Kedves Ferenc, mi nyitott szemmel jártunk. De 385 + 77 - nél nem leltünk átjárót, sem a közelében. 383 (+ kb. 23) - nál vettünk észre egy ilyesmit:
Első képen Kótpuszta felől nézünk Vésztő felé. A kép közepe táján (kb. 10 méterrel előre, a zöldségnél) látható valami, ami akár egykori töltés lehet (messzebb nézve egy híd/áteresz van). A másik két képen benézünk ebbe a töltésgyanússágba (most így nem tudom, melyik milyen irány). Ehhez a keresztezési ponthoz jobbról és balról is olyan szögben érkezik egy fasor, ami a térképen látható nyomvonalhoz erősen igazodik. Az eső és technikai problémák (félig talpatlan cipő) miatt nem néztünk be egyik irányból sem. Őrház: egyértelmű nyomát nem találtuk egyik oldalon sem. Az első fotó szerint bal oldalon, még a kereszt előtt van az árokban egy viszonylag vízszintes terület, ami esetleg jelenthet valamit, egyébként semmit nem leltünk. Mindezek után viszont kora tavasszal szorgalmaznék egy bejárást...! A hétvégi 127 - esről külön rakok majd fel képeket.
Remélem feleslegesen nem okoztam álmatlanságot, mert azok nem bácsalmási képek, hanem bajaiak:). Baja-Külsőre tartottunk. Onnan készültek visszafelé nézve.
Segítséget szeretnék kérni... A már megszüntetett Tokod-Annavölgyi vasútról, pontosabban Annavölgy állomásról szeretnék egy kis információt kérni. Arra lennék kíváncsi, hogy ez az állomás pontosan hol helyezkedett el?
A vasútállomások.hu-t néztem, találtam pár fotót a megszűnt állomás fellelhető épületeiről, de nem tudom behatárolni a Google-n. Korabeli vasúti térképek pedig elég elnagyoltan kezelik... Tehát, meg tudná valaki adni Annavölgy állomás koordinátáját? Esetleg lenne róla rajza, fotója, vagy bármilyen információja?
Külhonban is háttérbe szorították a tömegáruk vasúti fuvarozását. Cukorrépaszállítás a leállított "Törökkanizsa-Csóka" vasútvonallal párhuzamosan (kb tízpercenként haladt el rakott tehergépjármű).
Nicsak, mit találtam: (a nem fontos dolgokat kipontoztam)
Magyar Államvasutak Tárgy: A Makóújváros-Makó állomások Igazgatósága Szeged között megépített új vonalszakasz 15622/1968.III. üzembehelyezése Előadó: ….
(….címzettek….)
Makóújváros-Makó állomások között megépített új vonalszakasz üzembehelyezése 1969. év január hónapjának első felében történik. Az üzembe helyezés pontos idejére nézve külön, távirati úton rendelkezünk.
Az üzembehelyezéstől kezdve a Közlekedési Határozmányok I. részben szerepeltetett „Hódmezővásárhely-Apátfalva” vonalelnevezés „Hódmezővásárhely-Makó” vonalelnevezésre változik.
Az üzembehelyezéssel egyidejűleg Kákás forgalmi kitérőn a szolgálatot (forgalmi szolgálattevői, váltókezelői) beszüntetjük és Makóújváros-Kákás forgalmi kitérő közötti vágánykapcsolatot megszüntetjük. Az üzembehelyezéstől kezdve tehát Hódmezővásárhely-Apátfalva között közvetlen összeköttetés nem lesz. A szolgálatbeszüntetéssel egyidejűleg Kákás forgalmi kitérőn az 1., 2., 4. sz. kitérőket egyenes irányban le kell zárni és szegezni, s azok kulcsát a kitérők eltávolításáig Makó állomásfőnökének kell őriznie. A váltók lezárásával, leszegezésével egyidejűleg Kákás forgalmi kitérőhöz tartozó valamennyi bejárati és előjelzőről a jelzéstadó alkatrészeket el kell távolítani, továbbá az 1. és 2. sz. váltó előtt általános fékúttávolságban „Helyszíni őrzés alatt nem álló, nem biztosított nyíltvonali váltóra figyelmeztető jel”-et kell elhelyezni.
A Makóújváros-Makó állomások közötti közvetlen vonalösszeköttetés a Makó-Apátfalva állomások között a 852+04 sz. szelvényben létesített pályaelágazással nyert kialakítást. A pályaelágazásnál „Makó elágazás” néven szolgálati hely létesült, s ott 3 forgalmi szolgálattevő 12/24 órás fordulóban teljesít szolgálatot. Az elágazási hely mindhárom irányból biztosított alak bejárati jelzőkkel van fedezve. Makó elágazás Makó állomástól 2,5 km, Apátfalva állomástól 6,6 km, Makóújváros állomástól 4,2 km távolságra van.
….
Az új vonalrész üzembehelyezése utáni közlekedésre illetve a bekövetkező menetrendi átmenetre a 15419/1968.III. sz. rendeletünkben intézkedtünk.
Az üzembehelyezést követően a Makó elágazáshoz tartozó jelzők kivilágítását a Makó-Apátfalva állomások között lévő 27. sz. őrházban lakó vonalgondozóval kell végeztetni, s az illetővel a jelzőlámpák kezelésével kapcsolatos szerződést meg kell kötni.
Az üzembehelyezéssel egyidejűleg az új vonalszakaszon, illetve Hódmezővásárhely-Makó állomások között teljes hosszban az engedélyezett legnagyobb sebességet 60 km/órá sebességben, az engedélyezett legnagyobb tengelynyomást pedig 17/18b tonnában állapítjuk meg.
Az üzembehelyezést követően Hódmezővásárhely-Makó között az alábbi sorozatú mozdonyok közlekedését engedélyezzük: Menetrendfüggelék 9 A-B táblázatában szereplő II. rangú mozdony: 275, 370, 375, 376, 377, M28, M46. Az I. rangú mozdonyokra vonatkozólag a KPM 6.B. engedélye után adunk kiegészítést.
Makó elágazás szolgálati helyen a forgalmi szolgálattevő vonatjelentő szolgálatot is végez, s ilyenként Makóújváros - Makó elágazás – Makó, illetve Makó – Makó elágazás – Apátfalva között közlekedő és egymást követő vonatok vonatjelentő térközben követik egymást.
….
Az új vonalrész üzembehelyezésétől kezdve egy héten át a közlekedő vonatok személyzetét a vonatindító és rendelkező állomásokon az alábbi szövegű írásbeli rendelkezéssel kell értesíteni: a.) Makó-Apátfalva állomások közötti vonalrészt érintő vonatok személyzetét: „Makó-Apátfalva állomások között Kákás forgalmi kitérőn a szolgálat beszüntetve, s ugyanakkor Makó-Apátfalva között a 851+34 sz. szelvényben Makó elágazás néven új szolgálati hely létesült. Az új szolgálati helyen forgalmi szolgálattevő teljesít szolgálatot.” b.) Makóújváros-Makó között közlekedő vonatok személyzetét: „Makóújváros-Makó állomások között a megépített új vonalszakaszon át közlekedik.”
Sajnálom, de ma nem tudtam megérdeklődni az Ig-n, mert az illetékesek értekezleten voltak pont az Igazgatóság területén lévő iparvágányokról. Előtjött a szokásos, egyre kevesebben használják, sokszor a jogviszonyok is zavarosak, magasak a díjak, stb...
1912-1949 között létezett, 600 mm nyomtávolság, 8 km hossz, lóüzem. Hogy maradt -e belőle valami? Ahhoz be kellene járni. Mikor odaértek az átszelés helyéhez, jobb kéz fele dűlőút van a nyomvonal helyén, sétáljatok be pár száz métert, hátha találtok sínszeget, alátétlemezt, hevedert a földön. És akkor FOTÓ!!!
Jé de ismerős. Volt egy komplett sinszál is a patakban valhol. Az a durva oda felé gyakorlatilag ráléptünk és mégse vettük észre. Vissza fellé meg előszőr megijedtem amikor észre vettem azt hittem sikló. :) Kicsi sinem még mindig nálad van. Valamikor már elhozom. Egyébként ott ahol a kis sinszált és a hevedereket találtuk még jó pár éve kicsi koromban még megvolt a komplett váltó. Valszeg nem rég vihették el mivel még látszódtak a pajszerrel felfeszités nyomai a talpfákon és a szegeken.
Ezzel egyetértek. Központilag tényleg korábban kellett volna meghirdetni, bár az is lehet, hogy már korábban megvolt a programtervezet, csak a közvetítése csúszott. Mindenesetre a fennmaradó kevés időt is meg kell ragadni... 129 - esre valószínűleg vasárnap lesz túra, (többek között) H. Ádámot keressétek (Kispala) ezzel kapcsolatban.