Bár nem nagyon él ez a topik, de azért még egy dolgot felvetnék hátha. Böngésztem itt a régi hozzászólások közben a hátsó kerékcsapággyal kapcsolatban, mert vannak gyanúim hogy nem feltétlenül teljesen hibátlan a bal hátsó. Nem tudtam eddig eldönteni, hogy csak én képzelődöm, vagy valóban hallok a job hátsó csapágynál morgást, a velem utazókat meg, az páromat aki használja is, hiába kérdeztem, nem tudott mit mondani. Most viszont hogy a kézifék állítás helyett szembesültem a beállt féknyereggel és az teljesen lekerült róla, nekem úgy tűnt, hogy nem ugyanúgy forog szabadon mint a bal. Bizonytalan vagyok hogy kell-e cserélni, mert zajt, zörgést morgást így nem hallottam és a forgatási ellenállás sem volt olyan vészes. A kereket oldalirányba mozgatva sincs semmilyen zaj, vagy kotyogás. Csak úgy nem szeretnék 30-35 ezret feleslegesen kidobni. Ha mindenképp kell, melyik márka tűrhető?
Ez is eljött: eladó lett a jazzünk. 1.3 Cool, Sirius Blue (ezüstkék).
Első tulajdonosa vagyok, 2005-ös, 207.000 kilométer van benne. A fórumot is 2005 eleje óta követem, az autóról is lehet olvasni pár dolgot. Az utóda III-as jazz (ezt asszem itt is írtam), és egy peugeot ion. Minden évben szervizben az olaj és a szűrők, egyebek cseréje megvolt. Végig fűtött garázsban tartottuk.
19 év alatt a hátsó benti lámpa égett ki, más nem romlott el. Sajnos a hátulját összetörték, természetesen rendesen megcsináltattuk. Fogyasztás 5l országúton, 6l városban, 6,5-7l autópályán.
Az ár csak itt: 950.000 (Ez a hahus árak alsó széle-közepe.)
Tévedtem. Ahogy keresgéltem, már 20E körül is találtam komplett hátsó féknyerget, bár nem tudom hogy a NTY/TY márka milyen minőséget takar. És ugye ha korrekten akarom csinálni, akkor mindkét oldalit cserélni kellene. Az meg úgy már 40 ropi. Ha lehet maradnék a felújításnál, még ha az macerásabb is.
A 2006-os 1.4 benzines Honda Jazz-unk kézifékét szerettem volna beállítani, mert nem fogott rendesen. Hozzá is kezdtem, középkonzol le, állítócsavar kitekerve, kocsi felbakolva. Megszívtam, mert kiderült hogy a bal hátsó kerék kikötött kéziféknél is szorul, nem mozdul, úgyhogy a kis munkából lett egy sokkal nagyobb. Először azt hittem, hogy a vezető csapok rohadtak be, de hamar rájöttem, hogy a munkahenger makacsolta meg magát. Szerencsémre valószínűleg nem rég, mivel még a betétek se koptak meg és a tárcsán se latszott bagy elváltozás. Mivel mindez vasárnap volt, és hétfőn kellett az autó, ideiglenesen megpróbáltam bejáratni a munkahengert. Nagy nehezen levettem és párszor a dugattyú visszatekerésével próbáltam mozgásra bírni, viszont csak annyit értem el, hogy minden visszaszerelés után ugyanúgy megszorult. Végső kétségbeesésemben annyit csináltam, hogy a nyerget leszerelve, a fékbetétek közé egy a tárcsától pár milliméterrel vékonyabb laminált padló darabot tettem és úgy tapostam meg a féket. Ez most nagyjából bejött, használt, de semmi esetre se hagyom így, mert nagy eséllyel újból meg fogja adni magát.
Azt szeretném megkérdezni, hogy csinált-e már valaki féknyereg felújítást? Mennyire bonyolult? És ha van tapasztalat a felújító készletekről, azt is szívesen veszem. Dugattyút érdemes cserélni, vagy elég csak a tömítéseket?
Új féknyerget nem szeretnék venni, de még felújította se szívesen, mivel eléggé húzós az áruk.
Melyik? Az, hogy 380 km-t mentél, fél tankot mutatott a mutató vagy az, hogy 23 litert tankoltál? Mondjuk mind normális. Együtt is 6 literes fogyasztás. Mi a kérdés?
Az a baj ezekkel a "rohadt" extrákkal , hogy összezavarják az ember fejét .. Gondoltam veszek egy Dynamicot 2009 es 1.4 executive után 99 Le - helyett 130 .. meg jól is néz ki stb,
Így nem is gondolkodtam az 1.3 osakban .. ( Igazából 1.8 civic et 142 Le akartam - 3 db Jazz után , de ez hosszú ) Mondom végülis ott a 130 Le rős Jazz ha nem is civic , de azért nem rossz .. Volt is szerencsém kipróbálni egyet .. hát valóban nem egy civic - de ezt most hagyjuk , viszont nézem ezt hogy manual klíma pl , hát már a 2006 os Jazzembe is digital volt .. És akkor tűzetesebben megnéztem az 1.3 osakat és az elegance sokkal felszereltebb .. ami most nekem a 3 legérdekesebb az ugye a klíma. aztán a hátsó sötítített ablakok és az állítható anyósülés.. aztán ott van még a kulcsnélküli indítás - tolató kamera.. Ezek nem annyira fájó dolgok - de ha összeadom ez már 5 extra !!! És akkor persze már gondolkodik az ember .. Hogy 1.3 bol már 2019 es is elérhető azért az árért - kicsit kevesebbet fogyaszt ... etc
Igen köszi - azóta letisztult minden - ( legalábbis azt hiszem ) Egy tesztben olvastam - nem tom minek ír vki tesztet , ha erre sem figyel.. Azóta végig néztem csomó autót és nagyjából képbe kerültem .. 18 -19 es Jazzek érdekelnek .. és kb így vettem le , hogy van az 1.3 as Trend- Comfort - Elegance .. és a "fura" 1.5 Dynamic manuális klímával és pl kulcsnélküli indítás is hiányzik .. Nekem még 2009 es van ...
2012-es GG3 Jazz-em jobb oldali visszapillantó tükör behajtó motorja csak zúg, de nem mozgatja a tükröt. Szétszedtem a tükör mozgató mechanikát, egy kis (kb. 13 mm-es) műanyag fogaskerék van eltörve benne, ezért nem tudja a motor mozgatni.
A mozgató szerkezetet (nem a komplett tükröt) 66 ezer Ft-ért lehetne beszerezni, ezért inkább legyártatnám ezt a fogaskereket, bár nincs ilyen tapasztalatom.
Ismertek ilyen helyet, a minta alapján ezt megcsinálják?
2005 ös Honda Jazz 1.2 autóm néha reggelenként indítás után alig veszi a fordulatot, hiába adsz gázt, nincs benne erő, a lejtős udvarból is alig tudsz kiállni. Kb. 500 métert elszenvedsz 1000-1200 fordulattal, aztán utána egyszerre minden rendben.
10 -15 indulásból egyszer van ez az utóbbi időben.
Hibakód , lámpa nincs. Van valakinek tapasztalata hasonló hibával?
E-mailben kaptam egy fotót, ahol valamennyire látszik a felni/anya. Ránézésre hosszabb típusú (évek óta acélfelni és az alufelni is ezzel volt használva gond nélkül). Egyáltalán gyári csavarok ezek? Mert amit hirtelen találtam, az rövidebb.
Köszi, igen, ezt történt (az egyik anya+tőcsavar lett elb...abrálva). A tengelyvég anyánál (32-es kulcs) van előírt nyomaték a meghúzásnál (gondolom azt is cserélni kell) ?