Keresés

Részletes keresés

cmexpress Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1041
Ezer Bocsánat Uram, nagy hódolója vagyok a képeinek!
Sajna nem találtam meg a forrást, pedig én kínosan szoktam ügyelni az ilyen felkérésekre!
Direkt van egy külön mappám, az engedélyköteles képeknek!!!
Ez sajna nem oda került!
Mégegyszer ELNÉZÉST!
Ui.: minimális mentségemre szolgáljon, hogy még véletlenül sem sajátomként tüntettem fel a fotókat!
Üdv.:cmexpress
Előzmény: Szentendre (1040)
Szentendre Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1040

"A képeket letölteni lehet, de más weblapon nem lehet az engedélyem nélkül felhasználni."

 

Megköszönném ha így tennél!

Üdv.

Előzmény: cmexpress (1039)
cmexpress Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1039
Meg is vannak a fotók:az elődés az utód:)))
Előzmény: cmexpress (1038)
cmexpress Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1038

Valahol van egy fotóm, a V járatról(nem saját), ha megtalálom, felteszem...

Ezután volt még egy gyorsjárat-villamospótló, szintén V jelzéssel!

Előzmény: **BPO-700** (1004)
r_tamas Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1037

Remélem nem baj, hogy ebbe a topikba írtam, de a topik témájához tartozik. :-))

 

 

 A www.villamosoldal.fw.hu weboldalon 38 darab

 saját készítésű térképen, az 1981-es évtől egészen

 a  2006-os évig nyomon követhetitek a budapesti

 villamosok útvonalainak / végállomásainak kissebb,

 nagyobb változásait.

 

 Ha hibát vagy pontatlanságot találtok,
 vagy ilyesmi, akkor irjátok meg.

 

 << Köszönöm >>

r_tamas Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1036

A 294-es BUSZ TÖRTÉNETE 2002-TŐL NAPJAINKIG:

 

2002-09-01

Új buszjárat indul 294-es jelzéssel. (  Pestszentimre központ - Gyál, Bem József u )

 

2006-10-01

A 294-es busz megszűnik.

< Továbbiakban az új 89-es busz veszi át szerepét. >

r_tamas Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1035

A KINCSEM PARK BUSZ TÖRTÉNETE 2004-TŐL NAPJAINKIG:

 

2004-10-13

Kincsem park busz közlekedik. ( Örs vezér tere - Kicsem park )

< Csak lóverseny napokon közlekedik. >
< Az új buszjárat az Expo (Ex 100-as) busszal azonos útvonalon közlekedik. >

 

2006-12-31

Kincsem park busz megszűnik.

rubi80 Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1034
Móriczról is,meg Chinoin felől is.A megálló viszont nagyon hülye helyen van.
Előzmény: paca664 (1032)
rubi80 Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1033
Köszi neked is. :)
Előzmény: ARIBOY (1031)
paca664 Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1032
2002.XI.4. óta 3-as busz néhány indulása betér a Harbor Parkoz.
Előzmény: **BPO-700** (1025)
ARIBOY Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1031
Igen létezett a Gyors 6-os busz útvonala 1982-ben változott meg Akkortól járt a Bogdáni útig,előtte a Miklós utcáig járt csak.
Rá egy évre 1983-ban a Gyors 6-os autóbusz megszünt.
Előzmény: rubi80 (1026)
r_tamas Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1030
Előzmény: rubi80 (1028)
névtelen Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1029
"/A megszűntetett 10A jelzésű autóbusz pótlására, a 10-es autóbusz tehermentesítésére vezették erre az útvonalat./"

Ez nem pontos. A hivatalos indok az volt, hogy a 10-es és 3-as ellenkező irányban terhelt és így jobban eloszlik a kapacitás., illetve a villamossal való párhuzamosságot szüntette meg a Fehérvári úton.
Tehát, a 10-es tehermentesítéséhez semmi köze nem volt, hanem a feladatát vette át.

A 3-as Budafokira terelése a 10-es busz kinyírásához az első ütem volt, a járat innentől jelentősen ritkult, végül meg is szűnt. Most is hiányzó kapcsolat a Fehérvári és a Budafoki út között. Régen, fénykorában (90-es évek eleje) csúcsban 5-6 percenként indultak a csuklós buszok, a megszűnés előtt már csak szóló járt rajta, jóval ritkábban.
Előzmény: **BPO-700** (1025)
rubi80 Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1028

Köszi.:) Amúgy az a Bogdániról indult,vagy még a Miklós térről?

Előzmény: kopaszkapitany (1027)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1027
Igen, létezett piros 6-os :-)
Előzmény: rubi80 (1026)
rubi80 Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1026

Sziasztok!

 

Tudtok segíteni? Létezett régen olyan járat,hogy 6-os? Mintha rémlene valami kiskoromból,de sehol nem találtam róla semmit.

 

Amúgy a 3-as buszhoz csak annyit,hogy a piros az már '93-ban végigment a Budafokin. :)

**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1025

A 3-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1924-TŐL NAPJAINKIG:

 

1924.10.24.

A 3-as autóbuszok Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út - Lánchíd - Krisztina tér útvonalon közlekedtek.

 

1925.

A 3-as autóbuszok már Oktogon - Lánchíd - Krisztina tér útvonalon közlekedtek.

 

1926.09.12.

A 3V jelzésű autóbuszjárat körforgalomban közlekedett: Krisztina tér - Mészáros utca - Pálya utca - Győző utca - Győri utca - Csörsz utca - Avar utca - Csend utca (Hegyalja út) - Mészáros utca - Krisztina tér.

/A 3V jelzést hamarosan 4-esre számozták át./

 

1928.09.12.

A 3-as autóbuszok Oktogon - Lánchíd - Déli pályaudvar útvonalon közlekedtek.

 

1930-as évek végén

A 3-as autóbuszok Mussolini tér - Andrássy út - gróf Tiszai István út - Ferenc József tér - Lánchíd - Clark Ádám tér - Alagút - Mikó utca - Krisztina körút - Gömbös Gyula utca - Déli pálya udvar - Nagyenyedi utca - Németvölgyi út - Fery Oszkár utca útvonalon közlekedtek.

 

1943.12.31.

A 3V jelzésű autóbuszok ismét közlekedtek, ezúttal Vörösmarty tér és Krisztina tér között.

 

1944.12.

A 3-as és a 3V jelzésű autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

 

1948.08.02.

A 3-as autóbuszok Nyugati pályaudvartól az Alkotmány utcán, a Kossuth hídon, a Fő utcán, az Alagúton, a Krisztina téren át Déli pályaudvarig közlekedtek.

 

1948.12.06.

A 3-as autóbuszok Szabolcs utcai Kórház - Nyugati pályaudvar - Kossuth híd - Déli pályaudvar - Királyhágó tér útvonalon közlekedtek.

/Megszűnésének időpontja ismeretlen./

 

1951.11.21.

A 3-as autóbuszok ezúttal Móricz Zsigmond körtér és Budafok, Dózsa György (Városház) tér között, a Fehérvári úton át közlekedtek.

 

1952.

A 3-as autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Nagytétény, Vasút utca között közlekedtek.

 

1970.12.31.

A 3-as autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Nagytétény, MÁV-állomás között közlekedtek.

 

1972.12.23.

103-as jelzéssel gyorsjárat közlekedett Móricz Zsigmond körtér és Nagytétény, Angeli utca között.

 

1977.01.01.

Az alábbi forgalmi változás történt:

~ A 103-as gyorsjárat viszonylatjelzése 3 jelzésre módosult;

103-as jelzéssel új járat közlekedtek az autóbuszok Nagytétény, Angeli utca és Chinoin között.

/Az új 103-as vonalán korábban 13B jelzésű autóbusz közlekedett./

 

1979.12.01.

A 3 autóbuszok Nagytétény, Chinoinig közlekedtek.

 

1982.

A 3V jelzésű villamos-pótló autóbusz Élmunkás (Lehel) tér - Váci út - Újpest, Árpád út útvonalon közlekedtek.

 

1984.11.06.

Az Észak-Déli (3-as) metró Élmunkás [Lehel] tér - Árpád híd közötti szakaszának átadásával a 3V jelzésű villamos-pótló autóbuszok Árpád híd, metróállomás és Újpesti vasúti híd között közlekedtek.

/A metró újabb szakaszának építése miatt az autóbuszok Kruzslák Béla (Gömb) utca - Vágó Béla (Lomb) utca - Madarász Viktor utca - Fövény utca útvonalon közlekedtek./

 

1984.11.07.

A 3V jelzésű villamos-pótló járat az Árpád híd, metróállomásnál kialakított új autóbusz-végállomásról indult.

 

1985.01.01.

A jelzésű éjszakai autóbuszjárat Móricz Zsigmond körtér és Nagytétény, Landler Jenő utca között közlekedett.

/A vonal külső szakaszán 43É jelzésű éjszakai villamos közlekedett./

 

1985.05.01.

Az alábbi forgalmi változás történt:

~ A 3-as autóbuszok Nagytétény, Chinoinig közlekedtek;

~ A 3 autóbuszok Nagytétény, MÁV-állomásig közlekedtek;

~ A 103-as autóbuszjárat megszűnt.

 

1985.06.01.

A 3V jelzésű villamos-pótló autóbuszok Újpest, Szilágyi utcáig közlekedtek.

/Az új szakaszon a megszűntetett 43-as autóbuszok közlekedtek./

 

1985.10.01.

A 103-as autóbuszok Budatétény, MÁV-állomás és Budatétény, Balatoni út között közlekedtek.

/Korábban 50C jelzésű autóbusz közlekedett./

 

1990.11.10.

A 3V jelzésű villamos-pótló autóbuszjárat - az Észak-Déli metró újabb szakaszának átadása miatt - megszűnt.

 

1991.09.30.

A 103-as autóbuszjárat megszűnt.

 

1995.05.15.

A 3-as autóbuszok útvonala az alábbiak szerint alakult:

Nagytétény felé: Budafoki úton át;

Móricz Zsigmond körtér felé: ...Budafoki út - Hengermalom utca - Fehérvári út...

/A megszűntetett 10A jelzésű autóbusz pótlására, a 10-es autóbusz tehermentesítésére vezették erre az útvonalat./

 

1996.09.01.

Ismét közlekedett a 103-as autóbusz, ezúttal Kelenföldi pályaudvar és Népliget között, Lágymányosi hídon át.

 

1998.08.04.

A 103-as autóbuszok Etele téri végállomás kiindulópontja megváltozott.

/A leendő M4-es [DB-R metró] építéséhez a tér átrendezésre került./

 

2000.05.01.

A 3-as autóbuszok belső végállomás felé is Budafoki úton közlekedtek.

/Ezen a szakaszon korábban 10-es autóbuszok közlekedtek./

 

2005.09.01.

A jelzésű éjszakai autóbuszjárat megszűnt, illetve 973-as jelzésű autóbusz vette át a szerepét.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: BPO-700 (255)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1024
Honlapon lesznek ezek is. Itt a Fórumban akkora gondoltam mikor fent lesznek az összes alapok (1-99), néhány más egyébbel. :)
Előzmény: paca664 (1023)
paca664 Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1023

Jobbító szándékkal:

 

Mivel a 100-as mező már maga is alapjárati mező, és sok esetben nincs összefüggés a 0-ás (1-99) mezővel, indokoltnak tartanám ezeket külön szerepeltetni.

 

Hiányolom a neves járatokat. A felsorolás végére kerülhetnének, ábécé sorrendben.

Előzmény: **BPO-700** (1021)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1022

Látni láttam a járat, csak nem utaztam vele... Hát így jártam!

 

:(

Előzmény: John Howard (1018)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1021
Nem tudom hol írtad, de nem is ez a lényeg! Köszönöm, hogy szóltál a járat megszűntetésével kapcsolatban, erről nem hallottam! Korrigálni fogom!
Előzmény: paca664 (1019)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1020
Az alapok megvannak, néhány adat már fent vant! Még dolgozunk rajta, de amint kész van publikálom! :))
Előzmény: névtelen (1017)
paca664 Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1019

Már egyszer írtam, de még mindig nem javítottad:

 

A Kincsem Park járat 2006.XII.31.-én megszűnt.

Előzmény: BUDAPEST 2004 (653)
John Howard Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1018

Köszönöm, fel sem tűnt, hogy az 1000-ik... :-)

 

A V viszonylatot sajnálhatod, hogy nem jártál vele, érdekes egy járat volt. Mint írtam, "sikló-pótló" volt, a Clark Ádám téren a mostani Sikló végállomása előttről indult, le se jött a térre, ott tolatással fordult meg a mai park helyén (egy időben ugyan tett egy kört üresen a téren), és valóban nem volt út közben sehol megállója, mert nem volt hol és minek. A várfal tövében, a Clark Ádám térről délre indult felfelé, a Vár két Duna felé tartó támfalának átjáróján keresztülhaladt (itt az Ik211-esnél szélesebb kocsi el sem fért volna), majd a Déli Rondellában fordult vissza, és a Nemzeti Galéria előtt volt a végállomása, a Sikló felső végállomása "alatt" egy szinttel - tehát nem is a közúthálózaton közlekedett, mint a 16, 16A, Vár-busz...

Előzmény: **BPO-700** (1004)
névtelen Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1017
Holnapod hogy áll?
Előzmény: **BPO-700** (1016)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1016

EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ

NÉHÁNY BUDAPESTI TÖMEGKÖZLEKEDÉSI JÁRAT

KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE IS

 

Az adatok

a 18-as, a 21-es és a 36-os autóbusz, valamint

a 14-es, a 91-es és a 93-as villamos

történetével bővültek!

Kiegészült a 16-os autóbusz

közlekedéstörténete is!

 

Az adatok száma eddig:

178

Érdemes a történetek után elolvasni a hozzászólásokat!!!

 

Autóbuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

 

Villamosok és trolibuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

 

Csepeli gyorsvasút

Ráckevei HÉV

Fogaskerekű vasút

 

1948. augusztus 1. - Margit híd átadása (Csak villamos!)

XI. kerületi villamosok

Az egyvágányú villamosok

A zugligeti villamos

Békásmegyeri autóbuszok

Budakeszi és Budaörs közötti összekötő út

Mező Autóbusz Üzemegység záróállománya.

 

**BPO-700**

Előzmény: **BPO-700** (966)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1015

A 91-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1930-AS ÉVEKTŐL NAPJAINKIG:

 

1930-as évek második felében

A 91-es villamosok Berlini (Nyugati) tér és Istvántelki Főműhely között közlekedtek.

/Korábban "C" jelzésű villamosok közlekedtek./

 

1944.09.26.

A 91-es villamosok közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

 

1945.04.09.

A 91-es villamosok Angyalföld, kocsiszín és Temesvári utca között közlekedtek.

 

1945.06.16.

A 91-es villamosok Berlini (Nyugati) tér - Lehel utca - Árpád út - Temesvári utca útvonalon közlekedtek.

 

1940-es évek második felében

A 91-es villamosok ismét Berlini tér és Istvántelki Főműhely között közlekedtek.

 

1955.05.16.

A 91-es jelzésű villamosjárat viszonylatjelzését 14-esre módosították.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: **BPO-700** (966)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1014

A 93-as VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1930-AS ÉVEKTŐL NAPJAINKIG:

 

1930-as évek második felében

A 93-as villamosok Újpest, Szent István tér és Megyer között közlekedtek.

 

1944.09.26.

A 93-as villamosok közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

 

1945.04.09.

A 93-as villamosok Angyalföld, kocsiszín és Megyer között közlekedtek.

 

1946.07.22.

A 93-as villamosok Újpest, István tér és Megyer között közlekedtek.

 

1947.08.20.

A 93-as villamosok Megyer, Csárdáig közlekedtek.

/Útvonalát később visszahelyezték Fóti úthoz./

 

1955.05.16.

A 93-as jelzésű villamosjárat megszűnt, illetve viszonylatjelzését 8-asra módosították.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: **BPO-700** (966)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1013

Természetesen akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: **BPO-700** (1011)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1012
Köszönöm!
Előzmény: jázminapja (1010)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!