116: itt 2 dolog keveredik.
1) A 80-as évek elején volt egy "V" járat, Clark Ádám tér - szerpentin - Budavári palota útvonalon. Ez valóban Ik211-essel járt. Az 1985-ös "díjszabásreform" után 116-os jelzést kapot, mert megszűnt rajta a díjszabási korlátozás (ugyanekkor lett pl. a "H" beolvasztva a 65-ösbe). Pár évvel később a járat elhalt.
2) Néhány évvel később a Márc. 15. tér - Erzsébet híd - Dísz tér, de a 90-es évek közepén ez is megszűnt.
OFF
Tudja valaki, h ebben az újfazonú fórumban hogy lehet dőlt betűt felsőindexet stb. csinálni? Alapmódban nincs hozzá menü & eszközsor, ha pedig akár a Szerkeszt, vagy a Kód linkra kattintok, az a válsz jön vissza, h "Nincs ilyen lap". Ha szögletes zárójelpárt írok a szövegbe, akkor meg [u]ez[/u] lesz.
A http://www.bkae.hu/~voni/valtozas/tab89.htm weboldal szerint a 116-os autóbusz 1989-től járt a Budai Várhoz,.Mégpedig a Március 15.térről indult és a Disz térig járt,körforgalomba.Azelőtt a Moszkva tértől járt az Irányi utcáig.
"...a 116-os busz a 80' as évek elején állítólag a Clark ádám térről ment fel valahogy a Budavári palotába (asszem a Nemzeti Gallériához). Milyen útvonalon?"
A Sikló melletti szerpentines úton ment fel. Pill nem tudom az utca nevét.
"Milyen sűrűséggel járt" Erről nincs információm.
"...milyen tipus volt..." Ha jól tudom Ik211. -> Erről nincs valakinek egy fotója?
25-ös a viszonylatszámozás bevezetésekor:
Városliget - Damjanich u. - Rottenbiller u. - Orczy út - Haller u. - Soroksári út - Lónyay u. - Múzeum krt. - Rákóczi út - Thököly út - Aréna út - Városliget, körforgalom.
Ellenirányban a 27-es közlekedett.
"1930-as évek végén
A 25-ös villamosok Állatkert – Thököly út – Fiumei út – Orczy út – Nagyvárad tér útvonalon közlekedtek."
Tudtommal végig, az Ajtósi Dürer sori vonal megszűntetéséig arra járt a 25-ös. Utána viszont már nem ment az Állatkertig, hanem
Városliget - Aréna út - Thököly út - stb. - Nagyvárad tér
"1970.
A 25-ös villamosok immár Állatkert – Hermina út – Thököly út útvonalon közlekedtek"
Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/
A 34-ES AUTÓBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1948-TÓL NAPJAINKIG:
1948.05.31.
A 34-es autóbuszok Óbuda, Miklós utca és Római part (Emőd utca) között közlekedtek.
/Nyári időszakban az autóbuszok Pünkösdfürdőig közlekedtek./
1950-es évek végén
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 34-es autóbuszok Óbuda, Miklós utca és Pünkösdfürdő között közlekedtek;
--- A 34A jelzésű autóbuszok Óbuda, Miklós utca és Nimród utca között, fürdőidényben közlekedtek.
/A 34A jelzésű autóbuszjárat megszűntetésének időpontja ismeretlen./
1961.06.15.
34Y jelzéssel Óbuda, Miklós utca és Béke strand között közlekedtek az autóbuszok.
1965. körül
134-es jelzéssel gyorsjárat közlekedett.
/Sajnos a két végpontja ismeretlen, annyi bizonyos, hogy nyári hónapokban, szabadnapokon közlekedett./
?
A 134-es gyorsjárat megszűnt.
1972.12.23.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 34-es autóbuszok Római fürdő és Békásmegyer, Üdülőpart között közlekedtek;
--- A 34Y jelzésű autóbuszok Óbuda, Korvin Ottó tér és Emőd utca között közlekedtek.
1977.01.01.
A 34Y jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzését 134-es jelzésre módosították.
1992.05.01.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 34-es autóbuszok Óbuda, Szentlélek tér és Békásmegyer, Újmegyeri tér között közlekedtek;
--- A 134-es autóbuszjárat megszűnt.
A 10-es autóbusz-család közlekedés története 1928-tól napjainkig (2000):
1928.03.02.
A 10-es autóbuszok Gellért tér és Hengermalom út között közlekedtek, Budafoki úton át.
1936.11.30.
A 10-es autóbuszok Gellért tér – Budafoki út – Andor utca útvonalon közlekedtek.
1944.02.19.
A 10-es autóbuszjárat – gumiabroncs-, és gázolaj hiány miatt – megszűnt.
1947.09.16.
A 10-es autóbuszok ismét Gellért tér – Budafoki út – Andor utca útvonalon közlekedtek.
1948.05.24.
A 10-es autóbuszok immár Móricz Zsigmond körtér és Andor utca között közlekedtek.
1951.
A 10-es autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Galvani utca között közlekedtek.
1956.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 10-es autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Albertfalva, Vegyész utca között közlekedtek;
--- A 10A jelzésű autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Galvani utca között közlekedtek.
1961.
A 10B jelzésű autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Kelenföldi textilgyár között közlekedtek.
1960-as évek első felében
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 10A jelzésű autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Hunyadi János út között közlekedtek;
--- A 10B jelzésű autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Galvani utca között közlekedtek;
--- A 10C jelzésű autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Kelenföldi textilgyár között közlekedtek.
1972.02.13.
A 10B és a 10C jelzésű autóbuszjáratok megszűntek.
1974.01.02.
A 10Y jelzésű autóbuszok Móricz Zsigmond körtér – Budafoki út – 4. sz. Házgyár útvonalon közlekedtek.
1977.01.01.
A 10Y jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzését 110-es jelzésre módosították.
1984.04.02.
A 10A jelzésű autóbuszok Móricz Zsigmon körtér és Budafok, Varga Jenő (Városház) tér között közlekedtek.
1987.10.01.
A 110-es autóbuszok közlekedése – a 4. sz. Házgyár leállása miatt – szünetelt.
1987.11.012.
Ismét közlekedtek a 110-es autóbuszok.
1995.05.12.
A 10A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.
1995.06.30.
A 110-es autóbuszjárat megszűnt.
/Pótlására „SZIK különjárat”
elnevezésű különjárat közlekedett. (SZIK = Szövetkezeti Ipari Központ)/
2000.04.30.
A 10-es autóbuszjárat – 72 év után – megszűnt.
A 8-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1900-TÓL NAPJAINKIG (1985):
1900.10.20.
Megindult a villamosközlekedés Akadémia – Viadukt – Petőfi tér útvonalon.
1903.10.14.
A villamosok az új dunaparti vágányon az Eskü térig közlekedtek.
1910.
A vonal 8-as jelzést kapott és Városliget – Podmaniczky út – Akadémia útvonalon közlekedett.
1920-as évek végén
A 8-as villamosok Városliget – Podmaniczky út – pesti Dunapart – Vámház körút – Lónyai út – Soroksári út – Közvágóhíd útvonalon közlekedtek.
1930-as évek végén
A 8-as villamosok Városliget – Podmaniczky út – pesti Dunapart – Eskü tér útvonalon közlekedtek.
1944.09.26.
A 8-as villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.
1947.05.12.
A 8-as villamosok Városliget – Dózsa György út – Podmaniczky út – Nyugati pályaudvar útvonalon közlekedtek.
1948.08.01.
A 8-as villamosok immár Városliget – Podmaniczky út – Báthory utca – Kossuth Lajos tér útvonalon közlekedtek.
1952.10.25.
A 8-as villamosjárat megszűnt.
/A vonal egyik szakaszán 21-es, illetve a 23-as villamosok közlekedtek tovább./
1955.05.16.
A 8-as villamosok Újpest, István tér – Baross utca – Megyeri út útvonalon közlekedtek.
/Az egyvágányú vonalon a villamosok 14 perc alatt tették meg a távot./
1980.12.31.
A 8-as villamosjárat – 80 évi üzem után – megszűnt.
/Pótlására 147-es autóbusz közlekedett tovább./
A 89A jelzésű autóbusz éjszakai órákban – a főváros harmadik éjszakai járataként – Rudas fürdőig közlekedett!
***
1977.01.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
...
--- A 89A jelzésű „éjszakai” autóbuszjárat közlekedésében nem történt változás
Ha már szóbakerült az éjszakai busz, hozzá teszem h "ez így ebben a formában nem igaz" :)
1976 januárjában megszűnt az éjszaka is közlekedő 68-as villamosjárat, ezért pótlására a 89A-t meghosszabbították Thököly út - Nagy Lajos király útja - Örs vezér tere útvonalon.
1977.1.1-én ennek jelzése 78-ra módosult.
"...a 116-os busz a 80' as évek elején állítólag a Clark ádám térről ment fel valahogy a Budavári palotába (asszem a Nemzeti Gallériához). Milyen útvonalon?"
A Sikló melletti szerpentines úton ment fel. Pill nem tudom az utca nevét.
"Milyen sűrűséggel járt"
Erről nincs információm.
"...milyen tipus volt..."
Ha jól tudom Ik211.
"...mi volt a két végállomása..."
Clark Ádám tér - Budai Vár, Szent György tér
"...és miért szünt meg?"
1985.02.01.
A 116-os autóbuszok Clark Ádám tér és Szent György tér között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban „V” jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./
1986.06.03.
A 116-os autóbuszjárat – a SIKLÓ üzembehelyezése miatt – megszűnt.
Engem olyan érdekelne hogy a 116-os busz a
80' as évek elején állítólag a Clark ádám térről ment fel valahogy a Budavári palotába (asszem a Nemzeti Gallériához). Milyen útvonalon? Milyen sűrűséggel járt, milyen tipus volt, mi volt a két végállomása és miért szünt meg?
EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ NÉHÁNY KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNET IS (ZÁRÓJELBEN A HOZZÁSZÓLÁS SZÁMA)
Az adatok 6-os, 9-es, 26-os, 38-as, 89-es, 96-os autóbuszok illetve a XI. kerületben közlekedett villamosok történetével, valamint a 44-es (535) és a 61-es (536) autóbuszok kiegészítő adataival bővültek!
Az adatok száma eddig: 126.
Autóbuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)/
Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/
EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ NÉHÁNY KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNET IS (ZÁRÓJELBEN A HOZZÁSZÓLÁS SZÁMA)
Az adatok 6-os, 9-es, 26-os, 38-as, 89-es, 96-os autóbuszok illetve a XI. kerületben közlekedett villamosok történetével, valamint a 44-es és a 61-es autóbuszok kiegészítő adataival bővültek!
Az adatok száma eddig: 126.
Autóbuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)/
Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/
2004.06.19.
161E jelzéssel új expresszjárat közlekedik Blaha Lujza tér és Rákoskeresztúr, Városközpont között.
/Az autóbuszok a 2-es metró felújításának ideje alatt közlekedik meghosszabbított útvonalon, mely Blaha Lujza tér felé az Örs vezér terét nem érinti!/
2004.06.19.
A 144gy autóbuszok Blaha Lujza tér és Centenáriumi lakótelep között közlekedtek.
/Az autóbuszok a 2-es metró felújításának ideje alatt közlekedik meghosszabbított útvonalon, mely az Örs vezér terét nem érinti!/
A 89-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1964-TŐL NAPJAINKIG (1994.):
1964.11.21.
A 89-es autóbusz Aszódi utca – Józsefváros – Rákóczi út – Erzsébet híd – Naphegy tér útvonalon közlekedett.
/Ezen a vonalon korábban mikrobuszok közlekedtek!/
1972.12.23.
A 89A jelzésű autóbuszok Baross tér, Keleti pályaudvar – Erzsébet híd – Mikó utca útvonalon közlekedtek.
/A járat a megszűnt 44-es villamos pótlására indult be!/
***
FIGYELEM!
A 89A jelzésű autóbusz éjszakai órákban – a főváros harmadik éjszakai járataként – Rudas fürdőig közlekedett!
***
1977.01.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 89-es autóbuszok Népszínház utca (Blaha Lujza tér) és Aszódi utca között közlekedtek;
--- A 89A jelzésű „nappali” autóbuszjárat viszonylatjelzése 78-as jelzésre módosult;
--- A 89A jelzéssel (új útvonalon!) Nagyvárad tér és Aszódi utca között közlekedtek;
--- A 89A jelzésű „éjszakai” autóbuszjárat közlekedésében nem történt változás.
1980.03.30.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 89-es autóbuszok Népszínház utca (Blaha Lujza tér) és Nagyvárad tér között közlekedtek;
--- A 89A jelzésű „nappali” autóbuszjárat megszűnt;
--- A 189-es autóbuszok Aszódi utca – Ecseri út, metróállomás – Táblás utca útvonalon közlekedtek;
--- A 189A jelzésű autóbuszok Aszódi utca – Ecseri út, metróállomás – Lobogó utca útvonalon közlekedtek.
?
A 189-es és a 189A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.
1988.05.16.
A 89-es autóbusz útvonala Nagyvárad tér környékén módosult: …Diószeghy Sámuel utca – Elnök utca – Bláthy Ottó utca – Üllői út – Korányi Sándor utca – Diószeghy Sámuel utca…
1994.10.03.
A 89-es autóbuszjárat – járműkihasználatlanság miatt – megszűnt.