olaj csere es toltes majus ota nem volt. a beonto kornyeke szaraz. annyi olaj volt fent, hogy nem tudtam eldonteni, hogy merrol merre szivarog. most tisztitas utan remelem jobban latszik
egyszeru tomites cserebe meg belefogok itthon, vezerlesbe mar nem.
Ennél meg jelölve, hogy a mélyedésben hol állt az olaj (a gyertya teljesen olajban állt). Lehet a szolenoid szeleptől folyt át, de lehet hogy a szelepfedél (vagy hengerfel) tömítése ment tönkre.
"Az auto nincs itthon igy csak korulirni tudom." akkor nem sok értelme van a továbbiaknak, mig nem látod/látjuk. Szelepfedelet felesleges piszkálni, szinte 99% ban nem ott enged.
"A motor elejen a temosztat haz feloli oldalon, a huto feloli oldalon van egy negyszogletes bemelyedes abban tobb olajpara van." különösen ezért gondolom, hogy várj az egésszel amig nem látod, mert a termosztátház sem elől van stb.
"Ha jol neztem a szolenoid szelep hasonlo modon veheto ki mint a trafo (egy csavar vagy ketto fogja)." Igen, egy.
Koszonom. Az auto nincs itthon igy csak korulirni tudom.
A szivosor alatti csonkoknal minimalis olajpara van, ez nem zavar
A motor elejen a temosztat haz feloli oldalon, a huto feloli oldalon van egy negyszogletes bemelyedes abban tobb olajpara van.
Viszont a tetejen a vezerlesfeloli oldalon (ezek szerint a szolenoid szelepnel) all az olaj es innen szivarog at a gyertya ala. A tobbi gyertyanal nincs ez a problema.
Ha jol neztem a szolenoid szelep hasonlo modon veheto ki mint a trafo (egy csavar vagy ketto fogja).
Ha ezt kiveszem es kicserelem a tomitest, a szivosort lebontom es a kerek (negyzetes ovalis) tomiteseket kicserelm, de ez alatt van meg egy fekete "szelepfedel"?
Tehat a klasszikus leveszem a szelepfedelet es latszik a vezermutengely az itt mas kialakitasu? Ehhez meg kell bontani a vezerlest is?
Tehat a cel, hogy a hengerfej megbontasa nelkul felette minden tomitest csereljek, ahol paszta van ott azt ujra pasztazni
Amúgy az utastéri egység pontosabban mi lenne és holl található ? Az óra egységre gondolsz? Vagy van valami más amit nem látok találk és az lenne? Válaszodat köszönöm
Szia aksi az új be ázás nem tartom valószínűnek a probléma azóta van meg mióta megbontoták a müszerfalat az elötét ellenállás miatt legalábbis ezt adta be a szerviz nekem . De az biztos hogy addig semmi baja nem volt ezen kívül mindig garázsban van ha nem kel a kocsi
Kellene egy kép a dologról, mert a szolenoidnál is van tömítés 8200162970 , és a szelepfedél ( ha a fekete műanyagra gondolsz,ami egyben a kartergáz visszavezetésben is kap szerepet ) azt nem látod a fekete "szívócsonktól" ami engedheti az olajat még.
A hengerfejen áll az olaj. Pontosabban a vezérlés felőli oldalon van egy érzékelő (ez nem tudom micsoda) és az vezérlés felőli oldalon az első gyertya is teljesen olajban állt.
Kérdéseim:
- a vezérlés felőli oldalon lévő érzékelő az micsoda és lehet-e alatta tömítést cserélni? Ha igen akkor mire keressek rá.
- a szelepfedél levehető a vezérlés megbontása nélkül?
- nekem ennél a tipusnál 120 ekm vezérlés csere ciklus rémlik, mások 90 ekm-t mondanak.
Nagy a dilemma, mert ha már megbonttatom (és a vezérlést is meg kell bontani) akkor érdemes vezérlés cserélni + okoskereket és a hozzá tartozó dolgokat akkor a javítási ktg (kb 300 eft) már eléri az autó árának a 1/3-át.
Ha viszont a szelepfedél otthon a vezérlés megbontása nélkül levehető, akkor nekifognék. Csak nem szeretném, ha megbontás közben derülne ki, hogy a vezérlést is cserélni kell.
Vagy rapid megoldás, hogy cserélem a fent említett érzékelő alatt a tömítést és akkor kiderül, hogy ott folyt-e az olaj vagy a szelepfedélben a gyertya környékén - esetleg mindkét helyen.
Sziasztok lenne egy olyan problémám 2005-ös scenic 2 hogy a müszerfal elkezdet villogni kialudni teljesen minden más működik újra inditáskor vissza jön de kis koppintás a müszer egységre és ki is alszik a tegnapi nap hozzá jöt még hogy vezetés közben elment a müszerfal ezt követöen kinyitott a központi zár és elindult az ablaktörlő kb 3-4-percig ment magától majd megált valakinek valami hasonló tapasztalata volt már mi lehet a gond merre induljak a müszer falat elvitem elektró müszerészhez megnézte a látható forasztásokat újra forasztotta de ugyan azt csinálja ez a jelenség azóta van mióta a fűtés ventilátor elötét ellenállását kicserélték akkor bontották a müszerfalat egy helyen ell is törték de ez 3-hét után derült ki akkor kezdődött minden ott már nem tudok reklamálni valakinek valami ötlete köszönöm
Bármi lehetséges. :) Tegnap kivettem a VVT szolenoid mágnesszelepet, egy tisztítás után visszaraktam. Egy napig nem dobott check injection hibát. Ma reggel megint dobálta. Ha lesz időm, holnap a vezérműtengely jeladót megnézem oszcilloszkóppal. Ha mondjuk csak a vezérműtengely jeladó lenne rossz (p0340), akkor is dobja a p0010-et is mellé?
Ja szombaton leesett félig a bal eslő ablakom. Hurrá! A csúszka eltört természetesen.
És mi van, ha szerelés közben (vagy mozgatás közben) odacsipted valahol a vezetéket, vagy pont a mozgatás adta meg az utolsó lökést a kontakt hibához...
Sziasztok! Egy kis iránymutatást szeretnék kérni tőletek! Scenic II 1,6 benzin autóm kb. nyáron eljátszotta, hogy megálltam egy boltnál vásárolni és utána nem volt hajlandó beindulni. Az önindító tekert, de csak pöffent 2-3-szor és leállt, utána már csak tekert, de nem indult be. Haza kellett vontatni. A motortér biztosítéktábláját kiszereltem, hátha régi beázás nyomait találom, de nem volt korrodált sehol, a NYÁK újszerűnek nézett ki. Egy kis kontakjavító alkalmazása után összeraktam mindent és beindult. Aztán egészen novemberig talán heti 1-2x csinálta ezt, de miután megmozgattam a vezetékeket a biztosítéktáblánál, beindult és napokig nem jött elő a hiba. Arra is rájöttem, hogy ha ilyenkor kihúzom, majd visszadugom a biztosítéktála 12 pines szürke csatlakozóját, akkor beindul. Ez ment is egy darabig, de sajnos a múlt héten már hiába csináltam bármit a vezetékekkel a biztosítéktáblánál, nem indult. Közben november elején kapott egy új főtengely holtponti jeladót, de nem változott semmi. Hétvégén szétszedtem mindent és kapcsolási rajz alapján ellenőriztem a vezetékeket szakadásvizsgálóval minden szenzor, jeladó, nyomáskapcsoló, gyújtótrafók, befecskendező szelepek, stb. és a biztosítéktábla, valamint ECU csatijai között. Nem találtam szakadt vezetéket. (mondjuk lehet, hogy testzárlatra is érdemes lett volna csekkolni) Összerakásnál minden kapott kontaktjavítót és most megint indul pöccre azóta is. Viszont összeszerelés után bedobta a P0340, majd a P0010 hibakódokat. Mi a csuda történhetett? Menettulajdonságban nem érzek semmi bizonytalanságot. Ugynaúgy húz, nem remeg, nem torpan, legfeljebb annyit, hogy elindulásnál nagyobb gáz kell neki, mint eddig, mert kuplung felengedésnél elkezd fulladni. Utána váltásoknál már nincs ilyen probléma.
Természetesen a check engine világít, indítás után a check emission megjelenik, valamint menet közben többször is véletlenszerűen egy pillanatra felvillan a check injection felirat, de azonnal el is tűnik.
Ez inkább vezérműtengely jeladó vagy inkább szolenoid problémára utal? Vagy mindkettőre egyszerre? :) Vagy az ECU haldoklik? Esetleg a biztitáblán pusztul el valami hamarosan? Plusz info: a biztosítéktáblában a fekete csati (mindkét oldali tompított lámpa) durván meg van olvadva (ennél a két pinnél a NYÁK hátoldalán barna folt is van), megvan az új csati, hétvégén cserélem. Ugyanitt a hasonló csak barna csatin az 1. és 5. pin szintén olvadozik, ezeknél is NYÁK hátoldalán barna folt. A szolenoidon mértem ellenállást, az elvileg jó volt 0,8 KOhm körüli. Ki még nem szereltem őket tisztogatni, tesztelni. A vezérműtengely jeladó referencia feszültsége 12V, de a jelkábelen is annyinak kell visszamenni az ECU-hoz, vagy oda már csak 4,8-5V?
Bocs a hosszú írásért! Előre is köszi a segítséget!
nincs lent az autó és a kézi könyv sem. Helyzetjelző izzót kell majd cserélnem (2007, 1.6 benzin, 112 le)
Azt tudom, hogy H6 izzó kell bele (nem az üveglábas) és azt is, hogy a bütykök aszimetrikusak (nem egymással szemben vannak). De most látom, hogy abból is van két féle.
Ha valakinél van kézi könyv (bár lábazatra nem emlékszem belőle) vagy tudja akkor megköszönöm.