Keresés

Részletes keresés

Blöky Creative Commons License 2005.02.28 0 0 671

1915 előttől 1918 utánig:

A 2-es villamos Rudolf trónörökös tere - Keleti pu. között közlekedett.

 

1927: Átadják az Aréna úton a Váci út - Lehel út szakaszt, a 2-es akkortól közlekdett a Vágány utcáig.

Hogy a 2-es ekkor váltotta-e föl a Pozsonyi úton a 16-ost vagy már korábban, arról nincs adatom.

 

1932: Megszűnik a Bezerédj - Légszesz utcai vonal, a 2-es ezután Vágány u. - Rókus kórház között közlekedik.

 

1937: A Margit hídon középre helyezik a vágányokat, és elvágják a Személynök u. - Pozsonyi út összeköttetést. A 2-es ettől kezdve közlekedik Rókus Kórház - Nagymező utca - Kossuth Lajos tér - Személynök utca - Rudolf trónörökös tér útvonalon, a Pozsonyi út - Dráva u. - Vágány u. vonalon pedig a 15-ös.

Előzmény: BUDAPEST 2004 (659)
Blöky Creative Commons License 2005.02.28 0 0 670
"1961.06.15.

...

/Korábban ezeken az útvonalakon 21A, illetve 21B jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./"

 

De jóval korábban!

A 90-es számot már 1958-ban használták.

A 90Y jelzése előzőleg N volt (még az előtt persze lehetett 21B).

 

"1977.01.01.

A 90Y jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzése "D" jelzésre módosult."

 

Ez a módosulás 1966.07.01-én, a díjszabásreformkor következett be. A bérlettel igénybe nem vehető járatokat ekkortól jelölték betűvel.

Előzmény: BUDAPEST 2004 (654)
Blöky Creative Commons License 2005.02.28 0 0 669

"85-ös jelzéssel sem villamos, sem trolibusz nem közlekedett"

 

A Háromkötetesben van egy 1918-as BKVT útvonal-felsorolás, melyben

85 Rác fürdő - Erzsébet kné. útja

Előzmény: BUDAPEST 2004 (650)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 668

EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ

NÉHÁNY BUDAPESTI TÖMEGKÖZLEKEDÉSI JÁRAT

KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE IS

 

Az adatok

50-es, 51-es autóbusz,

2-es, 12-es, 20-as villamos

történetével bővültek!

 

Az adatok száma eddig:

153

 

Érdemes a történetek után elolvasni a hozzászólásokat!!!

 

Autóbuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

 

Villamosok és trolibuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)

 

1 2 35 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

 

Csepeli gyorsvasút

Ráckevei HÉV

Fogaskerekű vasút

 

1948. augusztus 1. - Margit híd átadása (Csak villamos!)

XI. kerületi villamosok

A zugligeti villamos

Mező Autóbusz Üzemegység záróállománya.

 

BUDAPEST 2004

Előzmény: BUDAPEST 2004 (658)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 667
A 48-as autóbusz közlekedéstörténetéről itt elolvashatod!
Előzmény: ARIBOY (600)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 666

A 51-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1949-TŐL NAPJAINKIG:

 

1949.05.02.

Az 51-es autóbuszok Csepel, Szent Imre tér - Pe., Kossuth utca - Kispest., Hunyadi utca - Lehel utca - Kőbánya, Gyömrői út - Sibrik Miklós út - Újköztemető útvonalon közlekedtek.

 

1950-es évek közepén

Az 51-es autóbuszok Csepel, Szent Imre tér - Pe., Kossuth utca - Kispest., Hunyadi utca - Lehel utca - Kőbánya, Gyömrői út - Vaspálya utca - Pongrác út - Salgótarjáni út útvonalon közlekedtek.

 

1950-es évek második felében

Az 51-es autóbuszok Csepel, Szent Imre tér és Zalka Máté (Liget) tér között közlekedtek.

 

1976.04.15.

Az 51-es autóbuszok -- a Vasgyár utcai vasúti átjárónál történő 10-15 perces várakozás megszűntetése miatt -- Csepel, Szent Imre tér - Pe., Kossuth utca - Kispest., Ady Endre út - Kőér utca - Mázsa tér útvonalon közlekedtek.

/A kieső szakaszon 17A jelzésű autóbuszok közlekedtek./

 

1978.12.27.

Az 51-es autóbuszok Csepel, Szent Imre tér - Sibrik Miklós úti felüljáró - Kőbánya, Zalka Máté tér útvonalon közlekedtek.

 

1979.11.07.

Az 51-es autóbuszok az új Gubacsi hídon át közlekedtek.

 

2001.09.03.

A 151-es autóbuszok Kőbánya, Városközpont és Csepel, Határ út között közlekedtek.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

Előzmény: Törölt nick (599)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 665

A 20-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1906-TÓL NAPJAINKIG (1977.):

 

1906.12.15.

Megnyílt a Simor utcai vonal: Rókus Kórház - Simor (Vajda Péter) utca - Ferencvárosi pályaudvar.

 

1908.11.28.

A Simor utcai villamosvonalon közlekedő villamoskocsik Nyugati pályaudvar - Nagykörút - Népszínház utca - Simor utca - Népliget - Ferencvárosi pályaudvar útvonalon közlekedtek.

 

1910.

A Simor utcai villamosvonal 20-as jelzést kapott.

 

1920-as években

A 20-as villamosok Ferencvárosi pályaudvar - Delej utca - Népszínház utca - Rókus Kórház útvonalon közlekedtek.

 

1930-as években

A 20-as villamosok Ferenc körút és Rókus Kórház között közlekedtek.

 

1944.09.26.

A 20-as villamosok - szükség szerint - Ferencvárosi pályaudvar és Népliget között közlekedtek.

 

1944.12.

A 20-es villamosok közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

 

1945.07.24.

A 20A jelzésű villamosok Népliget és Sertésvágóhíd között közlekedtek.

 

1946.05.10.

A 20-as villamosok Orczy tér - Népliget - Sertésvágóhíd útvonalon közlekedtek.

 

1946.06.17.

~ A 20-as villamosok - A Simor (Vajda Péter) utcai ipari vágány építése miatt - Népliget és Sertésvágóhíd között közlekedtek;

~ A 20A jelzésű villamosjárat megszűnt.

 

1946.11.17.

A 20-as villamosok ismét Orczy tér - Népliget - Sertésvágóhíd útvonalon közlekedtek.

 

1948.11.07.

A 20-as villamosok Orczy tér és Közvágóhíd között közlekedtek.

 

1951.

A 20-as villamosjárat megszűnt.

 

1952.11.22.

A 20-as villamosok Ferenc körút - Mester utca - Népliget útvonalon közlekedtek.

 

1953.

~ A 20-as villamosok Ferenc körút és Pe., Szabótelep között közlekedtek;

~ A 20A jelzésű villamosok Ferenc körút és Gubacsi úti vasúti híd között közlekedtek.

 

1954.12.31.

A 20A jelzésű villamosok Ferenc körút és Koppány utca között közlekedtek.

 

1956.

A 20-as és a 20A jelzésű villamosjárat megszűnt.

 

?

A 20A jelzésű villamosok Ferenc körút és Népliget között közlekedtek.

 

1962.

~ A 20-as villamosok Ferenc körút és Golgota utca között közlekedtek,

~ A 20A jelzésű villamosjárat megszűnt.

 

1970.10.15.

~ A 20-as villamosok Ferenc körút és GANZ MÁVAG között közlekedtek;

~A 20A jelzésű villamosok Ferenc körút és Népliget között közlekedtek.

 

?

A 20A jelzésű villamosjárat megszűnt.

 

1977.04.24.

A 20-as villamosjárat megszűnt.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 664

A 12-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1910-TŐL NAPJAINKIG:

 

1910.

A 12-es villamosok Boráros tér - Nagykörút - Király utca - Városliget útvonalon közlekedtek.

 

?

A 12-es villamosjárat megszűnt.

 

1920-as években

A 12-es villamosok Kőbánya, Liget tér - Jászberényi út - Maglódi út - Újköztemető útvonalon közlekedtek.

 

1944.09.26.

A 12-es villamosok közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

 

1955.10.16.

A 12-es villamosok Angyalföld, Forgalmi telep és Rákospalota, Kossuth utca között közlekedtek.

/Korábban 90-es villamosok közlekedtek./

 

1958.07.07.

A 12-es villamosok Marx (Nyugati) tér és Rákospalota, Kossuth utca között közlekedtek.

 

1961.

A 12A jelzésű villamosok Marx tér és Újpest, Szilágyi utca között közlekedtek.

 

?

A 12A jelzésű villamosjárat megszűnt.

 

1981.04.01.

A 12-es villamosok Élmunkás (Lehel) tér és Rákospalota, Kossuth utca között közlekedtek.

 

1995.12.27.

A 12-es villamosok Angyalföld, Forgalmi telep és Rákospalota, Kossuth utca között közlekedtek.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

Előzmény: toto92 (662)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 663

AZ 50-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1949-TŐL NAPJAINKIG:

 

1949.11.14.

Az 50-es autóbuszok Marx (Nyugati) tér - Váci út - Gyöngyösi utca útvonalon közlekedtek.

 

1950.01.16.

Az 50-es autóbusz Marx tér és Újpest, Forgalmi telep (Újpesti vasúti híd) között közlekedtek.

 

1950.03.13.

Az 50-es autóbuszok Marx tér és Újpest, Fóti út között közlekedtek.

 

1953.

Az 50-es autóbuszjárat viszonylatjelzése "U" jelzésre módosult.

 

1950-es évek közepén

Az 50-es autóbuszok Budatétény, Jókai Mór utca és Klauzál utca között közlekedtek.

 

1950-es évek második felében

Az 50-es autóbuszok Budatétény, Jókai Mór utca és Balatoni út között közlekedtek.

 

1967.

Az 50Y jelzésű autóbuszok Budatétény, MÁV-állomás és Balatoni út között közlekedtek.

 

1977.01.01.

Az 50Y jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzése 50C jelzésre módosult.

 

?

~ Az 50A jelzésű autóbuszok Budatétény, Jókai Mór utca és Páva, Ruhagyár között közlekedtek.

 

1984.04.02.

Az 50B jelzésű autóbuszok Budatétény, MÁV-állomás és Páva Ruhagyár között közlekedtek.

 

1985.09.30.

~ Az 50A és az 50B jelzésű autóbuszjárat megszűnt;

~ Az 50C jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzése 103-as jelzésre módosult.

 

1989.04.01.

A 150-es autóbusz Budafok, Savoyai Jenő tér és Arany János utcai ltp., Regényes utca között közlekedett.

 

1996.03.01.

Az 50É jelzésű éjszakai autóbuszok Kispest, Határ út és Pestszentlőrinc, Béke tér között közlekedtek.

/Korábban ezen a vonalon az azonos jelzésű éjszakai villamosok közlekedtek./

 

1997.09.30.

Az 50É jelzésű éjszakai autóbuszok Angyalföld, Gyöngyösi utca - Belváros - Pestszentlőrinc, Béke tér útvonalon közlekedtek.

/Az új szakaszon korábban 182É jelzésű éjszakai autóbuszok közlekedtek./

 

***

Érdekességként érdemes megemlíteni, hogy az 50-es autóbusz 48 év után ismét Váci úton közlekedik, igaz éjszaka!

***

 

?

Az 50-es autóbuszok Budatétény, Campona és Balatoni út (Szoborpark) között közlekedtek.

 

2004.11.22.

A 250-es autóbuszok Kosztolányi Dezső tér - Balatoni út - Budatétény, Savoyai tér között közlekedtek.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

toto92 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 662
BUDAPEST 2004! A 12-es villamosról mit tudsz?
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 661
Köszönöm a 190-essel kapcsolatos kiegészítést!
Előzmény: ARIBOY (660)
ARIBOY Creative Commons License 2005.02.27 0 0 660

Budapest 2004:1995.Május 15.én szünt meg a 190-es busz.

Egyébként a www.bkae.hu/~voni weboldalt nem találja a gép.

Hova tünt az oldal?

Üdv:ARIBOY

Előzmény: BUDAPEST 2004 (654)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 659

A 2-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1911-TŐL NAPJAINKIG:

 

1911.12.04.

A 2-es villamosok Szabadság tér - Klauzál tér - Népszínház utca - Tisza Kálmán tér útvonalon közlekedtek.

 

1912.09.16.

A 2-es villamosok Szabadság tér - Tisza Kálmán tér - Légszesz utca - Keleti pályaudvar útvonalon közlekedtek.

 

1920-as években

A 2-es villamosok Vágány utca - Dózsa György út - Pozsonyi út - Szent István körút - Bajcsy Zsilinszky út - Nagymező utca - Klauzál utca - Rókus Kórház - Bezerédi utca - Keleti pályaudvar útvonalon közlekedtek.

 

1930-as években

A 2-es villamosok Rókus Kórház - Nagymező utca - Kossuth Lajos tér - Személynök utca - Rudolf trónörökös tér útvonalon közlekedtek.

 

1942.12.14.

A 2-es villamosok Jászai Mari tér és Eskü (Március 15.) tér között közlekedtek.

/Korábban 16A jelzéssel közlekedtek a villamosok./

 

1944.09.26.

A 2-es villamosok közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

 

1945.08.26.

A 2-es villamosok Jászai Mari tér - Akadémia utca - Eötvös tér útvonalon közlekedtek.

 

1946.01.12.

A 2-es villamosok - a Kossuth híd megnyitása miatt - Kossuth Lajos tér és Eötvös tér között közlekedtek.

 

1946.02.15.

A 2-es villamosok - a viadukt újjáépítése után - Kossuth Lajos tér és Petőfi tér között közlekedtek.

 

1946.10.14.

A 2-es villamosok Kossuth Lajos tér - pesti Dunapart - Kálvin tér útvonalon közlekedtek.

 

1948.08.01.

A 2-es villamosok - a Margit híd teljes szélességében történő átadása után - Jászai Mari tér és Kálvin tér között közlekedtek.

 

1949.07.23.

A 2-es villamosok Jászai Mari tér - pesti Dunapart - Dimitrov (Fővám) tér útvonalon közlekedtek.

 

1949.09.29.

A 2-es villamosok a lánchíd alatti alagúton át közlekedtek.

 

1951.04.30.

A 2-es villamosok Jászai Mari tér - Fővám tér - Boráros tér útvonalon közlekedtek.

 

1973.11.14.

~ A 2-es villamosok Jászai Mari tér és Közvágóhíd között közlekedtek;

~ A 2A jelzésű villamosok Jászai Mari tér és Boráros tér között közlekedtek.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 658

EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ

NÉHÁNY BUDAPESTI TÖMEGKÖZLEKEDÉSI JÁRAT

KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE IS

 

Az adatok

90-es, 100-as autóbusz,

29-es, 89-es, 98-as villamos

történetével bővültek!

 

Az adatok száma eddig:

148

 

Érdemes a történetek után elolvasni a hozzászólásokat!!!

 

Autóbuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

 

Villamosok és trolibuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)

 

135 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

 

Csepeli gyorsvasút

Ráckevei HÉV

Fogaskerekű vasút

 

1948. augusztus 1. - Margit híd átadása (Csak villamos!)

XI. kerületi villamosok

A zugligeti villamos

Mező Autóbusz Üzemegység záróállománya.

 

BUDAPEST 2004.

Előzmény: BUDAPEST 2004 (652)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 657

A 29-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1925-TŐL NAPJAINKIG:

 

1925.10.04.

A 29-es villamosok Rókus Kórház - Népszínház utca - Salgótarjáni út - Új Lóverseny tér útvonalon közlekedtek.

 

1944.09.26.

A 29-es villamosok közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

 

1945.05.21.

A 29-es villamosok ismét Rókus Kórház és Új Lóverseny tér között közlekedtek.

 

1961.06.05.

A 29-es villamos viszonylatjelzése "L" jelzésre módosult.

 

1966.

A 29-es villamosok József körút és Lóverseny tér között közlekedtek.

/Korábban "L" jelzéssel közlekedtek a villamosok./

 

1974.05.06.

~ A 29-es villamosok József körút és BNV, főbejárata között közlekedtek;

~ A 29Y jelzésű villamosok Baross tér és BNV, főbejárata között közlekedtek.

 

***

1996-ban a 29, 29Y villamosok nem közlekedtek!

***

 

?

A 29-es és a 29Y jelzésű villamosjárat közlekedése - felsővezetéklopás (?) miatt - szünetel.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 656

A 98-AS VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE:

 

A budapesti tömegközlekedésben 98-as jelzéssel sem villamos, sem trolibusz nem közlekedett.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 655

A 89-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1940-ES ÉVEKTŐL NAPJAINKIG:

 

1940-es években

A 89-es villamos SKözvágóhíd és Eskű tér között közlekedett.

/Korábban ezen az útvonalakon 88A jelzéssel közlekedett a villamos./

 

1944.12.

A 89-es villamos közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

 

1946.05.13.

A 89-es villamos Közvágóhíd - Boráros tér - Közraktár utca - Lónyai utca - Tolbuchin (Vámház) körút - Ferenc József rakpart - Petőfi tér útvonalon közlekedett.

 

1946.08.20.

A 89-es villamos Közvágóhíd - Boráros tér - Közraktár utca - Lónyai utca - Kálvin tér útvonalon közlekedett.

 

1949.07.23.

A 89-es villamos Közvágóhíd - Boráros tér - Közraktár utca - Lónyai utca - Kálvin tér - Kiskörút - Madách Imre tér útvonalon közlekedett.

 

?

A 89-es villamosjárat megszűnt.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 654

A 90-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1961-TŐL NAPJAINKIG:

 

1961.06.15.

~ A 90-es autóbuszok Szabadság hegy és Csillebérc között közlekedtek;

~ A 90Y jelzésű autóbuszok Szabadság hegy és János hegy között közlekedtek.

/Korábban ezeken az útvonalakon 21A, illetve 21B jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./

 

1977.01.01.

A 90Y jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzése "D" jelzésre módosult.

 

1985.02.01.

190-es jelzéssel Szabadság hegy és János hegy között közlekedtek.

/Korábban "D" jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./

 

1988.07.01.

A 90-es autóbuszok Normafa és Csillebérc között közlekedtek.

 

?

A 190-es autóbuszjárat - takarékossági okok miatt - megszűnt.

 

2004.09.01.

A 90-es autóbuszok Moszkva tér és Csillebérc között közlekednek.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

Előzmény: BUDAPEST 2004 (653)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 653

A 100-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1974-TŐL NAPJAINKIG:

 

1974.05.06.

A 100-as autóbusz VÖrs vezér tere és Budapesti Nemzetközi Vásár, főbejárata között közlekedett.

/Korábban "V" jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./

 

2001.04.30.

A 100-as autóbuszjárat megszűnt.

 

***

2001.05.01.

Az EXPO-járat (a 100-as busz pótlására) Örs vezér tere és BNV, főbejárata között közlekednek.

2004.10.13.

A KINCSEMPARK jelzésű autóbusz (az EXPO-járat betétjárata?) Örs vezér tere és Kincsem park között közlekednek.

***

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

Előzmény: toto92 (577)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 652

EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ

NÉHÁNY BUDAPESTI TÖMEGKÖZLEKEDÉSI JÁRAT

KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE IS

 

Az adatok

91-es autóbusz,

99-es villamos történetével, valamint

a Mező Autóbusz Üzemegység záróállományával bővültek!

 

Az adatok száma eddig:

143</P>

 

Érdemes a történetek után elolvasni a hozzászólásokat!!!

 

Autóbuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

 

Villamosok és trolibuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)

 

135 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

 

Csepeli gyorsvasút

Ráckevei HÉV

Fogaskerekű vasút

 

1948. augusztus 1. - Margit híd átadása (Csak villamos!)

XI. kerületi villamosok

A zugligeti villamos

Mező Autóbusz Üzemegység záróállománya.

 

BUDAPEST 2004.

Előzmény: BUDAPEST 2004 (644)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 651

A 99-ES VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE:

 

A budapesti tömegközlekedésben 99-es jelzéssel sem villamos, sem trolibusz nem közlekedett.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

Előzmény: BUDAPEST 2004 (650)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 650

A 85-ÖS VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE:

 

A budapesti tömegközlekedésben 85-ös jelzéssel sem villamos, sem trolibusz nem közlekedett.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 649

A 91-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1950-ES ÉVES MÁSODIK FELÉTŐL NAPJAINKIG:

 

1950-es évek második felétől

A 91-es autóbusz a Vígszínház - Margit híd - Rózsadomb - Nagybányai út útvonalon közlekedett.

 

1971.05.07.

A 91Y jelzésű autóbuszjárat Vígszínház és SZOT üdülő között közlekedett.

 

1972.12.23.

~ A 91-es autóbuszok Vígszínház és Pusztaszeri körönd között;

~ A 91Y jelzésű autóbuszok Vígszínház és Sarolta utca között közlekedtek.

 

1977.01.01.

A 91Y jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzése 191-es jelzésre módosult.

 

?

A 91-es autóbuszok immár Endrődi Sándor utcáig közlekedtek.

 

1981.12.30.

A 91-es és a 191-es autóbuszok Marx (Nyugati) térről indultak Rózsadomb felé.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

Előzmény: BUDAPEST 2004 (648)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 648

Ha megengedsz egy féloff kérdést: hogy lehet az, hogy a 20-30-40-es évek történetét olyan szuperül tudod, de az 50-60-asak vakfoltot képeznek Nálad?

 

Nem tudom! Ez érdekes, mert azért több kiadványból szedtem össze az adatokat. Azért örülök, hogy figyelemmel kisérítek az adatokat, mert eszerint ti is tudtok valamit és ilyen formán tudjuk az adatokat cserélni, illetve korrigálni...

 

:)

 

A 91-es buszhoz annyit hozzátennék, hogy valóban így volt: 1958-ban Nagybányai útig járt, majd '72-ben Pusztaszeri köröndig.

 

Üdv: BUDAPEST 2004.

Előzmény: Blöky (645)
Blöky Creative Commons License 2005.02.26 0 0 647

"1958-as térképem szerint a 11-es busz Margit utca és a Mechvart tér között járt."

Oxa, Te nyertél (tényleg, a 3k.-ben is úgy van)!

 

1960 körül alakulhatott ki, hogy:

11 Keleti K.u. - Nagybányai

91 Vígszínház - Törökvész út

Előzmény: ARIBOY (646)
ARIBOY Creative Commons License 2005.02.26 0 0 646

Blöky: Az én 1958-as térképem szerint a 11-es busz Margit utca és a Mechvart tér között járt.

Üdv:ARIBOY

Előzmény: Blöky (645)
Blöky Creative Commons License 2005.02.26 0 0 645

A 11-es busz a 3kötetesben látható 1958-as menetrend szerint Mechwart tér - Pusztaszeri út között közlekedett, a Vígszínház - Nagybányai út között a 91-es járt.

Ez pár éven belül megcserélődött, és a 11-es járt a Mechwarttól a Nagybányai útig, egészen 1972-ig.

 

Ha megengedsz egy féloff kérdést: hogy lehet az, hogy a 20-30-40-es évek történetét olyan szuperül tudod, de az 50-60-asak vakfoltot képeznek Nálad?

Előzmény: BUDAPEST 2004 (642)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.26 0 0 644

EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ

NÉHÁNY BUDAPESTI TÖMEGKÖZLEKEDÉSI JÁRAT

KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE IS

 

Az adatok

11-es autóbusz

történetével bővültek!

 

Az adatok száma eddig: 134.

 

Autóbuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)

 

1 2 3 4 (375) 5 6 (524) 7 (347) 8 9 (520) 10 (546) 11 12 13 (471) 14 15 16 (383) 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 (517) 27 28 29 (376) 30 31 32 (444) 33 34 (548) 35 36 37 (505) 38 (515) 39

40 41 42 (379) 43 44 (535) 45 (445) 46 (446) 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 (392) 57 58 59 (350)

60 (431) 61 (536) 62 63 64 65 66 67 68 (372) 69 70 (475) 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 (393) 81 82 83 84 85 86 87 88 89 (534) 90 91 92 93 94 95 (397) 96 (533) 97 98 99 100.

 

Villamosok és trolibuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)

 

1 2 3 (472) 4 5 (385) 6 (390) 7 8 (544) 9 (489) 10 (399) 11 12 13 14 15 (448) 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 (547) 26 27 28 29 30 (378) 31 32 33 34 35 (490) 36 (499) 37 38 (500) 39

40 (549) 41 42 43 44 45 46 47 (486) 48 (487) 49 (489) 50 51 52 53 54 55 56 (395) 57 58 59 (387)

60 61 62 (474) 63 64 65 (473) 66 67 68 (396) 69 70 (373) 71 72 (353) 73 (394) 74 75 (351) 76 (377) 77 (391) 78 (401) 79 (380)

80 (388) 81 82 (354) 83 84 85 86 (384) 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 (382) 98 99 100 (345).

 

Csepeli gyorsvasút (389)

Ráckevi HÉV (400)

Fogaskerekű vasút

 

1948. augusztus 1. - Margit híd átadása (Csak villamos!)

XI. kerületi villamosok (512)

A zugligeti villamos.

 

BUDAPEST 2004.

Előzmény: BUDAPEST 2004 (640)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.26 0 0 643
A 11-es autóbusz 1928.09.24-i beindulása előtt - számomra ismeretlen időpontban - Bakáts tér és István Kórház között is közlekedett. Azonban ez a járat nem vált be az utazóközönség igénybevételének hiánya miatt, hamarosan meg is szűnt.
Előzmény: BUDAPEST 2004 (642)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.02.26 0 0 642

A 11-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1928-TÓL NAPJAINKIG:

 

1928.09.24.

A 11-es autóbusz az az 1-es autóbuszjárat betétjárataként Aréna út és Apponyi tér (Ferenciek tere) között közlekedett.

 

1931.

A 11-es autóbuszjárat megszűnt.

 

1934.01.01.

A 11-es autóbuszok Margit körút (Keleti Károly utca) és Alsó Törökvészi út között közlekedtek.

 

1935.12.16.

A 11-es autóbuszok Margit körút (Keleti Károly utca) és Török utca között, Rózsadombon át közlekedtek.

 

1940.07.02.

A 11-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.

 

1940.07.08.

Ismét közlekedett a 11-es autóbusz.

 

1941.04.03.

A 11-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.

 

1941.04.20.

Ismét közlekedett a 11-es autóbusz.

 

1943.12.31.

A 11-es autóbuszok Margit körút és Vérhalom tér között közlekedtek.

 

1944.12.

A 11-es autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

 

1946.12.09.

Ismét közlekedtek a 11-es autóbuszok Margit körút és Vérhalom tér között.

 

1948.04.16.

~ A 11-es autóbuszok Mechwart tér és Pusztaszeri körönd között;

~ A 11A jelzésű autóbuszok Pusztaszeri körönd és Török utca között közlekedtek.

 

1948. nyara

A 11A jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzése 46-os jelzésre módosult.

 

1949.09.19.

A 11-es autóbuszok ismét körforgalmú jelleggel közlekedtek. (Mechwart tér - Török utca)

 

1972.12.23.

A 11-es autóbuszok Batthyány tér és Nagybányai út között közlekedtek.

 

1981.01.10.

111É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett Margit híd, budai hídfő és Bécsi út között.

/Az 111É jelzésű éjszakai járatnak az útvonala nem tartozott az alapban közlekedett 11-es autóbusz útvonalához!/

 

1994.01.31.

A 111É jelzésű éjszakai autóbuszjárat megszűnt.

 

***

A többi járattal ellentétben a 11-es vonalról 1940. augusztus 8-a és szeptember 9-e között nem vitték el az autóbuszokat katonai célra!

***

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!