A start-stopposok hardveresen mások mint a nem azok.
Akku, generétor, DMF, indító stb. Itt már a motor leállításkori pozíciója is tervezett, hogy negyed fordulatra már járjon. Ne zavarodjunk össze, az nem hidegindítás ha a lámpánál egy percre leáll. Ekkor még a csapágyak bőven olajban állnak. Ne keverjük össze az autópályázás utáni leállást sem a városival. Elóbbinél akár 600 fok utóbbinál 150 a kipufogóhőmérséklet (dízel) és alapjáratról a turbó is szinte azonnal leáll.
"""""a start-stopok különösen az autógyártók által egyre nyújtott olajcsere-periódusokkal együtt gyilkosak. "Ha valaki sokat használja városban az autóját, óhatatlanul sok koromlerakódás keletkezik. A start-stopok pont ilyen környezetben dolgoznak legtöbbször, amivel ha hoznak is néhány deci megtakarítást, a motort koptatják."""""
Nagyon egyszerű, amúgy se használd az autót hosszú olajcsere periódussal. A sűrű várrosi forgalom úgyis nehéz üzemi külménynek számít.
Mellesleg tudod mi az amitől sok koromlerakódás keletkezik?
Igen. Az alapjárat. Amikor ketyegsz két percet minden lámpánál akkor bassza tele a motort korommal az EGR.
Akkor van itt ez a katalizátor túlmelegedés amikor áll a motor? Mifaszomtól melegedne? Ugyanakkor az alatt a két perc alatt mennyit hűl a blokk a "szakértő" szerint? Hát kb semmit. Álló motornál pedig az elektronika nem dúsít. Értelmetlen.
De a kedvencem: "a tartősan alacsony fordulaton használt motor felgyorsítja a kettöstömegú lendkerék elhasználódását." Azt azért tudni kell hogy ez a DMF feladata, hogy alacsony fordulaton rezonanciák nélkül autózzunk. Ezért találták ki.
Tudni kell: a DMF kopó-fogyó alkatrész fóleg keresztmotor esetén. Kb. 200-300 ezer kilómétert bír és kész. (Vagy kevesebbet,)
Több ismerősöm is hívott már hogy majd ki tudom-e kapcsolni ezt a funkciót mert vett egy autót bla-bla.....mire arra került volna a sor, azt mondták: hagyjuk, megszoktuk, nincs vele semmi baj.
Az üzemanyagmegtakarítás dízelnél 0,5-0,7 liter/őra, benzinesnél 1-1,5 l/óra kb. A Co2 kibocsátást most nem számolom ki. Erre is érdemes gondolni.
"start-stop rendszer nélküli autó esetében a jármű élettartama során körülbelül 50 ezer megállás-elindulás ciklus történik, ez a szám azonban 500 ezerre (vagy többre) is nőhet a start-stop rendszerrel."
"autóiparban dolgozó mérnök: "Az én autómban is van, de minden egyes alkalommal rutinszerűen kikapcsolom, és ezt tanácsolom mindenkinek. Ha kint 20-24 fok van, kifogástalan minőségű az üzemanyag, jó az olaj és még az autó is megfelelően karbantartott, minden szempontból ideális állapotban van, hozhat spórolást a start-stop. De ha valamelyik feltétel nem teljesül, máris nincs létjogosultsága."
"a start-stopok különösen az autógyártók által egyre nyújtott olajcsere-periódusokkal együtt gyilkosak. "Ha valaki sokat használja városban az autóját, óhatatlanul sok koromlerakódás keletkezik. A start-stopok pont ilyen környezetben dolgoznak legtöbbször, amivel ha hoznak is néhány deci megtakarítást, a motort koptatják. Ha áll a motor, nincs olajnyomás sem, újra kell indítani, az első pár fordulaton így nincs kenés. "
""A turbós autók kezelési útmutatóiban is benne van, hogy autópályás üzemmód után ajánlott fél-egy percig járva hagyni a motort, de városi használat után sem árt a 15-20 másodperc. Ehhez képest elég nagy ellentmondás, hogy a start-stop azonnal leállítja a motort, hivatalosan ez mégsem káros. A sok indítás miatt túlterhelt az akku is, a start-stoppal a vásárló egy szó szerint 'kihegyezett' autót kap."
"a start-stop hétköznapi körülmények között nem is minden esetben takarékos. "A sok leállítás miatt a katalizátor elkezd túlmelegedni, miközben a blokk már hűl. Erre a motorvezérlő elektronikák klasszikus reakciója a fejlesztések ellenére még mindig az, hogy ilyen-olyan mértékben, de dúsítják a keveréket, ami fogyasztásnövekedést okoz."
Én a hőmérsékletet szoktam 50 fokra venni ami alatt nem indul el, de az indítózásnál az akku feszültségesését is feltolhatod 12,1V-ra annak biztosan alá esik.
Tiguan 2019 verziónál szeretném kikapcsolni a Start/Stop opciót alapból.
Autószerelő ismerősömnek van eszköze hozzá, de azt kérte, járjak utána mit kell pontosan átírni, hogy ne kelljen mindig egyesével kézzel kikapcsolnom ezt az opciót minden motorinduláskor.
Ha valaki tudna pontos információt, nagyon megköszönném.
Kipróbáltam a lehúzogatós dolgokat (aksi, ECU, stb.), sajnos nem jött be :(. A Simos ECU 1.3 MPI-s Feliciákba van, de ezt előttem már helyesen leírták, az enyém Marelli 1AV. Viszont kaptam hibakódot ami: 01087-Basic settings not performed (nem tudom, hogy a label fájl hiánya befolyásolja-e), szóval amíg nem találok egy szakit aki vállalja, vagy nem veszek egy másik kábelt a kék helyett (olvastam, hogy ez valami klón és nem is biztos, hogy jó) addig marad így az autó sajnos :/. Azon is gondolkodom, hogy veszek egy bontott ECU-t, csakhát fedélzeti computeres felicia sincs sok, és nekem megy a fedélzetiből kábel az ECU-ba (Bár nem tudom ez befolyásolja-e). Azért köszönöm a segítséget.
Sziasztok! Kiokositana a valaki vcds ügyben? 16.8-as clone verziom van., sajnos sok funkcióra kiirja ,hogy kb teljes verzió igényes a megjelenités stb.., pl a full-scan futtatásnál, végrehajtótesztnél., most csak ezek jutnak eszembe ,de ezenkivül még több kivánatos funkciónál jön ez a szöveg., lehetne ezen segiteni utólag?Privátban várnám a lehetőségeket ,természetesen akár vétel formájában is. Mellesleg az elöző Vcds 11.11.3-s verziónál , ugy rémlik nem volt ilyen durva leszegényités.., legalábbis ugy rémlik. Melyik verzió volna ami ennél a jelenlegi 16.8-nál "komfortossabb" volna?
Segítséget szeretnék kérni. Adott egy '97-es 1.6-os Skoda felicia, amin tavaly folytószelepház csere történt. Az alapjárat hidegen jó, de meleg motornál 550-650- közé esik vissza. Mivel már nem használjuk rendszeresen, csak amolyan "hétvégi autó" jelleggel, nem nagyon foglalkoztam vele, de elég zavaró a dolog. Mivel panaszkodtam ismerősöknek kaptam egy laptop-ot Vag-Com 208.1 es szoftverrel + egy kék színű kábellel. Olvasgattam a Ross-Tech oldalát, ott le van írva + képekkel illusztrálva, hogy hogyan is kell alapállapotba állítani a pillangószelepet. És itt jön a baki! A Ross-Tech oldala szerint a 30mp-es várakozás után kész kéne, hogy legyen a gyári visszaállítás, de nekem valamiért nem kezdi el a ADP. Run műveletet csak egy számot mutat ami 37.0 . Utána kerestem és ennek a számnak gyári beállítása 55.0 lenne. Szerelőhöz azért nem viszem, mert az egyik helyen azt mondták, hogy nekik már valami miatt nincs Vag-Com-szoftverük, a másik helyen meg közölték, hogy régi autóval már nem foglalkoznak, úgyhogy marad az itthoni "barkács" :/. Ha tudtok, segítsetek! Köszönöm
De lehet a difiből jön mert az összkerék működik teljesen jól hibát sem ír nem rángat semmi csak a hang.És még egy kérdés kb milyen meleg lehet üzemi hőn a difi?
A most berakott 'A' végűn a kódolásban a G85->J527 bitje nincs véletlenül nullán? 0.byte 0. bit talán, vagy arrafelé az elején. A csúszógyűrű is cserélve lett?