Érdekelnek engem mai könyvesboltok is. Nem teljesen emlékeztem már rá, hogy régebben rákérdeztem arra a könyvesboltra, de most azóta így beugrott, mióta láttam az oldalon említve. Jó, köszönöm szépen, majd megpróbálok néhány ott lakótól is utána kérdezni valamikor. Azt sem lehet tudni, hogy akkor régebben annak a könyvesboltnak ki volt név szerint a vezetője, vagy milyen eladók voltak ott név szerint? Különben engem annak a könyvesboltnak a külsejéről és belsejéről azért kellenének képei, mert nagyon jó élményem volt régebben, amikor a nagymamámmal és anyukámmal jártunk oda vásárolni és a raktárakba is, csak az a baj, hogy akkor én még nagyon kicsi voltam és később meg már pár év múlva, amikor én csináltam volna fotókat, fényképeket, addigra sajnos már a raktárakat és azt a könyvesboltot is lebontották.
Nem a vágányok meg a vasúti épületek érdekelnek. Sok éve ugyanaz a kérdés. Hátha valaki előáll *A* fotóval amit amin ott áll *A* raktárok mögötti könyvesbolt teljes pompájában, és pont belátni az ablakán, és az ablakon beszűrődő fényben pont meglátsz valamit, talán a csini könyvesboltos Jucika lábát úgy úgy 3 pixel méretben, és végre minden oké lesz sok-sok év keresés után? El nem tudom képzelni mi az ami ottragadt a múltban de engedd el. Inkább járd körbe a mai könyvesboltokat hogy 20 év múlva meglegyen mind.
Jakab András vagyok. Érdeklődnék, tudnak segíteni nekem esetleg abban, hogy valakiknek lenne néhány saját készítésű fotó, kép a Ferdinánd híd-Lehel utca kereszteződéséről a 2000-es évek elejéről, ahol szintén voltak régebben vágányok, vasúti épületek?
Szemeretelpenél a 100a felújításakor rakták be ott sztem marad, bár most ,hogy már hivatalosan is megszűnt a Burma Pestszentimre felsőig már lehet ,hogy kiszedik. Bár sztem ott nem lesz útban senkinek gondolom azért volt sürgős máshol, mert kerékpárút építése a vonal helyén újabb fázisba érkezett. Soroksártól a deltáig viszont még megmaradt mint vasút, 150-es átépítésekor még lehetséges ,hogy szükség lesz rá ezért ott nem engedték, az más kérdés, hogy 1.5 km-en kb. síneket kell pótolni hozzá.
Kettős Körös utcánál is eltűnt meg Soroksárnál is, gondolom Vecsés utcánál a kutyakiképzőnél lévő átjáróból is kiszedhették. Nagykőrösin macerásabb lenne ,mert be vannak kötve Pestszentimre felső szolgálati helyre
Sajnos arra nem jártam most, de találtam egy nemrég feltöltött "bejárós" videót, ezen még működik a nagykőrősi úti fénysorompó, illetve 34:49-nél látszik, hogy a Túri István és a vecsés út találkozásánál lévő átjáróban is megvan még. https://youtu.be/XixMW82Hvmo?t=20
A nagy-burma több átjárójából is leszerelték a fénysorompókat, a Cziffra György utcai, a Péterhalmi úti, Vecsés úti, és Száva utcai, átjáróban már csak Andráskereszt van.
Ezt az egykori homokbányás vágányt pár napja találtam.
A helyszín a 115-ös Mátészalka–Nagykároly vasútvonal, Nyírcsaholy és Nagyecsed között. Az Arcanumon barangolva találtam egy cikket, az alapján kezdtem el keresgetni Nagyecsed körül. A cikk a 70-es szamosi árvízzel foglalkozik, gondolom a homokbányát is az árvízhez köthető munkálatokhoz használták (legalábbis ezen alkalommal).
A cikk érdemi része:"„Mátészalkán Kovács Mihály műszaki intéző, a VI-os szakasz kezelő pályamestere azt tanácsolja: ne menjünk már ki a nagyecsedi homokbányához, ahol Reményiék egy új vágány bekötését végzik, mert — lassan esteledik — jönniök kell a teher-vágánygépkocsis anyagvonattal. (...)— (...) A bányánál hamar végeztünk a két C-kitérővel — magyarázta —, így hát bementünk a vonalról Nagyecsed állomásra, és kiraktunk az emberekkel negyvenöt vagon követ az AKÖV-nek.” (...) A cikk forrása: Magyar Vasutas 1970.08.01. szám.
1969-es fentrol.hu-s felvétel, amelyen szerepel a vágány, Nagyecsed felőli kiágazással
A légifotókon keresztben a Mátészalka-Ágerdőmajor vasútvonal, bal felől az említett vágány. A túloldalon szintén van egy kitermelés, ez nyílván korábban keletkezhetett, mindenesetre a 65-ös képeken is rajta van. Talán egykor oda is vezettek egy vágányt.
Esetleg hallott már erről a bányáról / vágányról valaki?