Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

.peu Creative Commons License 2019.07.02 0 0 34901

Az biztos hogy először nagyon furcsa, de meg lehet szokni rövid időn belül. Hogy jó vagy rossz az egy ideig még vita téma lesz szerintem.

Előzmény: atuc (34900)
atuc Creative Commons License 2019.07.01 0 0 34900

Ennek a javarésze baromság.

A start-stopposok hardveresen mások mint a nem azok.

Akku, generétor, DMF, indító stb. Itt már a motor leállításkori pozíciója is tervezett, hogy negyed fordulatra már járjon. Ne zavarodjunk össze, az nem hidegindítás ha a lámpánál egy percre leáll. Ekkor még a csapágyak bőven olajban állnak. Ne keverjük össze az autópályázás utáni leállást sem a városival. Elóbbinél akár 600 fok utóbbinál 150 a kipufogóhőmérséklet (dízel) és alapjáratról a turbó is szinte azonnal leáll.

 

"""""a start-stopok különösen az autógyártók által egyre nyújtott olajcsere-periódusokkal együtt gyilkosak. "Ha valaki sokat használja városban az autóját, óhatatlanul sok koromlerakódás keletkezik. A start-stopok pont ilyen környezetben dolgoznak legtöbbször, amivel ha hoznak is néhány deci megtakarítást, a motort koptatják."""""

Nagyon egyszerű, amúgy se használd az autót hosszú olajcsere periódussal. A sűrű várrosi forgalom úgyis nehéz üzemi külménynek számít.

Mellesleg tudod mi az amitől sok koromlerakódás keletkezik?

Igen. Az alapjárat. Amikor ketyegsz két percet minden lámpánál akkor bassza tele a motort korommal az EGR.

Akkor van itt ez a katalizátor túlmelegedés amikor áll a motor? Mifaszomtól melegedne? Ugyanakkor az alatt a két perc alatt mennyit hűl a blokk a "szakértő" szerint? Hát kb semmit. Álló motornál pedig az elektronika nem dúsít. Értelmetlen.

De a kedvencem: "a tartősan alacsony fordulaton használt motor felgyorsítja a kettöstömegú lendkerék elhasználódását." Azt azért tudni kell hogy ez a DMF feladata, hogy alacsony fordulaton rezonanciák nélkül autózzunk. Ezért találták ki.

Tudni kell: a DMF kopó-fogyó alkatrész fóleg keresztmotor esetén. Kb. 200-300 ezer kilómétert bír és kész. (Vagy kevesebbet,)

Több ismerősöm is hívott már hogy majd ki tudom-e kapcsolni ezt a funkciót mert vett egy autót bla-bla.....mire arra került volna a sor, azt mondták: hagyjuk, megszoktuk, nincs vele semmi baj.

Az üzemanyagmegtakarítás dízelnél 0,5-0,7 liter/őra, benzinesnél 1-1,5 l/óra kb. A Co2 kibocsátást most nem számolom ki. Erre is érdemes gondolni.

Előzmény: aas (34895)
409 Creative Commons License 2019.06.30 0 0 34899

 

 A "népeket" igen könnyű demagóg propagandával hülyíteni. Főleg ha olyanokat mondanak nekik, amiket hallani szeretnének.... Lásd politika. ://

Előzmény: mica-r (34898)
mica-r Creative Commons License 2019.06.30 0 0 34898

Pl olajnyomás probléma nem jellemző, katalizátor melegedést sem értem álló motornál... 

Előzmény: aas (34897)
aas Creative Commons License 2019.06.30 0 0 34897

Melyik nem igaz és miért ?

Előzmény: mica-r (34896)
mica-r Creative Commons License 2019.06.30 0 0 34896

Szerintem nem minden igaz ezekből 

Előzmény: aas (34895)
aas Creative Commons License 2019.06.30 0 0 34895

"start-stop rendszer nélküli autó esetében a jármű élettartama során körülbelül 50 ezer megállás-elindulás ciklus történik, ez a szám azonban 500 ezerre (vagy többre) is nőhet a start-stop rendszerrel."

 

"autóiparban dolgozó mérnök: "Az én autómban is van, de minden egyes alkalommal rutinszerűen kikapcsolom, és ezt tanácsolom mindenkinek. Ha kint 20-24 fok van, kifogástalan minőségű az üzemanyag, jó az olaj és még az autó is megfelelően karbantartott, minden szempontból ideális állapotban van, hozhat spórolást a start-stop. De ha valamelyik feltétel nem teljesül, máris nincs létjogosultsága." 

"a start-stopok különösen az autógyártók által egyre nyújtott olajcsere-periódusokkal együtt gyilkosak. "Ha valaki sokat használja városban az autóját, óhatatlanul sok koromlerakódás keletkezik. A start-stopok pont ilyen környezetben dolgoznak legtöbbször, amivel ha hoznak is néhány deci megtakarítást, a motort koptatják. Ha áll a motor, nincs olajnyomás sem, újra kell indítani, az első pár fordulaton így nincs kenés. "

""A turbós autók kezelési útmutatóiban is benne van, hogy autópályás üzemmód után ajánlott fél-egy percig járva hagyni a motort, de városi használat után sem árt a 15-20 másodperc. Ehhez képest elég nagy ellentmondás, hogy a start-stop azonnal leállítja a motort, hivatalosan ez mégsem káros. A sok indítás miatt túlterhelt az akku is, a start-stoppal a vásárló egy szó szerint 'kihegyezett' autót kap."

 

"a start-stop hétköznapi körülmények között nem is minden esetben takarékos. "A sok leállítás miatt a katalizátor elkezd túlmelegedni, miközben a blokk már hűl. Erre a motorvezérlő elektronikák klasszikus reakciója a fejlesztések ellenére még mindig az, hogy ilyen-olyan mértékben, de dúsítják a keveréket, ami fogyasztásnövekedést okoz."

 

 

 

Előzmény: atuc (34893)
mica-r Creative Commons License 2019.06.30 0 0 34894

Én nem tudom megszokni. 

Valószínűleg azért mert vacak. Nem tudja a pillanatnyi forgalmi helyzetet és sokszor rosszul csinálja a dolgát. 

Előzmény: atuc (34893)
atuc Creative Commons License 2019.06.30 0 0 34893

Szerintem simán meg lehet szokni ezt a funkciöt. Mi a baj vele?

Előzmény: aas (34889)
409 Creative Commons License 2019.06.30 0 0 34892

A 2016-utániaknál már nem biztos, hogy diagkészülékkel véglegesen kikapcsolható. A gyár is rájött a trükközésekre és megszüntették a hozzáférést.

Előzmény: aas (34889)
Petyka366 Creative Commons License 2019.06.30 0 0 34891

Szia. Beállítottam publikusra.

Előzmény: 409 (34888)
C20NE Creative Commons License 2019.06.30 0 0 34890

Én a hőmérsékletet szoktam 50 fokra venni ami alatt nem indul el, de az indítózásnál az akku feszültségesését is feltolhatod 12,1V-ra annak biztosan alá esik.

Előzmény: aas (34889)
aas Creative Commons License 2019.06.29 0 0 34889

Egy kis segítség kérés.

Tiguan 2019 verziónál szeretném kikapcsolni a Start/Stop opciót alapból.

Autószerelő ismerősömnek van eszköze hozzá, de azt kérte, járjak utána mit kell pontosan átírni, hogy ne kelljen mindig egyesével kézzel kikapcsolnom ezt az opciót minden motorinduláskor.

 

Ha valaki tudna pontos információt, nagyon megköszönném.

409 Creative Commons License 2019.06.29 0 0 34888

Csináld publikusra az email címedet, vagy küldj nekem egy emailt.

Előzmény: Petyka366 (34887)
Petyka366 Creative Commons License 2019.06.29 0 0 34887

Sziasztok ismét.

Kipróbáltam a lehúzogatós dolgokat (aksi, ECU, stb.), sajnos nem jött be :(. A Simos ECU 1.3 MPI-s Feliciákba van, de ezt előttem már helyesen leírták, az enyém Marelli 1AV. Viszont kaptam hibakódot ami: 01087-Basic settings not performed (nem tudom, hogy a label fájl hiánya befolyásolja-e), szóval amíg nem találok egy szakit aki vállalja, vagy nem veszek egy másik kábelt a kék helyett (olvastam, hogy ez valami klón és nem is biztos, hogy jó) addig marad így az autó sajnos :/. Azon is gondolkodom, hogy veszek egy bontott ECU-t, csakhát fedélzeti computeres felicia sincs sok, és nekem megy a fedélzetiből kábel az ECU-ba (Bár nem tudom ez befolyásolja-e). Azért köszönöm a segítséget.

409 Creative Commons License 2019.06.29 0 1 34886
Előzmény: 409 (34885)
409 Creative Commons License 2019.06.29 0 0 34885

Az szerintem a simos vezerlős 1.3Mpi-re volt.

Előzmény: mica-r (34883)
C20NE Creative Commons License 2019.06.29 0 0 34884

Nekem is ez rémlik, talán egy skodás társaság csinálta.

Előzmény: mica-r (34883)
mica-r Creative Commons License 2019.06.29 0 0 34883

Úgy rémlik régről, hogy erre volt valami egyedi reset progi. Ez az egy ecu valamiért más volt 

Előzmény: cam aro (34881)
Lesolo Creative Commons License 2019.06.29 0 0 34882

Sziasztok!
Kiokositana a valaki vcds ügyben? 16.8-as clone verziom van., sajnos sok funkcióra kiirja ,hogy kb teljes verzió igényes a megjelenités stb.., pl a full-scan futtatásnál, végrehajtótesztnél., most csak ezek jutnak eszembe ,de ezenkivül még több kivánatos funkciónál jön ez a szöveg.,  lehetne ezen segiteni utólag?Privátban várnám a lehetőségeket ,természetesen akár vétel formájában is. Mellesleg az elöző Vcds 11.11.3-s verziónál , ugy rémlik nem volt ilyen durva leszegényités.., legalábbis ugy rémlik. Melyik verzió volna ami ennél a jelenlegi 16.8-nál "komfortossabb" volna? 

köszi az infokat!! 

cam aro Creative Commons License 2019.06.28 0 0 34881

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Throttle_Body_Alignment_(TBA)

 

ha ez nem mukodik, akkor ott 'egyeb' hiba van. 

Előzmény: Petyka366 (34880)
Petyka366 Creative Commons License 2019.06.28 0 0 34880

Sziasztok VAG-COM-osok!

Segítséget szeretnék kérni. Adott egy '97-es 1.6-os Skoda felicia, amin tavaly folytószelepház csere történt. Az alapjárat hidegen jó, de meleg motornál 550-650- közé esik vissza. Mivel már nem használjuk rendszeresen, csak amolyan "hétvégi autó" jelleggel, nem nagyon foglalkoztam vele, de elég zavaró a dolog. Mivel panaszkodtam ismerősöknek kaptam egy laptop-ot Vag-Com 208.1 es szoftverrel + egy kék színű kábellel. Olvasgattam a Ross-Tech oldalát, ott le van írva + képekkel illusztrálva, hogy hogyan is kell alapállapotba állítani a pillangószelepet. És itt jön a baki! A Ross-Tech oldala szerint a 30mp-es várakozás után kész kéne, hogy legyen a gyári visszaállítás, de nekem valamiért nem kezdi el a ADP. Run műveletet csak egy számot mutat ami 37.0 . Utána kerestem és ennek a számnak gyári beállítása 55.0 lenne. Szerelőhöz azért nem viszem, mert az egyik helyen azt mondták, hogy nekik már valami miatt nincs Vag-Com-szoftverük, a másik helyen meg közölték, hogy régi autóval már nem foglalkoznak, úgyhogy marad az itthoni "barkács" :/. Ha tudtok, segítsetek! Köszönöm

 

Autó: Skoda Felicia '97 1.6

Motorkód:AEE

ECU: Marelli 1AV

 

P mobil 007 Creative Commons License 2019.06.27 0 0 34879

De lehet a difiből jön mert az összkerék működik teljesen jól hibát sem ír nem rángat semmi csak a hang.És még egy kérdés kb milyen meleg lehet üzemi hőn a difi?

mica-r Creative Commons License 2019.06.27 0 0 34878

Azt ki kell dobni ha elromlott. Elvileg nincs hozzá javítási technológia. Lehet sakkozgatni alkatrészekkel, de alkatrészt sem árulnak hozzá.

Előzmény: P mobil 007 (34876)
P mobil 007 Creative Commons License 2019.06.27 0 0 34877

Előre is köszönöm!

P mobil 007 Creative Commons License 2019.06.27 0 0 34876

Sziasztok tudna valaki haldex kuplung szerelőt felújítót ajánlani? Valami csiszálás súrlódás jön hátulról. octavia 3 2014 .

Syracusa Creative Commons License 2019.06.14 0 0 34875

A most berakott 'A' végűn a kódolásban a G85->J527 bitje nincs véletlenül nullán? 0.byte 0. bit talán, vagy arrafelé az elején.
A csúszógyűrű is cserélve lett?

Előzmény: Zoltán Horgász (34871)
409 Creative Commons License 2019.06.14 0 0 34874

Akkor passz. Katalógus szerint az való a tempomathoz, de ezek szerint a katalógus is hibás.

Előzmény: Zoltán Horgász (34873)
Zoltán Horgász Creative Commons License 2019.06.13 0 0 34873

Az AE végűnél nics ki építve a panelen a tempomat csatlakozó pontjai vagyis a helye meg van de nincsen benne az érintkező lábak. Ezért cseréltem ki.

Így mi lenne a tehendőm?

Előzmény: 409 (34872)
409 Creative Commons License 2019.06.13 0 0 34872

Nos, úgy néz ki, hogy az "A" végű az ESP nélküli autóhoz való, így nem kezeli a szögjeladót.

Az "AE" végű viszont tempomatos vezérlő. Azt csak kódolni kellett volna a tempomathoz.

Előzmény: Zoltán Horgász (34871)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!