Keresés

Részletes keresés

bodrostomi Creative Commons License 2009.07.31 0 0 14276
Legalábbis amíg a brazil vendégmunkások is úgy akarják. :-)
Előzmény: NH3 (14275)
NH3 Creative Commons License 2009.07.30 0 0 14275

"A Rudabányára vezető vasútvonalból egy deltavágány ágazott ki a Kazincbarcikáról a fővonallal párhuzamosan a Berentére vezető vágányba. A folyó felett 1954-ben építették a 30 méter nyílású rácsos szerkezetű mederhidat, amihez két oldalról egyenként 15-15 méter nyílású ártéri hidak kapcsolódnak. A deltavágányon a vasúti forgalom megszűnt, a vágányt elbontották, a híd a közeljövőben szintén elbontásra fog kerülni."

 

Jelentem a híd még megvan, és remélem marad is még jó sokáig.. :-)

 

gbeatle Creative Commons License 2009.07.29 0 0 14274
Előzmény: tamasi 48.-49. (14272)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.28 0 0 14273
És ha még hozzáteszem azt is, hogy az IKR-Mezőhídvég szakasz is tele volt jó talpfával, kifutotta volna a Lepsény-Enying IKR szakasz talpfaigényét...
...de egyetlen darabot SEM AKART a MÁV beépíteni!

Mint ahogy Looksharp olvtárs is leírta a lényeget: az akarat hiányzik!
Előzmény: tamasi 48.-49. (14272)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2009.07.28 0 0 14272

Remek! 11 év kell egy 20 Km hosszú vasútvonal felújításához...!

 

Egyébként tavalyi Enying - Lepsény gyalogtúránkkor ( gbeatle kollégával ) legalább 500 db vadonatúj beépítésű talpfával találkoztunk utunk során! Szóval a vonalon azért van kapirgálás... A faaljak legtöbbje a betonaljas szakaszba lett beépítve. Ami betonaljak onnan kikerültek azok legtöbbjéből hiányzott már a fabetét, szóval megérettek a cserére. Az új talpfák másik része pedig a faaljas részekbe került beépítésra és főleg a sínillesztések alá.

Előzmény: Törölt nick (14262)
gbeatle Creative Commons License 2009.07.28 0 0 14271

OFF

Postavonat a II. vágányról elment! :-)

ON

Előzmény: kopaszhaj (14270)
kopaszhaj Creative Commons License 2009.07.28 0 0 14270

Bezinavölgy a Börzsönyben.

 

Megtennéd, hogy nicknevem gmail.com-ra elküldöd a levelet? Köszi!

Előzmény: gbeatle (14268)
Rbatka Creative Commons License 2009.07.28 0 0 14269
A tószegi kapirgálás a pesti igazgatósághoz tartozik. Abból nem sokat fog látni egy dunántúli mellékvonal. Az -egyébként nem a legjobb állapotú- anyag valószínűleg a környékre visszakerül, vagy esetleg beviszik Szolnokra.
Előzmény: looksharp (14267)
gbeatle Creative Commons License 2009.07.28 0 0 14268

Ez hol van? :-)

 

OFF

Nemrég küldtem neked egy levelet, amire szeretném, ha válaszolnál.

ON

Előzmény: kopaszhaj (14258)
looksharp Creative Commons License 2009.07.28 0 0 14267
Bontott alj van. Még talpfa is. Tószeg-Lakitelek között is lesz kisebb felújítás, onnan is jön ki talpfa és c kapcsolószer is. A XI rendszerű sínekhez használható a 48-as kapcsolószer, az van (pl a 120-as bal vágány bontási anyaga, 135-ös vissznyeremény). A szándék hiányzik.
Előzmény: gbeatle (14266)
gbeatle Creative Commons License 2009.07.28 0 0 14266
Bocsánat... "síncserére" helyett "bontott anyagra".
Előzmény: gbeatle (14265)
gbeatle Creative Commons License 2009.07.28 0 0 14265
Van más mellékvonal is, aminek nagyobb szüksége van (lenne) most a síncserére :-(
Előzmény: nidsz (14264)
nidsz Creative Commons License 2009.07.28 0 0 14264
49-es téma:
szóval ha jól veszem ki akkor tkp. a sínekkel semmi gond sincs, hanem bizonyos szakaszon a talpfákkal ill. a sínleerősítésekkel.
tehát a lopások is ebből eredeztethetőek.
vajon mennyiért lehetne megcsinálni a most átépítés alatt álló 30a vonalból a kibontott anyagból a kritikus részeken?
gbeatle Creative Commons License 2009.07.28 0 0 14263

Tessék:

Lepsényi ívkorrekció

Nagyobb méretben

Amúgy jól tudom, hogy ez az egész felújítás a pécsi igazgatóság nem akarásán bukott el?

Előzmény: Törölt nick (14262)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.28 0 0 14262
Kiegészítés, illetve helyesbítés:

Sajnos a link nem sikerült, a Google Maps-ból szerettem volna a lepsényi ívkorrekciót belinkelni.

Az IKR iparvágány-kiágazás 1986 táján épült.

A vágány felújítása 1980-ban a "XI" rendszerű vágányig bezárólag készült el, a betonaljas vágányt és a 305-ös szelvényig tartó részt már 1981-ben újították.
1983-ban haladtak tovább, de akkor már csak a Kabóka környéki 900 méternyi betonaljas pályát fektették le. Hosszú szünet után a felújítás kézi síncserével 1991-ben folytatódott, és abban az évben el is jutottak Mezőhídvégig.
Előzmény: Törölt nick (14261)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.28 0 0 14261
Teremtsünk tiszta képet Lepsény-Enying ügyben:

ANNO 1980. A Lepsény-Dombóvár vasútvonalon megindult a régen várt pályafelújítás: időszerű is volt, hiszen még az eredeti 1895-ös 23,6 kg-os sínek feküdtek a pályában. Lepsény állomástól indultak a munkával, az első 1,2 kilométert kézi cserével építették át 31,7...34,5 rendszerű, 12...24 m hosszú sínekre.
További 3,3 kilométeres szakaszon mezőfektetéssel épült át a pálya: a 30-as fővonalból kikerült "XI" rendszerű vágány (43,81 kg/m) lett beépítve.
A további szakaszra valahonnan 24 m-es 34,5 kg/m-es betonaljas (U jelű) mezőket szereztek, melyek tiplijavítás nlkül lettek lefektetve ide, és ez a fajta vágány egészen Enyingig futotta. Enyingen az átmenővágány és a továbbvezető nyíltvonal 12...24 m hosszú 34,5-ös sínekből épült át, kézi cserével, egészen Kabókapuszta előttig (405-ös szelvényig). A felújítás során a kitérőket nem cserélték ki, jelenleg is a korszerűtlen 34 I-es kitérők vannak Enyingen.

1988-ban csak a Lepsény állomás bejáratához csatlakozó rész épült (és nem pedig felújították/átépítették) új nyomvonalon! Mivel az akkor új anyagból épült, ezért ma is kiváló állapotban van. Ez az új építésű "korrekció"
A régi nyomvonalú vágány nagy része megmaradt cukorréparakodás céljára, kis részét elbontották.

Lepsény ívkorrekció

Mindezeket azért írtam le, hogy eloszlassam azt a téves nézetet, hogy egy 1988-ban felújított pálya mára már csak 5 km/órával járható.

Sajnos a valós oka ennek az alacsony sebességnek, hogy a talpfák nagy része még "látta" 1980-ban a 23 kg-os sínt, a betonaljas részen meg a tiplik állapota okozza a gondot.
Hogy mindezeket a problémákat még az önkéntes fémgyűjtők is tetézik, az csak hab a tortán :(
Előzmény: gbeatle (14254)
looksharp Creative Commons License 2009.07.28 0 0 14260
Alapvetően az a baj, hogy olyan jó állapotban vannak az aljak, hogy kézzel ki lehet húzni a síncsavarokat...1998-99 óta érdemi fenntartási munka nem volt a vonalon, előtte is csak "névleg" (azaz elkönyvelte pályamester úr az aljcserét, de nem csinált semmit).
Előzmény: tamasi 48.-49. (14257)
A-dani Creative Commons License 2009.07.28 0 0 14259
"De mindez hiába ha vonatmentes időben mennek ki lopni a megélhetési bűnözők..."

erre mondta egyszer azt asszem Nagy Bandó András, hogy mi az, hogy megélhetési bűnözés? Mutassanak már egyet, ami nem az.
Előzmény: tamasi 48.-49. (14257)
kopaszhaj Creative Commons License 2009.07.28 0 0 14258

"A párhuzamosok a végtelenben találkoznak"

 

De van, hogy előbb...

tamasi 48.-49. Creative Commons License 2009.07.27 0 0 14257

Jól hallottad! Valóban egy vonaljáró legyalogolta a vonat előtt a pályát és visszaszólt Lepsénybe hogy a pálya rendben van jöhet a vonat.

Ezt hetente 3 alkalommal megjátszották.

Minden vonat előtt vonaljárás volt.

 

Én találkoztam is a vonaljáróval nemegyszer.

 

De mindez hiába ha vonatmentes időben mennek ki lopni a megélhetési bűnözők...

Előzmény: A-dani (14252)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2009.07.27 0 0 14256
Hát nagyon remélem hogy nem így van ahogy írtad...
Előzmény: Törölt nick (14251)
gbeatle Creative Commons License 2009.07.27 0 0 14255

Újonnan telepített vonatérzékelő berendezés Lepsény előjelzője előtt nem sokkal (a kép 2008-as):

80-as években épült hidak:

327+36 szelvény, kerethíd

339+59 szelvény, még egy kerethíd

357+57 szelvény, vasbeton lemezhíd...

Ugyanez a híd oldalról

Előzmény: gbeatle (14254)
gbeatle Creative Commons License 2009.07.27 0 0 14254

Elnézést, hülyeséget írtam az előbb. Az az 1986 inkább 1988... Ez a kerethíd Lepsény bejáratánál van, rajta jól látható az évszám:

308+60 szelvény

Eredeti méret
Előzmény: gbeatle (14253)
gbeatle Creative Commons License 2009.07.27 0 0 14253

"A 49-esen meg ha az IKR nem szállít rajta, akkor nem sok esélyt látok arra, hogy megmenekül. Eddig is csak iparvágányként működött műtrágyás vonatok mentek az IKR telepre, ha már az sincs akkor meg lehet jobb is ha elbontják, bár tulajdonképpen mindegy, h hivatalos bontás lesz vagy a színes fémgyűjtők lopják el apránként. Itt ha valaha újraindul a vasúti közlekedés akkor is teljesen új pályát kell építeni, a tehervonatok is csak 5 km/h-val mehettek még akkor is mikor voltak. Az pedig aligha elég, ahol egy tehervonat csak 5-el mehet ott egy Bz mennyivel mehetne? 20-al? Többel nem hiszem."

 

1986-ban felújított pálya - nesze... :-(

Előzmény: A-dani (14252)
A-dani Creative Commons License 2009.07.27 0 0 14252
Én úgy tudom ,hogy a MÁV akarta lebontani, az ecsegfalviak akkor tiltakoztak mondván a falu jelképe lett nekik az kell.

Forrás:
http://beol.hu/bekes/kozelet/ocskavaskent-hasznositjak-az-ecsegfalvi-hidat-82784
http://beol.hu/bekes/kozelet/hidjukert-demonstralnak-az-ecsegfalvaiak-82689

A következő hír az volt, hogy megrogyott a híd, mert színes fémgyűjtők elkezdték kóstolgatni, és utána bontották el, miután emiatt életveszélyessé vált.

A 49-esen meg ha az IKR nem szállít rajta, akkor nem sok esélyt látok arra, hogy megmenekül. Eddig is csak iparvágányként működött műtrágyás vonatok mentek az IKR telepre, ha már az sincs akkor meg lehet jobb is ha elbontják, bár tulajdonképpen mindegy, h hivatalos bontás lesz vagy a színes fémgyűjtők lopják el apránként. Itt ha valaha újraindul a vasúti közlekedés akkor is teljesen új pályát kell építeni, a tehervonatok is csak 5 km/h-val mehettek még akkor is mikor voltak. Az pedig aligha elég, ahol egy tehervonat csak 5-el mehet ott egy Bz mennyivel mehetne? 20-al? Többel nem hiszem.

Nem tudom igaz-e, de azt is hallottam, ohgy a vonalbejáró minden tehervonat előtt végig kellett menjen a vonalon, hogy meggyőződjön róla, hogy biztonságos-e a haladás.
Előzmény: Törölt nick (14247)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.27 0 0 14251
Az még önmagában nem lenne baj, hogy utoljára februárban járt vonat az enyingi IKR-ben.
A nagyobb bajt a tömeges síncsavarlopás jelenti (nincs is jó ára a vasnak, nem a MÁV szedte ki azokat a csavarokat, hogy megszűnhessen a vonal?), mivel ilyen indokkal vágányzárat lehet elrendelni a vonalra és akkor vége mindennek...
Előzmény: tamasi 48.-49. (14248)
lassújel Creative Commons License 2009.07.27 0 0 14250
Sajnos a hidat már tavaly is hiába kerestem. Pár dolog azért még maradt a Kisújszállás-Dévaványa vasútvonalból, a nyomvonal viszonylag végig jól követhető, Ecsegfalva után egy szelvénykő is megmaradt. 
Előzmény: Törölt nick (14247)
rapsfeld Creative Commons License 2009.07.27 0 0 14249

 

Üdv!!!

 

Budapest-Kikötő ( anno: Szabadkikötő ) ???????

Előzmény: koller andor (14235)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2009.07.27 0 0 14248
Egy informátorom szerint az Enyingi IKR - be ez év februárjában volt vonat utoljára, továbbá közel 1000 db síncsavart loptak el megint a közelmúltban Lepsény - Enying között.
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.26 0 0 14247
A híd a következőképpen tűnt el kb 5 éve (nem tudom igaz-e a sztori):

Az Önkormányzat azt hitte, hogy a híd a MÁV-é még mindig. Kerékpárutat szerettek volna átvezetni rajta. A tulajdonjog utáni nyomozás arra az eredményre vezetett, hogy a híd az Önkormányzaté. Már nem volt fontos a kerékpárút, az Önkormányzat eladta ócskavasként, jó ára volt a fémnek...
Előzmény: sansan (14245)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!