A 2-es villamos Rudolf trónörökös tere - Keleti pu. között közlekedett.
1927:Átadják az Aréna úton a Váci út - Lehel út szakaszt, a 2-es akkortól közlekdett a Vágány utcáig.
Hogy a 2-es ekkor váltotta-e föl a Pozsonyi úton a 16-ost vagy már korábban, arról nincs adatom.
1932: Megszűnik a Bezerédj - Légszesz utcai vonal, a 2-es ezután Vágány u. - Rókus kórház között közlekedik.
1937: A Margit hídon középre helyezik a vágányokat, és elvágják a Személynök u. - Pozsonyi út összeköttetést. A 2-es ettől kezdve közlekedik Rókus Kórház - Nagymező utca - Kossuth Lajos tér - Személynök utca - Rudolf trónörökös tér útvonalon, a Pozsonyi út - Dráva u. - Vágány u. vonalon pedig a 15-ös.
A 51-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1949-TŐL NAPJAINKIG:
1949.05.02.
Az 51-es autóbuszok Csepel, Szent Imre tér - Pe., Kossuth utca - Kispest., Hunyadi utca - Lehel utca - Kőbánya, Gyömrői út - Sibrik Miklós út - Újköztemető útvonalon közlekedtek.
1950-es évek közepén
Az 51-es autóbuszok Csepel, Szent Imre tér - Pe., Kossuth utca - Kispest., Hunyadi utca - Lehel utca - Kőbánya, Gyömrői út - Vaspálya utca - Pongrác út - Salgótarjáni út útvonalon közlekedtek.
1950-es évek második felében
Az 51-es autóbuszok Csepel, Szent Imre tér és Zalka Máté (Liget) tér között közlekedtek.
1976.04.15.
Az 51-es autóbuszok -- a Vasgyár utcai vasúti átjárónál történő 10-15 perces várakozás megszűntetése miatt -- Csepel, Szent Imre tér - Pe., Kossuth utca - Kispest., Ady Endre út - Kőér utca - Mázsa tér útvonalon közlekedtek.
A 20-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1906-TÓL NAPJAINKIG (1977.):
1906.12.15.
Megnyílt a Simor utcai vonal: Rókus Kórház - Simor (Vajda Péter) utca - Ferencvárosi pályaudvar.
1908.11.28.
A Simor utcai villamosvonalon közlekedő villamoskocsik Nyugati pályaudvar - Nagykörút - Népszínház utca - Simor utca - Népliget - Ferencvárosi pályaudvar útvonalon közlekedtek.
1910.
A Simor utcai villamosvonal 20-as jelzést kapott.
1920-as években
A 20-as villamosok Ferencvárosi pályaudvar - Delej utca - Népszínház utca - Rókus Kórház útvonalon közlekedtek.
1930-as években
A 20-as villamosok Ferenc körút és Rókus Kórház között közlekedtek.
1944.09.26.
A 20-as villamosok - szükség szerint - Ferencvárosi pályaudvar és Népliget között közlekedtek.
1944.12.
A 20-es villamosok közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.
1945.07.24.
A 20A jelzésű villamosok Népliget és Sertésvágóhíd között közlekedtek.
1946.05.10.
A 20-as villamosok Orczy tér - Népliget - Sertésvágóhíd útvonalon közlekedtek.
1946.06.17.
~ A 20-as villamosok - A Simor (Vajda Péter) utcai ipari vágány építése miatt - Népliget és Sertésvágóhíd között közlekedtek;
~ A 20A jelzésű villamosjárat megszűnt.
1946.11.17.
A 20-as villamosok ismét Orczy tér - Népliget - Sertésvágóhíd útvonalon közlekedtek.
1948.11.07.
A 20-as villamosok Orczy tér és Közvágóhíd között közlekedtek.
1951.
A 20-as villamosjárat megszűnt.
1952.11.22.
A 20-as villamosok Ferenc körút - Mester utca - Népliget útvonalon közlekedtek.
1953.
~ A 20-as villamosok Ferenc körút és Pe., Szabótelep között közlekedtek;
~ A 20A jelzésű villamosok Ferenc körút és Gubacsi úti vasúti híd között közlekedtek.
1954.12.31.
A 20A jelzésű villamosok Ferenc körút és Koppány utca között közlekedtek.
1956.
A 20-as és a 20A jelzésű villamosjárat megszűnt.
?
A 20A jelzésű villamosok Ferenc körút és Népliget között közlekedtek.
1962.
~ A 20-as villamosok Ferenc körút és Golgota utca között közlekedtek,
~ A 20A jelzésű villamosjárat megszűnt.
1970.10.15.
~ A 20-as villamosok Ferenc körút és GANZ MÁVAG között közlekedtek;
~A 20A jelzésű villamosok Ferenc körút és Népliget között közlekedtek.
A 2-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1911-TŐL NAPJAINKIG:
1911.12.04.
A 2-es villamosok Szabadság tér - Klauzál tér - Népszínház utca - Tisza Kálmán tér útvonalon közlekedtek.
1912.09.16.
A 2-es villamosok Szabadság tér - Tisza Kálmán tér - Légszesz utca - Keleti pályaudvar útvonalon közlekedtek.
1920-as években
A 2-es villamosok Vágány utca - Dózsa György út - Pozsonyi út - Szent István körút - Bajcsy Zsilinszky út - Nagymező utca - Klauzál utca - Rókus Kórház - Bezerédi utca - Keleti pályaudvar útvonalon közlekedtek.
1930-as években
A 2-es villamosok Rókus Kórház - Nagymező utca - Kossuth Lajos tér - Személynök utca - Rudolf trónörökös tér útvonalon közlekedtek.
1942.12.14.
A 2-es villamosok Jászai Mari tér és Eskü (Március 15.) tér között közlekedtek.
/Korábban 16A jelzéssel közlekedtek a villamosok./
1944.09.26.
A 2-es villamosok közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.
1945.08.26.
A 2-es villamosok Jászai Mari tér - Akadémia utca - Eötvös tér útvonalon közlekedtek.
1946.01.12.
A 2-es villamosok - a Kossuth híd megnyitása miatt - Kossuth Lajos tér és Eötvös tér között közlekedtek.
1946.02.15.
A 2-es villamosok - a viadukt újjáépítése után - Kossuth Lajos tér és Petőfi tér között közlekedtek.
1946.10.14.
A 2-es villamosok Kossuth Lajos tér - pesti Dunapart - Kálvin tér útvonalon közlekedtek.
1948.08.01.
A 2-es villamosok - a Margit híd teljes szélességében történő átadása után - Jászai Mari tér és Kálvin tér között közlekedtek.
1949.07.23.
A 2-es villamosok Jászai Mari tér - pesti Dunapart - Dimitrov (Fővám) tér útvonalon közlekedtek.
1949.09.29.
A 2-es villamosok a lánchíd alatti alagúton át közlekedtek.
1951.04.30.
A 2-es villamosok Jászai Mari tér - Fővám tér - Boráros tér útvonalon közlekedtek.
1973.11.14.
~ A 2-es villamosok Jászai Mari tér és Közvágóhíd között közlekedtek;
~ A 2A jelzésű villamosok Jászai Mari tér és Boráros tér között közlekedtek.
A 89-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1940-ES ÉVEKTŐL NAPJAINKIG:
1940-es években
A 89-es villamos SKözvágóhíd és Eskű tér között közlekedett.
/Korábban ezen az útvonalakon 88A jelzéssel közlekedett a villamos./
1944.12.
A 89-es villamos közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.
1946.05.13.
A 89-es villamos Közvágóhíd - Boráros tér - Közraktár utca - Lónyai utca - Tolbuchin (Vámház) körút - Ferenc József rakpart - Petőfi tér útvonalon közlekedett.
1946.08.20.
A 89-es villamos Közvágóhíd - Boráros tér - Közraktár utca - Lónyai utca - Kálvin tér útvonalon közlekedett.
1949.07.23.
A 89-es villamos Közvágóhíd - Boráros tér - Közraktár utca - Lónyai utca - Kálvin tér - Kiskörút - Madách Imre tér útvonalon közlekedett.
Ha megengedsz egy féloff kérdést: hogy lehet az, hogy a 20-30-40-es évek történetét olyan szuperül tudod, de az 50-60-asak vakfoltot képeznek Nálad?
Nem tudom! Ez érdekes, mert azért több kiadványból szedtem össze az adatokat. Azért örülök, hogy figyelemmel kisérítek az adatokat, mert eszerint ti is tudtok valamit és ilyen formán tudjuk az adatokat cserélni, illetve korrigálni...
:)
A 91-es buszhoz annyit hozzátennék, hogy valóban így volt: 1958-ban Nagybányai útig járt, majd '72-ben Pusztaszeri köröndig.
A 11-es busz a 3kötetesben látható 1958-as menetrend szerint Mechwart tér - Pusztaszeri út között közlekedett, a Vígszínház - Nagybányai út között a 91-es járt.
Ez pár éven belül megcserélődött, és a 11-es járt a Mechwarttól a Nagybányai útig, egészen 1972-ig.
Ha megengedsz egy féloff kérdést: hogy lehet az, hogy a 20-30-40-es évek történetét olyan szuperül tudod, de az 50-60-asak vakfoltot képeznek Nálad?
A 11-es autóbusz 1928.09.24-i beindulása előtt - számomra ismeretlen időpontban - Bakáts tér és István Kórház között is közlekedett. Azonban ez a járat nem vált be az utazóközönség igénybevételének hiánya miatt, hamarosan meg is szűnt.