Keresés

Részletes keresés

exBPO-700 Creative Commons License 2006.10.01 0 0 795

Sziasztok!

 

Segítségetekre lenne szükségem!

 

A 75-ös busz legutóbbi változására lenne szükségem, nevezetesen arról, hogy volt valami 75A busz is, és az alapjárat az Asia Centerhez ment ki Zsókavár utcán át...

 

Pontosítsatok! Mikor volt ez, és miért állították vissza?

 

Kösszi!

exBPO-700 Creative Commons License 2006.09.19 0 0 794

Putrikereső!

 

Igazad van, a hiba javítva!

 

exBPO-700

Előzmény: putrikereső (791)
exBPO-700 Creative Commons License 2006.09.19 0 0 793

Névtelen!

 

A 3/10 útvonalával kapcsolatban:

Az igaz, hogy 3-as közlekedett a 10-es vonalán, Budafoki úton, azonban a Hengermalom utcánál tért vissza a Fehérvári útra.

A 2000.05.01. időpont arra utalt, hogy a 3-as busz útvonala áttért a Budafoki út hosszára (vagyis a 10-es busz vonalára).

 

Egyébiránt köszönöm észrevételed!

exBPO-700

Előzmény: névtelen (789)
exBPO-700 Creative Commons License 2006.09.19 0 0 792

Névtelen!

 

Köszönöm az észrevételed! Valóban előbb szűnt meg a 43A, utána a 43-as villamos.

A hibát korrigálom, sajnos időpont ismeretének hiányában.

 

exBPO-700

Előzmény: névtelen (788)
putrikereső Creative Commons License 2006.09.19 0 0 791
A Fogaskerekű nem a Vérmezőről indul, hanem a VÁROSMAJORBÓL.
Előzmény: exBPO-700 (781)
putrikereső Creative Commons License 2006.09.19 0 0 790

A BKV elmúlt évtized szolgáltatásbővitő csomagja megtekinthető az oldalamon.

putripest.fw.hu

névtelen Creative Commons License 2006.09.17 0 0 789
A 3-as 10-es busz körül van pontatlanság:
volt olyan időszak, amikor a 10-es is járt és a 3-as is a Budafokin!
Nem a 10-es megszűnésével került át a 3-as a Budafokira!
Pontos dátumokat nem tudok:(
Előzmény: exBPO-700 (781)
névtelen Creative Commons License 2006.09.17 0 0 788
A 43A villamos - korábban megszűnt! Az utolsó időben csak a 43-as járt.
Előzmény: BPO-700 (132)
exBPO-700 Creative Commons License 2006.09.15 0 0 787
1473 (42)
Előzmény: exBPO-700 (786)
exBPO-700 Creative Commons License 2006.09.15 0 0 786

A 42-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1912-TŐL NAPJAINKIG:

 

1912.04.

A 42-es villamos Ferenc körút és Népliget között közlekedett, Mester utcán át.

 

1914.06.

A 42-es villamosjárat megszűnt.

 

1920-as évek második felében

A 42-es villamosok Mária Terézia laktanya és Szarvas csárda tér között közlekedtek.

 

1945.05.21.

A 42-es villamosok Nagyvárad tér - Üllői út - Szarvas csárda tér útvonalon közlekedtek.

/Korábban 40A jelzéssel közlekedtek./

 

1945.07.19.

A 42-es villamosok Szarvas csárda térről Belvároson át, Berlini (Nyugati) térig közlekedtek.

 

1945. végén

A 42-es villamos közlekedése – Budapest ostroma miatt – leállt.

 

1947.11.30.

A 42-es villamosok Szent László (Kilián Gy.) laktanya és Szarvas csárda tér között közlekedtek.

 

1948.04.11.

A 42-es villamosok Nagyvárad tér és Szarvas csárda tér között közlekedtek.

 

1955.09.26.

A 42-es villamosok Kispest, Határ út és Kispest, Hoffher Albert utca között közlekedtek, Ady Endre utcán át.

 

1950-es évek második felében

A 42-es villamosjárat ismét megszűnt.

 

1959.

A 42-es villamosok Kispest, Hoffher Albert utca - Üllői út - Kálvin tér - Szabadság híd - Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.

 

1962.

A 42A jelzésű villamosok Kispest, Hoffher Albert utca és Nagyvárad tér között közlekedtek.

 

1970.04.03.

Az alábbi forgalmi változás történt:

42: Madách Imre tér - Üllői út - Kispest, Hoffher Albert utca;

42A: Madách Imre tér - Üllői út - Kispest, Határ út.

 

1976.12.31.

Az alábbi forgalmi változás történt:

42: Nagyvárad tér - Kispest, Hoffher Albert utca;

42A: megszűnt.

 

1979.07.31.

A 42-es villamosjárat megszűnt.

 

1980.03.29.

A 42-es villamosok Kispest, Határ út és Kispest, Tóth Árpád utca között közlekedtek.

/Ekkor szűnt meg az (belső) Üllői úti villamos-közlekedés./

 

2006.09.18.

A 42-es villamosok Kispest, Határ út és Kispest, Tulipán utca között közlekednek.

/Ezzel megszűnt a Tóth Árpád utcai hurok-végállomás./

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

exBPO-700

Előzmény: exBPO-700 (781)
exBPO-700 Creative Commons License 2006.09.04 0 0 785

Hamarosan újabb adatokkal szolgálok és az eddigiek frissítéssel (amit kiegészítettetek!)!

 

A kiegészítő hozzászólásotokat ezúton is megköszönöm, és várom újabb pontosabb adatokat!

 

Üdv: exBPO-700

Előzmény: exBPO-700 (781)
exBPO-700 Creative Commons License 2006.08.31 0 0 784
Előzmény: BPO-700 (219)
exBPO-700 Creative Commons License 2006.08.31 0 0 783

:D

 

kösziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

 

;-)

Előzmény: dyz (782)
dyz Creative Commons License 2006.08.31 0 0 782
2006.07.09.
Az 56-os autóbuszok a Kelet-nyugati metró felújítása miatt Batthyány tér - Lánchíd - Deák Ferenc tér útvonalon Astoriáig közlekedtek.


Ez helyesen: 2006.06.09!
Előzmény: exBPO-700 (780)
exBPO-700 Creative Commons License 2006.08.31 0 0 781

EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ

NÉHÁNY BUDAPESTI TÖMEGKÖZLEKEDÉSI JÁRAT

KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE IS

 

Az adatok

74-es autóbusz,

65-ös, 66-os, 94-es villamos,

valamint

az egyvágányú villamosok

történetével bővültek!

Kiegészült a 56-os autóbusz közlekedéstörténete is!

 

Az adatok száma eddig:

160

 

Érdemes a történetek után elolvasni a hozzászólásokat!!!

 

Autóbuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.78

 

Villamosok és trolibuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)

 

1 2 35 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.74+8

 

Csepeli gyorsvasút

Ráckevei HÉV

Fogaskerekű vasút

 

1948. augusztus 1. - Margit híd átadása (Csak villamos!)

XI. kerületi villamosok

Az egyvágányú villamosok

A zugligeti villamos

Mező Autóbusz Üzemegység záróállománya.

 

BUDAPEST 2004

Előzmény: BUDAPEST 2004 (695)
exBPO-700 Creative Commons License 2006.08.31 0 0 780

AZ 56-OS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1952-TŐL NAPJAINKIG:

 

1952.02.12.

Az 56-os autóbuszok Moszkva tér és Hűvösvölgy között közlekedtek.

 

?

Az 56-os autóbuszok József nádor tér – Lánchíd – Moszkva tér – Hűvösvölgy útvonalon közlekedtek.

 

1950-es évek második felében

Az 56A jelzésű autóbuszok Moszkva tér és Hűvösvölgy között közlekedtek.
/A járat megszűntetésének időpontja ismeretlen./

 

1959.06.08.

A 156-os gyorsjárat József nádor tér – Lánchíd – Moszkva tér – Hűvösvölgy útvonalon közlekedtek.

 

1972.12.23.

Az alábbi forgalmi változás történt:

--- Az 56-os autóbuszok ismét Moszkva tér és Hűvösvölgy között közlekedtek.

--- A 156-os gyorsjárat megszűnt.

 

1973.04.02.

156E jelzéssel expresszjárat is közlekedett Moszkva tér és Hűvösvölgy között.

/Ez a főváros első expresszjárata./

 

1977.01.01.

A 156E viszonylatjelzése 56E jelzésre módosult.

 

1999.07.06.

Az alábbi forgalmi változás történt:

56 -> megszűnt (Moszkva tér - Hűvösvölgy)

56 -> új járat (Moszkva tér - Hűvösvölgy)

56E -> megszűnt (Moszkva tér - Hűvösvölgy)

 

2000.11.02.

956-os jelzéssel éjszakai járat közlekedett Moszkva tér és Adyliget között Remetekertváros érintésével.

 

2005.09.01.

Az új éjszakai vonalhálózat jóvoltából a 956-os jelzésű éjszakai autóbuszok Batthyány tér - Erzsébet híd - Rákóczi út - Kerepesi út - Fogarasi út - Örs vezér tere - Pesti út érintésével Rákoskeresztúr, Városközpontig közlekednek.

 

2006.07.09.

Az 56-os autóbuszok a Kelet-nyugati metró felújítása miatt Batthyány tér - Lánchíd - Deák Ferenc tér útvonalon Astoriáig közlekedtek.

 

2006.08.21.

Az 56-os autóbuszok metrófelújítás végeztével ismét Moszkva tér és Hűvösvölgy között közlekedtek.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

exBPO-700

Előzmény: exBPO-700 (734)
exBPO-700 Creative Commons License 2006.08.31 0 0 779

A 94-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE:

 

A budapesti tömegközlekedésben 94-es jelzéssel villamos nem közlekedett.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

exBPO-700

Előzmény: BUDAPEST 2004 (695)
exBPO-700 Creative Commons License 2006.08.30 0 0 778

AZ 74-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1972-TŐL NAPJAINKIG:

 

1972.12.23.

Az alábbi forgalmi változás történt:

74: Madách I. tér és Csáktornya park között közlekedtek /A vonal belső szakaszán 5-ös autóbuszok közlekedtek/;

74A: Kacsóh Pongrác út - Csáktornya park.

 

?

A 74A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

 

1977.04.28.

A 74-es autóbuszjárat megszűnt.

/Szerepét az azonos számjelzésű trolibusz vette át./

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

exBPO-700

Előzmény: BUDAPEST 2004 (695)
exBPO-700 Creative Commons License 2006.08.29 0 0 777

A 65-ÖS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1914-TŐL NAPJAINKIG:

 

1914.

A 65-ös villamos Rákóczi úton közlekedett.

/Sajnos a két végpontja ismeretlen!/

 

?

A 65-ös villamosjárat megszűnt.

 

1954. 10.25.

A 65-ös villamos Thököly út - Mexikói út - Erzsébet királyné útja - Lenín útja - Rákospalota, Czabán Samu tér útvonalon közlekedett.

 

1950-es évek második felében

A 65A jelzésű villamosok Thököly út és Rp., MÁV-telep között közelekedtek.

 

1970.04.03.

Az alábbi forgalmi változás történt:

65: Rákospalota, MÁV-telep - Rákospalota, Czabán Samu tér;

- 65A: megszűnt.

 

1980.01.13.

A 65-ös villamosjárat megszűnt.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

exBPO-700

Előzmény: BUDAPEST 2004 (695)
fater49 Creative Commons License 2006.08.28 0 0 776

Valaki segítsen egy vitát eldönteni. Valaki azt állítja, hogy a papája dohányzó kocsiban utazott a villamoson. Én nem emlékszem rá, hogy ilyen lett volna.........

Köszi

f49

fater49 Creative Commons License 2006.08.28 0 0 775
Igaz az korábban volt.
Előzmény: exBPO-700 (762)
fater49 Creative Commons License 2006.08.28 0 0 774
És a 39. kifelejtetted, igazi városnéző volt.
Előzmény: exBPO-700 (762)
fater49 Creative Commons License 2006.08.28 0 0 773

Valaki segítsen egy vitát eldönteni. Valaki azt állítja, hogy a papája dohányzó kocsiban utazott a villamoson. Én nem emlékszem rá, hogy ilyen lett volna.........

Köszi

f49

exBPO-700 Creative Commons License 2006.08.28 0 0 772

A 66-OS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1937-TŐL NAPJAINKIG:

 

1937.09.12.

A 66-os villamosok Nyugati pályaudvar és Horthy Miklós (Móricz Zsigmond) körtér között, a Petőfi hídon át közlekedtek.

 

1944.09.05.

A 66-os villamosok - Népszínház utca - Orczy tér útvonalon közlekedtek.

 

1944.09.26.

A 66-os villamosok közlekedése leállt.

 

1945.05.21.

A 66-os villamosok Nyugati pályaudvar - Nagykörút - Boráros tér útvonalon közlekedtek, mint betétjárat.

 

?

Az alábbi forgalmi változás történt:

66: Boráros tér - Margit híd, budai hídfő

66A: Boráros tér - Nyugati pályaudvar

 

1952.11.22.

Az alábbi forgalmi változás történt:

- A 66-os villamosok Boráros tér és Nagyszombat utca között, Nagykörúton át közlekedtek;

- A 66A jelzésű villamosjárat megszűnt.

 

1956.

A 66-os villamosok Petőfi híd, budai hídfő - Nagykörút - Nagyszombat utca útvonalon közlekedtek.

 

1958.02.17.

A 66-os villamosok Móricz Zsigmond körtér és Nagyszombat utca között közlekedtek. Menetideje 43 perc volt.

 

1959.04.30.

A 66-os villamosok ismét Petőfi híd, budai hídfő - Nagykörút - Nagyszombat utca útvonalon közlekedtek.

 

1970.

A 66-os villamosok Fehérvári úttól (Lágymányosi lakótelep) közlekedtek Nagyszombat utca felé.

 

1971.03.06.

A 66-os villamosjárat megszűnt.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

exBPO-700

Előzmény: BUDAPEST 2004 (695)
exBPO-700 Creative Commons License 2006.08.28 0 0 771

ööö...figyelemfelhívás... :DD

 

 

Előzmény: csufi.rulez (769)
Bati80 Creative Commons License 2006.08.27 0 0 770
Leellenőriztem egy másik térképen, igazad van. Amin először néztem, azon nem jelölték a hurokban a 181-est, csak a 181A-t. Még annyit hozzátennék, hogy az alapjárat üzemideje elég rövid volt, csak este 8-ig járt, míg a 181A közlekedett rendesen, 23.30-ig. Legalábbis 1987-ben...
Előzmény: 18-09 (755)
csufi.rulez Creative Commons License 2006.08.27 0 0 769

Tippeltem a kvízben! :D

 

Ez nem elkanyarodás? :-))

Előzmény: exBPO-700 (767)
csufi.rulez Creative Commons License 2006.08.27 0 0 768

...meg a 94... :D

 

A telepen az nem.

Előzmény: exBPO-700 (767)
exBPO-700 Creative Commons License 2006.08.27 0 0 767

...meg a 94... :D

 

De ne kanyarodjunk el a topictémától! ;)

Előzmény: csufi.rulez (766)
csufi.rulez Creative Commons License 2006.08.27 0 0 766
Meg átrobog az 54-es v 54-es, de csak egy megállóval a Távíró köznél. nem oszt-nem szoroz.
Előzmény: exBPO-700 (764)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!