Nos,hogy szaporítsam a pozitiv példákat-azért ilyen is van- elmondanám az én esetemet:
Idén szeptemberben vásároltam egy Canon PS Pro1 fényképezőgépet az EDIGITAL-tól, utánvétes módon,futárral történő kiszállítással. Sorban megkaptam az értesítéseket a rendelésem pillanatnyi állapotáról,illetve nyomon követhettem az interneten.Az ígért időre megérkezett a futár a géppel és megkaptam az árut.
Természetesen tételes ellenőrzéssel vettem át a csomagot,kibontás után.Semmi baj nem volt vele,viszont amit utána vettem észre-már a beüzemelésnél-hogy van néhány expozició a gépben.Nem számított túl nagy jelentőségünek a dolog,de azért írtam egy levelet a cégnek,megemlítve panaszom jellegét és gondolva,majd kapok valamilyen- akármilyen- magyarázatot.
Kellemes meglepetésemre nem levelet kaptam,hanem az egyik kereskedelmi főnök hívott fel-nevét nem akarom említeni,mert nem tudom jogszerű lenne-e- mobiltelefonon és miután elmondtam miről van szó,felajánlott két lehetőséget:
1. visszajuttatom a gépet és visszakapom a vételárat
2. egy következő vásárlásomnál valamilyen módon korrigálják az /elismert/ hibájukat.
/a hiba lényege abból áll,hogy létezik egy jogszabály,aminek értelmében nem számít újnak az az árú,ami pl. bemutatóeszköz volt.Nálam valószínűleg talán csak arról volt szó,hogy valakinek megmutatták a boltban és készítettek vele néhány expot-gondolom én/
Mivel-mint említettem- a gép egyébként hibátlan volt,ezért az utóbbi lehetőséget választottam,valószínűnek tartva,hogy lesz még valamilyen vásárlásom a boltban.
E hó 16-án rendeltem egy Manfrottó monopodot szintén hasonló módon,szintén az Edigitaltól,a megjegyzés rovatban hozzáfűzve,hogy most szeretnék élni a kollégájuk által megígért kedvezménnyel.
Első körben megkaptam a szokásos visszaigazolást-eredeti árral,karácsony utáni kiszállítással.Mivel ajándék lett volna a cucc,ez kétszeresen kedvezőtlen volt számomra,ezért írtam egy Emilt az említett kereskedelmi főnök nevére,amelyben kértem,hogy egyrészt a kedvezményt érvényesíthessem,másrészt pedig jó volna karácsony előtt a cucc.
Summa-summarum:
hamarosan mobiltelefonon visszahívott az illető,megbeszéltük amit kellett és a lényeg:ma reggel hozta a futár az állványt-lényegesen csökkentett áron, ezzel korrigálva az előző hiányosságot.
Elnézést kérek a hosszúra nyúlt irományért,csupán annak a bizonyos éremnek a másik oldalát is szerettem volna bemutatni.
Persze ez nyilván nem garantálja a jövőbeli csalódások hiányát,de azért némi bíztató irányt is mutat számomra.
No, gondoltam én is leírom a tapasztalataimat a Mammut-ban működő Extreme Digital üzletről, miután az elmúlt időszakban több és többféle műszaki cikket is vettem náluk. A választék, az árak és a kiszolgálás rendben van, és nem csak akkor előzékenyek, amikor eladni kell, hanem akkor is, amikor gond van az eladott cuccal.
Vettem egy MP3 lejátszót, ami nálam itthon iszonyú lassan fogadta csak a ráküldött adatokat. Visszavittem, ott kifogástalanul működött... Bár a roncsolás nélkül bonthatatlan csomagolású termék volt, némi tanakodás után lehetővé tették, hogy válasszak egy másik modellt (ami itthon ugyanolyan lassú volt, de ez megoldódott, a hiba az én készülékemben volt.). Első jó pont.
Tegnap vettem egy objektívet is náluk, de pechem volt, nem jól fókuszált a gépemen. Rövid próba után szó nélkül visszakaptam a pénzemet és lefoglaltak egy másik példányt az Erzsébet körúti üzletükben, mivel itt a Mammutban már nem volt több belőle.
Azért elmondom, hogy a két fenti holmin kívül vettem már fényképezőgépet és monitort is náluk, azokkal semmi baj nem volt -- szóval mindenkinek ajánlom ezt az üzletet.
HP945 van már a második (az elsőt csréltétek), és most olyan hibákat produkál amivel még nem találkoztam. Ha manuális fokuszt használok akkor utána autofokuszban csak azon a részen keres kontrasztos részt ahol előtte a manuálissal volt. Program üzemmódokban (kivéve a rekesz és a záridő előválasztást) ha félig nyomom az exponálógombot élesiti a képet és ha teljesen lenyomom akkor ismét élesit és csak utána exponál jó esetben, fele részben nem is exponál :). Most ez is mehet a szervizbe?
Ha elromlik a Siemensed hozzánk nyugodtan hozhatod, garanciában meg fogjuk javítani... Még akkor is, ha a Pannonnál (T-mobile-nál, Vodafone-nál, Orange-nál stb.) azt mondták, hogy csak oda viheted, ugyanis a Siemens telefonokra EU garancia van...
Mivel ez nem a reklám helye, címet max. magánban tudok adni...
Azt olvasom a Canon Powershot Pro1 specifikációjában, hogy az érzékelőlapkát a Sony gyártja. Lehet, hogy ez nem így van :), ki kéne javítani Canonra...
manapság az autóiparban igen kevés az, ha vkinek megvan az autószerelő szakmája.Ha nincs megfelelő műszere, nem tudja megállapítani a hibát.Ha nincs megfelelő - esetenként többszázezer FT-os célszerszáma - szét sem tudja szedni a kocsit.És akkor még nem beszéltem a folyamatos továbbképzésekről.Szóval egy korszerű autóhoz hozzá sem szagol egy szerelő, ha a fentiek nincsenek mögötte.Természetesen nem az izzócseréről, átgumizásról beszélek.
Ugyan a digi gépek javításához kevesebbet konyítok, de gyanítom, itt is hasonló a helyzet.Lehet, hogy tévedek, de nehezen tudom elképzelni, hogy felkészültek az összes náluk kapható márka összes típusának javítására...
Egy éve terveztem digitális gép vásárlását. Akkor a garanciát firtató kérdésemre az volt a válasz, hogy ide kell behoznom, ha vmi gáz lesz vele, majd ők azt intézik.Szó sem volt semmiféle saját szervizről.Tulajdonképpen sejteni engedték, hogy kiviszik javíttatni.
Nincs ezzel semmi gond, majd a vevő eldönti, hogy a néhány %-os árkedvezmény miatt lemond-e a magyarnyelvű használatiról, ill. a helyi garanciáról.
Persze, Bubukain barátom, ha az ED megszűnik akkor b...hatom a garomat, meg ha holnap a Blahán munkába menet elrabol egy ufó, akkor is. Ez a "pozitív" hozzáállás tipikusan magyar tulajdonság. Egyébként a vevőik számából arra következtetek, hogy eszükben sincs tönkremenni, bármennyire is szeretnék ezt egyesek.
Würthkiller, a szervízes azért tudja megjavítani a kamerát, amiért az autószerelő az autót a tévészerelő meg a tévét. Merthogy ez a szakmája. Szvsz. Lehet, hogy azelőtt a Canonnál dolgozott, csak itt jobban megfizetik (vagy onnan már kirúgták, eh-eh).
Egyébként vettem ma egy telefont a Pannonnál, és kérdésemre azt mondták, amennyiben szarakodik 72 óráig a boltba vigyem vissza, utána a Pannon szervízébe. Nem a Siemenshez, hanem a Pannonhoz. És itt jön Salgó Oszkár:
"És ettől kezdve gázos az egész, mert ha a hazai garanciális szerviz elfogadná az általuk nyújtott garanciát, akkor egyenesen a szervizhez kellene fordulnod - legalábbis nem lenne kötelező az extreme szervizén keresztül intézni." Lehet, hogy a Pannonnál vásárolt mobilom szürke importból származik...?
Newcova, ez van. Én egyszer elolvastam el a magyar nyelvű leírásukat, aztán kidobtam, és azóta az angolt használom. Az a leírásnak alig nevezhető 26 oldal csak arra jó, hogy a hatóságok előtt takarózhassanak vele. De ezt a témát a többiek már kivesézték előttünk, úgyhogy csak abban bízom, hogy az elmúlt hat hónapban azért használtad a géped, és nem az ő leírásukra vártál. Ha igen, akkor lehet csak igazán keserű a csalódásod...
Más. Tisztelt ED! Hét napja rendeltem tőletek egy fotótáskát, amit karácsonyi ajándéknak szántam (volna). Kaptam egy mailt, hogy 48 órán belül kapcsolatba léptek velem, de nem tettétek. Küldtem egy levelet, de semmi reakció, a telefonszámotok vagy foglalt, vagy fel se veszitek. Erre most olvasom a honlapotokon, hogy hétfőn kezditek visszaértesíteni azokat a balekokat, akiknek a megrendelését már nem tudjátok teljesíteni. Én elhiszem, hogy sok a munka meg minden, de ugye azt ti sem gondoljátok komolyan, hogy kedden vagy szerdán kapok egy mailt arról, hogy nem lesz meg a karácsonyi ajándéknek szánt táskám?!
A múltkoriban a kollegámmal az extrem-ben előfordult visszásságról írtam,de ,hogy ne csak a negítívumokat említsük mindig meg,amiatt írom ezt a hozzászólásomat!!Ma én jártam az extrem computer Visegrádi utcai boltjában,ahol a nagy tömegen kívül korrekt kiszolgálást kaptam,bár nem milliókért vásároltam,csak egy kameratáskát vettem!Egy icipici problémám akadt,miszerint,a fotóstáska egyik tartozéka nem volt a csomagolásban,de ezt is azonnal orvosolta elnézést kérve,az ottani alkalamazott!
a szerviz kamu, az tutti. az lehet, hogy a látszat kedvéért ott is ül egy kis szemüveges, de mitől tudna bármit is megcsinálni? azon kívül, hogy elballag a postára, és elküldi oda, ahol a tényleges garanciális szerviz van...
És ettől kezdve gázos az egész, mert ha a hazai garanciális szerviz elfogadná az általuk nyújtott garanciát, akkor egyenesen a szervizhez kellene fordulnod - legalábbis nem lenne kötelező az extreme szervizén keresztül intézni.
(opcionálisan elmegy, hogy a bolt intézi a garis ügyeket, de ha kötelezően ők, akkor ott már valami nincs rendben)
Vajon miért nem?
Szó sincs arról az általad idézettekben, hogy ott helyben végzik a javítást, arról meg pláne nem, hogy azt ők maguk csinálnák!
Az én olvasatomban arról van szó, hogy ha gáz van a gépeddel, akkor náluk kell azt javításra leadnod.
- A jótállási (és szavatossági) igény szervizünkben 1132 Budapest Visegrádi u. 10 szám alatt érvényesíthető nyitvatartási időben, hétfőtől péntekig 10h-18h-ig. Tel.: (06-1) 450-1452, E-mail: szerviz@edigital.hu - A termék oda- visszaszállításáról a vásárlónak kell gondoskodni, kivéve ha a termék 10Kg-nál súlyosabb vagy kézi csomagként nem szállítható. --------------------------------------------------------------------------
Idézet a lapotokról.
Nem mondom, hogy a Camera kft szakértelmében nagyon meg tudok bízni, de Canon cuccot holtbiztos, hogy ennek fényében nem vennék tőletek.
Nem lehetne a kis szemümöüvegest rávenni arra hogy inkább Ő idomuljon a piacgazdasághoz?Lehet hogy mégis kell öt gép egyszerre.............basszus jön a karácsony....
nem is tudom igazán mit szóljak hozzá a témához...
Ami bizonyos, hogy rosszakaróink és konkurenciáink szapulása ellenére cégünk az egyik legsikeresebb online áruház Magyarországon biztos háttérrel és szolgáltatásokkal.
Áraink mértékét mindig is az internetes piaci árhoz viszonyítjuk, beszerzéseinket ennek függvényében alakítjuk. Európai beszerzéseink mellett ebben az évben már egyre több magyar képviselet és disztribúció elismeri munkánkat és versenyképes árakkal beszállítanak rendszerünkbe. Minden termékünket a gyártó által ellátott garanciajeggyel és a saját jótállásunkkal együtt adjuk. A digitális fényképezőgép és kiegészítő gyártók magyar márkaszervizeinek nagytöbbsége már elfogadja az EU jótállási jegyet is. (Az EU garancia elfogadásáról egyébként a Digitális Fotó Magazin szeptemberi száma részletesen beszámol egy szerviz körképpel.) Szervizünk ugyanúgy mint a magyar képviseletek nagy része több magyarországi és európai szervizzel áll kapcsolatban és törekszik a lehető leggyorsabb és legbiztosabb munkára.
Tény, hogy sok szolgáltatásunkban folyamatos fejlődésre és csiszolgatásra van szükség ahhoz, hogy a megnövekedett igényeket és vásárlói online kedvet még jobban és zökkenőmentesen ki tudjuk szolgálni. Bízunk benne és mindent megteszünk továbbra is, hogy vásárlóink elégedetten távozzanak üzleteink valamelyikéből.
Boldog karácsonyt és szép fotókat kívánok mindenkinek!
Gondolom nem úgy megy, hogy egy hátsó kis zugban ül egy szemüveges muksó és javítja a kamerákat:) Ergo európai garancia ugyi élk mert EU tagok vagyunk: fogom a kis kamerámat meg a számlámat és besétálok a márkaszervízbe ha az ED-vel gáz van. Vagy a magyarországi márkaszervizek nem ennyire korrektek?
A többi cégnél a garanciális javításokat általában márkaszerviz végzi, az ED-nél viszont a szürke import miatt saját maga. S mivel gyanúsan alacsonyak az áraik, náluk fokozott az összeomlás veszélye. Jó ha a vevők tudatosan vállalják a fokozott kockázatot a tények ismeretében.
Kedves ED!
Köszönöm a magyar nyelvű használati utasítást a Canon Powershot S70-fényképezőhöz. Közel fél év késéssel, de legalább megérkezett.
Annyi észrevételem lenne, hogy mit tesznek az ellen, hogy ilyen igénytelenül jelenjen meg ez a füzetecske. Tele van hibával, nem fordítási v. nyelvtani hanem esztétikaival. A betűk sokszor egymásra vannak nyomva ezért az egész sokszor igen nehezen olvasható. Aki nem műszaki beállítottságú, annak az egész könyv egy rejtvény. Kérném Önöket, ha már elhatározták, hogy adnak magyarnyelvű kezelési útmutatót a vásárolt műszaki cikkekhez, akkor azt tegyék igényesen, az áruházuk színvonalához mérten.
Olvastam a hozzászólásokat, gondoltam és is elmesélem a saját történetemet.
Kinéztem magamnak egy konkrét gépet, s mivel az ED volt a legolcsóbb, az ő honlapjukra kattintottam. Miután mindent elolvastam a gépről ami érdekelt, megrendeltem a webshopban. Két nap múlva kaptam egy SMS-t, hogy megvan a kamera. Bementem a Visegrádiba, húsz percet sorbaálltam, majd a megrendelésemre hivatkoztam és az eladó (fürtöske :) )előhozta a gépem. Elmondott róla ezt-azt, ajánlott (NEM TUKMÁLT) hozzá töltőt - kártyát, majd átküldött a kasszához. A "kis köcsög" köszönt, kért némi aprót, megköszönte, kitöltötte a garjegyemet, megköszönte a vásárlást és elköszönt. Azóta használom a gépem, van magyarnyelvű (35-40 oldal) leírásom, remekül működik, fogalmam sincs milyen importból származik a gépem, nem is érdekel, két év garom van rá amit a törvény szavatol, úgyhogy nyugodt vagyok. Ennyi az én történetem, aki szaftos csattanóra várt az most pofára esett. És szerintem belőlünk, átlagos emberekből áll a vásárlók 99%-a. Kedves gnme, ne dőlj be az ijesztgetésnek, sajnos sok az irigy és rosszindulatú ember, de ha akár most ellátogatsz az ED honlapjára, találsz legalább 170 érdeklődőt/vásárlót. Hidd el, ha az ED az lenne, aminek itt néhányan be akarják állítani, nem lenne ennyi hülye és balek ember, aki náluk vásárol. Akki2 is ezt igazolja a történetével, hisz mögötte is huszan álltak, ami aztán végképp nem az ED, hanem a "sok hülye" vásárló "hibája". Az meg szerintem minket, vevőket bosszantana a legjobban, ha az eladó fél órát foglalkozna minden emberrel. Ja, még valami. Bárhol is vásárolsz, egy műszaki cikk mindig lehet selejtes, de arra van a garancia. Csak az nem viszi vissza a szart, aki nem tudja bizonyítani, hogy nem nála/miatta ment tönkre. A "kis köcsög pénztáros" pl külön felhívta a figyelmem, hogy a hátsó pultnál kibonthatom/átnézhetem a gépem. Gnme rosszul teszed, ha néhány ember véleményére alapozod a sajátodat. A csendes többséf a mérvadó, az a több ezer ember, aki azért nem ír ide, mert nem érdekli az Extrem: megvette náluk a gépét, és elégedetten használja. Üdv,
Már ne is haragudj, de ugye azt Te sem gondolod komolyan, hogy az is ED hibája, hogy 20-an állnak mögötted. Valamit akkor talán mégiscsak tudhatnak, nem?
A másik meg, hogy ha én veszek valamit, akkor leszarom, hogy kik és hányan állnak mögöttem, és megnézem, hogy mit veszek meg, nem?
Szerintem vidd vissza az alig használtnak hitt(!) lencsédet és cseréltesd ki, talán nem vágja földhöz őket...
Csipkebogyó, nekem bevált egy S5500-hoz nagyon hasonló ultrazoom-os gép, az ImpressCam Elite-DSC-13. Ára kevesebb, mint 70 ezer forint, a képek minősége azonos, ezt mutatta ki az Index Digicam tesztriportja is. Persze ebbe is kell még 4 akku, töltő, memória, de van most egy csomagkedvezményük amivel mindez 80 ezer forint alatt kijön. Én is úgy vettem, van 4*2100 mAh-s akkum, aksitöltőm, 256 MB-os kártyám. Nézzed meg, vannak tesztfotók az Index Digicam-on és a forgalmazó honlapjának fórumán is (ott főleg az enyémek). Korrekt magyar nyelvű gépkönyve van, akár a honlapjukról le is töltheted, többet mond el a gépről, mint az egyszerű műszaki adatok.
Úgy tűnik, ez olyan mint a Windows: mindeki utálja, mégis használja...
Csak azt nem értem, hogy ha valaki nem elégedett egy hellye, és még hangot is ad ennek, kakor miért tér újra vissza???? Nem védeni akarom, sem támadni az ED-t, de szerintem senki nem mondta, hogy kötelező náluk vásárolni, vagy tévedek?
Én voltam náluk, leszsek is. Lehet fikázni mindenkit, de annak is igaza van, aki az ED-ből valamivel lejjeb írt egy választ, hogy ide nagyrészt azok írnak, akiknek valami baja van: kezdve a 3%-ot keveslő, mégis - állítólag egy órán át kunyizó (már bocsánat) viszonteladó-jelölt, vagy XLSXLS barátunk, akiknek kedvence a "kis szemüveges köcsög", és a "rendszergazda" szintű üzleti érzékkel megáldott ED-tag. Kérdem én: ha a 3% olyan kevés, akkor mindek kell egy órát ott tölteni? Úgy fest, nagyon rá van kényszerülve az ember a kedvezményre... arról nem is beszélve, hogy ha elmegyek egy másik boltba, kapásból levágoma témát, hogy akár 8-10% kedvezménnyel sem biztos, hogy jobban járok, mint az ED-ben kedvezmény nélkül...
Lehetne sokat vitatkozni még a leírásokról és az udvariasságról, de van-e értelme?
Te mint vevő, nehezen tudod elérni. A cég ügyvezetője igen: tisztességes fizetést ad az eladónak (amiből az normálisan meg tud élni), és megköveteli, hogy figyeljen oda a vevőre, értsen a termékhez, amit árul. Sokat segít még a dolgon, ha az eladó érdekelt az eladásokban anyagilag is, tehát teljesítménybérben dolgozik.
.
Vevőként meg be kell nyalnod magad vagy "borítékot" adnod - ami a Te teljesítménybéres "jutalmad" az eladónak. De akkor már ennél jobb ötlet oda menni, ahol a boríték árának megfelelő felárért normális kiszolgálást kapsz.