Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.12.25 0 0 9
Na ja.A BKV is veszteséges............
Derek Creative Commons License 2005.12.25 0 0 8
Hat ideje ebredned:-))
Előzmény: originalqszi (7)
originalqszi Creative Commons License 2005.12.25 0 0 7
A liberalizmus célja, hogy a legpragmatikusabb nemzeti egységet, a falut lerombolja és lakóit városba törmörítse, ahol aztán, akár a mosógépben átmossa, átprogramozza az embert, hogy hűséges fogyasztóvá tegye, akár alamizsnás adakozás segítségével:(((((( Ébredj föl magyar!!!! Nem kell a liberalizmus!!!!! Már az ország 90%-a el van adva, a fele népesség agya át van mosva!!!!:((((( Ébredj magyar!!!!  Áldott Szent Karácsonyt!!!!
Demszkyváros Creative Commons License 2005.12.24 0 0 6
Ennek most már meg kellett oldódni. Hiszen EU tagok vagyunk. Több mint egy éve. És ugye - hivatalosan - több pénzt kapunk az EU-tól, mint amit befizetünk.
Előzmény: fold (-)
hurkazsírosnápolyi Creative Commons License 2005.12.24 0 0 5
Ezt a baromságot honnan veszed?
Előzmény: Törölt nick (3)
Fortissimo Creative Commons License 2005.12.24 0 0 4
:(
Előzmény: Törölt nick (3)
Törölt nick Creative Commons License 2003.09.18 0 0 3
A közlekedési szolgáltatás most is állami feladat, nem is értem, miért nem támadják meg ezt bíróságon. Az EU önmagában nem old meg semmit.
fold Creative Commons License 2003.09.18 0 0 2
Pesten + vidéken nem lehet közlekeddni,
csak Pesten van aki legalább szót is emel de a vidék hangja nagyon halk.
EU kapcsán félek,hogy a pályázható pénzek feléhez se jutunk hozzá a jelenlegi töketlenkedéssel.
(szvsz az illen jellegű menetrendszűkítés már tragédia egy nem kicsi réteg számára, csakúgy mint a fa + a szén áfa 25%-ra emelése kimondottan szegénységpárti intézkedés)
Előzmény: Uránusz (1)
Uránusz Creative Commons License 2003.09.18 0 0 1
A dolog "lényege" (mert ingencsak hosszú ez a topicinditás...son nem fogják végigolvasni szvsz.)szóval a lényeg az utolsó bekezdésben van....
más kérdés, hogy valóban hoz-e megoldás az EU... vagy pedig valóban elnéptelenedik a falu és beköltöznek jobb helyre a lakók... kérdés:melyik jobb ha elnéptelenedik, vagy ha megoldást hoz az EU... na de milyen áron?!
Előzmény: fold (-)
Törölt nick Creative Commons License 2003.09.18 0 0 0
Igen, ez valós probléma. Mondhatni szörnyűség.
Előzmény: fold (-)
fold Creative Commons License 2003.09.18 0 0 topiknyitó
Szegény falvakat a busz is húzza
Somogyi Hírlap 2003.09.18

Megyei körkép



Somogysámsonban fél órával előbb kezdődik a tanítás, több marcali üzemben egyáltalán nincs vidéki munkás. Az ok: 11 olyan buszjáratot szüntetett meg idén a Kapos Volán, amelyek 500 fő alatti településeken közlekedtek. Ha a falvak fizetnének a Volánnak, lenne járat, ám pénz még a kötelező feladatokra sincs.


Buszra várók a pályaudvaron. A kistelepüléseken élőknek lassan már ez is luxusnak számít
Somogysimonyiból busszal nem lehet munkába járni. A Volán ugyanis veszteségeire hivatkozva megszüntette a reggeli járatot, amivel Marcaliba utaztak a dolgozók. A busz most csak Nemesvidig jár, így akik tehetik, addig biciklivel vagy motorkerékpárral mennek el. Amíg jó idő van. Kovács Imréné, a falu polgármestere elmondta: a társaság a döntés előtt azt az ajánlatot tette, ha kifizetik a Nemesvid-Somogysimonyi szakasz üzemanyag-költségét, marad a busz. Ez nem több 30 ezer forintnál havonta, de egy évben már közel négyszázezer forint, amit a hétmillió forintos forráshiánnyal küszködő település képtelen kigazdálkodni.

– Amikor megszüntették a reggeli buszt, arra hivatkoztak, hogy nem gazdaságos, mert csak három-négy ember utazott rajta – mondta Kovács Imréné. – Ez azonban három-négy család megélhetését jelenti. A 87 lelkes falunkban több mint ötven nyugdíjas, vagyis ez a négy család a munkaképes korú lakosság egynegyedét jelenti.

Libickozmán egy betérő járat szűnt meg az idén. Somogyfajsz-nál nem megy tovább a busz. Samu Ferenc, a falu polgármestere elmondta: a faluban nincs se bolt, se orvos, az idős embereknek pedig nincsen autójuk. Ők nehezen értik meg, hogy egy ekkora település nem lehet nyereséges egyetlen szolgáltatónak sem.

Somogyi Magyar József, So-mogysámson polgármestere szerint a falvak megtartóereje nőne azzal, ha olyan buszjáratok lennének, amelyekkel a munkába, iskolába járást kényelmesen meg tudnák oldani a családok. Reggel negyed hétkor indul busz tőlük, amivel iskolába igen, de a munkahelyekre már nem érnek be a buszozók. Azon a járaton pedig, amivel somogyzsitfai átszállással lehet közlekedni, évek óta óriási a tumultus. Ugyanakkor Horvátkútról indul időben egy reggeli busz, aminek mindössze három kilométeres kitérőt kéne tenni Sámsonba, de ezt régóta nem teszik meg, hiába kérjik. Marcali nyugati térségből szinte képtelenség a város üzemeiben elhelyezkedni, mert műszakkezdésre nem lehet hajnalban beérni, a délutános műszak után pedig nem lehet hazautazni. A sámsoni iskolákban például azért nem nyolckor, hanem fél nyolckor kezdődik a tanítás, mert a többi faluból érkező gyerekek már reggel hétkor az iskolában vannak.

Torma Kálmán, a Kapos Volán igazgatója elmondta: megértik a falvak panaszát és azt is jól tudják, hogy a kistelepüléseken a buszközlekedésnek komoly infrastruktúrapótló szerepe is van. A társaság nem is jókedvében szüntette meg a járatokat, hanem azért, mert nem volt más választása. Arra tekintettel voltak, hogy egy település se maradjon buszjárat nélkül. Sőt, az önkormányzatoknak felajánlott térítési díj is méltányos, csak a működési költségek egy részét jelenti.

A társaság vezetőjének számításaiból kiderült: nem csak a kis falvak, a Volán is nehéz helyzetben van Somogyban. A megye aprófalvas településszerkezete és a sok zsáktelepülés miatt csak az átlagosnál több busszal, több járattal és nagyobb költséggel tudják kiszolgálni az utazóközönséget. A járatok kihasználtsága csökken, miközben az elmúlt években nem tudta az infláció mértékét sem érvényesíteni a menetjegyek áremelésénél a társaság. Ebből adódik, hogy a menetrend szerinti buszközlekedés több tízmillió forint veszteséget okoz egy évben. A járatok csökkentésével nem a nyereség nő, mindössze a veszteségek maradnak kezelhető szinten.

A problémára megoldást az uniós csatlakozás hoz talán. Az európai gyakorlat szerint ugyanis a közszolgáltatáshoz tartozik a helyi járatú tömegközlekedés is. Ez pedig azt jelenti, hogy a költségek egy részét veszteségkiegyenlítés formájában állami forrásból támogatni kell. Az persze kérdés, marad-e addigra veszteséges járat és hány falu néptelenedik el...

Fábos Erika

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!