A 18-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1929-TŐL NAPJAINKIG:
1929.
Tervbe vették, hogy a rákosfalvai Olajgyárig közlekedjenek a 18-as autóbuszok.
1929.08.17.
A 18-as autóbuszok végül Aréna (Dózsa György) út - Stefánia út - Ferenc József laktanya útvonalon közlekedtek.
1939.09.01.
A 18-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.
1939.09.06.
A 18-as autóbuszok ismét közlekedtek.
1940.08.24.
A 18-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.
1940.07.08.
Ismét közlekedtek a 18-as autóbuszok.
1940.08.24.
A 18-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat harmadszorra is katonai célokra használták fel.
1940.09.10.
Ismét forgalomban a 18-as autóbusz.
1941.04.03.
A 18-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat negyedszerre is katonai célokra használták fel.
1941.04.20.
A 18-as autóbuszok ismét "munkába álltak".
1944.
A 18-as autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.
1947.07.14.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
~ A 18-as autóbuszok Vörösvári út - Bécsi út - Óbudai temető - Ürömi vasútállomás útvonalon;
~ A 18A jelzésű autóbuszok Vörösvári út és Óbudai temető között közlekedtek.
/A 18A jelzésű autóbusz vonalán korábban "T" jelzésű autóbuszok közlekedtek./
1948.04.05.
A 18-as és a 18A jelzésű autóbuszok belső végpontja Flórián térre került.
1950-es évek közepén
Az alábbi forgalmi változások történtek:
~ A 18-as autóbuszok külső végpontja Pilisborosjenmő, Téglagyár lett;
~ A 18A jelzésű autóbuszok külső végpontja Ürömi vasútállomáshoz került.
/A 18A jelzésű autóbusz korábbi szakaszának pótlására 60-as autóbuszok közlekedtek./
1972.12.23.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
~ 18: Óbuda, Korvin Ottó tér - Pilisborosjenő, Téglagyár;
~ 18A (temetői): Óbuda, Korvin Ottó tér - Óbuda, MÁV-állomás.
1974.01.02.
A 18Y jelzésű autóbuszok Óbuda, Korvin Ottó tér - Szentendrei út - Hévízi út - Vörösvári út - Korvin Ottó tér útvonalon körforgalomban közlekedtek.
/A járat a megszűntetett 5-ös villamos pótlására indult be./
1977.01.01.
A 18Y jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzését 118-as jelzésre módosították.
1984.08.11.
A körforgalomban közlekedő 118-as autóbusz végállomási pontja átkerült Bogdáni úthoz.
1986.12.15.
A 118-as autóbuszok teljesen új útvonalon közlekedtek:
Óbuda, Bogdáni út - Huszti út - Bojtár utca - Kunigunda útja - Dinamó utca
1990.07.01.
A 118-as autóbuszok immár körforgalomban közlekedtek:
Óbuda, Bogdáni út - Bojtár utca (Kunigunda útja betéréssel) - Bécsi út - Pomázi út - Óbuda, Autóbusz Üzemegység (végállomás) - Csillaghegyi út - Bojtár utca - Óbuda, Bogdáni út
1999.05.03.
A 18A jelzésű autóbuszjárat temetői jellege megszűnt. Ezentúl naponta közlekedett napi néhány menettel Óbuda, Szentlélek tér és Gábor Dénes Főiskola között.
1999.10.
A 118-as autóbuszok - csak kegyeleti napokon - meghosszabbított útvonalon közlekedtek Pomázi úton és Bécsi úton át Gábor Dénes Főiskoláig.
2005.11.
A 18-as autóbuszok útvonalát Solymár Auchan áruházig hosszabbították meg.
***
Érdekességként megemlíthetjük, hogy 2004. első felében történt Bécsi úti vízcsőtörés miatt a 18-as vonalat három részre osztották:
18: Óbuda, Szentlélek tér - Gábor Dénes Főiskola
18B: Gábor Dénes Főiskola - Üröm, vasútállomás
18C: Üröm, vasút állomás - Pilisborosjenő, Téglagyár
A 18B és 18C buszok között 100 méteres gyalogutat is bekellett iktatni.
Természetesen a helyreállítási munkálatok után visszaállt az eredeti rend!
***
---
Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!
Köszönöm!
**BPO-700**