Matiz:Na, ma utánaérdeklődtem ennek, hogy mi is van, ásványbánya vagy honvédelmi. Mindkettő. A nyíltvonalon található egy rakodó, a kiágazásnál. Az az ásványbánya (mangánbánya persze én tudom, hogy magán az, csak elírták :D) termékét rakodták itt kocsikba. A kiágazás meg honvédségi, a laktanyának nincs köze a bányához, a kettő az két külön dolog, csak egy helyen "találkoznak".
Bővebben: Pátkánál 1948-ban kezdtek kutatásokat előbb uránérc, majd fluorit után. 1952-ben már egyszerre 8 helyen kutattak, köztük a legeredményesebb a Szűzvári-malomnál (itt van az ipvg. kiág.) folyó volt. Itt altárót és abból indított lejtaknákat mélyítettek. A termelt fluoritot már '52-től értékesítették. 1957-1959 között ércdúsító épült. A bánya fluoritvagyona 1967-re merült ki, ezután már csak tarkaércet bányásztak. A bányát végül 1972-ben zárták be, ekkor az ércelőkészítőt is leszerelték és elszállították.
A bánya üzemeltetője az Országos Érc- és Ásványbányák V. volt, innen jöhet az Ásványbánya ipvg. név.
Vértesacsán is volt bányászat, külszíni termeléssel öntödei homokot bányásztak 1959-ig (Majtényi János Öntödeihomok-bánya, Solymáron is volt bányájuk, államosítás után a Vegyesásványbányászati V.-ba olvasztották).
Az 1920-as térképen állomásnak van jelölve (Katymár pedig megállónak), de szerintem pont fordítva volt, és egy Kőrösnagyharsány jellegű végállomás lehetett.
Köszönöm szépen! Azt nem tudod vagy tudja valaki véletlenül, hogy Ólegyen hány vágányos állomás volt? Gondolom ha Trianon miatt csak odáig járt a vonat valahogy meg kellett oldani a körüljárást. A hétvégén ugyanis nyomát sem találtuk az állomásnak pedig ha több vágányos volt, biztos hogy kellene látszódnia még valamennyire...
Sziasztok!
Jártamban keltemben belestem a Dózsa György úton a volt földalatti telepére és láttam, hogy leaszfaltozták az egész udvart.
Tudja valaki, hogy a vágányokat fel is szedték vagy ott nyugszanak az aszfalt alatt?
Katymár és Madaras akkor szakadt el végleg a fővárostól. Ugyanis az (vélhetően) utolsó évében, a 60/61-es menetrend szerint hetente egyszer volt közvetlen budapesti vonat/kocsi. Szombaton indult fél egykor a keletiből és este 7-re ért katymárra, vasárnap este fél tízkor indult, és hajnal 4-re ért fel.
az a bizonyos honvédelmi érdek, amúgy ásványbánya, ha minden igaz).
Na, ma utánaérdeklődtem ennek, hogy mi is van, ásványbánya vagy honvédelmi. Mindkettő. A nyíltvonalon található egy rakodó, a kiágazásnál. Az az ásványbánya (mangánbánya persze én tudom, hogy magán az, csak elírták :D) termékét rakodták itt kocsikba. A kiágazás meg honvédségi, a laktanyának nincs köze a bányához, a kettő az két külön dolog, csak egy helyen "találkoznak".