A motor nemrég volt szétszedve, szelepfedéltömítés cseréje miatt, átvizsgálva, szelephézag beállítva,stb. Azóta 3000km ment, azalatt az átlagfogyasztása 7.0 literre jött ki, visszafogott vezetési stílussal, 80%-város,20%-vidék, 0%-autópálya. Télen, bár ez nem volt komoly tél, új téligumival , 175/65. Új gyertyákkal, 0.9mm hézag helyett, 1.0mm gyertyahézaggal.
Katalizátoros, 2db lambdaszondás, 160e futott kilóméter van benne.
Nem nevezném soknak, de miért ne lehetne kevesebb...
próbálkoztam 95-ös és 98as benzinnel is, de különbséget nem mértem fogyasztásban, talán az indulása jobb, és a hangja, a 98assal, de ez szubjektív is lehet.
Nemrég belevetettem magam a témába, és OBD bluetooth-os ketyere vásárlással , elektronikai műszerész tudással elindultam gondolkodni...
Az ECU több adat állandó figyelésével kontrollálja az injektorok kivezérlésével a keverék beállítását.Indításkor, üzem közben egyaránt. Például:
-motorhőmérséklet.
-beszívott levegő hőmérs.
-besz.levegő nyomás.
-lambda értékek.
-pillangószelep állás.
-akkufesz. érték.
-szervomotor állapot.
-klímamotor állapot.
-főtengely helyzetérzékelő érték.
-stb...Ha valakinek van még infója, szívesen veszem ha segít...
Ezek alapján állítja az előgyújtást, injektor időket.
Tudom, sok tuningbox (-a chiptuninggal ne keverjük, mert az vezérlési értékek változtatásával operál) nyúlkál ezekbe bele, ahol teljesítmény növekedés a cél, az én célom az ellenkezője, kevesebb fogyasztás, hétköznapi használhatóság megtartása mellett.
Amit megtettem, az a motorhőmérséklet és beszívott levegő hőmérséklet jeladók értékének a megváltoztatása, hogy az ECU azt higgye melegebb a motor, kevésbé dúsítson.
Mindkét szenzor ohmos értéket szolgáltat, kb. az 5kohm tartományban, illetve ezalatt. Kimértem, a vízhőfok 0-celsiusnál 4kohm, a beszívott levegő szenzor 3kohm és melegedéskor ezek csökkennek, egészen a 200ohm-os tartományba. Párhuzamosan kötött 5kohm-os ellenállással, mindkét értéket felére húztam le, és vizsgáltam a változást. 0fokon a motorhőmérséklet 30celsiust, a beszívott levegő érték, ugyancsak 30celsiust adott az ECUnak. Indításkor szépen indul, és az alapjárat is oké, de a normál 1200/perc fordulat helyett indítás után csak 900/perc. Érthetően.
Használat közben semmi negatív probléma.
Most használni kezdem a kocsit és szívesen megosztom a tapasztalataimat.
Lecseréltem a mágnesemet, egy korszerű neodium mágnesre, ami 10x erősebb. Csodásan megy a kocsi, és zötyögnek a kerekek.-) Az előttem szóló nagyon okos embernek írom.: Vajon mi történik a csoda multi konszern autójában, ha a keverékképző rendszer egy kicsit megkopik, vagy kis koszszemcse zavarja a munkáját? És ez soem áll fenn, vagy mindig így van?
Na akkor, ha a fizikai alap igaz, vagyis a mágneses mezőn áthaladt üzemanyag jobban keveredik a levegővel, akkor tökéletesebb lesz az égés, a mágnes segíti a keveredést.
Mikor barátomnak a trabijára felcsempésztem egy mágnest 25 éve, akkor észrevette, hogy a motor egyenletesebben jár és erősebb. Egyébként akár 20%-al is csökkenhet a fogyasztás.
jelenleg kapható olyan, erre a célra árult mágnes ami filléres szar, 10eft-ért semmit nem ér. A kinai, villanymotorba való neodium mágnesszegmens 3000ft körül jön ki.
Feltételezem, a WV elnökségében csupa inkompetens kirakatember ül, és valami általunk fel nem fogható érdek miatt jobban járt a cég az 1 milliárd EUR bírsággal, plusz a több milliárdra rúgó javítási költségek és részvényárzuhanás, mintha az érintett 11 millió autóba bedobtak volna 50 EUR/db áron egy fogyasztáscsökkentő csodamágnest.
Vagy egész egyszerűen ordas nagy kamu a szerkezet.
Tessék a józan paraszti, vagy a profitorientált mocskos kapitalista ésszel gondolkozni.
Durván jó hatása volt Trabin és warbin. A mostani autón pedig megszokásból van rajta.
Az 500ft-ért vett mágnes több százezer forintot takarított már meg.
Szerintem egy jó autón nem nagyon mérhető a fogyasztás csökkenés, de mi van, ha már nem tökéletes a befecskendező, mennyit javít a fogyasztáson és mennyit kímél az autón
2105-ös Ladába 1991-ben beépítettünk egy kb. 20 cm hosszú és kb. 7 cm széles piros színű fényes papírszerű lapot, amiben mélynyomással az MCM-PTL FUEL SAVER felirat is szerepelt. Ezt a papírt egy hőre zsugorodó műanyag csővel rögzítettük az üzemanyagcsövön a karburátor előtt közvetlenül. A tapasztalatom a 25 év alatt nagyon kedvező volt. Sajnos tavaly cserélnem kellett az üza. csövet és úgy szét volt porladva a papír, hogy már értelme visszatenni nem volt és időben is eltelt a 25 év. A kipufogó teljesen korom mentes, az autó nyáron 6,5 l, télen 7,5 l benzinnel megelégszik. Dinamikusan vezetek. Rugalmasabb is lett a motor. A műszaki vizsgák során a ppm értéke 100-200 közötti értéket mutatott, nem akarták elhinni, hogy nincs katalizátor az autóban. A CO értéke is az előírt töredéke volt. Sajnos a régi beszerzés már nem működik, pedig nagyon szívesen újra feltenném. A nevezett autó 1986.01.06-án lett forgalomba helyezve, tehát valamikor 1985-ben gyártották az akkori SZU-ban. Az idén lesz műszaki vizsgás és a 32. évében is jó erőben van. Amennyiben tud valaki bármilyen hasznos tanáccsal lenni ebben a kérdésben nagy tisztelettel megköszönöm
Sziasztok! Ez nem hirdetés! Az nézze meg akit érdekel....
Ébresztő itt a 21. század!
Használt autó, teherautó, mezőgazdasági munkagép, a fogyasztáscsökkentés mindig hosszú távú hasznot, profitot eredményez. . Amit megspórolsz, azt nem kell kifizetni!
Hosszas kutatómunka, szabadalmilag védett technológiák, bizonyíthatóan működő dolgok, mindez az Ön szolgálatára lett elkészítve, hogy tudatos döntéseivel költségeit csökkentve Ön is haszonra tegyen szert általuk. . Tapasztalja meg a minőségi termékek által nyújtott előnyöket!
Válaszd ki autód márkáját és megmutatjuk az összes hozzávaló termékünket.
Sziasztok! A Lóerő magazinban (ingyenes) láttam egy olyan hirdetést,hogy fogyasztás csökkenés 20%-al. Próbálta már valaki??? A srácot hívtam,amúgy az újságban is benne van azt mondta hogy 60 napos visszavásárlási garancia van rá. Beszétem vele és elég meggyőző volt.... Használta már valaki ha igen, milyen hatást tapasztalt?
Ide is beírom, amit az Alacsony fogyasztás topikba is írtam (látom, hogy ez itt a szaktopikja):
Tegnapelőtt egy ismerősöm garázsában kutattam szerszámok után és képzeljétek mit találtam!!! A szerszámosdobozban kallódott egy Turbo Boost - vagy valami ilyesmi - nevű mágneses fogyasztáscsökkentő. Tudjátok, amit az üzemanyagcsőre kell rögzíteni és a molekulákat polarizálja (vagy mit csinál) és ezáltal több levegő fér hozzá a hengerekben égéskor, ami által jobb lesz az égés, kevesebb a fogyasztás. Legalábbis így hírdették ezt a terméket :)
Valamit azért sejtet, hogy ott porosodott a többi limlom és szerszám között.
Szerintetek változhatott valamelyik jellemzője a mágnesnek az állásban a fém szerszámosládában, fémszerszámok, csavarok társaságában?
Szóval van már egy alany, amit ki fogok próbálni :))
Srácok én konkrétan egy mágneses benzin polarizáló szerkentyűre gondoltam. Tizenegynéhány ezer forint, de szerintem kamu, ezért kérdezem hogy mi a véleményetek...
Nem fogyasztáscsökkentő, hanem költségcsökkentő készülék:
Adott mennyiségű LPG befecskendezése, erre a lambda-szonda csökkenti a befecskendezendő benzin mennyiségét, azaz helyettesítünk valamennyi benzint LPG-vel ami lényegesen olcsóbb.Valamint nem kerül 150ezerbe, nem kell műszakin sem felemlegetni....