Keresés

Részletes keresés

ARIBOY Creative Commons License 2004.02.04 0 0 461
BPO-700!:Én se tudom,hogy hol lehetett a Repülőverseny tér.
AB
Előzmény: BPO-700 (460)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.04 0 0 460
Szóval, hol is volt az a Repülőverseny tér?
Előzmény: BPO-700 (427)
SGábor Creative Commons License 2004.02.04 0 0 459
Sőt, még előbb, mert emlékszem a 15-ös villamos újpesti meghosszabítására még mielőtt elkerültem Magyarországról 1964-ben.

A http://villamos.budapest.hu/ szerint ez a meghosszabítás valamikor 1963-ban történt, a pontos dátumot viszont ott sem tudják.

Előzmény: Blöky (455)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.04 0 0 458
Köszönöm a 45-ös autóbusszal, illetve a 15-ös autóbusszal kapcsolatos észrevételeket!

BPO-700

Előzmény: Blöky (455)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.04 0 0 457
Így van!

A 101-es autóbusszal kapcsolatban a 20# hozzászólásban megtalálod, míg a 115-ös autóbuszét a 302# hozzászólásban!

Ismételten nem vagyok otthon, de továbbra is várom az igényeket!
a legközelebbi történeti beírásomban olvasható lesz többek között a 13-as, a 13A, a 13B, valamint a 113-as autóbusz is!

BPO-700

Előzmény: v86 (452)
Újbuda-busz Creative Commons License 2004.02.04 0 0 456
Kedves BPO-700!!

Olvasva a 20. hozzászólást, miszerint a 101-es busz megszűntetésének ideje ismeretlen, tájékoztatlak, hogy a járat 2000. július 1-jétől sznem jár.

Üdv, Újbuda

Blöky Creative Commons License 2004.02.04 0 0 455
"1919.11.21.
A 15-ös villamosok Városliget – Rákóczi út – Margit híd – Déli pályaudvar – Erzsébet híd – Rákóczi út – Városliget útvonalon közlekedtek.
/Ellenkező irányban a 17-es villamosok közlekedtek./

1920-as években
A 15-ös villamosjárat megszűnt."

A fent leírt úrvonal már 1915-ben létezett. Érdemes még hozzátenni, hogy a Rottenbiller u. - Damjanich u. vonalon érte el a Városligetet.

A 20-as évekbeli megszűnés (ill. a 3kötetes szerint 1919 vége felé) minden bizonnyal ideiglenes volt, mert e villamos.budapest.hu-n található 1928-as menetrendben Városliget - Margit híd - Krisztina krt. volt az útvonal (meglehet, hogy számcserével tovább ment 71-esként).
1929-ben megszűnt.

"1970.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 15-ös villamosok Jászai Mari tér és Újpest, Forgalmi telep közöt közlekedtek.
--- A 15A jelzésű villamosok Jászai Mari tér és Váci út között közlekedtek."

Ez már korábban, legkésőbb 1966-ben bekövetkezett!

Előzmény: BPO-700 (448)
Blöky Creative Commons License 2004.02.04 0 0 454
"1969.12.01.
A 45-ös autóbuszok ? – Mátyásföld – Cinkota útvonalon közlekedtek.
/Az autóbuszjárat kiindulási pontja ismeretlen./"

Ez legkésőbb már 1965-ben megindult az alábbi útvonalon:
Madách tér - Rákóczi út - Kerepesi út - Szabadság (= Veress Péter) út - Bökényföldi út - Újszász u. - Anilin (?) u.

A 80-as évek elején meghosszabbították, Kultúrház u. - Georgina u. körforgalomban fordult vissza.

"1996.05.01.
A 45-ös autóbuszok útvonala módosult: …Veress Péter utca – Hősök fasora – Újszász utca – Keresztúri út…"

A környéken nincs Keresztúri út! (a többi stimmel)

Előzmény: BPO-700 (445)
ARIBOY Creative Commons License 2004.02.03 0 0 453
Kedves BPO-700!

A 10-es busz közlekedés története érdekelne!
Üdv:ARIBOY

v86 Creative Commons License 2004.02.03 0 0 452
"Autóbuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)"
Előzmény: Újbuda-busz (451)
Újbuda-busz Creative Commons License 2004.02.03 0 0 451
BPO-700!

A 13, 13A, 101, 113, 115-ös buszokról tudsz valamit?? /az utóbbi 3 már megszűnt/.

Üdv, Újbuda

Újbuda-busz Creative Commons License 2004.02.03 0 0 450
Kedves BPO - 700 !

Köszönöm az információt!!

Üdv, Újbuda

BPO-700 Creative Commons License 2004.02.03 0 0 449
EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ NÉHÁNY KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNET IS (ZÁRÓJELBEN A HOZZÁSZÓLÁS SZÁMA)

Az adatok 32-es, 45-ös, 46-os, 60-as autóbuszok és 15-ös villamosok történetével bővültek!

Az adatok száma eddig: 109.

Autóbuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)/

1 (20); 2 (47); 3 (255); 4 (375); 5 (106); 7 (347); 8 (107);
12 (133); 14 (138); 15 (302); 16 (383); 19 (332);
20 (166); 24 (222); 25 (121); 27 (245); 28 (320); 29 (376);
30 (73); 31 (7); 32 (444); 33 (136); 39 (42);
40 (53); 41 (198); 42 (379); 43 (70); 44 (148); 45 (445); 46 (446); 47 (200); 48 (202);
52 (36); 53 (242); 54 (33); 55 (104); 56 (392); 59 (350);
60 (431); 61 (278); 62 (279); 63 (197); 66 (247); 67 (291); 68 (372); 69 (59);
73 (9); 77 (43); 79 (250);
80 (393); 81 (335); 84 (342); 86 (204);
92 (251); 93 (199); 94 (203); 95 (397); 99 (79).

Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/

1 (96); 5 (385); 6 (390); 7 (22);
10 (399); 11 (23); 15 (448); 16 (27); 17 (38); 18 (282); 19 (208);
21 (29); 22 (109);
30 (378); 31 (283); 32 (110); 34 (112); 39 (113);
41 (209); 43 (132); 44 (210); 45 (135);
56 (395); 57 (114); 58 (30);
67 (219); 68 (396); 69 (220);
70 (373); 71 (306); 72 (353); 73 (394); 74 (333); 75 (351); 76 (377); 77 (391); 78 (401); 79 (380);
80 (388); 81 (146); 82 (354); 83 (334); 84 (307); 85 (201); 86 (384);
96 (295); 97 (382); 100 (345).

Csepeli gyorsvasút (389);
Ráckevi HÉV (400);
Fogaskerekű vasút (299).

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (404)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.03 0 0 448
A 15-ÖS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1914-TŐL NAPJAINKIG (1977):

1914.
A 15-ös villamosok Rákóczi úton közlekedtek.
/Sajnos a vonal két végpontja ismeretlen./

1919.11.21.
A 15-ös villamosok Városliget – Rákóczi út – Margit híd – Déli pályaudvar – Erzsébet híd – Rákóczi út – Városliget útvonalon közlekedtek.
/Ellenkező irányban a 17-es villamosok közlekedtek./

1920-as években
A 15-ös villamosjárat megszűnt.

1930-as évek második felében
A 15-ös villamosok Rudolf trónörökös (Jászai Mari) tér – Pozsonyi utca – Aréna (Dózsa György) út – Vágány utca útvonalon közlekedtek.

1944.09.26.
A 15-ös villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.

1945.04.30.
A 15-ös villamosok Margit híd – Pozsony utca – Dózsa György út – Vágány utca útvonalon közlekedtek.

1954.12.31.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 15-ös villamosok Jászai Mari tér és Nagyvárad tér között közlekedtek.
--- A 15A jelzésű villamosok Jászai Mari tér és Váci út között közlekedtek.

1955.
A 15-ös villamosok Jászai Mari tér és Keleti pályaudvar között közlekedtek.

1956.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 15-ös villamosok Jászai Mari tér és Váci út között közlekedtek.
--- A 15A jelzésű villamosjárat megszűnt.

1970.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 15-ös villamosok Jászai Mari tér és Újpest, Forgalmi telep közöt közlekedtek.
--- A 15A jelzésű villamosok Jászai Mari tér és Váci út között közlekedtek.

1977.11.14.
A 15-ös és a 15A jelzésű villamosjáratok megszűntek.
/Pótlására a 79-es trolibusz közlekedett./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (38)
ARIBOY Creative Commons License 2004.02.03 0 0 447
BPO-700!
Köszi az infót!
Előzmény: BPO-700 (444)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.03 0 0 446
A 46-OS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1948-TÓL NAPJAINKIG (1996):

1948.
A 46-os autóbuszok Pusztaszeri körönd és Török utca között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 11A jelzésű autóbuszok közlekedtek./

?
A 46-os autóbuszjárat megszűnt.

1950-es évek első felében
46-os jelzéssel Boráros tér és Soroksár között szerveztek volna járatot, de járműhiány miatt nem indult be.

1955.03.07.
A 46-os autóbuszok Felszabadulás tér (Ferenciek tere) és Rákosfalva, HÉV-állomás között közlekedtek.

1955.04.25.
A 46-os autóbuszok Felszabadulás tér (Ferenciek tere) és Mátyásföld, Árpád utca között közlekedtek.

1956.10.24.
A 46-os autóbuszjárat közlekedése – a harci események miatt – szünetel.

1957.01.14.
Ismét közlekedtek a 46-os autóbuszok Madách tér és Mátyásföld, Árpád utca között.

1957.05.23.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 46-os autóbuszok Madách tér és Mátyásföld, XXXI. (Újszász) utca között közlekedtek.
--- A 46A jelzésű autóbuszok Madách tér és Cinkota, Gyógyszertár között közlekedtek.

1957.07.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 46-os autóbuszok Felszabadulás tér (Ferenciek tere) és Mátyásföld, XXXI. (Újszász) utca között közlekedtek.
--- A 46A jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzése 44-esre módosult.

1958.10.21.
A 46-os autóbuszok Szabadsajtó út – Rákóczi út – Kerepesi út – Mátyásföld, XXXI. (Újszász) utca útvonalon közlekedtek.

1959.05.11.
A 46-os autóbuszok ismét Madách tér és Mátyásföld, XXXI. (Újszász) utca között közlekedtek.

1962.07.01.
A 46-os autóbuszok Madách tér és Mátyásföld, XVIII. (Farkashalom) utca között közlekedtek.

1963.08.13.
A 46-os autóbuszok Szabadság út – Hősök fasora – Újszász utca útvonalon közlekedtek.

1970.04.03.
A 46-os autóbuszok Örs vezér tere és Mátyásföld, XVIII. (Farkashalom) utca között közlekedtek.

1979.02.01.
A 146-os autóbuszok – békásmegyeri körforgalmi jelleggel – Újmegyeri tér és HÉV-állomás között, a Juhász Gyula utcán át közlekedtek.
/A 146-os autóbusznak az útvonala semmilyen formában nem tartozott az alapban közlekedett 46-os autóbuszjárathoz./

1996.04.30.
A 46-os autóbuszjárat megszűnt.
/Ezen a vonalon a 45-ös autóbuszok közlekedtek tovább./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Újbuda-busz (443)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.03 0 0 445
A 45-ÖS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1948-TÓL NAPJAINKIG:

1948.12.05.
A 45-ös autóbuszok Sashalmon keresztül Rákosszentmihályig közlekedtek.
/Az autóbuszjárat kiindulási pontja ismeretlen./

1949.06.20.
A 45-ös autóbuszjárat megszűnt.

1952.11.22.
A 45-ös autóbuszok Moszkva tér – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
/A vonal egyik szakaszán korábban 12B jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./

1950-es évek második felében
A 45-ös autóbuszok a pesti és a budai körúton körforgalmi járatként közlekedtek. Végállomásuk a Bocskai úton volt.

1960-as évek első felében
A 45-ös autóbuszjárat megszűnt.

1969.12.01.
A 45-ös autóbuszok ? – Mátyásföld – Cinkota útvonalon közlekedtek.
/Az autóbuszjárat kiindulási pontja ismeretlen./

1970.04.03.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 45-ös autóbuszok Örs vezér tere és Cinkota, Kultúrház között közlekedtek.
--- A 45Y jelzésű autóbuszok Örs vezér tere és Cinkota, Gyógyszertár között közlekedtek.

1970-es évek első felében
A 45Y jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

1981.12.19.
A 145-ös autóbuszok – békásmegyeri körforgalmi jelleggel – Újmegyeri tér és HÉV-állomás között, a Madzsar József utcán át közlekedtek.
/A 145-ös autóbusznak az útvonala semmilyen formában nem tartozott az alapban közlekedett 45-ös autóbuszjárathoz./

1986.04.01.
A 45É jelzésű éjszakai autóbuszok Baross tér és Cinkota, HÉV-állomás között, a gödöllői HÉV éjszakai üzemszünet ideje alatt közlekedett.

1996.05.01.
A 45-ös autóbuszok útvonala módosult: …Veress Péter utca – Hősök fasora – Újszász utca – Keresztúri út…
/Az új szakaszon korábban 46-os autóbuszok közlekedtek./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Újbuda-busz (443)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.03 0 0 444
A 32-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1948-TÓL NAPJAINKIG:

1948.11.22.
A 32-es autóbuszok Zalka Máté tér és Dagály utca között közlekedtek.

1950-es évek első felében
A 32-es autóbuszok Zalka Máté tér és Frangepán utca között közlekedtek.

1950-es évek második felében
32A jelzéssel Zalka Máté tér és Erzsébet királyné útja között közlekedtek.

1970.11.22.
Az alábbi betétjáratok indultak el:
--- 32A jelzéssel Kacsóh Pongrác út és Zalka Máté tér között.
--- 32B jelzéssel Kacsóh pongrác út és Fogarasi út között.

?
A 32A és a 32B jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

1972.02.14.
A 132-es gyors autóbuszok Zalka Máté tér és Frangepán utca között közlekedtek.

1975.03.17.
132Y jelzéssel gyorsjárat közlekedett Zalka Máté tér és Újpalota, felszabadulás útja (Nyírpalota út) között.

1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszám-változás történt:
--- 132 -> 32gy.
--- 132Y -> 132gy.

1984.11.06.
Az Észak-Déli (3-as) metró Élmunkás [Lehel] tér - Árpád híd közötti szakaszának átadásával az alábbi forgalmi változás történt:
--- 32 Árpád híd, metróállomás – Kőbánya, Zalka Máté tér;
--- 32gy Árpád híd, metróállomás – Kőbánya, Zalka M. tér.

1990.12.11.
A 32-es és a 32gy autóbuszok Árpád híd, metróállomástól indultak Kőbánya, Városközpont felé.

1995.06.12.
A 132gy autóbuszjárat megszűnt.

2002.05.22.
A 32gy autóbuszok - a Hungária körút és Róbert Károly körút találkozásánál lévő felüljáró felújítása miatt - Kőbánya, Városközpont és Mexikói út között közlekedtek.

2002.07.13.
A 32gy autóbuszok közlekedése szünetel.

2003.06.16.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 32-es autóbuszok Árpád híd, metró állomás és Örs vezér tere között közlekedtek.
--- A 32gy autóbuszjárat megszűnt.
--- A 132gy autóbuszok Árpád híd, metróállomás és Kőbánya, Városközpont között.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (442)
Újbuda-busz Creative Commons License 2004.02.01 0 0 443
Szia BPO-700!!

Engem a 145-ös és a 146-os buszok története érdekelne.

Köszi: Újbuda

ARIBOY Creative Commons License 2004.01.31 0 0 442
BPO-700!A 32-es busz közlekedés történetéről vannak információid?
Üdv:ARIBOY
Előzmény: BPO-700 (441)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.31 0 0 441
Hamster szerint: http://hampage.hu/kozlekedes/margithidbudaihidfo.html
Előzmény: BPO-700 (440)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.31 0 0 440
Előzmény: BPO-700 (322)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.30 0 0 439
1983. július 1-től a 42É jelzésű autóbusz Batthyány tér és Békásmegyer között közlekedett a Szentendrei HÉV üzemszünet ideje alatt.
Előzmény: BPO-700 (379)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.30 0 0 438
"1994.12.01. 173gy jelzéssel új járat közlekedik Újpalota, Szentmihályi út és Bornemissza tér között."

Ekkor szűnt meg a 73E jelzésű expresszjárat.

Előzmény: BPO-700 (9)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.30 0 0 437
Köszi BPO-700!
Elolvastam.A 32-es autóbusz közlekedés története érdekelne!
És úgy láttam,hogy azt még nem irtad le!
Üdv:ARIBOY
Előzmény: BPO-700 (436)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.30 0 0 436
#73
Előzmény: ARIBOY (435)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.29 0 0 435
Kedves BPO-700!

A 130-as autóbusz közlekedés története érdekelne.
Üdv:ARIBOY

Előzmény: BPO-700 (404)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.28 0 0 434
"1935.04.24.
A 54-es autóbuszok Vörösmarty tér – Lánchíd – Krisztina tér – Alkotás utca – Lenke (Kosztolányi Dezső) tér útvonalon közlekedtek."

Természetesen 4-es buszról van szó...

Előzmény: BPO-700 (375)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.27 0 0 433
I/461

1919.12.31.
Még ugyanott közlekedett.

III/154

Nem közlekedett!

Előzmény: BPO-700 (432)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.27 0 0 432
Igaz! A 77-es villamos a 3kötetes szerint:

I/459

1915:
Fogaskerekű vasút Margit híd - Központi Városháza

1915-1918 között:
Nyugati pályaudvar Margit híd - Szépilona

Előzmény: BPO-700 (429)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!