Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

h.c.s Creative Commons License 5 napja 0 0 67508

Anno az enyém is így működött, miután elveszítettük az egyik kulcsot.

Előzmény: Metcal (67507)
Metcal Creative Commons License 5 napja 0 0 67507

Köszönöm az ötletet . ezt fogom tenni .

 

A Kulcslyuk 19500 Ft-ért csinálna egy immobilizátorosat , de ahhoz oda kell vinni a kocsit .

A másolás Veszprémben  Chip nélkül 8500 Ft lesz .

Előzmény: h.c.s (67506)
h.c.s Creative Commons License 6 napja 0 0 67506

Kiveszed a kulcsból a csipet, egy habfóliában berögzíted a kormányburkolat alá az indítókulcs közelébe és másoltatsz egy sima kulcsot.

Előzmény: Metcal (67505)
Metcal Creative Commons License 6 napja 0 0 67505

      Honda Jazz pótkulcs kellene !

 

Sziasztok!  Rég jártam erre . Most elhagytam a Jazz kulcsát és igen drága megoldás kínálkozik .

 

Segítséget kérek : Hol , mennyiért  , hogyan tudok egy "buta" kulcsot csináltatni ?

Elég ha indításra alkalmas , az ajtó távnyitás nem szükséges .

Honda Jazz  1.4  LS  2006-os .

Veszprémi kulcsos igérte , hogy természetesen megoldja . Azután mégse , nem tudja felprogramozni ezt a chipet .

80 évesen , 70 000 km a 15 év alatt . . .  Szóval nekem sok egy buta kulcsért 50 ezer Ft .

Méiértfoglaltmindennick Creative Commons License 6 napja 0 0 67504

Sziasztok,

 

Köszönöm a választ, válaszokat! Azoknak is, akik emailban írtak!

 

Előzmény: Tibi47 (67503)
Tibi47 Creative Commons License 2021.09.20 0 0 67503

Illetve ilyen. Mert ebben a boltban azt írja, hogy elfogyott. Nem tudom nálatok hogyan megy, de itt Honda szervizekben lehet venni kimérten....

Előzmény: Tibi47 (67502)
Tibi47 Creative Commons License 2021.09.20 0 0 67502

Üdv. Csak a váltó olajhoz szólnék, ez kell bele: https://zsemito.hu/webshop/honda-mtf-3-valtoolaj-1l-gyari/

Előzmény: Méiértfoglaltmindennick (67501)
Méiértfoglaltmindennick Creative Commons License 2021.09.19 0 0 67501

Sziasztok, Üdv mindenkinek,

 

Szeretnélek megkérni benneteket, hogy segítsetek nekem néhány válasszal, ha tudtok.

Az autó, amivel kapcsolatban kérdeznélek benneteket, a következő:

Honda Jazz, 2008,  L13A 1339ccm Manuális személygépkocsi.

 

Az első kérdésem, hogy a szelepállításnál, ezek az adatok helyesek-e?

Szívóoldali szelephézagok: 0.15-0.19

Kipufogóoldali szelephézagok: 0.26-0.30

 

A második kérdésem, hogy az EGR szívócsatornához, milyen, melyik tömítést kellene rendelnem?

Ha esetleg belinkelné valaki a képet, azt külön megköszönném! (szívósor tömítést kell vegyek?)

 

Illetve az utolsó kérdés, hogy 18 nm-el kell lehúznom a gyertyákat, amikor visszarakom őket a szelepállítás után?

 

És a plusz egy kérdés…

W75-80 váltóolajat tettem az autóba. Utóbb realizáltam, hogy 75-90 kell bele..

Szerintetek maradhat a következő 60eKm-re ez az olaj, vagy inkább cseréljem le? A váltási érzet jó,

a fokozatokat megfelelően veszi. Viszont nemakarnám az élettartamát a váltónak lerövidíteni, néhány liter olaj miatt….

 

Előre is köszönöm a válaszokat, és a segítséget!

 

Ha, esetleg valakinek kellene alkatrész Jazz-hez, Angliában élek, örömmel segítek postázásban, rendelésben. Írjatok nyugodtan!

 

Köszönettel a válaszokat, előre is!

Gyuri0123 Creative Commons License 2021.09.16 0 0 67500

Meg kell szokni a Jazz viselkedését. Először nekem is kicsit fura volt, de rájöttem, mi a nem "rángatós váltás" titka. Hamarabb elvenni a gázt és/vagy picivel később ráengedni a kuplungot, mikor már leesett a fordulatszám.  Ha rájössz a ritmusára, nem fog rángatni. Tehát, hamarabb vedd le a lábad a gázpedálról, így lesz ideje a motorfordulatnak visszaesni. Azért ránt, meg még fel is pörög a motor, ha nem lépsz le idejében a gázpedálról. Nem tudom, mennyire lehetett ez érthető, de hidd el, menni fog ez, csak meg kell szokni. Ez nem hiba... 

Előzmény: HondaJazzy87 (67499)
HondaJazzy87 Creative Commons License 2021.09.16 0 0 67499

Amikor váltok egyből kettőbe akkor van egy erőtlen rántás, nekem OCD-ém van, így lehet túlságosan odafigyelek. Nem tudom... 

Előzmény: Gyuri0123 (67496)
Gyuri0123 Creative Commons License 2021.09.16 0 0 67498

Ez a fogyasztás nagyon magas. 120-nál kb. 5l-nek kéne lennie. Városban is extrán magas a 9.5l. Ezt csak télen, nagyon rövid és dugókkal tarkított utakkal lehet összehozni, de azt is nehezen. Valami gond lehet a gyújtással, gyertyákkal, vagy a központi számítógéppel, hogy ennyire rosszak az értékeid. Mindenképpen megnézetném egy szerelővel, aki műszeresen ki tudja mérni az autót. Vagy vidd el márkaszervizbe, egyszer ki lehet bírni a hibafeltárás költségét, mert nagyon megérheti, ha egyből rájönnek mi a gond. 

Előzmény: Desiderius_76 (67497)
Desiderius_76 Creative Commons License 2021.09.16 0 0 67497

Hát a rátankolásos módszer szerint nálam városban (nem dugóban ücsörögve) 8,5-9,5. A 7,5-es átlag autópályán 120 körül tud összejönni. Nem vezetek extrém módon, nem pörgetem feleslegesen, de mivel sok minden függ az ember lábától, ezt egyelőre nem gondolom hibának. A mérhető, dokumentálható, reprodukálható jelenség az a 1,5 literes eltérés.

Előzmény: Gyuri0123 (67495)
Gyuri0123 Creative Commons License 2021.09.16 0 0 67496

Mikor rángat? Ha folyamatosan nyomod a gázt, vagy amikor váltasz 1-ből 2-be? 

Előzmény: HondaJazzy87 (67494)
Gyuri0123 Creative Commons License 2021.09.16 0 0 67495

1.5 l kicsit sok. Lehet, sűrűn nullázod az egyes mérési szakaszokat? 

A fogyasztás (Bp) nálam úgy alakult, hogy nyáron városban 6,5-7.5l, télen városban 7.5-8l körül. Országúton 4 és 7 l között, tempótól függően. Tartós 130-nál 6l körül kér. 

Előzmény: Desiderius_76 (67493)
HondaJazzy87 Creative Commons License 2021.09.16 0 0 67494

Sziasztok!

 

Teljesen új vagyok itt. Egy hete vettem egy 2013 szép kék Jazzt. 1.33 100 lóerős. (manual 5)

115 ezer kilométer van benne, így most vásárlás után megvolt egy viszonylagos nagyobb szerviz. 

Szokásos folyadékok, szíjak, gyári gyertyák, valtoolaj.

 

Nem vezettem még ilyen japán autót, sőt egy ideje kézi váltós autót sem. Nagyon szépen gyorsul 4000 felett, tetszik hogy így pörög. 

 

A PROBLÉMÁM a következő: 1-2-es fokozatban rángat, néha mintha a harmadikban is érezném. Nem halálosan, de kicsit. Elvittem a szervizbe, ahol azt mondták semmiképp nem kell ezen kuplungot cserélni vagy bármit is tenni vele, mert egyszerűen ez a pici motor, ott 1000-1500 as fordulaton ennyit tud, alig kap benzint (ha jól emlékszem így fogalmazott) szóval ne várjak csodákat, ez mindig így be fog rántani mert ott nincs erő benne. Persze ha borzasztó figyelmesen váltok akkor elkerülhető, de ki akar úgy vezetni mintha üvegből lenne az autó,,,

Szóval higgyem el hogy ez így normális vagy vigyem el máshova? 

 

Köszönöm ha valaki válaszol, sajnos képtelenség ennyit visszaolvasni, próbálkoztam egy ideig, de nem találtam "bele" 

Desiderius_76 Creative Commons License 2021.09.16 0 0 67493

Sziasztok!

 

Egy 2013as, 1,4es Jazzt használok. Itt a fórumon azt olvastam, hogy a fogyasztásmérő 0.2-0.5 liter között szokott csalni. Az enyém úgy 1.5 litert csal (lefelé). Szerintetek van valami olyan hiba, amit lehet/érdemes nyomozni? (Más kérdés, hogy rátankolással mérve is elég magas a fogyasztása ahhoz képest, amiket neten olvasgatok, de ebben elméletileg elég sok szubjektív tényező is szerepet játszhat, úgyhogy egyelőre ezzel nem foglalkoznék.)

 

Köszi a segítséget.

BekeToni Creative Commons License 2021.09.12 0 0 67492

Remélem azóta rájöttél, hogy semmi baja csak a klíma volt bekapcsolva...

Előzmény: steveeboy80 (67486)
BekeToni Creative Commons License 2021.08.30 0 0 67491

A hűtő alján van egy hőérzékelő (ECT 2). Húzd le a csatlakozóját és figyeld meg, hogy mi változik. Elvileg ezt a szakadást nem figyeli az ECU.

 

Az Engine Coolant Temperature Sensor-nak két változata van. (Nem tudom, hogy ebben a motorváltozatban melyik van.)

Az egyszerűbb egy kerek csatlakozós kapcsoló, ami 93°C felett bekapcsol.

 

A másik egy lapos csatlakozós

(NTC) thermistor, aminek az ellenállása csökken a hőmérséklet növekedésére, kb. az alábbiak szerint:

12kohm               -20°C

5.0                         0

2.0                         20

1.2                         40

0.7                         60

0.4                         80

0.2                         100

0.1                         120

Előzmény: steveeboy80 (67490)
steveeboy80 Creative Commons License 2021.08.30 0 0 67490

Köszi a tippet, de hűtő színültig tele, kiegyenlítő tartályban pedig min-max között a szint.

Mi más okozhatja akkor még ezt a folyamatos ventilátor ON/OFF dolgot?

Előzmény: BekeToni (67489)
BekeToni Creative Commons License 2021.08.29 0 0 67489

Hidegen vedd le a hűtősapkát és töltsd színültig.

Előzmény: steveeboy80 (67486)
Gyuri0123 Creative Commons License 2021.08.29 0 0 67488

18-ast cseréltem hybridre. Alig volt benne kilométer. Most volt jó áron, mit csináljak... :) 

Előzmény: jazzcool1,2 (67487)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2021.08.29 0 0 67487

örülök a hybrid kedvcsinálónak, bár a 2016-os CVT cseréje nem holnap várható. 

steveeboy80 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 67486

Sziasztok!

 

Mennyire üzemszerű a következő jelenség (2014-es L13Z2): alig alszik el az alacsony hőmérséklet visszajelző lámpa a műszerfalon, a hűtő ventilátor(?)/ami az akkuhoz van közelebb/ egyből beindul, majd megáll. Kb. 5-10mp-ig megy, majd 10-20 mp semmi, majd után újra és újra :-(

 

Van valami tippetek?

 

Gyuri0123 Creative Commons License 2021.08.26 0 0 67485

Igazad van, nem figyeltem, hogy nálad simán összejött a 3.3l-es átlag.  Én nem figyelek túlzottan a fogyasztásra, de nem is vascipőben vezetek. :) Az így összejött, hajszállal 4l alatti átlagfogyasztással is szuper elégedett vagyok. 17-es GK jazzt én is nagyon szerettem különben, de ha "nem nyomnak fegyvert a fejemhez" és megtehetem, soha többé nem megyek vissza "sima benzines" autóra. 

Előzmény: texastommi (67484)
texastommi Creative Commons License 2021.08.26 0 0 67484

A felrakott képemen látszik, hogy 1003 km-t ment 3.3 l átlagfogyasztással, normál tempóban, nyilván klíma is benne van. Ez városi-elővárosi ingázás reggeli és délutáni csúcsidős, napi 55-65 km, tele lámpával, sebkorlátozó táblákkal, kb. 30 lámpa nélküli zebrával.. Igaz én nem nyomom neki, próbálok előrelátóan vezetni. Ha bekacsol a benzinmotor, és még taposod is neki rendesen, akkor felpörög, de ez csak a korábbi csendhez képest hangos. Az előző 1.3 Jazz (2015) is hangos volt ilyen szempontok alapján, ja és annak a gyorsulása ehhez képest nagyon gyenge. De az is átkozottul jó autó volt, sajnáltam is lecserélni, de nem bántam meg.

Előzmény: Gyuri0123 (67481)
Gyuri0123 Creative Commons License 2021.08.26 -1 0 67483

Vontatni valóban ne lehet vele, de ez nálam semennyire nem okozott fejtörést.

Írod, hogy kellemetlenül zajos padlógáznál. Engedd meg, hogy visszakérdezek... az előző Jazzek mennyire voltak csendesek padlógáznál?? Engedd meg, hogy azonnal válaszoljak is rá...semennyire. Ordított a motor 4-5 ezres fordulatól úgy, hogy kiabálni kellett, hogy a melletted ülő értse mit mondasz. GD, GK dettó zajos volt, bár a GK picivel halkabbra sikerült. A hybridben viszont sokkal jobb a hangszigetelés (is), így kb. annyira "kellemetlenül zajos" padlógáznál, amennyire egy előző generációs Jazz képes autópályán kb. 120 km/h állandó sebesség mellett. De, padlózni felesleges a hybridet, mert a 254 Nm nyomaték úgy repíti, mint egy nálánál sokkal sportosabb autót. Aztán, azért hallod még kellemetlenül zajosnak, mert egyébként "néma csendben" és nyugalomban autózol vele, mikor nem taposod padlóig a gázpedált. Ahhoz képest valóban kellemetlen, hogy hallani a benzinmotor jelenlétét, amit "normál" menet közben alig veszel észre. A CVT váltó sajátossága amúgy, ha padlózod, nem vacakol, visszavált akár kettőt hármat, hogy a legnagyobb legyen a nyomaték, de erre a való életben igen ritkán van szükség, max. vészhelyzetben. 

Ha ismered a Kiscelli úti emelkedőt (talán nem) tudod, hogy ott elvérzik az autók zöme, mert szűk a kanyar és iszonyú meredek. Nos, az előző Jazzeim felmentek ugyan kisebb-nagyobb kínok árán, de a hybrid olyan könnyedén abszolválja ezt a kellemetlen útszakaszt, mintha épp csak egy enyhe emelkedőn kaptatna felfelé és mindezek tetejébe nem ordít a motor, mert nem kell padlózni. Picit megemeli a fordulatot max 2e-ig, ami halk zümmögésként jut be az utastérbe. 254 Nm megteszi a magáét és tol, mint egy gőzmozdony. GK kettesben ordított, szenvedett, hörgött. Aztán volt olyan 100 lovas Corollám, ami fel sem ment kettesben, mert nem tapostam neki eléggé mint állat, így vissza kellett váltanom egyesbe, de így is padlóznom kellett, hogy ne guruljak vissza. Csak azért említem a Corollát, mert nem fapad volt és nem öreg, de ennyit tudott és hogy ne bántsam már tovább az előző generációs Jazzeket. :) Nem vagyok elfogult, egyszerűen kiismertem annyira, hogy tudjam, hogyan kell vezetni és miben jobb a hybrid. Nem akarok én hitvitát nyitni, mert nincs rá szükségem, csak mindenhol olvasom, hogy mennyire drága a hybrid és milyen ronda és hogy az elődök milyen szuperek voltak hozzá képest. Nos, ezek az állítások nem igazak, mert egyszerűen nem látnak az emberek a szemüktől. Tény, nem egyszerű kifizetni 7+milliót egy autóért (nekem), de azt mondom, minden egyes forintját megérte, főleg, ha összehasonlítom más márkákkal és felszereltségekkel, vagy az előző szériás Jazzekkel. Természetesen szerintem, mert az pl, hogy "szokni kell a belsejét, szokni kell a műszerfalat, meg fura az egész"...  ez nálam úgy jött át, hogy végre egy teljesen letisztult műszerfal, végre tényleg jók az ülések, végre tényleg jó a hifi, végre minden kézre áll, végre csendes az utastér és végre úgy megy, mint egy sokkal komolyabb/nagyobb autó, mindez 4l alatti átlagfogyasztással. Ki lehet találni ellene "indokokat", csak nem érdemes. :) Ha valakinek nem tetszik, azt elfogadom, mert ez tényleg perdöntő lehet. 

Előzmény: pana2 (67482)
pana2 Creative Commons License 2021.08.25 0 0 67482

Próbáltam, tetszett, tágas, csendes, az első komolyabb gyorsításig - akkor kellemetlenűl zajos.

Nekem probléma, hogy nem lehet vele vontatni, másnak ez nyílván nem, vagy kevésbé szempont. A formát szokni kell, se nem szép, se nem csúnya, mint eddig valamennyi jazz.

Előzmény: Gyuri0123 (67481)
Gyuri0123 Creative Commons License 2021.08.25 0 0 67481

Na igen. Himaláján lakva nehéz lenne 5l alatti fogyasztást "generálni", mert amennyivel többet fogyaszt hegynek felfelé, sajnos nem ugyanannyival fogyaszt kevesebbet lefelé. 

Budapesten lehetetlen lenne ( kivétel a kivétel), hogy 3.5 alá menjen az átlag. Aki tartósan használja elővárosi/városi körülmények között, annál 3.5 az átlag. De ezt is csak úgy lehet összehozni, hogy nem állsz be a délutáni dugókba, amikor 3 km 1 óra menetidőt jelent. Nincs az az ügyes láb, ami ezt ki tudja kompenzálni. Viszont láttam abban a táblázatban 6l feletti átlagokat is, ami elképesztően sok a hibrid esetében. Fogalmam nincs, hogy tudta ezt összehozni a gazdája. Nálam 5.6l volt a csúcs átlag, de sokkal többet álltam, mint haladtam vele és a klíma is folyamatosan be volt kapcsolva. Úgy képzeld el, hogy kb. 1 km távolság volt kb. 40 perc és ezt naponta megtettem, hasonló "tempóban".  Ha ezt a benzinessel tettem volna, 8-8.5l minimum lett volna, de szerinte alálőttem. Nem vagyok extrém módon takarékos vezető. Pl. nincs bekapcsolva az ECO mód sem, mert zavar, hogy olyankor kicsit lomhábban reagál a gázadásra.

 

Ilyen vezetési körülmények és stílus mellett volt a GK átlaga 7.5l, (kivéve a 40 perc/1km távot "képező" rendszeres dugókban állást, mert ott inkább 9-10l lett volna, ha pl. járatom a motort, hogy ne dögöljek meg a 38 fokos napsütésben árnyék hiányában :), így azt ki is hagyom az átlag számításból ) hibriddel pedig 3.9. Nekem ez a -3.6l is maximális elégedettséget okoz, hogy így mondjam és közben nem "vacakolok" ha el kell indulni, ugyanakkor úgy megy az autó, mint egy 180LE-s turbós benzines és mégis 4l alatt fogyaszt városban (Budapesten). Na ez itt a lényeg, nem az hogy "sima" Jazzel is össze lehet hozni hasonló átlagot, csakhogy annál tényleg tojás legyen a talpad alatt és 5x meggondolod, hogy előzz-e vagy sem. Hibriddel könnyedén, kényelmesen és közben dinamikusan haladva teszed meg ugyanazt a távot 4l alatti átlag fogyival. Hidd el, a sima Jazz sehol nincs hozzá képest. 12 éve Jazzt hajtok, csak tudom, mennyivel jobb/rosszabb egy "másik" autó. :) Nem támadásból mondom, csak hogy próbáljam leírni valahogy, mekkora szakadék tátong a hybrid és az előző Jazz szériák között. És ha tényleg extrém takarékos a vezetési stílusod és nem Budapesten használnád délutáni dugókban, nem kizárt a 3-3.3l-es átlag, de erre nincs bizonyítékom, csak saccolom. Volt olyan szakaszos mérésem, hogy 2.8l, de ezt kizárólag sík országúton, nyugodt tempóval tudtam abszolválni. 

Előzmény: kisfo (67480)
kisfo Creative Commons License 2021.08.25 0 0 67480

az elsö mondat elsö tagmondata kivételével egyetértek :)

nyilván ésszel érdemes mindent interpretálni, figyelembe véve pl. azon gondolatokat es tapasztalatokat is, amiket Te leírtál

 

(felhasználasi hely, hajtasi mod kihatása a hybrideknel még nagyobb, mint "sima" benzineseknel a fogyira)

 

..vágynék olyan fogyira, amit az én extrémül fogyira figyelö hajtásom mellett az aktuális Jazz hybrid tud(na - az 1.2i DSi-vel 150+ ezer km atlaga 4.5 alatti nálam, tippem szerint 3.0-3.3 tajan lennék az aktuális Jazz hybriddel)

Előzmény: Gyuri0123 (67479)
Gyuri0123 Creative Commons License 2021.08.25 -1 0 67479

Ezek az adatok azért nem egészen relevánsak, mert szerintem vagy tapossák, mint állat a hibridet és Németeknél pl. sokat pályáznak is vele, és/vagy a benzinesek tulajai ezzel szemben óvatosan vezetnek. Így lehet közelíteni egymáshoz a különböző Jazzek fogyasztási átlagát, de akkor sem lehet kiindulni ezekből az adatokból. GD/GK nálam is tudott 5l alatt fogyasztani, de ahhoz nagyon ésszel kellett bánni a gázpedállal, szigorúan országúton használva. Amint beértem a városba, meredeken emelkedett a fogyasztás. Nálam csak város mellett (ez sokszor megesett) kizárólag 7l feletti átlag jött ki, pedig kinőttem rég a száguldozó korszakomból. A hibrid városban alig fogyaszt. Simán 4l alatt tartható az átlag vele. Autópályán viszont 5.5l 130-as tempó mellett, Németeknél, ahol sok helyen nincs sebességkorlátozás és 160-al tekernek a hibriddel, ott a 6.5 is befigyel, bár még ez is fapapucs a sima benzineshez képest, mert 160-nál inkább 7,5l a fogyasztása egy nem hybrid Jazznek. Tehát autópályán már nem nagyon brillírozik a hybrid, de ennek is megvan az oka, tudniillik, 100-as tempó mellett még belehajt a villanymotor is, de itt is már inkább a benzinmotor dominál. 100 alatt (akár 95-el) meg még a villanyhajtás dominál, így 3.5l körül alakul az átlag országúton. Tehát ezek az 5l körüli átlagok csak akkor jönnek elő, ha sok/rengeteg az autópályás menet. 

Előzmény: kisfo (67478)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!