Azért a fordulatszámjelnél akadok el, mert a fordulatszámjel-vezetéket kihúztam a műszercsoport csatlakozóból és úgy vígan működik. További ötletet szívesen veszek.
Én nem akadnék el a fordulatszám jelnél. Bármelyik szál lehet (testre vagy pluszra) zárlatos a műszerfalkötegben (jeladó, visszajelző, akármi) valamelyik működéshez szükséges jel vagy táp felé úgy, hogy a zárlat (vagy parazita jel) csak akkor kerül rá a drótra, ha a rádugott műszerfalbetéten át teljes lesz a kör. Ekkor megkapja a zárlatos száltól a testet/pluszt vagy mondjuk egy parazita terhelést, amitől még a bizti sem kezd melegedni. Én kezdetnek megnézném, mi az ami még nem működik vagy nem jól működik a műszerfalbetét szerint. Álló motornál persze lesz amit végig kell mérni.
Mivel egyik pillanatról a másikra végleg megállt a "csodaszerkezet", muszáj voltam magam keresgélni. Szikrám nem volt, így elkezdtem a gyújtás alkatrészeit csereberélni.
Új trafó nem hozott szikrát. Új gyújtáselosztó és hall szenzor szintén nem. Új motorvezérlő szintén nem.
Egy ötlettől vezérelve, a műszercsoport csatlakozóját lehúzva az autó indul.
Ekkor cseréltem műszercsoportot, de ugyanúgy nincs szikra.
Tehát a fordulatszám jel ha találkozik a műszercsoporttal akkor nincs szikrám. Nem találtam a fordulatszám-jellel zárlatban senkit és semmit.
Bennem semmi. Mint alább írtam az ECU javítós embernek vannak kétségei (ötletei), hogy inkább valami más lesz a bajos. Nekem meg semmi kedvem szétaprítani a kábelköteget miután már szálanként végig mértem azokat amik a problémához tartozhatnak. (meg még többet is)
Ki lett cserélve a jeladó, de jeladó nélkül is lehúzza. A vezérlő csatlakozóját lehúzva magából a vezérlőből is 1.6V jön ki. (a tápokat másik csatlakozón kapja a vezérlő)