Közvetett módon tartalomkeresői minőségében a Google mint online entitás nem csupán az interneten zajló elektromos kereskedés fő befolyásoló erejévé és haszonélvezőjévé válhatott, hanem a webfelületeken indított, de később a fizikai valóságban ténylegesen lezajló üzleti interakciókban is döntő szerephez jutott a weboldal optimalizálás és linképítés 2021-ben. A piac hozta létre a keresőfarkincát, de ma már a farkinca csóválja a vásárlói világpiacot.
A szakmai tanácsadás online is elérhető, de tipikus eset szakmai leirat készítését tartalmazza, a menet a következő:
az ügyfél megadja a megbízást
a seo tanácsadás díja előre fizetendő
a szakember elvégzi a weboldal elemzést a megbízó által kívánt mélységben
gyorselemzés 10 szempont alapján
alaposabb vizsgálat, 15-18 szempont
mélyelemzés, 25 keresőszempont
a vizsgálat alapján a szakember pontokba foglalva, tételesen leírja tanácsait: mik a teendők, mit kell javítani, pótolni, fejleszteni a honlapon annak érdekében, hogy
formailag keresőbarát,
tartalmában releváns legyen.
A teendőket és javaslatokat tételesen felsoroló, magyarázatokkal ellátott szakmai leirat alapján a honlap webmestere és tartalmi felelőse közös munkával elérheti, hogy a kérdéses portál versenyképes legyen a rivális weblapok sorában.
Az adott weboldalon megtudható, hogy a vegyipar és a gyógyszergyártás területén az optimális termelés megszervezésének egyik kulcskérdése a beszállított nyersanyagok, a felhasználandó adalékok és a legyártott késztermékek tárolása, elhelyezése. Számos munkafolyamat megoldhatatlan nagy kapacitású műanyag tárolók nélkül.
A honlapra linképítés folyik, hogy jól szerepeljen a Google találatok között a következő long tail kulcsszavakkal:
A kulcsszavashonlap optimalizáláseljárásaival a webtartalom javítható az általános és speciális keresőszempontok szerint, így elérhető, hogy a site eleget tegyen ezeknek a főbb kritériumoknak:
a tartalma legyen értékes, eredeti, információkban gazdag
ez a tartalom optimalizált, keresőbarát formában jelenjen meg
és legyen releváns a választott keresési kulcsszavakra nézve
Ami ezután következik, az már a linképítés körébe tartozik.
A tanulmány szerzője a szemantikus webet olyan katalogizált világkönyvtárként írta le, amelyből a mesterséges intelligencia szintjére lépő Google-keresőalgoritmusok hibátlan bizonyossággal a legrelevánsabb összegző jellegű tartalmat akkor is képesek kiemelni, ha a keresőkérdést „nem a legszakszerűbben” tették fel, továbbá pedig – fontossági sorrendet kínálva – az összegző tartalom mellé felsorakoztatják a részletek egyre mélyebb megismerését lehetővé tevő egyéb tartalmakat.
Az értekezés nóvumának az a részletesen kidolgozott megfelelés-rendszer számított, amelyben a szerző nem csupán rámutatott a természetes emberi kíváncsiság mint pszichikai jelleg és a gépi válasz mint a technológiai fejlődés eredménye közötti ellentmondásokra, hanem ezek feloldási lehetőségeit is behatóan tanulmányozta. > Emberi kérdés, gépi válasz (Google linképítés blog)
A legfontosabb a szinergia, a komplex megoldások keresése, az innovációk integrációja.
A másik lehetőség az lenne, hogy hasznos és értelmes tartalom legyen az oldalunkon. Mondjuk ha beírod a google-nak, hogy "ékezetes FAQ", az én kis tákolmányom jó eséllyel az első oldalon lesz.
A leglényegesebbnek elfogadott 20-25 kritériumot, melyeket a keresőmarketing-szakértők érvényesítendőnek tartanak, érdemes betartani a gondjainkra bízott weboldalon. De nem mechanikus precizitással kell végrehajtani az utasításokat, hanem saját ötletekkel ajánlatos alaposan megfűszerezni, továbbá szükséges, hogy a webszöveg marketing szakember szemiotikai előfeltételezései referenciálisak legyenek. Különösen így van ez a kreatív szövegírásban, a text content jellegű tartalom fejlesztésében
Vége az anonim reklámok korának
A marketing szokáso k változásának követése és megelőzése a Google egyik legfontosabb stratégiája. A reklámok anonimitásának megváltoztatása kikapcsolható a kéretlen funkció a saját fiókban, bár nem egészen egyszerűen, a tevékenységek[...] Bővebben!Tovább »
Az okostelefonra optimalizált weboldalak kerülnek előnybe
Még ebben az évben átveheti a mobilos keresőindex a dominanciát az asztali gépes indextől a Google keresőrendszerében . A marketing üzenet nem túl meglepő, hiszen minden mérés szerint a keresések döntő többsége most[...] Bővebben!Tovább »
Ahogy relativitáselmélet, úgy honlaptartalom-optimalizálás is van általános és van speciális. A Google-keresőszempontok érvényesítése tehát két szinten történik, így válik a weboldal egyfelől keresőbaráttá, másfelől témáját és annak kulcsszavait illetően[...] Bővebben!Tovább »
első hely - első oldal - google keresés - top 10-be kerülés
Evidens: minden büszke honlaptulajdonos leghőbb vágya, hogy Google-keresések eredményoldalainak első helyére vagy legalább a top-10-be kerüljön. Ami érthető is, mert a neten böngáészve keresők, keresve böngészők[...] Bővebben!Tovább »
Más site-okon is felbukkan időnként a kérdés: 'most csináltam egy oldalt, egyelőre nincs rajta semmi hasznos/értelmes tartalom, mit csináljak, hogy a google az első helyre tegye?'. Hát vagy értelmes tartalmat tegyél rá, vagy fordulj egy sarlatánhoz, aki okos trükkökkel "megoldja".
Tény, hogy szakszerű linkprofil építést olcsón manapság felelős szakember már nem vállal: a hivatkozások hálózatának a felépítése roppant időigényes feladattá vált azóta, hogy a Google kifejlesztette a Pingvin Algoritmust (2012), amely a találati listákon való hátrasorolással vagy kitiltással bünteti azokat az oldalakat, amelyek spam-linkeknek és természetellenes linkgyarapodásnak köszönhették jó helyezésüket vagy ilyen eljárások révél reméltek TOP-pozíciókat szerezni. (A 2016-ra ígért Pongvin 4.0 ezen – várhatóan – annyiban fog túllépni a korábbi gyakorlaton, hogy nem feltétlenül szab ki büntetést, hanem a nem-természetesnek ítélt pozíciójavító linkeket egyszerűen figyelmen kívül fogja hagyni a rangsorolásnál.) >> tovább egy induló sorozat első darabjához: Linképítés ingyen? Miért magas az ára?
Ohh igen! Kedves Iczu és aki az előzményeket olvassa! Nem ez az oldal volt az. Ezen látszik, hogy össze van rakva és nem a flash (ha azt lehetett annak nevezni) a fő keresőbarát :D megoldás.. Szal erre az oldalra már nem érvényesek a korábban leírtak.. (kivenni nem tom, hacsak nem újított az index)
Szerkesztek egy kis honlapot. Volt benne egy aloldal - mondjuk - Gipsz Jakabnéról, viszonylag kevés információval, egy almenüből (azaz nem a főoldalról) lehetett elérni. A google-ba beírva a "Gipsz Jakabné" kifjezést, nagyjából a várható eredmény jött ki (12-15. hely). Aztán erre az aloldalra egyik nap föltettem egy csomó dolgot G. J.-né viselt dolgairól (hosszú, tartalmas szöveg, képek stb.), a főoldalról linkeltem be, és néhány nap alatt feltornázta magát a 3-4. helyre. Aztán újabb pár nap múlva visszaesett az eredeti, frissítés előtti helyre, ráadásul úgy, mintha mi sem történt volna, a cím és a mutatott szöveg is a régi és a cache-ban is a régi oldal van!!! Semmi mást nem csináltam, csak egy-két lényegtelen dolgot kijavítottam benne. Azóta eltelt 4-5 nap és ugyanaz.
Nem a keresôoptimalizálás ügyében, hanem általában: elkövetitek ugyanazokat az alapvetô hibákat, amit szinte mindenki: a stíluslapban mindent pixelben adtok meg. Így nagy felbontáson élvezhetetlenül kicsik a betûk, vagy szétesik minden. Kizárólag a legfontosabb fix szélességeket (pl. képek) szabad megadni pixelben, minden mást százalékosan, a betûk méretét pedig soha nem pixelben, hanem pontban.