A 101-es autóbusszal kapcsolatban a 20# hozzászólásban megtalálod, míg a 115-ös autóbuszét a 302# hozzászólásban!
Ismételten nem vagyok otthon, de továbbra is várom az igényeket!
a legközelebbi történeti beírásomban olvasható lesz többek között a 13-as, a 13A, a 13B, valamint a 113-as autóbusz is!
"1919.11.21.
A 15-ös villamosok Városliget – Rákóczi út – Margit híd – Déli pályaudvar – Erzsébet híd – Rákóczi út – Városliget útvonalon közlekedtek.
/Ellenkező irányban a 17-es villamosok közlekedtek./
1920-as években
A 15-ös villamosjárat megszűnt."
A fent leírt úrvonal már 1915-ben létezett. Érdemes még hozzátenni, hogy a Rottenbiller u. - Damjanich u. vonalon érte el a Városligetet.
A 20-as évekbeli megszűnés (ill. a 3kötetes szerint 1919 vége felé) minden bizonnyal ideiglenes volt, mert e villamos.budapest.hu-n található 1928-as menetrendben Városliget - Margit híd - Krisztina krt. volt az útvonal (meglehet, hogy számcserével tovább ment 71-esként).
1929-ben megszűnt.
"1970.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 15-ös villamosok Jászai Mari tér és Újpest, Forgalmi telep közöt közlekedtek.
--- A 15A jelzésű villamosok Jászai Mari tér és Váci út között közlekedtek."
Ez már korábban, legkésőbb 1966-ben bekövetkezett!
"1969.12.01.
A 45-ös autóbuszok ? – Mátyásföld – Cinkota útvonalon közlekedtek.
/Az autóbuszjárat kiindulási pontja ismeretlen./"
Ez legkésőbb már 1965-ben megindult az alábbi útvonalon:
Madách tér - Rákóczi út - Kerepesi út - Szabadság (= Veress Péter) út - Bökényföldi út - Újszász u. - Anilin (?) u.
A 80-as évek elején meghosszabbították, Kultúrház u. - Georgina u. körforgalomban fordult vissza.
"1996.05.01.
A 45-ös autóbuszok útvonala módosult: …Veress Péter utca – Hősök fasora – Újszász utca – Keresztúri út…"
A környéken nincs Keresztúri út! (a többi stimmel)
"Autóbuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)"
Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/
A 15-ÖS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1914-TŐL NAPJAINKIG (1977):
1914.
A 15-ös villamosok Rákóczi úton közlekedtek.
/Sajnos a vonal két végpontja ismeretlen./
1919.11.21.
A 15-ös villamosok Városliget – Rákóczi út – Margit híd – Déli pályaudvar – Erzsébet híd – Rákóczi út – Városliget útvonalon közlekedtek.
/Ellenkező irányban a 17-es villamosok közlekedtek./
1920-as években
A 15-ös villamosjárat megszűnt.
1930-as évek második felében
A 15-ös villamosok Rudolf trónörökös (Jászai Mari) tér – Pozsonyi utca – Aréna (Dózsa György) út – Vágány utca útvonalon közlekedtek.
1944.09.26.
A 15-ös villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.
1945.04.30.
A 15-ös villamosok Margit híd – Pozsony utca – Dózsa György út – Vágány utca útvonalon közlekedtek.
1954.12.31.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 15-ös villamosok Jászai Mari tér és Nagyvárad tér között közlekedtek.
--- A 15A jelzésű villamosok Jászai Mari tér és Váci út között közlekedtek.
1955.
A 15-ös villamosok Jászai Mari tér és Keleti pályaudvar között közlekedtek.
1956.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 15-ös villamosok Jászai Mari tér és Váci út között közlekedtek.
--- A 15A jelzésű villamosjárat megszűnt.
1970.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 15-ös villamosok Jászai Mari tér és Újpest, Forgalmi telep közöt közlekedtek.
--- A 15A jelzésű villamosok Jászai Mari tér és Váci út között közlekedtek.
1977.11.14.
A 15-ös és a 15A jelzésű villamosjáratok megszűntek.
/Pótlására a 79-es trolibusz közlekedett./
A 46-OS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1948-TÓL NAPJAINKIG (1996):
1948.
A 46-os autóbuszok Pusztaszeri körönd és Török utca között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 11A jelzésű autóbuszok közlekedtek./
?
A 46-os autóbuszjárat megszűnt.
1950-es évek első felében
46-os jelzéssel Boráros tér és Soroksár között szerveztek volna járatot, de járműhiány miatt nem indult be.
1955.03.07.
A 46-os autóbuszok Felszabadulás tér (Ferenciek tere) és Rákosfalva, HÉV-állomás között közlekedtek.
1955.04.25.
A 46-os autóbuszok Felszabadulás tér (Ferenciek tere) és Mátyásföld, Árpád utca között közlekedtek.
1956.10.24.
A 46-os autóbuszjárat közlekedése – a harci események miatt – szünetel.
1957.01.14.
Ismét közlekedtek a 46-os autóbuszok Madách tér és Mátyásföld, Árpád utca között.
1957.05.23.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 46-os autóbuszok Madách tér és Mátyásföld, XXXI. (Újszász) utca között közlekedtek.
--- A 46A jelzésű autóbuszok Madách tér és Cinkota, Gyógyszertár között közlekedtek.
1957.07.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 46-os autóbuszok Felszabadulás tér (Ferenciek tere) és Mátyásföld, XXXI. (Újszász) utca között közlekedtek.
--- A 46A jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzése 44-esre módosult.
1958.10.21.
A 46-os autóbuszok Szabadsajtó út – Rákóczi út – Kerepesi út – Mátyásföld, XXXI. (Újszász) utca útvonalon közlekedtek.
1959.05.11.
A 46-os autóbuszok ismét Madách tér és Mátyásföld, XXXI. (Újszász) utca között közlekedtek.
1962.07.01.
A 46-os autóbuszok Madách tér és Mátyásföld, XVIII. (Farkashalom) utca között közlekedtek.
1963.08.13.
A 46-os autóbuszok Szabadság út – Hősök fasora – Újszász utca útvonalon közlekedtek.
1970.04.03.
A 46-os autóbuszok Örs vezér tere és Mátyásföld, XVIII. (Farkashalom) utca között közlekedtek.
1979.02.01.
A 146-os autóbuszok – békásmegyeri körforgalmi jelleggel – Újmegyeri tér és HÉV-állomás között, a Juhász Gyula utcán át közlekedtek.
/A 146-os autóbusznak az útvonala semmilyen formában nem tartozott az alapban közlekedett 46-os autóbuszjárathoz./
1996.04.30.
A 46-os autóbuszjárat megszűnt.
/Ezen a vonalon a 45-ös autóbuszok közlekedtek tovább./
A 45-ÖS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1948-TÓL NAPJAINKIG:
1948.12.05.
A 45-ös autóbuszok Sashalmon keresztül Rákosszentmihályig közlekedtek.
/Az autóbuszjárat kiindulási pontja ismeretlen./
1949.06.20.
A 45-ös autóbuszjárat megszűnt.
1952.11.22.
A 45-ös autóbuszok Moszkva tér – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
/A vonal egyik szakaszán korábban 12B jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./
1950-es évek második felében
A 45-ös autóbuszok a pesti és a budai körúton körforgalmi járatként közlekedtek. Végállomásuk a Bocskai úton volt.
1960-as évek első felében
A 45-ös autóbuszjárat megszűnt.
1969.12.01.
A 45-ös autóbuszok ? – Mátyásföld – Cinkota útvonalon közlekedtek.
/Az autóbuszjárat kiindulási pontja ismeretlen./
1970.04.03.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 45-ös autóbuszok Örs vezér tere és Cinkota, Kultúrház között közlekedtek.
--- A 45Y jelzésű autóbuszok Örs vezér tere és Cinkota, Gyógyszertár között közlekedtek.
1970-es évek első felében
A 45Y jelzésű autóbuszjárat megszűnt.
1981.12.19.
A 145-ös autóbuszok – békásmegyeri körforgalmi jelleggel – Újmegyeri tér és HÉV-állomás között, a Madzsar József utcán át közlekedtek.
/A 145-ös autóbusznak az útvonala semmilyen formában nem tartozott az alapban közlekedett 45-ös autóbuszjárathoz./
1986.04.01.
A 45É jelzésű éjszakai autóbuszok Baross tér és Cinkota, HÉV-állomás között, a gödöllői HÉV éjszakai üzemszünet ideje alatt közlekedett.
1996.05.01.
A 45-ös autóbuszok útvonala módosult: …Veress Péter utca – Hősök fasora – Újszász utca – Keresztúri út…
/Az új szakaszon korábban 46-os autóbuszok közlekedtek./
A 32-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1948-TÓL NAPJAINKIG:
1948.11.22.
A 32-es autóbuszok Zalka Máté tér és Dagály utca között közlekedtek.
1950-es évek első felében
A 32-es autóbuszok Zalka Máté tér és Frangepán utca között közlekedtek.
1950-es évek második felében
32A jelzéssel Zalka Máté tér és Erzsébet királyné útja között közlekedtek.
1970.11.22.
Az alábbi betétjáratok indultak el:
--- 32A jelzéssel Kacsóh Pongrác út és Zalka Máté tér között.
--- 32B jelzéssel Kacsóh pongrác út és Fogarasi út között.
?
A 32A és a 32B jelzésű autóbuszjárat megszűnt.
1972.02.14.
A 132-es gyors autóbuszok Zalka Máté tér és Frangepán utca között közlekedtek.
1975.03.17.
132Y jelzéssel gyorsjárat közlekedett Zalka Máté tér és Újpalota, felszabadulás útja (Nyírpalota út) között.
1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszám-változás történt:
--- 132 -> 32gy.
--- 132Y -> 132gy.
1984.11.06.
Az Észak-Déli (3-as) metró Élmunkás [Lehel] tér - Árpád híd közötti szakaszának átadásával az alábbi forgalmi változás történt:
--- 32 Árpád híd, metróállomás – Kőbánya, Zalka Máté tér;
--- 32gy Árpád híd, metróállomás – Kőbánya, Zalka M. tér.
1990.12.11.
A 32-es és a 32gy autóbuszok Árpád híd, metróállomástól indultak Kőbánya, Városközpont felé.
1995.06.12.
A 132gy autóbuszjárat megszűnt.
2002.05.22.
A 32gy autóbuszok - a Hungária körút és Róbert Károly körút találkozásánál lévő felüljáró felújítása miatt - Kőbánya, Városközpont és Mexikói út között közlekedtek.
2002.07.13.
A 32gy autóbuszok közlekedése szünetel.
2003.06.16.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 32-es autóbuszok Árpád híd, metró állomás és Örs vezér tere között közlekedtek.
--- A 32gy autóbuszjárat megszűnt.
--- A 132gy autóbuszok Árpád híd, metróállomás és Kőbánya, Városközpont között.
A 60-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1950-TŐL NAPJAINKIG:
1950.02.
A 60-as autóbuszok Zalka Máté tér (Kőbánya, Városközpont) és Rákoskeresztúr között közlekedtek.
/Megszűntetés időpontja ismeretlen./
1950-es évek második felében
A 60-as autóbuszok Kálvin tér - Lánchíd - Óbuda, Miklós utca között közlekedtek.
1950-es évek végén
A 60-as autóbuszok Dohány utca - Lánchíd - Óbuda, MÁV-állomás között közlekedtek.
1972.12.23.
A 60-as autóbuszok Batthyány tér és Óbuda, MÁV-állomás között közlekedtek.
1976.01.02.
A 60A jelzésű autóbuszok Batthyány tér és Vörösvári út között közlekedtek.
/Megszűntetés időpontja ismeretlen./
1981.01.19.
A 60gy autóbuszok Batthyány tér és Óbuda, Vörösvári út között közlekedtek.
1990.08.31.
A 60gy autóbuszjárat megszűnt.
2000.11.01. (csak ezen a napon!)
Rendkívüli temetői járat közlekedett:
--- 160-as jelzéssel Békásmegyer, Újmegyeri tér - Szentendrei út - Bojtár utca - Gábor Dénes Főiskola útvonalon.
--- VISZONYLATSZÁM NÉLKÜL (160A?) Békásmegyer, HÉV-állomás Pusztakúti út - Aranyhegyi út - Margit Kórház útvonalon. (Később BÉKÁS-BUSZ közlekedett erre.)