Van egy ilyen klón kábelem. Szerintetek mennyire megbízható? Angol-Német VCDS 18.9 progit kaptam vele, tud valaki magyar programhoz átprogramozni. Magyar programmal használva demót ír ki és korlátozva van.
Megnézném a helyedben hogy a vezérmütengely jeladot lehuzva is van .e fordulatszám jel.
Mint irtad kitekert izzitoknál a fordulatszánjel fülre jonak tünik de te mérve 200 rpm.
Ha szigoruan vesszük a tényt akkor ez ebben az esetben kevés.
legalább a 300 rpm-nek kellene igy lennie mivel minimális a sürités álltali visszahatás a dugattyukra.
Ha lehuzod a vezérmütengelyről a csatlakozot és akkor is van fordulatszámjel akkor jo fordulatszám jeleled ill a jeladod.
Ebben az esetben ha visszadugod a csatlakozot és ujra inditasz folyamatosan addig amig az olajnyomásra valo hivatkozásul besipol a müszerfal, akor beindul-indulhat az auto.
Nem feltétlenül fogja a jeladot hibára dobni. Ugyanez a helyzet a vezérmütengely esetében is.
Ha még elfogadsz tanácsot akkor egy szkop használatát javasolnám leginkább. Egyből láthatnád a jel. jelek meglétét vagy hiányát.
08-as mérőblokk-ban az indításit néztem csak valahol a 10-es csatorna környékén. Azt valaki 36mg/st-re átírta. VCDS valami 15-25 közöttit írt gyári specre. Azon gondolkodtam valaki direkt átírhatta nagyobbra az indításit?
Te gondolom az aktuális befecskendezési mennyiségre gondolsz ami az 1es csatornán van. Azt nem néztem. Azt hittem annak csak járó motornál van értelme.
lenne még egy izgalmas kérdésem. Barátomhoz odavittek egy 140LE-s 2.0PDTDI motoros B6-os Passatot. A hibajelenség hogy nem indul. VCDS-sel nézve a motorvezérlőben nincs hiba. Üzemanyag pumpa és a reléje is jó. Az üzemanyag a PD elemekig eljut, de a kocsi nem indul. Vezérlés a helyén van ellenőriztük. Tandempumpa jó. Negyedig van a tank. Kitekertük az izzítógyertyákat lehúztuk a légtömegmérőt így is teljesen száraz levegő jön ki az izzítógyertyák helyén mintha semmit se nyomna egyik PD elem se.
Kitekert izzítógyertyák mellett 200rpm-t mértem önindítózás közben VCDS-sel. Vagyis a főtengely jeladó is jó és fülre is megfelelőnek tűnik ahogy tekeri a az önindító. Bárkinek bármi ötlete van mit lenne érdemes megnézni még rajta? Korábban bikázták az autót hátha ott tettek tönkre valamit. Kitekert izzítógyertyákkal a következő hibát dobta be 4X:
Gyarilag otp eprom van benne(90le-s lemezfedeles adagolos tdi?!). (Ha flash lenne benne, akkor nem kene cserelni) de ha mar csereli az ember akkor rögtön flash-t vesz
(Vagy elvesztettem a fonalat es mas motorrol beszelünk?)
Túltölt. Hosszabbíts a rúdon,valószínű nem tud eléggé kinyitni a wg szelep,ahogy a kolléga is írja.
Szoktak még olyan hibát elkövetni,hogy a T15 és a K03 kipufogó talpa nem egyforma (az egyikben be van marva a wg tányérnak hely) és ezeket felcserélve az egyik variációnál nem tud elégge kinyitni a wg.
Van egy jellegmezö, ha azt.feljebbirod akkor nem nezi hibanak. Vagy, vagy vagy... igen, az anyagot veszi el
Vcds-sel nem megoldhato. Chipben kell turkalni. Vagy elengedni a nyomas az ecu fele menö csöben 0.8 felett vagy zener dioda. Vagy leginkabb chip mert az a legolcsobb. 2x1000ft a flash. Eerom iro is 10eft alatt megvan
Takarítás után feltettem a turbót és mérőórát csatlakoztattam a szívótorokhoz. Így a T15-ös turbó a gyári 0.8bar-t se töltötte le. Ezért a nyomáslabda és a wategate szelep közötti 6-os menetes szár csavarján 2-3 menetet beljebb tekertem. Ezt értem beállítás alatt. Így már mint írtam második vagy harmadik sebességben padlógázon 1600-3000rpm között tölt 17-18psi-t vagyis olyan 1.2bar-t. A problémám hogy előzés közben olyan 3200rpm-nél hirtelen elmegy az erő. Ha leveszem a lábam a gázról majd újra rálépek akkor visszajön az erő. A hibatároló alapján gondolom ilyenkor a turbót fújatja le a wastegate szelepen át az ECU. Mert a turbonyomás kerül be mint hiba a tárolóba. A kérdés ha így van akkor ezt a nyomáshatárt ahol beleszól az ECU tudom-e VCDS-ben módosítani? A lényeg nem szeretném ha ilyen hirtelen erőelvétel lenne 4000rpm alatt. Vagy esetleg anyagot vehet ilyenkor el az ECU? A fő gond hogy a nehéz kaszni miatt rövid a váltó ezen a típuson így életszerű előzés közben a 32000rpm. Ha nem számít az ember erre a megtorpanásra, elfelejti akkor kellemetlen is tud lenni.
nemrégiben vettem egy AHU motorkódos Audi A6-ost. Műanyag házas egy csatis a gyári ECU-ja. A motort rendbe tettem turbót kicseréltem, beállítottam mert már hordta az olajat. A problémám hogy harmadikba előzés közben többször előfordult hogy olyan 3200rpm körül lefújatta a turbót. Ez elég kellemetlen mikor nem számít rá az ember. Jelenleg 2-esben és 3aasban max gázon 2000-2500rpm körül 1.2bar a töltőnyomásom. Természetesen a 00575-ös hibát (ha jól emléxem) bedobja a tárolóba ilyenkor. A régi autóm ugyanilyen volt 1Z-motorral ugyanilyen vezérlővel. Az nem vette el sohasem a turbónyomást igaz 1.1bar-ra volt állítva. A beavatkozási nyomást tudom VCDS-sel állítani? Ha igen gondolom adaptációban de melyik csatornán?
Illetve mi a gyári értéke ennek? Lehet a régi autóm vezérlője chippelve volt? A turbó tuti jól volt bekötve, gondolkodtam azon is hogy itt kikössem az elektromos szelepet és csupán a turbó gyári membrános vezérlőjét kössem be direktbe? Gányolni nem akarok és nem tudom hogy a motor védelmén kívül még milyen célból fújathatja le az ECU a turbót?