Keresés

Részletes keresés

névtelen Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1017
Holnapod hogy áll?
Előzmény: **BPO-700** (1016)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1016

EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ

NÉHÁNY BUDAPESTI TÖMEGKÖZLEKEDÉSI JÁRAT

KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE IS

 

Az adatok

a 18-as, a 21-es és a 36-os autóbusz, valamint

a 14-es, a 91-es és a 93-as villamos

történetével bővültek!

Kiegészült a 16-os autóbusz

közlekedéstörténete is!

 

Az adatok száma eddig:

178

Érdemes a történetek után elolvasni a hozzászólásokat!!!

 

Autóbuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

 

Villamosok és trolibuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

 

Csepeli gyorsvasút

Ráckevei HÉV

Fogaskerekű vasút

 

1948. augusztus 1. - Margit híd átadása (Csak villamos!)

XI. kerületi villamosok

Az egyvágányú villamosok

A zugligeti villamos

Békásmegyeri autóbuszok

Budakeszi és Budaörs közötti összekötő út

Mező Autóbusz Üzemegység záróállománya.

 

**BPO-700**

Előzmény: **BPO-700** (966)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1015

A 91-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1930-AS ÉVEKTŐL NAPJAINKIG:

 

1930-as évek második felében

A 91-es villamosok Berlini (Nyugati) tér és Istvántelki Főműhely között közlekedtek.

/Korábban "C" jelzésű villamosok közlekedtek./

 

1944.09.26.

A 91-es villamosok közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

 

1945.04.09.

A 91-es villamosok Angyalföld, kocsiszín és Temesvári utca között közlekedtek.

 

1945.06.16.

A 91-es villamosok Berlini (Nyugati) tér - Lehel utca - Árpád út - Temesvári utca útvonalon közlekedtek.

 

1940-es évek második felében

A 91-es villamosok ismét Berlini tér és Istvántelki Főműhely között közlekedtek.

 

1955.05.16.

A 91-es jelzésű villamosjárat viszonylatjelzését 14-esre módosították.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: **BPO-700** (966)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1014

A 93-as VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1930-AS ÉVEKTŐL NAPJAINKIG:

 

1930-as évek második felében

A 93-as villamosok Újpest, Szent István tér és Megyer között közlekedtek.

 

1944.09.26.

A 93-as villamosok közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

 

1945.04.09.

A 93-as villamosok Angyalföld, kocsiszín és Megyer között közlekedtek.

 

1946.07.22.

A 93-as villamosok Újpest, István tér és Megyer között közlekedtek.

 

1947.08.20.

A 93-as villamosok Megyer, Csárdáig közlekedtek.

/Útvonalát később visszahelyezték Fóti úthoz./

 

1955.05.16.

A 93-as jelzésű villamosjárat megszűnt, illetve viszonylatjelzését 8-asra módosították.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: **BPO-700** (966)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1013

Természetesen akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: **BPO-700** (1011)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1012
Köszönöm!
Előzmény: jázminapja (1010)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1011

A 21-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1929-TŐL NAPJAINKIG:

 

1929.08.01.

A 21-es autóbuszok Krisztina tér - Mészáros utca - Csend utca - Alkotás utca - Győri út - Budaörsi út - Villányi út - Gellért tér útvonalon közlekedtek.

 

1930.

A 21-es autóbuszok útvonala módosult: Deák tér - Lánchíd - Alagút - Mészáros utca - Pálya utca - Márvány utca - Ugocsa utca - Királyhágó utca

 

1931.

A 21-es autóbuszok Liszt Ferenc tér - Lánchíd - Királyhágó utca útvonalon közlekedtek.

/Megszűnésének időpontja ismeretlen./

 

1931.08.31.

A 21-es autóbuszjárat megszűnt, illetve viszonylatjelzése 2-esre módosult.

 

1932.06.

A 21-es autóbuszok Boráros tér és Csepel (Szent Imre tér) között közlekedtek.

/Korábban ezen az útvonalon 8-as autóbuszok közlekedtek./

 

1944.04.03.

A 21-es autóbuszjárat megszűnt.

 

1946.11.11.

A 21-es autóbuszok ismét közlekedtek.

 

1947.01.21.

A 21-es autóbusz útvonalát csepeli Strandfürdőig hosszabbították meg.

 

1951.04.29.

A 21-es autóbuszjárat megszűnt.

 

1950-es évek második felében

~ A 21-es autóbuszok Moszkva tér és Szabadság (Sváb) hegy, Fogaskerekű vasút között;

~ A 21A jelzésű autóbuszok Szabadság hegy és Csillebérc között;

~ A 21B jelzésű autóbuszok Szabadság hegy és Jánoshegy között közlekedtek.

 

1961.06.15.

Az alábbi viszonylatszám-változások történtek:

~ 21A -> 90;

~ 21B -> 90Y.

 

1960-as évek közepén

A 121-es gyorsjárat Moszkva tér és János hegy között közlekedtek.

 

1977.01.01.

A 121-es gyorsjárat viszonylatjelzését 21-esre módosították.

 

1983.03.01.

A 21-es autóbuszok Moszkva tér és Szabadság hegy között közlekedtek.

 

1988.07.21.

A 21-es autóbuszok Normafáig közlekedtek.

 

1996.03.21.

Az alábbi forgalmi változások történtek:

21: Moszkva tér - Normafa;

~ 21: Moszkva tér - Svábhegy, Fogaskerekűvasút

 

1990.12.11.

A 121-es autóbuszok Rákospalota-Újpest, MÁV-állomástól Tél utcán át Újpest, Városkapuig közlekedtek.

/A 121-es autóbuszjáratnak az útvonala semmilyen formában nem tartozott az alapban közlekedett 21-es autóbuszjárathoz, illetve a vonal előzményei számomra zavarosak!/

 

2005.09.1.

921-es jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett Normafa - Moszkva tér - Attila út - Erzsébet híd - Kerepesi út - Jászberényi út - Rákoskeresztúr, Városközpont útvonalon.

 

2006.11.01.

A 921-es autóbuszok Attila út kihagyásával Battyhány tér érintésével közlekedtek.

Előzmény: **BPO-700** (966)
jázminapja Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1010

Újabb infó:

 

"1956. július 30. és szeptember 3. között a 16-os a Moszkva téren túl a Széna tér érintésével a Marczibányi térig közlekedett."

Forrás: K. Juhász Erzsébet: Teniszpályán villamosvégallomás, Eklektika Klub

http://www.c3.hu/%7Eeklektik/moszkvater/villamos.html 

 

A tanulmány további figyelmet érdemel...

Előzmény: **BPO-700** (1006)
paca664 Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1009
A 182-es jelzésében az indításkor nem szerepelt az É betű. Legalábbis az oldaltáblák tanúsága szerint.
Előzmény: Törölt nick (996)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1008

John Howard!

 

Tiéd volt az 1000-ik hozzászolás! Gratulálok!

 

:)

Előzmény: John Howard (1000)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1007

John Howard!

    </P>

Gratulálok!

Előzmény: John Howard (1000)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1006

A 18-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1929-TŐL NAPJAINKIG:

 

1929.

Tervbe vették, hogy a rákosfalvai Olajgyárig közlekedjenek a 18-as autóbuszok.

 

1929.08.17.

A 18-as autóbuszok végül Aréna (Dózsa György) út - Stefánia út - Ferenc József laktanya útvonalon közlekedtek.

 

1939.09.01.

A 18-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.

 

1939.09.06.

A 18-as autóbuszok ismét közlekedtek.

 

1940.08.24.

A 18-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.

 

1940.07.08.

Ismét közlekedtek a 18-as autóbuszok.

 

1940.08.24.

A 18-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat harmadszorra is katonai célokra használták fel.

 

1940.09.10.

Ismét forgalomban a 18-as autóbusz.

 

1941.04.03.

A 18-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat negyedszerre is katonai célokra használták fel.

 

1941.04.20.

A 18-as autóbuszok ismét "munkába álltak".

 

1944.

A 18-as autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

 

1947.07.14.

Az alábbi forgalmi változások történtek:

~ A 18-as autóbuszok Vörösvári út - Bécsi út - Óbudai temető - Ürömi vasútállomás útvonalon;

~ A 18A jelzésű autóbuszok Vörösvári út és Óbudai temető között közlekedtek.

/A 18A jelzésű autóbusz vonalán korábban "T" jelzésű autóbuszok közlekedtek./

 

1948.04.05.

A 18-as és a 18A jelzésű autóbuszok belső végpontja Flórián térre került.

 

1950-es évek közepén

Az alábbi forgalmi változások történtek:

~ A 18-as autóbuszok külső végpontja Pilisborosjenmő, Téglagyár lett;

~ A 18A jelzésű autóbuszok külső végpontja Ürömi vasútállomáshoz került.

/A 18A jelzésű autóbusz korábbi szakaszának pótlására 60-as autóbuszok közlekedtek./

 

1972.12.23.

Az alábbi forgalmi változások történtek:

~ 18: Óbuda, Korvin Ottó tér - Pilisborosjenő, Téglagyár;

~ 18A (temetői): Óbuda, Korvin Ottó tér - Óbuda, MÁV-állomás.

 

1974.01.02.

18Y jelzésű autóbuszok Óbuda, Korvin Ottó tér - Szentendrei út - Hévízi út - Vörösvári út - Korvin Ottó tér útvonalon körforgalomban közlekedtek.

/A járat a megszűntetett 5-ös villamos pótlására indult be./

 

1977.01.01.

A 18Y jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzését 118-as jelzésre módosították.

 

1984.08.11.

A körforgalomban közlekedő 118-as autóbusz végállomási pontja átkerült Bogdáni úthoz.

 

1986.12.15.

A 118-as autóbuszok teljesen új útvonalon közlekedtek:

Óbuda, Bogdáni út - Huszti út - Bojtár utca - Kunigunda útja - Dinamó utca

 

1990.07.01.

A 118-as autóbuszok immár körforgalomban közlekedtek:

Óbuda, Bogdáni út - Bojtár utca (Kunigunda útja betéréssel) - Bécsi út - Pomázi út - Óbuda, Autóbusz Üzemegység (végállomás) - Csillaghegyi út - Bojtár utca - Óbuda, Bogdáni út

 

1999.05.03.

A 18A jelzésű autóbuszjárat temetői jellege megszűnt. Ezentúl naponta közlekedett napi néhány menettel Óbuda, Szentlélek tér és Gábor Dénes Főiskola között.

 

1999.10.

A 118-as autóbuszok - csak kegyeleti napokon - meghosszabbított útvonalon közlekedtek Pomázi úton és Bécsi úton át Gábor Dénes Főiskoláig.

 

2005.11.

A 18-as autóbuszok útvonalát Solymár Auchan áruházig hosszabbították meg.

 

***

Érdekességként megemlíthetjük, hogy 2004. első felében történt Bécsi úti vízcsőtörés miatt a 18-as vonalat három részre osztották:

18: Óbuda, Szentlélek tér - Gábor Dénes Főiskola

18B: Gábor Dénes Főiskola - Üröm, vasútállomás

18C: Üröm, vasút állomás - Pilisborosjenő, Téglagyár

A 18B és 18C buszok között 100 méteres gyalogutat is bekellett iktatni.

Természetesen a helyreállítási munkálatok után visszaállt az eredeti rend!

***

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: **BPO-700** (966)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1005

A 16-OS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1929-TŐL NAPJAINKIG:

 

1928.

Tervbe vették, hogy Ferenc József térről Várba is közlekedjen autóbusz.

 

1929.10.29.

A 16-os autóbuszok Ferenc József (Roosevelt) tér – Lánchíd – Budai Vár – Széna tér – Dékány utca útvonalon közlekedtek.

 

1930-as évek végén

Az alábbi forgalmi változás történt:

~ A 16-os autóbuszok Vörösmarty tér – Lánchíd – Budai Vár – Széna tér útvonalon;

~ A 16A jelzésű autóbuszok Vörösmarty tér – Lánchíd – Budai Vár – Bécsi kapu tér útvonalon közlekedtek.

/A 16A jelzésű autóbuszjárat megszűntetésének időpontja ismeretlen./

 

1940.07.02.

A 16-os autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.

 

1940.07.07.

Ismét közlekedett a 16-os autóbusz.

 

1940.08.24.

A 16-os autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.

 

1940.09.09.

Ismét közlekedett a 16-os autóbusz.

 

1941.04.03.

A 16-os autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat harmadszorra is katonai célokra használták fel.

 

1941.04.20.

Ismét közlekedett a 16-os autóbusz.

 

1944.

A 16-os autóbuszjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.

 

1948.05.03.

A 16-os autóbuszok Széll Kélmán tér és Budai Vár között közlekedtek.

/A Budai Vár pontos végállomási végpontja ismeretlen./

 

1950-es évek második felében

A 16-os autóbuszok József nádor tér – Lánchíd – Budai Vár – Moszkva tér útvonalon közlekedtek.

 

1964.11.

A 16-os autóbuszok Március 15-e tér - Lánchíd - Budai Vár - Moszkva tér útvonalon közlekedtek.

 

1972.12.23.

Az alábbi forgalmi változás történt:

~ A 16-os autóbuszok Engels (Erzsébet) tér – Lánchíd – Budai Vár – Moszkva tér útvonalon;

~ A 16A jelzésű autóbuszok Moszkva tér és Dísz tér között közlekedtek.

 

1985.02.01.

A 116-os autóbuszok Clark Ádám tér és Szent György tér között közlekedtek.

/Ezen a vonalon korábban „V” jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./

 

1986.06.03.

A 116-os autóbuszjárat – a SIKLÓ üzembehelyezése miatt – megszűnt.

 

1986.11.01.

Az alábbi forgalmi változás történt:

~ A 16A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

~ A 116-os autóbuszok Moszkva tér – Budai Vár – Erzsébet híd – Irányi utca útvonalon közlekedtek.

 

1989.03.01.

Az alábbi forgalmi változás történt:

~ A 16-os autóbuszok Deák Ferenc tér – Lánchíd – Dísz tér útvonalon közlekedtek.

~ A 116-os autóbuszok Irányi utca – Erzsébet híd – Dísz tér útvonalon közlekedtek.

/A kieső szakaszon „VÁRBUSZ” jelzésű autóbuszok közlekedtek tovább./

 

1994.08.31.

A 116-os autóbuszjárat megszűnt.

 

2001.05.02.

16G jelzéssel újjárat közlekedett Sasadi út – Hegyalja út – Erzsébet híd – Deák Ferenc tér útvonalon.

/Az autóbuszok csak munkanapokon, hajnali órákban és csak egy irányban közlekedtek!/

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: BPO-700 (383)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1004

Köszönöm, hogy megtiszteltetek azzal, hogy figyelemmel kiséritek a vonalhálózat-történetével kapcsolatos írásaimat!

 

Ahogy elnéztem az előző hozzászólásokban, a 16-os autóbuszok vonalán közlekedett típusokról nem tudok írni, mert én maga a vonaltörténetét tudom... Amúgy személyesen Ik260-assal is utaztam, úgy a 16-ossal, úgy a 116-ossal és a úgy a 16A-val is. A "V" jelűvel (Ik211) nem volt szerencsém utazni. Ik525-ös után valóban az Ik405-ösök voltak a vonalon Szent György téri végállomással, majd az ottani építkezések miatt lerövíditették Dísz térig, és mai napig is így közlekednek.

 

Ha jól emlékszem, akkor a "V" jelzésű viszonylat gyorsjáratként funkcionált (piros V volt a jele), és nem volt neki közbenső megállója (bár nem is igen volt neki lehetősége).

Előzmény: John Howard (1000)
jázminapja Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1003
Egyszer láttam egy harcsás képet, amelyik a Várban készült. Különösen érdekes, mert a kép a "jobbra tarts" előtt készült. A busz a levéltárat a Kapisztrán térről közelíti meg, nem a Bécsi kapu tér felől. 
Előzmény: John Howard (1000)
jázminapja Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1002

Vác határában láttam egy Ik521 ex Várbuszt "pihenni"...

Előzmény: dyz (1001)
dyz Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1001
Az Ik521 kocsiknak mi lett a sorsa?
Előzmény: John Howard (1000)
John Howard Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1000

"Annyit tudok, hogy a háború előtt jártak arra Harcsák, majd jóval később Ik211, Ik521, most Ik405"

 

A Harcsa valszeg ugyanolyan "16-os busz" lehetett, mint most/régebben. Ebben a viszonylatban járt Ik620, Ik556, meg Ik260 is, az idők során esetleg különböző útvonalakon. Az Ik211-es tipikusan "sikló-pótló" volt, a Clark Ádám térről indult, a Nemzeti Galéria volt a végállomása, és a Déli Rondellában fordult meg, "áttörve" a várfal néhány igen szűk kapuján.

Az Ik521 (alias VW), meg a mostani Ik405 pedig már Vár-busz viszonylatban funkcionált, az előbbi típus még a Sándor-palota előterében végállomásozott a Sikló átadását követően is... Emlékeim szerint...

 

Érdeklődve várjuk a ponosabb kifejtést BPO-700 billentyűzetéből... :-)

Előzmény: jázminapja (995)
jázminapja Creative Commons License 2007.02.12 0 0 999
Köszi:)
Előzmény: **BPO-700** (998)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.12 0 0 998

Vannak! :)

Holnapra megírom, de most fáradt vagyok hozzá... :P

Előzmény: jázminapja (995)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.12 0 0 997
Értem. Az 55(É)-ről tudok, onnan lehet a 182É. 12(É) vagy 14(É) nekem új! :)
Előzmény: Törölt nick (996)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.12 0 0 996
Nem a jelzése módosult, hanem addig a 12-es járt éjjel, azután a 14-es, ami ugye útvonalváltozást is jelent (az persze valamennyire érthető, hogy inkább Kápmegyernek adták az éjszakai járatot, mint Rákospalotának). Hogy É volt, vagy nem É, azt én nem tudom, nem jártam arra akkoriban éjjel. Annyi biztos, hogy a 12-es az 55-ös megszűnése után kezdett éjszaka is járni, addig Palota felé a Váci út-Árpád úton lehetett menni éjjel. Egyébként szerintem ezt a 12(É)-t áthidaló megoldásnak szánták, amíg 55(É) már, 182É meg még nem volt, aztán rájöttek, hogy a Váci út és a Lehel út külön-külön is elbír egy-egy éjszakai járatot.
Előzmény: **BPO-700** (994)
jázminapja Creative Commons License 2007.02.12 0 0 995

A budai Vár közlekedéséről nincs valami infód?

Annyit tudok, hogy a háború előtt jártak arra Harcsák, majd jóval később Ik211, Ik521, most Ik405. Ezekről vannak (nem saját) képeim...  

**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.12 0 0 994

Eszerint 1986.12.15-én 12É-ről 14É-re módosult a jelzése?

 

Vagyis 12É, mint jelzés nem volt, csak 12 és éjszaka is közlekedett? Mert 12É-ről nem tudok. A 12-es éjszakai közlekedése mikor kezdődött?

Előzmény: Törölt nick (993)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.12 0 0 993
A 14É a Kápmegyerre hosszabbítással indult, korábban a 12-es járt éjszaka.
Előzmény: **BPO-700** (990)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.12 0 0 992
Villamosos Biblia! :)
Előzmény: r_tamas (989)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.12 0 0 991
Ha már 14-es villamos...
Előzmény: r_tamas (987)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.12 0 0 990

A 14-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1910-TŐL NAPJAINKIG:

 

1910.

A 14-es villamosok Orcy tér és Eskü (Március 15-e) tér között közlekedtek.

 

1910-es évek első felében

A 14-es villamosok útvonalát meghosszabbították Rácz fürdőig.

 

1920-as években

A 14-es villamosok már Orczy tér - Baross utca - Erzsébet híd - Déli pályaudvar - Új Szent János Kórház útvonalon közlekedtek.

 

1930-as években

A 14A jelzésű villamosok Új Szent János Kórház és Apponyi tér (Ferenciek tere) között közlekedtek.

 

1944.09.26.

A 14-es és a 14A jelzésű villamosok közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

 

1955.10.16.

14-es villamosok ezúttal Marx (Nyugati) tér - Váci út - Lehel utca - MÁV, Landler Jenő Járműjavító Üzem útvonalon közlekedtek.

 

1961.

A 14A jelzésű villamosok Marx tér és Angyalföld, Forgalmi telep között közlekedtek.

 

1967.

A 14A jelzésű villamosjárat megszűnt.

 

1975.09.01.

A 14-es villamosok Marx térről csak Pozsonyi utcáig (Angyalföld, Forgalmi telepig) közlekedtek.

/A kieső szakaszon továbbiakban 20Y jelzésű autóbusz közlekedett./

 

1981.04.01.

A 14-es villamosok Élmunkás (Lehel) tér és Újpest, István tér között közlekedtek.

 

1986.12.15.

A 14-es villamosok - a káposztásmegyeri lakótelepiek utaskiszolgálása miatt - Lehel tér és Káposztásmegyer, Szilas-patak között közlekedtek.

 

1997.09.30.

A 14É jelzésű éjszakai villamosjárat megszűnt.

/Az éjszakai villamosjárat üzembehelyezése ismeretlen. A járatot az azonos jelzésű éjszakai autóbuszjárat vette át./

 

1998.07.31.

A 14-es villamosok immár Külső Megyeri útig közlekedtek.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: r_tamas (986)
r_tamas Creative Commons License 2007.02.12 0 0 989

Itt találtam rá :  Vonaltörténet 1960-1969-ig :

 

http://www.villamosok.hu/villtort/villtort6069.html

Előzmény: **BPO-700** (988)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.12 0 0 988
A 14A villamos 1967-es időpontját honnan veszed? Mert erről nem tudok, sőt nincs is információm a megszűnéséről... :(
Előzmény: r_tamas (987)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!