Keresés

Részletes keresés

Lovrin Creative Commons License 2010.10.22 0 0 17499
Annyit még pontosítok a tippemen, hogy az általad fényképezett vonal az általam fényképezett állomás déli végéről indult, majd északkeletnek fordult.
Előzmény: Lovrin (17498)
Lovrin Creative Commons License 2010.10.22 0 0 17498
...és itt ért véget?

Előzmény: Zolas (17497)
Zolas Creative Commons License 2010.10.22 0 0 17497
Jöhet egy találós kérdés?

Trianon miatt ketté vágott vonalról van szó. Az első képen ennyi van meg belőle, az utolsón pedig eddig vágták is.




Kéri Petya Creative Commons License 2010.10.19 0 0 17496
Kedves Ferenc,
mi nyitott szemmel jártunk. De 385 + 77 - nél nem leltünk átjárót, sem a közelében. 383 (+ kb. 23) - nál vettünk észre egy ilyesmit:

Első képen Kótpuszta felől nézünk Vésztő felé. A kép közepe táján (kb. 10 méterrel előre, a zöldségnél) látható valami, ami akár egykori töltés lehet (messzebb nézve egy híd/áteresz van). A másik két képen benézünk ebbe a töltésgyanússágba (most így nem tudom, melyik milyen irány). Ehhez a keresztezési ponthoz jobbról és balról is olyan szögben érkezik egy fasor, ami a térképen látható nyomvonalhoz erősen igazodik. Az eső és technikai problémák (félig talpatlan cipő) miatt nem néztünk be egyik irányból sem.
Őrház: egyértelmű nyomát nem találtuk egyik oldalon sem. Az első fotó szerint bal oldalon, még a kereszt előtt van az árokban egy viszonylag vízszintes terület, ami esetleg jelenthet valamit, egyébként semmit nem leltünk.
Mindezek után viszont kora tavasszal szorgalmaznék egy bejárást...!
A hétvégi 127 - esről külön rakok majd fel képeket.


Előzmény: Felek Ferenc (17474)
7578 Creative Commons License 2010.10.17 -1 0 17495
Nagyon jó, köszönöm...
Előzmény: erdőszéli (17492)
gbeatle Creative Commons License 2010.10.17 0 0 17494
ROCOman Creative Commons License 2010.10.17 0 0 17493
Off
Szerettem volna felvenni veled a kapcsolatot, de az e-mail címed nem publikus. Kérlek, küldj egy levelet. Köszönöm.
On
Előzmény: Komlósfecskés (17489)
erdőszéli Creative Commons License 2010.10.16 0 0 17492
középen az a fekete téglalap

http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=&daddr=S%E1ris%E1p,+Magyarorsz%E1g&hl=hu&geocode=Fbp01wIdGQ0dASlD8ilK5mVqRzH0ptDfwB6HBw&mra=mr&sll=47.693646,18.664194&sspn=0.003539,0.009645&ie=UTF8&ll=47.693162,18.663121&spn=0.003539,0.009645&t=h&z=17
Előzmény: 7578 (17488)
siófoki35 Creative Commons License 2010.10.16 0 0 17491
Aranyos :)
Előzmény: Komlósfecskés (17489)
Zolas Creative Commons License 2010.10.16 0 0 17490
Remélem feleslegesen nem okoztam álmatlanságot, mert azok nem bácsalmási képek, hanem bajaiak:). Baja-Külsőre tartottunk. Onnan készültek visszafelé nézve.
Előzmény: Törölt nick (17485)
Komlósfecskés Creative Commons License 2010.10.16 0 0 17489

Az bizony. A 866/867 szelvényben.

 

Előzmény: Törölt nick (17487)
7578 Creative Commons License 2010.10.16 -1 0 17488
Szervusztok!

Segítséget szeretnék kérni... A már megszüntetett Tokod-Annavölgyi vasútról, pontosabban Annavölgy állomásról szeretnék egy kis információt kérni. Arra lennék kíváncsi, hogy ez az állomás pontosan hol helyezkedett el?

A vasútállomások.hu-t néztem, találtam pár fotót a megszűnt állomás fellelhető épületeiről, de nem tudom behatárolni a Google-n. Korabeli vasúti térképek pedig elég elnagyoltan kezelik... Tehát, meg tudná valaki adni Annavölgy állomás koordinátáját? Esetleg lenne róla rajza, fotója, vagy bármilyen információja?

Előre is köszönök minden segítséget.
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.16 0 0 17487
Ez az épület lenne a rendeletben említett 27. sz. őrház?
Előzmény: Törölt nick (17484)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.16 0 0 17486
Külhonban is háttérbe szorították a tömegáruk vasúti fuvarozását. Cukorrépaszállítás a leállított "Törökkanizsa-Csóka" vasútvonallal párhuzamosan (kb tízpercenként haladt el rakott tehergépjármű).



Előzmény: Komlósfecskés (17480)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.16 0 0 17485
Sürgősen magyarázd el részletesen, hogy Bácsalmáson pontosan hol készültek a képek, addig nem tudok aludni:))) Köszi!
Előzmény: Zolas (17483)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.16 0 0 17484
Nicsak, mit találtam:
(a nem fontos dolgokat kipontoztam)


Magyar Államvasutak Tárgy: A Makóújváros-Makó állomások
Igazgatósága Szeged között megépített új vonalszakasz
15622/1968.III. üzembehelyezése
Előadó: ….

(….címzettek….)

Makóújváros-Makó állomások között megépített új vonalszakasz üzembehelyezése 1969. év január hónapjának első felében történik. Az üzembe helyezés pontos idejére nézve külön, távirati úton rendelkezünk.

Az üzembehelyezéstől kezdve a Közlekedési Határozmányok I. részben szerepeltetett „Hódmezővásárhely-Apátfalva” vonalelnevezés „Hódmezővásárhely-Makó” vonalelnevezésre változik.

Az üzembehelyezéssel egyidejűleg Kákás forgalmi kitérőn a szolgálatot (forgalmi szolgálattevői, váltókezelői) beszüntetjük és Makóújváros-Kákás forgalmi kitérő közötti vágánykapcsolatot megszüntetjük. Az üzembehelyezéstől kezdve tehát Hódmezővásárhely-Apátfalva között közvetlen összeköttetés nem lesz.
A szolgálatbeszüntetéssel egyidejűleg Kákás forgalmi kitérőn az 1., 2., 4. sz. kitérőket egyenes irányban le kell zárni és szegezni, s azok kulcsát a kitérők eltávolításáig Makó állomásfőnökének kell őriznie. A váltók lezárásával, leszegezésével egyidejűleg Kákás forgalmi kitérőhöz tartozó valamennyi bejárati és előjelzőről a jelzéstadó alkatrészeket el kell távolítani, továbbá az 1. és 2. sz. váltó előtt általános fékúttávolságban „Helyszíni őrzés alatt nem álló, nem biztosított nyíltvonali váltóra figyelmeztető jel”-et kell elhelyezni.

A Makóújváros-Makó állomások közötti közvetlen vonalösszeköttetés a Makó-Apátfalva állomások között a 852+04 sz. szelvényben létesített pályaelágazással nyert kialakítást. A pályaelágazásnál „Makó elágazás” néven szolgálati hely létesült, s ott 3 forgalmi szolgálattevő 12/24 órás fordulóban teljesít szolgálatot. Az elágazási hely mindhárom irányból biztosított alak bejárati jelzőkkel van fedezve.
Makó elágazás Makó állomástól 2,5 km, Apátfalva állomástól 6,6 km, Makóújváros állomástól 4,2 km távolságra van.

….

Az új vonalrész üzembehelyezése utáni közlekedésre illetve a bekövetkező menetrendi átmenetre a 15419/1968.III. sz. rendeletünkben intézkedtünk.

Az üzembehelyezést követően a Makó elágazáshoz tartozó jelzők kivilágítását a Makó-Apátfalva állomások között lévő 27. sz. őrházban lakó vonalgondozóval kell végeztetni, s az illetővel a jelzőlámpák kezelésével kapcsolatos szerződést meg kell kötni.

Az üzembehelyezéssel egyidejűleg az új vonalszakaszon, illetve Hódmezővásárhely-Makó állomások között teljes hosszban az engedélyezett legnagyobb sebességet 60 km/órá sebességben, az engedélyezett legnagyobb tengelynyomást pedig 17/18b tonnában állapítjuk meg.

Az üzembehelyezést követően Hódmezővásárhely-Makó között az alábbi sorozatú mozdonyok közlekedését engedélyezzük:
Menetrendfüggelék 9 A-B táblázatában szereplő II. rangú mozdony: 275, 370, 375, 376, 377, M28, M46.
Az I. rangú mozdonyokra vonatkozólag a KPM 6.B. engedélye után adunk kiegészítést.

Makó elágazás szolgálati helyen a forgalmi szolgálattevő vonatjelentő szolgálatot is végez, s ilyenként Makóújváros - Makó elágazás – Makó, illetve Makó – Makó elágazás – Apátfalva között közlekedő és egymást követő vonatok vonatjelentő térközben követik egymást.

….

Az új vonalrész üzembehelyezésétől kezdve egy héten át a közlekedő vonatok személyzetét a vonatindító és rendelkező állomásokon az alábbi szövegű írásbeli rendelkezéssel kell értesíteni:
a.) Makó-Apátfalva állomások közötti vonalrészt érintő vonatok személyzetét:
„Makó-Apátfalva állomások között Kákás forgalmi kitérőn a szolgálat beszüntetve, s ugyanakkor Makó-Apátfalva között a 851+34 sz. szelvényben Makó elágazás néven új szolgálati hely létesült. Az új szolgálati helyen forgalmi szolgálattevő teljesít szolgálatot.”
b.) Makóújváros-Makó között közlekedő vonatok személyzetét:
„Makóújváros-Makó állomások között a megépített új vonalszakaszon át közlekedik.”

….

Szeged, 1968. december hó 22.
Előzmény: Komlósfecskés (16569)
Zolas Creative Commons License 2010.10.15 0 0 17483
Ige, a halasi oldalon. Ez gyors volt.

Többek között ide tartottunk:











Vajon eredetileg is ott volt az a váltó?

Előzmény: Rbatka (17482)
Rbatka Creative Commons License 2010.10.15 0 0 17482
Bácsalmási ívek, nyomvonalkorrekció?
Előzmény: Zolas (17481)
Zolas Creative Commons License 2010.10.15 0 0 17481
Jöhet egy találós kérdés? Nem túl rég volt szó róla, de ehhez a szakaszhoz már nem ment el a topiktárs (ha jól emlékszem).


Komlósfecskés Creative Commons License 2010.10.14 0 0 17480
M44 409 Creative Commons License 2010.10.14 0 0 17479

Sajnálom, de ma nem tudtam megérdeklődni az Ig-n, mert az illetékesek értekezleten voltak pont az Igazgatóság területén lévő iparvágányokról. Előtjött a szokásos, egyre kevesebben használják, sokszor a jogviszonyok is zavarosak, magasak a díjak, stb...

Jövőhéten járok bent megint.

Előzmény: M44 409 (17448)
erdőszéli Creative Commons License 2010.10.14 0 0 17478
ha összehasonlítod a google earth-al, akkor láthatod, hogy a nyomvonala szinte pontosan követhető.
Előzmény: Kéri Petya (17477)
Kéri Petya Creative Commons License 2010.10.14 0 0 17477
Köszönöm!
Szuper vagy!!!
Akkor igyekszem túrázgatni majd a közeljövőben... remélem tudok térképet olvasni....!
Előzmény: erdőszéli (17476)
erdőszéli Creative Commons License 2010.10.13 0 0 17476
van térképed. fél perce...
Előzmény: Kéri Petya (17475)
Kéri Petya Creative Commons License 2010.10.13 0 0 17475
Köszönöm...!
Ha van esetleg valami térképféleség, akkor a közeljövőben szívesen bejárnám!
Előzmény: Felek Ferenc (17474)
Felek Ferenc Creative Commons License 2010.10.13 -1 0 17474
1912-1949 között létezett, 600 mm nyomtávolság, 8 km hossz, lóüzem. Hogy maradt -e belőle valami? Ahhoz be kellene járni. Mikor odaértek az átszelés helyéhez, jobb kéz fele dűlőút van a nyomvonal helyén, sétáljatok be pár száz métert, hátha találtok sínszeget, alátétlemezt, hevedert a földön. És akkor FOTÓ!!!
Előzmény: Kéri Petya (17472)
p2fan Creative Commons License 2010.10.13 0 0 17473
Jé de ismerős. Volt egy komplett sinszál is a patakban valhol. Az a durva oda felé gyakorlatilag ráléptünk és mégse vettük észre. Vissza fellé meg előszőr megijedtem amikor észre vettem azt hittem sikló. :) Kicsi sinem még mindig nálad van. Valamikor már elhozom.
Egyébként ott ahol a kis sinszált és a hevedereket találtuk még jó pár éve kicsi koromban még megvolt a komplett váltó. Valszeg nem rég vihették el mivel még látszódtak a pajszerrel felfeszités nyomai a talpfákon és a szegeken.
Előzmény: _nyunyuka (17418)
Kéri Petya Creative Commons License 2010.10.13 0 0 17472
Köszönöm, majd kinyitjuk a szemünket...!
Erről a vasútról mit lehet még tudni? Esetleg maradt - e még belőle valami?
Előzmény: Felek Ferenc (17471)
Felek Ferenc Creative Commons License 2010.10.13 -1 0 17471
Séta közben a 385+77 szelvényponton áthaladtok a néhai Kótpuszta-Kertmeg lórévasút szintbeli keresztezésén, volt itt egy őrház is 12 számmal.
Előzmény: Kéri Petya (17463)
Kéri Petya Creative Commons License 2010.10.13 0 0 17470
Ezzel egyetértek. Központilag tényleg korábban kellett volna meghirdetni, bár az is lehet, hogy már korábban megvolt a programtervezet, csak a közvetítése csúszott. Mindenesetre a fennmaradó kevés időt is meg kell ragadni...
129 - esre valószínűleg vasárnap lesz túra, (többek között) H. Ádámot keressétek (Kispala) ezzel kapcsolatban.
Előzmény: tvsc (17468)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!