Keresés

Részletes keresés

TEE Creative Commons License 2010.11.17 0 0 17811

Itt tessék nézelődni: http://mecsekikalauz.kdekor.hu/images/egyeb/ 

Nem mind vasúti témájú, de van az is.

Előzmény: Zolas (17805)
i d ő u t a z ó Creative Commons License 2010.11.16 0 0 17810

Egy példa az 1911. augusztus 20-i Dunántúlból:

 

Előzmény: i d ő u t a z ó (17809)
i d ő u t a z ó Creative Commons License 2010.11.16 0 0 17809

Jellemzően közúti közlekedésről van szó. Én is sok helyen találkoztam a kifejezéssel ("postaautómobiljáratok") régi újságok (1910-es évek) olvasásakor.

Előzmény: Kéri Petya (17801)
ROCOman Creative Commons License 2010.11.16 0 0 17808

Hm, hm. Az elveszett állomással kapcsolatban örömmel vennék több információt, ha lehetséges. :-)

Előzmény: Törölt nick (17796)
Lovrin Creative Commons License 2010.11.16 0 0 17807

3 megjegyzés:

 

"Az utasforgalomban csökkenést okozott, hogy az állam a Martfű-Tiszaföldvár-Homok-Kungyalu közötti földutat aszfaltúttá építette át."

 

A 2000-es évek közepén az említett utat másodrendű főútvonallá fejlesztették, áthelyezve a 442-es út nyomvonalát.

 

---

 

Homok állomás fekvése érdekes, mivel az út mellett vezető vasút eltávolodik az úttól, hogy elérjen az állomásépület, majd az állomás után visszatér. Ez elkerülhető lett volna, ha az állomásépületet a túloldalra építik. Miért nem történt így?

 

---

 

A hirtelen megszüntetésből ítélve Homok bezárása a 68-as koncepció körzetesítési agybajának következménye. Mára elérték a céljukat, hiszen a szomszédos Tiszaföldvár állomásnak is megszűnt a teherforgalma, és a bezárás veszélye fenyegeti. (Másik irányban a szomszédos Kungyalu állomás meg már vagy 20 éve ontopik.)

Előzmény: Törölt nick (17796)
Papa83 Creative Commons License 2010.11.16 0 0 17806

Ha visszakerül a CD, akkor majd mazsolázok róla...

Előzmény: Zolas (17805)
Zolas Creative Commons License 2010.11.16 0 0 17805

Ha előkerülne, szívesen látnák még ilyen vasutas képeket. Vagy itt, vagy a postafiókomban:)

Előzmény: Papa83 (17803)
Papa83 Creative Commons License 2010.11.16 0 0 17804

Ha mész, Kossuth-aknát ne hagyd ki, nagyon jó kis tájékoztató táblákat raktak ki bányásznapra, sok hasznos dolog kiderül róluk. (aknák, bányavasutak stb.) Még egy fotó is van a homokvasúton tehervonatot húzó gőzösről.

Előzmény: i d ő u t a z ó (17795)
Papa83 Creative Commons License 2010.11.16 0 0 17803

Éppenséggel van, csak kölcsönben van másnál a CD... Talán a komloinfo.hu-n lehetett ez a hidas fotó, de most nem találom.. Egy csomó helyi régi kép mindenesetre fenn van, bár vasúti vonatkozású alig...

Előzmény: Zolas (17800)
Papa83 Creative Commons License 2010.11.16 0 0 17802

Szerintem a hirdi homokvasutas képekkel keverheted, itt most fotóztam először... 

 

A hidas kép asszem tényleg volt már, de most találtam meg a 40-50 évvel ezelőtti párját.

Előzmény: i d ő u t a z ó (17795)
Kéri Petya Creative Commons License 2010.11.16 0 0 17801

Sziasztok,

egy régi térkép (kb. 1910 - es) jelmagyarázatában ez áll: postajárat személyszállítással. Ez a megnevezés megegyezhet a lóvasúttal?

Zolas Creative Commons License 2010.11.16 0 0 17800

Több ilyen régi képed nincs?

Előzmény: Papa83 (17792)
eMPet Creative Commons License 2010.11.16 0 0 17799

Ja, Kungyalu az 273 hm, és AS 272.

Előzmény: eMPet (17798)
eMPet Creative Commons License 2010.11.16 0 0 17798

Homok helye a vonalon a 232-es szelvénynél volt írva egy régi segédkönyvben, előtte meg volt (van) egy AS229.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (17797)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2010.11.16 0 0 17797

Ezt még két éve fotóztam Kungyalunál. Lehetett valami köze Homok állomáshoz?

 

Előzmény: Törölt nick (17796)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.16 0 0 17796

130-as vonali elveszett állomás: Homok. A környékben termelt mezőgazdasági termékek, továbbá tüzelő- és építőanyagok rakodásának színhelye 1885-től. A 60-as 70-es években helyben termelt zöldséget is adtak fel nagy mennyiségben, hűtőkocsikban.

 

Az allomás összes kitérőjét (köznyelven és helytelenül: váltóját), melyek 34,5 kg/m-es sínből voltak, 1974-ben kicserélték újakra: 48,5 kg/m-es rendszerűre.

 

1975. aug. 16-án azonban kitűztek egy 330 m hosszú 10 km/ó lassújelet Homok állomás területére (229+50 és 232+80 szelvények közé), mert megkezdték az összes kitérő kibontását és helyére folyópálya építését. Felszedték a rakodóvágányt és a vonatfogadó vágányt is. Az állomás helyett jegykiadással ellátott megállóhely lett Homok-ból. A munkálatokkal 1975. szeptember 1-re végeztek, ekkor lemondták a sebességkorlátozást.

 

A megszűnt állomás helye a régi vágányban 1991-ig látszott, akkor építették át a vasúti pályát a jelenlegire (hézagnélküli, 48-as, betonaljas).

 

Az utasforgalomban csökkenést okozott, hogy az állam a Martfű-Tiszaföldvár-Homok-Kungyalu közötti földutat aszfaltúttá építette át.

 

A jegykiadás 2000-2002 körül szűnt meg, az épület állapota egyre romlik. A fénysorompós átjáró melletti lakóőrházat hamarosan lebontják.

i d ő u t a z ó Creative Commons License 2010.11.16 0 0 17795

Köszi'

A térkép ismerős, a képeket már tálaltad itt. Kezd összeállni a kép. Hétvégén beiktatok egy "vonalbejárást".

Előzmény: Papa83 (17791)
Kéri Petya Creative Commons License 2010.11.16 0 0 17794

Papa83 Creative Commons License 2010.11.16 0 0 17793

És a pirossal jelölt vonal végein a tárók:

 

 

Előzmény: Papa83 (17791)
Papa83 Creative Commons License 2010.11.16 0 0 17792

Akkor

 

 

 

És most

 

 

A híd - bár elég viharvert - még nincs teljesen elveszve, a közút még használja.

 

Az archív fotót még régebben találtam valahol a neten, sajnos már nem tudom, hol.

Papa83 Creative Commons License 2010.11.14 0 0 17791

A pirossal jelölt a szenes bányavasút (az Anna-aknai osztályozóhoz egy sikló segítségével jutott, amit kékkel jelöltem, és amúgy semmi nyomát nem találtam), zölddel pedig a 60-as évek végén megszüntetett kőbányai vasutat jelöltem. A kő azóta a párhuzamos közúton jut el a vasútállomásig.

 

A térkép innen a topicról van, utólag is köszönet érte!

 

Előzmény: i d ő u t a z ó (17789)
Papa83 Creative Commons License 2010.11.14 0 0 17790

A helyszín Komló.

 

Az első három fotó az első tárókhoz vezető pályák nyomvonalán, míg a másik kettő az egykori kőbányai kisvasút mentén készült.

Előzmény: i d ő u t a z ó (17789)
i d ő u t a z ó Creative Commons License 2010.11.14 0 0 17789

Kicsit megkésve...

Érdekelne a helyszín.

Előzmény: Papa83 (17768)
Felek Ferenc Creative Commons License 2010.11.13 0 0 17787

Igen, a cukorgyárból kifotózva 1974-ben. KBK honlap kép

Előzmény: TEE (17776)
V43 1279 Creative Commons License 2010.11.13 0 0 17785

"Ez mi a rák rák akar lenni?"

 

Erre én sem tudok rájönni...

Előzmény: by-169 (17781)
Zolas Creative Commons License 2010.11.13 0 0 17784
Tzp Creative Commons License 2010.11.13 0 0 17783

Kíváncsi lennék mennyit kellett perkálni.

Előzmény: Törölt nick (17777)
erdőszéli Creative Commons License 2010.11.13 0 0 17782

egyezzünk ki döntetlenben... mit szólnál egy "a fűtőház és egy másik hasonló alakú/méretű épület egy tömböt alkotott, melynek a felét (ahol a mozdonyok álltak) később elbontották"verzióhoz?

 

az antennás épületről van szó, a szín mögötte állt. a térvilágítás oszlopa mögött áll az állomásépület, illetve ugye legutóbb volt róla szó, hogy talán az sem az volt :-)

Előzmény: Törölt nick (17778)
by-169 Creative Commons License 2010.11.13 0 0 17781

Ez mi a rák rák akar lenni? Ez a hatsóság nagyon kapzsi. Csak pénzt lát mindenbe.

Előzmény: Törölt nick (17777)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2010.11.12 0 0 17780

Mivan?

Előzmény: Törölt nick (17777)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!