgondolja a dolgot.

Lada A Creative Commons License 2003.12.17 0 0 62
Igen, indulnak, de azt is biztosra veszem, hogy bekötik magukat akkor is, ha csak odébáll:)
Előzmény: Baliszoft (60)
dookie2 Creative Commons License 2003.12.17 0 0 61
Hmmm.... Ahhoz kepest, hogy keresztbe atszallt a kocsin, a fejevel berepesztette a szelvedot, es szetnyomta maga elott a muszerfalat... Csoda, hogy ki tudott szallni, mert kozben ugy tunik, hogy a sofor repuleset is o fogta meg, amikor keresztben atszallt elotte...

Baratosnem, alkalomadtan csak hosszas unszolasra hajlando bekotni magat. Ha velem megy en garantalom, hogy addig nem indulunk el, amig ezt meg nem teszi, csak felek, hogy ha egyedul autozik az esetek tobbsegeben nem teszi meg... Megmutatom neki ezt a videot okulasul, hatha beletja, hogy nem azert kotelezo, mert benne van a kreszben. Esetleg segithetnetek par linkkel, ahol meg talalhato par kep kifejelt szelvedokrol, stb. Minel sokkolobb annal jobb!!! :-) En egyebkent mindig bekotom magam, kulonben kapom a pofamba a vakitoan piros figyelmezteto fenyt! :-)

Előzmény: Baliszoft (57)
Baliszoft Creative Commons License 2003.12.17 0 0 60
"Jövőre mennek egy másik autóval, folytatják"

Nagyon helyes!!! :)

Előzmény: Lada A (59)
Lada A Creative Commons License 2003.12.17 0 0 59
Mindketten beveék a fejüket, a lány még a műszerfalat is eldeformálta.
Nem lettem volna másnap a helyükben.
A srác "csak" elájult, egyiküknek sem lett komolyabb baja. Jövőre mennek egy másik autóval, folytatják
Előzmény: Baliszoft (57)
Alexis Creative Commons License 2003.12.17 0 0 58
Az Audis videón nagyon jól lehet látni hogy mi lett volna ha összefejelnek. Nekem az ismerősöm szülei haltak meg így, nézzétek meg, szétloccsant volna a fejük. Szóval bekössük magunkat vagy ne ?!

Baliszoft Creative Commons License 2003.12.17 0 0 57
Hmm. Es a sofornek lett valami baja? A lany egesz jo allapotban volt.
Előzmény: Lada A (56)
Lada A Creative Commons License 2003.12.17 0 0 56
"Erdekes a buszos movie, mit keresett ott busz egyaltalan?!"

A pályának azon része nem volt lezárva, de erre külön felhívták a versenyzők figyelmét.
A pályabelyárásra különben is a KRESZ szabályai érvényesek!
Mi is körültekintően írtunk pályát és tréningeztünk.

Még 1-2 infó: a tachometer szerint 45km/h-val ment a busz. Abusznak leszakadt a lökhárítója, meg beszorult az ajtaja. Az ütközés után a szemközti kis árokba csúszott.

Előzmény: Baliszoft (55)
Baliszoft Creative Commons License 2003.12.17 0 0 55
Erdekes a buszos movie, mit keresett ott busz egyaltalan?!

Ja amugy bekotom magam mindig, szabalyosan rosszul erzem magam ha nem vagyok bekotve. Volt is egy crash-em kb 40-50 el, az ovfeszito egybol visszarantott es beszoritott az ulesbe, bar igaz a vallam sajgott is rendesen vagy 3 napig (+piros folt), de azon kivul semmi. Fej v. ilyesmi a kormany/muszerfal/nyilt legzsak kozelebe sem kerul.

Előzmény: Lada A (54)
Lada A Creative Commons License 2003.12.17 0 0 54
Astra! Mi is ott voltunk, de ez nem egy amatőr rally volt, hanem a Mikulás Rally Veszprémben:)
Az audi meg különösen nem volt amatőr versenyautó. Többmilliós technika. (most meg kuka)
Előzmény: AstraF16v (51)
kivi Creative Commons License 2003.12.17 0 0 53
Topic címére: mindig. Az autóval addig _soha_ nem indulok el, amig bekötetlen emberek vannak benne. Volt már ebből konfliktus és még lesz is, de szarok rá.
kivi Creative Commons License 2003.12.17 0 0 52
Akkor most nézd meg a 38. hozzászólást. :-)
Előzmény: AstraF16v (51)
AstraF16v Creative Commons License 2003.12.17 0 0 51
A www.duen.hu -n van egy videó, amin amatőr rally-sok egy Audi90-nel "pályabejárás közben" telibebaxnak egy Ikarus-t. Egyikük sincs bekötve...
Bihus Creative Commons License 2003.12.17 0 0 50
Találtam egy valószínűbb magyarázatot:

árnyékolásnak kellenek.

A nyári napsütés elég káros az aszfaltnak, jobb, ha minél kevesebb ideig éri.

A telkünkre vivő hegyi út van már vagy húsz éves, és teljesen jó minőségű, még csak egyetlen helyen láttam lyukat rajta, azt is befoltozták. Hát igen, meredek dombok között fut, jó ha 3-4 órát süti a nap...

Bihus Creative Commons License 2003.12.17 0 0 49
Különben is, az amcsi filnekből tudhatnánk, hogy semmi sem segít, a tök sík sivatagban is azonnal felborul ás felrobban az autó, ha lemész az útról a susnyásba :)
Előzmény: Bihus (48)
Bihus Creative Commons License 2003.12.17 0 0 48
Ezen már én is gondolkodtam, hogy miért jók azok oda.

Gondolom, szélvédelemnek megteszik. Az a teherautóknak fontos... Vagy a hófúvások miatt, vagy sárvédelemnek, nemtom.

De ugyanilyen veszélyesek az árkok is, és azok is kellenek sajna :( /bár állítólag vannak jobb, de drága megoldások/

Előzmény: fargo (46)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!