Múlt héten jutottunk el hogy kicseréljük a Pd kábelt. 300 km után kezdünk reménykedni hogy elmúlt majd kövi nap indulás után be is dobta az esp jelét és rázott újra a kocsi :) Pd mágnesszelep probléma vagy maga a pd elem? Most nézem hogy az "eredeti hibakódot" nem írtam eddig. 17678 n243, p1270 (35 00)
Ha legközelebb hozzájutok akkor megnézem scope nézetben is. Szerintem szabályzott cuccok vannak benne, de mint lentebb is írtam, a mutató mozgásakor az élő adatoknál nem változik a hőmérséklet...
A mutató mozgásakor a hűtőfolyadék kijelzett hőmérsékletei az élő adatokban nem változnak, a ventilátoron lefuttattam egy kivezérlési tesztet, az jónak tűnik.
Nem rendellenes az, azért annyi, mert nincs benne ez a hőérzékelő. Lesz benne még 2-3 ilyen.
Oszcilloszkóp nézetben kellene nézni a hűtőfolyadék hőmérséklet értékeit. Ha a jelenségnél tűszerű ugrások vannak, akkor a szenzor lehet hibás. Ha folyamatos a hőmérséklet változás akkor valami keringetési gond lehet. Milyen vízpumpája/termosztátja van? Mezei, vagy szabályozott?
Illetve ahogy cam is írja, maga a ventilátorvezérlő is lehet kehes.
...hátha látott már ilyet valaki: Az alany egy 3.0 V6 TDI Tuareg 2013-as, ~360 ezer km futással de megdöbbentően jó állapotban.
A hiba: ~70°C vagy melegebb motornál elkezdi kapcsolgatni a hűtő ventilátort, kb 1-2 percenként ki-be és ilyenkor a hőfok mutatója is elkezd fél és másfél osztás között lefele ingázni. Hibakód nincs, csak az élőadatban van egy IDE04666 lokációval (Kivezetett hő hőmérséklete a hűtőrendszerben/ Heat delivery temperature in cooling system) rendellenesnek tűnő -273,1°C érték. Egyébként minden rendben lévőnek tűnik.
Hol lenne érdemes keresni az okokat? Illetve látott-e már valaki ilyen hibát?
Valóban elírtam a kódot,helyesen AVF.Igen már sikerült is rendelnem netről egy ugyanilyen (remélem jót) ECU-t csaszival 2 hét garival a vártnál olcsóbban.
Köszönöm a szakértői hozzászólásokat,Sajnos a vártnál nagyobb a gond, az ECU tápoldala szált el,sz.rráégett az aljzat,és a csaszi is.Szerintem valami kondenzátor ment szét benne,mert valami massza is volt,olyasmi mint amivel a kondik vannak feltöltve.
A vízvályú bal szélén van az az elektromos doboz az ECU-val, annak az alján vannak csatlakozók. Az ott "szeret" beázni, amitől jól berohadnak a csatlakozók sarui. Talán érdemes lenne belenézni.
Gondolom az oldalon sok tapasztalt,sokatlátott szakember van ezért szeretnék tanácsot kérni az alábbiakban.
Van egy 2001-egy vw Passat 1.9 pdtdi-m 130 le.-s AFW kódos.A minap elindultam vele,kb.1 km.-t tettem meg,és egyszer csak megált a gáz,és csak alapjáratban forgott a motor,illetve a 950 fordulat helyett olyan 1100-as fordulton ment,és abszolút nem reagált a pedálnyomásra.A műszerfal alól,vagy a műszerfal alatti térből kevés füst mutatkozott,és némi égett szag,és a hibajelző lámpa is kigyulladt (a spirál formájú).Rögtön felnyitottam a motorháztetőt,de ott semmi ilyesmi nem volt.Vagy 500 m-re volt egy ismerős szerelő,ahová alapjáratban elgurultam,és rátettük a diagnosztikát.A következő hibákat hozta:18039 gázpedál pozíció szenzor jel túl erős-szakadt,18040 Gázpedál pozíció érzékelő,tápáram szakadt.Hazamentem és amit szemmel látni lehetett vezetékeket megnéztem nincs e elégve valamelyik,de nem láttam ilyet. Ma vettem bontóból egy másik gázpedált,mert a szerélő szerint is az mehetett tönkre.Beszereltem,de sajna semmi nem változott.
Akinek esetleg ismerős a hiba,járt már így kérném ossza meg velem hogyan orvosolták a problémát.