A 37-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1949-TŐL NAPJAINKIG:
1949.09.19.
A 37-es autóbuszok Bécsi út és Testvérhegy között közlekedtek.
1950-es évek közepén
A 37-es autóbusz-vonalat három felé módosították:
--- A 37J jelzésű autóbuszok Óbuda, Miklós tér és Jablonka út között közlekedtek.
--- A 37M jelzésű autóbuszok Óbuda, Miklós tér és Máramaros út között közlekedtek.
--- A 37E jelzésű autóbuszok Óbuda, Miklós tér és Erdőalja út között közlekedtek.
1973.
Az autóbuszok Árpád hídtól (Szentlélek tértől) közlekedtek.
1977.01.01.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 37J jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzése 37-es jelzésre módosult (Óbuda, Korvin Ottó tér - Jablonka út).
--- A 37M és a 37E jelzésű autóbuszjáratok összevonása után 137-es jelzéssel közlekedtek tovább Óbuda, Korvin Ottó tér és Máramaros út között Erdőalja út érintésével.
1910-15 között Retek u. - Hűvösvölgy.
1915-18 között valamikor a száma 83-ra változott.
Ugyanakkor az 51-es volt:
Kelenföldi pu. - Átlós út - Krisztina krt. - Margit híd - Nyugati pu.
Ebből 1915-18 között körjáratot szerveztek, visszafelé Kiskörút - Ferenc Józseh hídon ment.
Ennek ellenirányú járata lett a 49-es.
A 35-ÖS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1914-TŐL NAPJAINKIG (1953):
1914.
A 35-ös villamosok Rákóczi úton át közlekedtek.
/Sajnos a vonal két végpontja ismeretlen./
?
A 35-ös villamosjárat megszűnt.
1940-es évek közepén
A 35-ös villamosok Horthy Miklós (Móricz Zsigmond) körtér – Fehérvári út – VÁM útvonalon közlekedtek.
1944.
A 35-ös villamosjárat megszűnt.
1946.04.10.
A 35-ös villamosok Móricz Zsigmond körtér – budai Dunapart – Széll Kálmán (Moszkva) tér – Krisztina körút – Móricz Zsigmond körtér körforgalmú útvonalon közlekedtek.
/Ellenkező irányban 53-as villamosok közlekedtek./
1946.08.19.
A 35-ös körforgalmú villamosjárat – az újjáépült Szabadság híd miatt – megszűnt.
1947.05.01.
A 35-ös villamosok Móricz Zsigmond körtér és Albertfalva, kitérő között közlekedtek.
?
A 35A jelzésű villamosok is közlekedtek.
/Sajnos az útvonala ismeretlen./
?
A 35-ös és a 35A jelzésű villamosjáratok megszűntek.
1951.04.30.
A 35-ös villamosok Pacsirtatelep – Határ út – Pacsirtatelep körforgalmú útvonalon közlekedtek.
1953.04.24.
A 35-ös villamosjárat viszonylatjelzése 31A jelzésre módosult.
A 9-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1920-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG (1986):
1920-as évek végén
A 9-es villamosok Flórián tér – Lajos utca – budai Dunapart – Horthy Miklós (Móricz Zsigmond) tér útvonalon közlekedtek.
1930-as évek végén
A 9-es villamosok Margit híd, budai hídfő – budai Dunapart – Horthy Miklós (Móricz Zsigmond) tér útvonalon közlekedtek.
?
A 9-es villamosjárat megszűnt.
1946.01.18.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 9-es villamosok Margit híd, budai hídfő és Kelenföldi pályaudvar között közlekedtek.
--- A 9A jelzésű villamosok Margit híd, budai hídfő és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.
1946.08.20.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 9-es villamosok Margit híd, budai hídfő és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.
--- A 9A jelzésű villamosjárat megszűnt.
1948.08.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 9-es villamosok Nagyszombat utca – budai Dunapart – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
--- A 9A jelzésű villamosok ismét Margit híd, budai hídfő és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.
1949.03.21.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 9-es villamosok ismét Margit híd, budai hídfő és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.
--- A 9A jelzésű villamosjárat megszűnt.
1958.07.07.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 9-es villamosok Margit híd, budai hídfő és Albertfalva, kitérő között közlekedtek.
--- A 9A jelzésű villamosok ismételten Margit híd, budai hídfő és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.
1970.05.03.
A 9-es és a 9A jelzésű villamosok csak Lánchídtól (Jégverem utca) közlekedtek.
1972.12.31.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 9-es villamosok Batthyány tér és Budafok, Varga Jenő (Városház) tér között közlekedtek.
--- A 9A jelzésű villamosjárat megszűnt.
A 48-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1913-TÓL NAPJAINKIG (1960):
1913.
A 48-as villamosok Margit híd – Podmaniczky utca – Városliget útvonalon közlekedtek.
?
A 48-as villamosjárat megszűnt.
1920-as évek végén
A 48-as villamosok Margit híd, budai hídfő – Margit híd – Szabadság tér – Szabadság híd – Horthy Miklós (Móricz Zsigmond) körtér útvonalon közlekedtek.
1940-es évek közepén
A 48-as villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Margit híd – Kiskörút – Üllői út – Szent István Kórház (Nagyvárad tér) útvonalon közlekedtek.
1944.
A 48-as villamosjárat megszűnt.
1946.08.20.
A 48-as villamosok Jászai Mari tér – Marx (Nyugati) tér – Kiskörút – Szabadság híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
1948.08.01.
A 48-as villamosok Marx (Nyugati) tér – Szabadság híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
1953.
A 48-as villamosok Madách tér – Szabadság híd – Albertfalva, kitérő útvonalon közlekedtek.
1955.
A 48A jelzésű villamosok Móricz Zsigmond körtér és Albertfalva, kitérő között közlekedtek.
1950-es évek második felében
A 48-as villamosok Marx (Nyugati) tér – Szabadság híd – Albertfalva, kitérő útvonalon közlekedtek.
1960.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 48-as villamosjárat viszonylatjelzése 47-es jelzésre módosult.
--- A 48A jelzésű villamosjárat viszonylatjelzése 47A jelzésre módosult.
A 47-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1913-TÓL NAPJAINKIG:
1913.
A 47-es villamosok Retek utca és Zugliget között közlekedtek.
?
A 47-es villamosjárat megszűnt.
1953.
A 47-es villamosok Móricz Zsigmond körtér és Budafok, Forgalmi telep között közlekedtek.
1959.04.30.
A 47-es villamosjárat megszűnt.
1960.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 47-es villamosok Marx (Nyugat) tér – Szabadság híd – Móricz Zsigmond körtér – Budafok, Forgalmi telep útvonalon közlekedtek.
--- A 47A jelzésű villamosok Móricz Zsigmond körtér és Albertfalva, kitérő között közlekedtek.
/Korábban ezeken a vonalakon 48-as, illetve 48A jelzésű villamosok közlekedtek./
1961.
A 47A jelzésű villamosjárat megszűnt.
1972.12.31.
A 47-es villamosok Marx (Nyugati) tér – Szabadság híd – Fehérvári út – Budafok, Varga Jenő (Városház) tér útvonalon közlekedtek.
1980.10.17.
A 47-es villamosok Deák Ferenc tér – Szabadság híd – Budafok, Varga Jenő (Városház) tér útvonalon közlekedtek.
Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/