Keresés

Részletes keresés

vjv1 Creative Commons License 2021.01.01 0 0 65

Buék.

:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

:)))))))))

:))))))))

Törölt nick Creative Commons License 2020.01.03 0 0 64

Aki magasabbra űzte Schumachert – Häkkinen a rivalizálásukról

 

https://m4sport.hu/cikk/2020/01/03/aki-magasabbra-uzte-schumachert-hakkinen-a-rivalizalasukrol

Törölt nick Creative Commons License 2020.01.02 0 0 63
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.29 0 0 62

Schumacher szomorú évfordulója: hiába titkolóznak, szivárognak a hírek

 

https://ripost.hu/sport/oldalvonal/schumacher-szomoru-evforduloja-hiaba-titkoloznak-szivarognak-a-hirek-2219125/

Törölt nick Creative Commons License 2019.12.28 0 0 61

Corinna Schumacher: „A nagy dolgok kis lépésekkel kezdődnek”

 

https://m4sport.hu/forma-1/cikk/2019/12/26/corinna-schumacher-a-nagy-dolgok-kis-lepesekkel-kezdodnek

KE80 Creative Commons License 2019.01.09 0 0 60

F1: fél évszázad – Michael Schumacher 50 éves lett

 

Minden idők legeredményesebb F1-es versenyzője, Michael Schumacher ötvenéves lett. A születésnap apropóján felelevenítjük a hétszeres világbajnok lenyűgöző pályafutását.

 

AZ ELSŐ TÍZ ÉV

Michael Schumacher 1969. január 3-án született a németországi Hürthben, Rolf és Elisabeth Schumacher első gyermekeként. A családfő szakmája szerint kőműves volt, egy idő után pedig egy kerpeni gokartpálya üzemeltetésével kereste a kenyerét.

A kis Michael sorsa így korán eldőlt, hiszen már nagyon hamar ott sertepertélt édesapja körül a létesítményben, és csupán négyéves volt, amikor egy átalakított ötlóerős minigokartban rótta a köröket.

Tehetsége hamar nyilvánvalóvá vált, ötévesen versenyeket, hatévesen pedig klubbajnokságokat nyert. Pályafutása finanszírozására azonban szüleinek nem volt pénze, ezért a gokartkereskedő Gerhard Noack felajánlotta, hogy segíti a versenyeztetését, abban a reményben, hogy Michael sikerei vonzóbbá teszik járgányait a piacon. A terv bevált, a kissrác még úgy is sorra nyerte a versenyeket, hogy az idősebb, nehezebb ellenfelek méltatlankodása miatt telepakolták a gokartját pluszsúlyokkal – kővel, kalapáccsal, szerszámokkal.

 

A MÁSODIK TÍZ ÉV

A cseperedő Schumacher minden gokartos korosztályban kiemelkedően teljesített, az egyre több versenyzés viszont mind nagyobb kiadással járt. Noacknak el kellett engednie a kezét, de szerencsére a játéktermeket üzemeltető Jürgen Dilk pártfogásába vette, és tovább finanszírozta karrierjét. Hogy spóroljanak, egy ideig luxemburgi színekben versenyzett, mert így nem kellett pénzügyi biztosítékot letenni a licencért cserébe. A német versenyzőpalánta meghálálta a belé vetett bizalmat, és Dilk financiális támogatásával 1984-ben megnyerte a német junior gokartbajnokságot, aztán egy évvel később világbajnoki ezüstérmes, 1986-ban pedig német felnőtt gokartbajnok lett. Egy esztendővel később felnőtt Európa-bajnoki címet ünnepelhetett, így 1988-ban végre eljött a nagy áttörés ideje: belépett a formulaautók világába. A Formula-Ford Eb-mezőnyében kapásból második, a német bajnokságban negyedik lett, a helyi Formel-König kategóriában pedig bajnokká koronázták.

 

A HARMADIK TÍZ ÉV

Hirtelen jött sikerei lenyűgözték Willi Webert, aki azonnal üzletet ajánlott: 500 ezer márkával segíti Schumacher F3-as pályafutását, ha cserébe tíz éven át megkapja a versenyző jövőbeli bevételeinek húsz százalékát.

1989-ben Schumacher hármas csatát vívott a német F3 bajnoki címéért, és óriási szerencséje volt, mert a Mercedes épp akkor indította be juniorprogramját, a stuttgarti gyár pedig rögtön lecsapott a legjobb háromra. 1990-ben így gyári támogatással a sportautó-vb-n szerepelt, de ezzel egy időben megnyerte a német F3-as bajnokságot is. 1991-ben Le Mans-ban, a DTM-ben, a sportautó-vb-n és a japán F3000-ben is versenyzett, a sors aztán az F1 felé terelte.

A Jordan a Belga Nagydíjra beugró pilótát keresett, a Mercedes pedig kifizette Schumacher „versenyzési díját”. Spában a gyengécske autóval rögtön a hetedik helyet szerezte meg az időmérőn, és bár a versenyen kiesett, ez már senkit sem érdekelt.

A Benetton-istállót irányító Flavio Briatore azonnal lecsapott rá, hosszú távú szerződést kínálva neki. A csapat épp akkor került felszálló ágba, így Schumacher 1992-ben és 1993-ban is nyert egy-egy versenyt. A következő év nagy szabályváltozásait kihasználva a Benetton fantasztikus autót épített, Ayrton Senna tragikus halála után pedig a német két kizárás és két eltiltás ellenére is világbajnok lett – a szezonzárón történő ellentmondásos ütközésével.

Bár autóját sokan szabálytalannak tartották, a vádakat nem sikerült bizonyítani, kvalitásait pedig újfent bizonyította, amikor 1995-ben domináns stílusban védte meg vb-címét. Ekkor a Ferrari káprázatos fizetéssel, kiemelt státussal és pompás jövőképpel csábította magához, és már 1996-ban három futamgyőzelemig jutott az előtte évekig csak vergődő alakulatnál.

Egy évvel később már a vb-címért csatázott, ám az évadzárón magáról megfeledkezve szándékosan ütközött Jacques Villeneuve-vel, igaz, így is ő csúszott ki, sőt utólag ki is zárták a bajnokságból. 1998-ban aztán ismét az idényzáróig harcban állt a bajnoki trófeáért – ezúttal Mika Häkkinennel –, de a mindent eldöntő versenyen technikai hiba és defekt is hátráltatta, így megint alulmaradt.

 

A NEGYEDIK TÍZ ÉV

A következő évadban újfent a finnel küzdött a vb-címért, de a nyolcadik versenyen, Silverstone-ban fékhiba miatt nagy tempóval a falnak vágódott, és eltörte a lábát, így hat futamot kihagyva végül az összetett ötödik helyén zárt. A nagy áttörés ötödik ferraris évében, 2000-ben jött el, amikor szoros csatában felülkerekedett Häkkinenen, így megnyerte harmadik bajnoki trófeáját. A maranellóiak ezután nemcsak megőrizték lendületüket, hanem rátettek még egy lapáttal, és mivel csapattársa, Rubens Barrichello képtelen volt megszorongatni, Schumacher 2001-ben és 2002-ben is elképesztő dominanciával hódította el negyedik, illetve ötödik vb-címét. A Ferrari fölénye olyan nyomasztó volt, hogy 2003-ra egy sor szabályváltozással próbálták izgalmasabbá tenni a versengést, ami ugyan sikerült, ám a végén nagy csatában megint a német örülhetett. Ekkor mindenki azt hitte, hogy a változások elérték céljukat, aztán az olaszok 2004-ben előálltak valaha épített egyik legjobb autójukkal, amellyel Schumacher az első 13 futamból 12-t megnyerve hetedszer is felért a csúcsra. A szabályalkotók megint támadásba lendültek, és ezúttal a Ferrari partnerét, a Bridgestone-t próbálták kényelmetlen helyzetbe hozni a gumiszabályok megváltoztatásával – sikerrel. Schumacher így 2005-ben csak egy versenyt tudott megnyerni, és az összetett harmadik helyén végzett. A következő évben visszaálltak a gumiszabályok, így a Ferrari is visszatért az élmezőnybe. Az akkor 37 éves klasszis harcban is állt a vb-címért, de csapata tudatta vele, 2007-re leigazolta a villámgyors Kimi Räikkönent. Schumachert így félig-meddig belekényszerítették a visszavonulásba egy olyan idény végén, amelyben az utolsó két futamon óriási balszerencsével maradt le nyolcadik vb-trófeájáról.

 

AZ ÖTÖDIK TÍZ ÉV

A német egy ideig a Ferrari tanácsadójaként dolgozott, ám konkrét szerepe nemigen volt már az istállónál. Visszavonulása után bevallottan nehezen birkózott meg a nyakába szakadt szabadidővel, ezért amikor Felipe Massa 2009-es súlyos balesete után a Ferrari megkereste a beugró szerepkörrel, boldogan mondott igent. A visszatérés azonban ekkor még meghiúsult, mert egy korábbi motorbaleset következményei miatt túl nagy kockázatot jelentett volna az őszi versenyzés. Ekkor azonban annyira izgatottá vált, hogy a Mercedes 2010-es hívását sem tudta visszautasítani. A probléma csak az volt, hogy a helyzete gyökeresen eltért a ferraris korszaktól. Egyfelől ő is elmúlt már negyven, másfelől a német csapat költségvetés, tesztlehetőség és emberi erőforrás terén is messze elmaradt a maranellóiak 2000-es évekbeli szintjétől. A nagy visszatérés így teljes kudarcba fulladt. Nem volt elég a Mercedes bukdácsolása, még ifjú csapattársa, Nico Rosberg is simán legyőzte, miközben a hétszeres világbajnok rá nem jellemző hibák egész sorával borzolta a kedélyeket. A három idényben egyetlen dobogós helyezés volt a csúcs, így a Mercedes 2013-ra lecserélte Lewis Hamiltonra, Schumacher pedig végleg búcsút intett az F1-nek. A sors kegyetlen tragédiája, hogy csaknem negyven év folyamatos versenyzés és száguldás után, 2013. december 29-én egy mindennaposnak mondható síbalesetben súlyos agykárosodást szenvedett, amelyből azóta sem épült fel. Sikerei csúcsán legszörnyűbb rémálmainkban sem vetődött fel, hogy a legendás versenyző ötvenedik születésnapján semmi ok sem lesz az ünneplésre.

 

 

:))

 

Előzmény: Törölt nick (58)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.25 0 0 59

1997 Monte-Carlo (német) sok győzelemből egy Michael Shumacher  és a Ferrari

Törölt nick Creative Commons License 2013.01.23 0 0 58

Michael Schumacher Németország himnusza

 

Ferrari Olaszország Himnusza

Vontod1975 Creative Commons License 2012.07.07 0 0 57

Jaaaa! Schöööön!

TheRainbowGirl Creative Commons License 2010.10.26 0 0 54
Nagy csalódás...
:-)))
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.01 0 0 48
Ez a Cipész Mihály egy ritka nagy BAROM ÁLLAT! Egy SEGGGG!

A 10. helyért majdnem kinyírta Barichellot.
Schumi 2010 Creative Commons License 2010.06.02 0 0 44

Kedves Michael Schumacher rajongók!

 

Sokunk kedvenc versenyzője visszatért a száguldó cirkuszba - és ezzel együtt hamarosan a Hungaroringre is újra ellátogat! A sportág legeredményesebb versenyzőjének a három éves kihagyás ellenére is rengetegen szurkolnak még, a rajongók támogatásából és biztatásából pedig csak erőt meríthet. Erre szüksége is van a nem túl fényes évadkezdet után, így arra gondoltam, hogy a visszatérése alkalmából összeállíthatnánk neki egy könyvecskét rajongói üzenetekből, amit a Magyar Nagydíj hétvégéjén, lehetőség szerint a hivatalos autogramosztáson adhatnánk át.

 

MI KERÜLHET A KÖNYVECSKÉBE?
Gyakorlatilag bármi, amit meg szeretnél osztani Schumival, persze ezalatt nem ilyen "HAJRÁ SCHUMI!!!" szintű két szavas megnyilvánulásokra gondolok.
Egy alapötlet, amit fel lehet használni, de nem kötelező:
- rövid bemutatkozás (a legfontosabb alapadatok: név, életkor, lakhely, stb.)
- mióta és miért szurkolsz neki
- melyek a kedvenc futamaid, amiken ő is részt vett
- személyes élményed vele kapcsolatban, esetleg közös fénykép mellékelése, ha van (minden üzenetet és fényképet bizalmasan kezelek, harmadik személy nem láthatja őket)
- rövid üzenet a jövőre nézve (jókívánságok, biztatás, stb.)

 

MIKRE KELL ÜGYELNI?
Az üzeneteket angolul vagy németül kellene megírni; ha valaki egyik nyelven sem tud, mégis óhatatlan vágyat érez az iránt, hogy üzenjen Schuminak, szívesen lefordítom az üzenetét, de lehetőség szerint a két idegen nyelv valamelyikét lenne célszerű használni. Minden üzenetet átolvasok és az esetleges nyelvtani hibákat korrigálom, úgyhogy emiatt nem kell túlságosan aggódni :)
Bár ez egy nagyon személyre szóló ajándék, azért ne feledkezzünk meg arról, hogy egy világsztárról beszélünk! Az üzeneteket minél udvariasabban kellene megfogalmazni, érthetetlen rövidítések és hangulatjelek nélkül (egy-egy ":)" azért belefér :)).
Egyelőre nem tudom még, hány embert fog érdekelni ez a kezdeményezés, mindenesetre kénytelen vagyok korlátozni a terjedelmet. Az üzenet nem haladhatja meg a 400-450 szót, ez Wordben Times New Roman 12-es betűkkel körülbelül fél-háromnegyed A4-es oldalnak felel meg.
Mivel nem a futam előtti utolsó napokban szeretném összeállítani a könyvecskét (a köttetés is időbe telik), ezért egy beküldési határidőt is meg kell határoznom, ez pedig július 15. Ha valaki későn értesül erről a lehetőségről, az utána következő 1-2 napban érkező üzeneteket még természetesen elfogadom, de kérlek Benneteket, lehetőleg minél korábban küldjétek el az üzeneteiteket!

 

HOVA KÜLDHETEM AZ ÜZENETET?
Az üzeneteket a mshungaroring2010@gmail.com e-mail címre küldhetitek. Az elküldéstől számított 1-2 napon belül igyekszem egy rövid visszajelzést küldeni arról, hogy megkaptam az üzenetet. Ha ez mégsem történne meg, kérlek, küldjétek el újra az üzenetet!
Ha bármi egyéb kérdésetek van a kezdeményezéssel kapcsolatban, nyugodtan írjatok akár e-mailben, akár itt a fórumon, minden levélre válaszolok!

 

MIKOR KAPJA MEG SCHUMI A KÖNYVECSKÉT?
Nos, igen... lehetőség szerint a hivatalos, csütörtök délutáni (július 29.) autogramosztáson szeretném odaadni neki pár mondat kíséretében, ha ez esetleg nem sikerülne, akkor is mindent meg fogok tenni annak érdekében, hogy más módon eljuttassam hozzá. Akár egy Mercedeses szerelőt megkérve :) Az eseményt természetesen fényképpel is igyekszem dokumentálni :)

 

Kérlek, adjátok tovább minél több embernek, hiszen ennek a kezdeményezésnek csak úgy van értelme, ha nem 10-15 üzenet érkezik, hanem legalább 60-70 (vagy akár annál is több). Biztos vagyok benne, hogy Schuminak nagyon tetszeni fog az ötlet!

 

Köszönöm mindenkinek a segítséget! :)

Törölt nick Creative Commons License 2010.03.27 0 0 43

Sziasztok.hol lehetne letölteni a 2006-os brazil futamot?az egészet?vagy valaki eltudná küldeni nekem?köszönöm a segitséget

 

UV3465 Creative Commons License 2010.03.14 0 0 42
Nos, él tovább ez a topik? Schumi visszatért, és nem is rossz teljesítménnyel! :)
Éljen M.Schumi!
edward.teach Creative Commons License 2009.12.02 0 0 41
Ha vissza akarna térni, akkor már bejelentették volna. Valószínű, hogy Laudának van igaza ebben az ügyben.
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.26 0 0 40
Lassan újraindulhatna a topik, lehet, hogy közel a visszatérés
Bubbble Creative Commons License 2008.03.22 0 0 39
köszi a képeket!!!
Előzmény: lesifotos (38)
lesifotos Creative Commons License 2008.03.21 0 0 38
Tessék, rengeteg fotó a Pannóniaringről, Schumacherről:



Michael Schumacher a Pannóniaringen
Bubbble Creative Commons License 2008.03.20 0 0 37
az ilyen dolgok miért mindig csak utólag jutnak el hozzám? :S
Előzmény: R Bell (36)
R Bell Creative Commons License 2008.03.19 0 0 36
Ma érkezett meg Sármellékre különgéppel!
R Bell Creative Commons License 2008.03.19 0 0 35
Álitolag a pannoniaringen tesztel holnap schumi.
Szabo Benjamin Creative Commons License 2007.07.06 0 0 34


FORZA FERRARI!!!
Big (the real) Creative Commons License 2003.09.29 0 0 33

FORZA FERRARI!!!
nemo_d Creative Commons License 2003.09.29 0 0 32
nemo_d Creative Commons License 2003.09.29 0 0 31
elbahtam:o))

Előzmény: nemo_d (30)
nemo_d Creative Commons License 2003.09.29 0 0 30
http://www.gazzetta.it/Foto%20Hermes/2003/09-Settembre/28/schumi5--310x210.jpg
nemo_d Creative Commons License 2003.09.29 0 0 29
Hát szerintem mostmár 99% és meg lesz.
A sok krákogó meg ...:o)))

FORZA SCHUMI!!! FORZA FERRARI!!!

Előzmény: m_balazs007 (-)
m_balazs007 Creative Commons License 2003.09.29 0 0 28
Hajrá Schumi!

Még az idén összejön az a 6. vb cím!

m_balazs007 Creative Commons License 2003.09.09 0 0 27
Jo lenne ha minel elobb beszallna a Ferrarihoz...
Előzmény: Matthw (26)
Matthw Creative Commons License 2003.09.01 0 0 26
Csáo minden Sumi fannak! Elég rossz hogy csak 1 pont a különbség! Hazai pályán remélem kettős siker lesz! (Álítólag pár év múlva újra beszáll a GoodYear gumigyár!)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!