Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

yina Creative Commons License 2022.09.13 0 0 67737

Köszi, most már látom én is, hogy így kellett volna tennem. De mivel sosem volt még ilyen káreseményem, nem mertem a pénzt elfogadni attól félve, hogy a biztosító kevesebbet ajánl. Az biztos, hogy lehúzás az egész, ezekhez soha többet nem megyek. Gyakorlatilag most a biztosítót húzzák le.

Előzmény: h.c.s (67736)
h.c.s Creative Commons License 2022.09.13 0 0 67736

2007es kocsit biztos nem javíttatnék márkaszervizben.

kérném a biztosítótól a megállapított összeget és megjavíttatnám valahol.

 

Előzmény: yina (67735)
yina Creative Commons License 2022.09.08 0 0 67735

Sziasztok !

Tényleg igaz lenne, hogy az utángyártott lökhárító nem biztos, hogy passzol a régi helyére ? Cascoval vittem márkaszervízbe és bár csere volt kiírva láthatóan csak javítva lett, így nem vettem át. Állítólag minden bontott sérült, ráadásul pont ott ahol az enyém :) Ha mondjuk rendesen csinálták volna meg akkor észre sem veszem, hogy nem csere történt, bár a biztosító azt fogja fizetni. Velem ezt másodszor próbálták eljátszani. Arra akarnak rávenni, hogy a gyári 40%-át fizessem zsebből az önrész felett.

(2007-es Jazz, már csak 60%-ot térítenek)

feripapa4611 Creative Commons License 2022.09.03 0 0 67734

Honda Jazz 2013 1,4, indítási problémám van. Reggel hidegen- nyáron - 6 - 7-szer kell indítózni mire elindul. A motortérből egy halk sípoló hang hallatszik a motor közepe táján. Ha ez megszűnik akkor elindul. Volt már ilyen problémátok? Napközben már ritkán fordul elő, még úgy is, hogy egész nap állt a kocsi.

Törölt nick Creative Commons License 2022.09.03 0 0 67733

Sziasztok!

Kb 2 hónapja van egy 1.2-es GE Jazz-em.

Mikor megvettem, elvittem a szerelőmhöz, átnézte, minden oké, amit kellett megcsinálgatta. És volt egy furcsa zörgés jobb elől: hosszbordásszíj + klímakompresszorcsapágy + feszítő cserélve lett. Oké.

Pár hete újra zörög, főleg az utastérből lehet hallani... Ki lett cserélve, mert a kiszerelt alkatrészeket megkaptam.

Elvittem egy szerelőhöz pár napja, aki Hondákkal foglalkozik: jól hallom, a hosszbordás és környéke zörög, adott időpontot, majd kicseréli, meg átnézegeti azt a szekciót. Kérdem, miért zörög? Valami nem jó, nem odavaló... Szíj, vagy a csapágy lett szar.

 

Ugyan mi a fenét lehet szarul megcsinálni egy kis kávédaráló hosszbordásszíj-cseréjén?

 

Eddig német autóm volt, szíjas, vezérléscserénél szíj + feszítő+ vízpumpa csere megvolt, és sose hallottam ilyen zajt...

joc_ Creative Commons License 2022.08.22 0 0 67732

Nálad inkább az lehetett a kiváltó ok, ha a középfurat nagyobb mint ami kellene, és nem volt alatta megfelelő központosító gyűrű. Ez a helyzet valóban ki tudja kezdeni a felfogó csavarokat.

Az "ajánlott" felni középfurata sem ide illeszkedő, tehát gyűrű nélkül ugyanide jutsz.

Én inkább a gyári méretű felniben gondolkoznék, az igazi furat: 56,1mm.

ET-ben a 3 eltérés nem okozhat komolyabb gondokat.

Előzmény: peter4477 (67731)
peter4477 Creative Commons License 2022.08.22 0 0 67731

Sziasztok,

 

a következőben kérném a segítségeteket.

 

A szervízben ma azt mondták, hogy nem jó kerékcsavarral rögzítették korábban a felniket, ezzel szétbasztak ott valamit, 50-50% az esélye ha a csavarokat kicserélik, hogy nem lazulnak ki.

Mivel nem akarok kockáztatni ezért gondoltam veszek 4 új felnit.

 

A gyári felni mérete:

2011 (2012)-es Jazz (facelift) Executive gyári felni mérete: 16" col (4*100 6Jx16 ET53)

 

A szervízben ezt a felnit ajánlották: ViperB216 Sil4x100 16x6 ET50 60.1

 

Ugye itt az ET számban van eltérés méghozzá az "új " felni 50-es, a régi 53-as.

 

Okozhat-e ez szerintetek problémát?

 

Valahol korábban olvastam itt a fórumon, hogy:

 

"Ezek a felnik nem a "szokásos" paraméterek miatt nem kompatíbilisek. Nem konkrétan az ET számmal szokott a probléma lenni.

A középen levő, lyuggatott "tárcsa" íveltsége más, és nem kerül akkorát, hogy a fék nyereg elférjen.

Nehéz azt mondani hogy becsaptak, de ez neked mégsem lesz jó. Próbálj megegyezni akitől vetted, hogy vissza a bolt, vagy próbáld eladni FL előtti autóra ezt a felnit. Arra való."

 

Tehát a kérdésem a ViperB216 Sil4x100 16x6 ET50 60.1 szerintetek jó lesz rá?

 

Köszönöm

 

 

 

 

kóboráram Creative Commons License 2022.08.18 0 0 67730

Talán nem is a ventilátorból jön a hang, hanem a légáramlás rezegtet valamit (pl. az áramlást irányító ajtóknál).

Előzmény: Ákos.N (67729)
Ákos.N Creative Commons License 2022.08.17 0 0 67729

kicseréltem már egy újra. ugyanaz a jelenség

Előzmény: h.c.s (67728)
h.c.s Creative Commons License 2022.08.17 0 0 67728

Szia!

A ventillátor máshogy működik üresben és terhelés alatt.

Ha kopik a csapágya, terhelés alatt meg tud billenni a tengelye és tud súrlódó hangot adni.

egy csere sokat segíthet rajta.

Előzmény: Ákos.N (67727)
Ákos.N Creative Commons License 2022.08.17 0 0 67727

Sziasztok

2009 Honda Jazz 1.4 utastér ventilátor erős súrlódó hangot generál főleg melegben. olyan mintha a lapátok beleérnének a műanyag házba amiben van az egész.

kiszedve a ventinek nincs ilyen hangja.

ami érdekesség, hogy reggel hűvösben nem csinálja csak ahogy megfigyeltem a melegben illetve a klímát működtetve idővel csökken a hang

a ventilátort kiszedve kézzel tapogatva nem éreztem semmi kiállót a ventilátor házban

 

hátha valaki találkozott már hasonlóval és tudja mi okozhatja illetve hogyan kell orvosolni a hibát

 

prs Creative Commons License 2022.08.13 0 0 67726

Mégiscsak beragadt a fék. Illetve nem beragadt, csak súrlódik. (Melegedést nem tapasztalok továbbra sem.) mint amikor bringánál hozzáér a fékbetét.

 

Ma volt időm, megemeltem egyesével, megforgattam, mind a négy keréknél van súrlódó hang, nem azonos mértékben. Nem a teljes fordulatnál, jellemzően csak egy darabon valahol.

Az egyik kereket levettem, megnéztem a tárcsa felületét, van némi rozsda a szélén, a betét alatt nem láttam semmit (már amennyire láttam).

 

Szerviz lesz.

 

A melegtől lehet ez? (Kint áll az autó.)

 

Előzmény: prs (67717)
h.c.s Creative Commons License 2022.08.05 0 0 67725

Teljesen jó. Az OSRAM a működéshez a feszt az akkuról kapja. Ez csak egy kapcsoló jelet ad. Nem zavar be sehova.

Előzmény: Törölt nick (67724)
Törölt nick Creative Commons License 2022.08.05 0 0 67724

Egy ilyesmivel jo lehet? https://shop.traconelectric.com/product/PL/Keses-leagaztato-PVC--onozott-elektrolitrez--piros-0-5-1mm2--50VDC--max-10-A

 

Mert nagyon szuk a hely, maskepp nem tudom, hogy lehetne megbontani a kabelt. Amugyis mugyantaval be van ontve a csatlakozoba a két szál.

Előzmény: h.c.s (67723)
h.c.s Creative Commons License 2022.08.04 0 0 67723

Hali! Motortérben legegyszerűbb a tolatólámpa kapcsoló bemenőjéről levenni a kapcsolójelet. Az a váltó környékén van. 2 érintkezős csati.

Előzmény: Törölt nick (67721)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2022.08.04 0 0 67722

Sziasztok,

 

Jazz II. 2005 -ös... A bal hátsó kerék felől kopog valami. Csak rápillantani volt időm, még nem néztem meg alaposabban. A hátsó hídban van egy stabilizátor szerű fém rúd, sztem annak a vége zörög a bal oldali lengőkarban. 

Sajna ezt az alkatrészt sem a szerviz cd-n, sem alkatrész áruházakban nem találtam meg. Ismeri valaki hogy mi ez pontosan, mi foghat kelleni bele? 
(nyelvújítás! :-) ) 

Törölt nick Creative Commons License 2022.08.02 0 0 67721

Sziasztok!

Aki kötött már be GE Jazz-be (2009, 1.2) Osram menetfényt, tudna segíteni, honnan vett gyújtás pozitívot? 

És ahonnan vett, az hol található egész pontosan?

prs Creative Commons License 2022.07.25 0 0 67720

Az bizony lehetséges, megpróbálom megnézni. Kösz a tippet.

Előzmény: the_godfather (67719)
the_godfather Creative Commons License 2022.07.25 0 0 67719

Egy éve nekem is volt hasonló esetem. Fémes hang mintha egy drótot húztam volna.

 

Sógorom nagy szaki, monda, hogy egy kavics van a tárcsafékben (egy lemez alatt).

 

És tényleg az volt.

Előzmény: prs (67717)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2022.07.25 0 0 67718

:-) OK!

 

Autópályán, országúton mekkora sebességgel autózol? Ha valaki előtted cammog, bár annak kicsi az esélye, mert lovaskocsik már egy ideje nem hajthatnak fel, akkor előzöd, vagy inkább szélárnyékban mész? :-) 

 

az utolsó táblázatod amúgy igazán klasszul szemléltet.

Előzmény: kisfo (67716)
prs Creative Commons License 2022.07.25 0 0 67717

Én is egy futómű, illetve afelől jövő hangra kérdeznék rá.

 

Pár hete talán - amióta meleg van, és le van húzva az ablak - hallok néha (csak ha valami nagy egybefüggő mellett megyek el, mert bent nem hallani) egyfajta surrogó fémes hangot. Mintha csupasz fém csupasz fémen súrlódna.

 

Arra tippeltem, hogy beragadt a fék.

 

Hazaérve fogdostam felniket, egyik sem forró. Próbáltam nagyot fékezni, egyenesben marad az autó, semmi bizonytalanság.

 

Kerékcsapágyra búgást mondanak (még nem volt cserélve, 2005-ös GD Jazz), illetve más tünetekről olvastam.

 

Mi lehet ez?

kisfo Creative Commons License 2022.07.25 0 0 67716

sajnos nem :-)

 

extrem, örült modon fogyira menö stilussal (vezetesi, motorjaratasi, utvonalvalasztasi, ...eljarasmód) az 1.2i-DSi -vel nekem kicsivel több mint 160e km teljes atlaga a tankolt mennyisegböl: 4.42 l/100km

 

 

 

ha uton akarnek "pillanatnyi" vagy rövid idöhöz/tavolsaghoz tartozo fogyit mérni, biztos, hogy minimum oda-vissza iranyban tennem (domborzat, szel apro, maskepp nem megallapithato hatasa miatt); ha lehet többször is - különben tul nagy lehet a meresi hiba

 

 

több mint 130 eset atlagakent nalam a fogyimerö 0.207 l/100km-rel mutat kevesebbet, mint tankoltbol szamolt

 

 

nehany (ez a "hivatasom", szakmam, ebben dolgozok sok eve) hivatalos, profi, valos fogyiadat (nem Jazz, de van köztük kicsit hasonlo jarmü is) a sebesseg függvenyeben:

 

 

 

Előzmény: jazzcool1,2 (67715)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2022.07.24 0 0 67715

egyedül kisfo topiktárs termel benzint :-)))

Előzmény: Pityus53 (67714)
Pityus53 Creative Commons License 2022.07.24 0 0 67714

Természetesen tisztában vagyok, hogy 100 fölött

már meredekebben emelkedik a fogyasztás,

de azért autópályán nem fogok 90-el ballagni.

Nem is panaszképp írtam le a mérésemet,

hanem mert vannak 3 -4 literes fogyasztást említő fórumtagok.

Én már nyugdíjas vagyok és 45 évig zömmel autóvezetéssel kerestem a kenyeremet.

Ott a fogyasztásom mindig a norma alatt volt, tehát próbáltam takarékosan közlekedni.

Csak sokan nem merik bevallani, hogy csodák nincsenek.

Nagyon szeretem a mostani autómat, bőven megfelel az elvárásimnak.

Ezt azért írtam főleg, hogy ne legyen kisebbségi érzése annak,

akinek az autójának a fogyasztása túllépi az elképzelt álomhatárt.

 

 

 

Előzmény: kóboráram (67711)
szucsi1 Creative Commons License 2022.07.24 0 0 67713

kellene

Előzmény: szucsi1 (67712)
szucsi1 Creative Commons License 2022.07.24 0 0 67712

Nekem az az érzésem, hogy az egr csatornát krllrnr kitisztítani nem a fojtó szelepet és nem az egr szelepet.

 

Előzmény: laca1313 (67710)
kóboráram Creative Commons License 2022.07.24 0 0 67711

100 fölött már a sebességgel meredeken nő. Sőt, már viszonylag gyenge szembe szélnek is kimutatható hatása van (10 km/h szél = mintha 10-zel gyorsabban mennél). 

Előzmény: Pityus53 (67708)
laca1313 Creative Commons License 2022.07.24 0 0 67710

Ma eljött egy ismerős, diagnosztikai műszerrel és kiolvasta a hibakódokat. Úgy tűnik, nem az EGR volt a probléma, hanem fojtószelep kontroll hibát jelzett. Persze nem tudom hogy lehet-e összefüggés a régebbi EGR hibajelzés és a mostani fojtószelep hibajelzés között. Mindegy, úgy döntöttem hogy szétszedem és kipucolom a fojtószelepet. Csak még azt nem tudtam eldönteni, hogy elegendő-e ha  csak leszerelés nélkül a hozzáférhető részeket kitakarítom, vagy vegyem le és az egészet tegyem rendbe?

Előzmény: laca1313 (67707)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2022.07.24 0 0 67709

Kb. 0.33-as cw értékkel ne várj jobbat.

Előzmény: Pityus53 (67708)
Pityus53 Creative Commons License 2022.07.24 0 0 67708

Egy 230 km-es távolságon néztem meg autópályán (M3-M35)

a 6 éves CVT váltós autóm fogyasztását.

A tempomatot 120 km/h órára állítottam,

és ezt a sebességet szinte végig folyamatosan tudtam tartani.

A gáz és fékpedált alig kellett használnom,

tehát vezetéstechnikailag nem lehetett rontani a fogyasztáson.

A műszer 5,2 literes átlagfogyasztást mutatott, kb 2700-s fordulatszámon.

A 6 év alatt a tankolásoknál kb 0,5 literes többlet átlag fogyasztás

jött ki a műszeres értéken felül.

Tehát így 5,7 literes átlagfogyasztásom volt.

Azért én ennél egy kicsit kevesebb fogyasztást vártam.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!