Keresés

Részletes keresés

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.26 0 0 409
Köszönöm az infót!
Előzmény: Blöky (407)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.26 0 0 408
Igazad van!

Ez kimaradt, hisz már nincs 56E busz! Még 56-os sem!

Előzmény: Újbuda-busz (402)
Blöky Creative Commons License 2004.01.26 0 0 407
"?
A 29-es autóbuszok Kolossy tér és Széher út között közlekedtek"

Előbb azért történt egy s más.

Először a 29Y indult meg Pasaréti tér - Széher út körforgalomban.
Ez 1977-től 129-es lett.
A 80-as évek elején beolvasztották a 29-esbe.

Előzmény: BPO-700 (376)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.25 0 0 406
BPO-700:A 60-as busz történetére kiváncsi lennék!
ARIBOY
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.25 0 0 405
BPO-700:1958-as térképen már nem szerepel az 56A busz.
Előzmény: BPO-700 (392)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 404
EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ NÉHÁNY KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNET IS (ZÁRÓJELBEN A HOZZÁSZÓLÁS SZÁMA)

Az adatok 56-os, 80-as, 95-ös autóbuszok és 6-os, 10-es, 56-os, 59-es, 68-as, 73-as, 77-es, 80-as villamosok, illetve a Csepeli gyorsvasút, valamint a Ráckevei HÉV történetével bővültek!

Az adatok száma eddig: 104.

Autóbuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)/

1 (20); 2 (47); 3 (255); 4 (375); 5 (106); 7 (347); 8 (107);
12 (133); 14 (138); 15 (302); 16 (383); 19 (332);
20 (166); 24 (222); 25 (121); 27 (245); 28 (320); 29 (376);
30 (73); 31 (7); 33 (136); 39 (42);
40 (53); 41 (198); 42 (379); 43 (70); 44 (148); 47 (200); 48 (202);
52 (36); 53 (242); 54 (33); 55 (104); 56 (392); 59 (350);
61 (278); 62 (279); 63 (197); 66 (247); 67 (291); 68 (372); 69 (59);
73 (9); 77 (43); 79 (250);
80 (393); 81 (335); 84 (342); 86 (204);
92 (251); 93 (199); 94 (203); 95 (397); 99 (79).

Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/

1 (96); 5 (385); 6 (390); 7 (22);
10 (399); 11 (23); 16 (27); 17 (38); 18 (282); 19 (208);
21 (29); 22 (109);
30 (378); 31 (283); 32 (110); 34 (112); 39 (113);
41 (209); 43 (132); 44 (210); 45 (135);
56 (395); 57 (114); 58 (30);
67 (219); 68 (396); 69 (220);
70 (373); 71 (306); 72 (353); 73 (394); 74 (333); 75 (351); 76 (377); 77 (391); 78 (401); 79 (380);
80 (388); 81 (146); 82 (354); 83 (334); 84 (307); 85 (201); 86 (384);
96 (295); 97 (382); 100 (345).

Csepeli gyorsvasút (389);
Ráckevi HÉV (400);
Fogaskerekű vasút (299).

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (386)
v86 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 403
Köszi!
Előzmény: Újbuda-busz (402)
Újbuda-busz Creative Commons License 2004.01.25 0 0 402
Kedves v86!

Ha jók az emlékeim, 1999. július 6-tól változott meg a térség köözlekedése, s ettől a naptól jár a gyors 56-os busz.

Üdv. újbuda

Előzmény: v86 (398)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 401
A 78-AS VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1919-TŐL NAPJAINKIG:

***
A budapesti tömegközlekedésben 70-es jelzéssel nem közlekedett villamos!
***

1955.05.16.
A 78-as trolibuszok Dózsa György út és a Thököly út kereszteződésétől a Váci útig közlekedtek.

?
A 78-as trolibuszjárat megszűnt.

1956.04.23.
A 78-as trolibuszok Kossuth Lajos tér és Murányi utca között közlekedtek.
/Korábban ezen a vonalon 70A jelzéssel közlekedtek a trolibuszok./

1957.05.07.
A 78-as trolibuszok Kossuth Lajos tér és Keleti pályaudvar között közlekedtek.
/Útvonala, minimális változásokkal a mai napig is azonos!/

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (364)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 400
A RÁCKEVEI HÉV KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1887-TŐL NAPJAINKIG:

1874.
Tervbe vették a Közvágóhíd – Soroksár – Ráckeve vonal megépítését.

1882.04.04.
Határozat született arról, hogy Közvágóhíd és Soroksár között HÉV-közlekedés legyen.
Tervbe vették, hogy a vonal belső végpontja Kálvin tér legyen.

1883.
Tervbe vették a Közvágóhíd – Soroksár – Kecskemét vonal megépítését.
/A terv nem valósult meg./

1886.06.30.
Engedélyt kaptak a vonal megépítéséhez. Közvágóhíd – Erzsébetfalva közötti szakasz kétvágyányú, míg az Erzsébetfalva – Soroksár közötti szakasz egyvágányú volt.

1887.03.21.
A vonalon közigazgatási bejárást végeztek.

1887.08.07.
Megindult a közlekedés Közvágóhíd és Soroksár között.

1887.11.24.
A szerelvények már Közvágóhíd és Dunaharaszti között közlekedtek.

1891.02.05.
Kiadták az engedélyokiratot a Haraszti – Ráckeve vonalra.

1892.11.05.
Megnyílt a Dunaharaszti – Ráckeve közötti szakasz.

1900-as évek elején
Villamosítással együtt Vágóhíd – Dunaharaszti vonal meghosszabbítását Taksonyig tervezték.

1906.04.10.
Közvágóhíd és Erzsébetfalva között villamosított szakaszon közlekedtek a szerelvények.

1906.11.30.
A taksonyi vonalon közigazgatási bejárást végeztek.

1907.06.07.
Megindult az Erzsébetfalván vezető körforgalmú 4,1 km hosszú villamosított szárnyvonal Gyár utca – Erzsébet (Ady Endre) utca – Pöltenberg utca – Vörösmarty utca – Hunyadi utca – Kmetty utca – Gyár utca útvonalon.

1909.07.02.
Elkészült a második vágány Erzsébetfalva és Haraszti között.

1912.05.26.
Megindult a közlekedés Erzsébetfalva – Gubacsi híd – Csepel között.

1928.
A BHÉV Dunaharaszti és Taksony között autóbuszjáratot állított be, de igénybevétel miatt rövidesen megszűnt.

1930-as évek
Tervet készítettek a MÁV Kunszentmiklós – dunapataji vonallal való összekötését, mely újabb Duna-híd közbeiktatásával Dömsöd és Tass érintésével Szalkszentmártonig közlekedtek volna. Tervbe vették még a Dunapataj – Kalocsa – vonalat is. Ezeket a kereskedelmügyi miniszter elutasította.

1938.10.24.
Pacsirtatelep és Csepel között napi 110 BHÉV vonattal közvetlen járat indult meg.

1940.01.25.
A Boráros tér – Pacsirtatelepi vonal megszűnt.
/Ezen a vonalon 31-es villamosok közlekedtek tovább./

1942.10.11.
Megnyították a második vágányt Duna híd és Szigetszentmiklós között.

1942.10.25.
Bevezették a jobb oldali közlekedést.

1943.04.29.
Villamosították a Szigetszentmiklós – Szigetszentmiklós, Gyártelep közötti szakaszt.

1944.
A vonatközlekedés leállt.

1945.05.13.
Megindult a közlekedés Közvágóhíd és Pesterzsébet közötti szakaszon.

1945.03.26.
Megindult a közlekedés a csepeli szárnyvonalon is.

1945.05.15.
Gőzvontatással ismét megindult a közlekedés Duna híd és Ráckeve közötti szakaszon.

1945.12.08.
Ismét teljes vonalon közlekedtek a vonatok.

1946.05.27.
Átadták a Szigetszentmiklós, Gyártelep és Tököl közötti villamosított szakaszt.

1951.04.30.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A Közvágóhíd – Gubacsi híd – Csepel vonal megszűnt.
--- A Pacsirtatelep – Csepel HÉV-vonal megszűnt.

1959.01.01.
Határ út és Csepel között megindult a közlekedés.

1960.01.04.
Határ út és Soroksár között „S” jelzéssel közvetlen járat közlekedett.

1965.
Az „S” jelzésű járat megszűnt.

1976.11.10.
A taksonyi vonal megszűnt.

1978.11.01.
A Határ út és Csepel közötti vonal megszűnt.

1987.
Tervbe vették a vonal Kálvin térig – föld alatti – meghosszabbítását.
/Azonban ez a terv sem valósult meg./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 399
A 10-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1906-TÓL NAPJAINKIG (1985):

1906.11.06.
Megindult a Szabadság tér – Nagymező utca – Városliget útvonalon a villamos közlekedés.

1910.
A vonal 10-es jelzést kapott.

1920-as évek végén
A 10-es villamosok Aréna (Dózsa György) út, aluljáró – Király utca – Nagymező utca – Szabadság tér – Kossuth Lajos tér útvonalon közlekedtek.

1930-as évek végén
A 10-es villamosok Városliget – Király utca – gróf Klebelsberg utca útvonalon közlekedtek.

1944.
A 10-es villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.

1946.02.14.
A 10-es villamosok Városliget – Király utca – Kossuth Lajos tér útvonalon közlekedtek.

1949.12.11.
A 10-es villamosjárat megszűnt.
/Ezen a vonalon 70-es trolibuszok közlekedtek tovább./

1950.
A 10-es villamosok Újpest, Víztorony és Újpest, Fóti út között közlekedtek.

1954.09.06.
A 10-es villamosok Újpest, Víztorony – Árpád út – Váci út – Váci út – Megyer, Csárda útvonalon közlekedtek.

?
Az alábbi járatok indultak el:
--- 10A jelzéssel Újpest, Víztorony és Újpest, Fóti út között.
--- 10B jelzéssel Újpest, Víztorony és Egyessült Izzó között.

1955.
A 10A jelzésű villamosok Rákospalota, Kossuth utca és Újpest, Fóti út között közlekedtek.

1961.
A 10B jelzésű villamosjárat megszűnt.

?
A 10A jelzésű villamosjárat megszűnt.

1985.05.31.
A 10-es villamosjárat megszűnt.
/Pótlására a 104-es autóbuszok közlekedtek./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

v86 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 398
Köszi! Olyen adatot, hogy mikor szűnt meg az expressz és a fekete 56-os, és lett helyettük 56gy tudsz mondani?
Előzmény: BPO-700 (392)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 397
A 95-ÖS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1959-TŐL NAPJAINKIG:

1959.05.18.
A 95-ös autóbuszok Baross tér és Pestszentlőrinc, Gyömrői út között közlekedtek.

1974.09.02.
A 195-ös gyors autóbuszok Népstadion és Pestszentlőrinc, Gyömrői út között közlekedtek.

1977.01.01.
A 195-ös gyorsjárat viszonylatjelzését 95gy jelzésre módosították.

?
A 95A jelzésű autóbuszok Baross tér és Újköztemető között temetői járatként közlekedtek.

1990.08.31.
A 95gy autóbuszjárat megszűnt.

1996.04.01.
A 95-ös autóbuszok Népstadion és Pestszentlőrinc, Gyömrői út között közlekedtek.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 396
A 68-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1930-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG (1976):

1930-as évek végén
A 68-as villamosok Bosnyák tér – Nagy Lajos király útja – Egressy út – Vezér utca útvonalon közlekedtek.

1944.09.26.
A 68-as villamosjárat megszűnt.

1945.05.03.
A 68-as villamosok Ismét Bosnyák tér és Vezér utca között közlekedtek.

1957.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 68-as villamosok Március 15-e tér és Mogyoródi út között közlekedtek.
--- A 68É jelzésű villamosok szintén Március 15-e tér és Mogyoródi út között közlekedtek.

1960.04.02.
A 68-as és a 68É jelzésű éjszakai villamosok Március 15-e tér és Füredi utca között közlekedtek.

1960.07.08.
A 68-as a 68É jelzésű éjszakai villamosok – az Erzsébet híd újjáépítése miatt – Felszabadulás tér (Ferenciek tere) és Füredi utca között közlekedtek.

1960.12.15.
A 68-as a 68É jelzésű éjszakai villamosok Felszabadulás tér (Ferenciek tere) és Örs vezér tere között közlekedtek.

1963.02.13.
A 68-as a 68É jelzésű éjszakai villamosok – az Astoria gyalogos aluljáró építése miatt – csak a Síp utcáig közlekedtek.

1963.11.07.
A 68-as a 68É jelzésű éjszakai villamosok ismét Felszabadulás tér (Ferenciek tere) és Örs vezér tere között közlekedtek.

1964.11.21.
A 68-as a 68É jelzésű éjszakai villamosok Örs vezér tere – Bosnyák tér – Erzsébet híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.

1972.12.31.
A 68-as a 68É jelzésű éjszakai villamosok Örs vezér tere – Bosnyák tér – Keleti pályaudvar útvonalon közlekedtek.

1976.01.20.
A 68-as a 68É jelzésű éjszakai villamosjáratok megszűntek.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 395
AZ 56-OS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1914-TŐL NAPJAINKIG:

1914.05.
Az 56-os villamosok Baross utca és Repülőversenytér útvonalon közlekedtek.
/Az 56-os villamosok rendkívüli járatként csak ebben a hónapban közlekedtek./

1955.05.16.
Az 56-os villamosok Moszkva tér és Hűvösvölgy között közlekedtek.
/Korábban ezen a vonalon 83-as villamosok közlekedtek./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: v86 (369)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 394
A 73-AS VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1914-TŐL NAPJAINKIG:

1914.
A 73-as villamosok Rákóczi úton közlekedtek.
/Sajnos a két végpont ismeretlen./

1919.08.15.
A 73-as villamosjárat megszűnt.

1920-as évek végén
A 73-as villamosok Óbuda, Vörösvári út – Bécsi út – Margit híd – Nagykörút – Boráros tér útvonalon közlekedtek.

?
A 73-as villamosjárat megszűnt.

1952.10.26.
A 73-as (immár) trolibuszok Keleti pályaudvar és Marx (Nyugati) tér között közlekedtek.

1955.04.06.
A 76-os (immár) trolibuszok Keleti pályaudvar – Élmunkás (Ferdinánd) híd – Jászai Mari tér útvonalon közlekedtek.
/Útvonala, minimális változásokkal a mai napig is azonos!/

1981.12.31.
A 73-as trolibuszok Keleti pályaudvar és Arany János utca, metróállomás között közlekedtek.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 393
A 80-AS AUTÓBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1970–ES ÉVEK ELSŐ FELÉTŐL NAPJAINKIG:

1970-es évek első felében
A 80-as autóbuszok Cinkotai út és Újhegyi út között közlekedtek.

1977.08.01.
A 80-as autóbuszok – miután átadták az új rákoskeresztúri autóbusz-végállomást –Rákoskeresztúr, Ferihegyi út és Kőbánya, Újhegyi út között közlekedtek.

1980.09.01.
A 80-as autóbuszok Rákoskeresztúr, Ferihegyi út és Kőbánya- Kispest, MÁV-állomás között közlekedtek.

1993.12.01.
A rákosligeti 80-as autóbuszjárat viszonylatjelzését 180-as jelzésre módosították (Rákoskeresztúr, Városközpont – Rákosliget, Gyöngytyúk utca).

1996.03.01.
A 80-as autóbuszok Rákoskeresztúr, Városközpont és Pestszentlőrinc, Szarvas Csárda tér között közlekedtek.
/A kieső szakaszon a 98-as autóbuszok közlekedtek tovább./

2000.09.12.
A 80-as autóbuszok nem érintik a rákosligeti szakaszt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 392
AZ 56-OS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1952-TŐL NAPJAINKIG:

1952.02.12.
Az 56-os autóbuszok Moszkva tér és Hűvösvölgy között közlekedtek.

?
Az 56-os autóbuszok József nádor tér – Lánchíd – Moszkva tér – Hűvösvölgy útvonalon közlekedtek.

1950-es évek második felében
Az 56A jelzésű autóbuszok Moszkva tér és Hűvösvölgy között közlekedtek.
/A járat megszűntetésének időpontja ismeretlen./

1959.06.08.
A 156-os gyorsjárat József nádor tér – Lánchíd – Moszkva tér – Hűvösvölgy útvonalon közlekedtek.

1972.12.23.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Az 56-os autóbuszok ismét Moszkva tér és Hűvösvölgy között közlekedtek.
--- A 156-os gyorsjárat megszűnt.

1973.04.02.
156E jelzéssel expresszjárat is közlekedett Moszkva tér és Hűvösvölgy között.
/Ez a főváros első expresszjárata./

2000.11.02.
956-os jelzéssel éjszakai járat közlekedett Moszkva tér és Adyliget között Remetekertváros érintésével.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: v86 (369)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 391
A 77-ES VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1979-TŐL NAPJAINKIG:

1919.11.21.
A 77-es villamosok Nyugati pályaudvar – Margit híd – Szépilona útvonalon közlekedtek.

?
A 77-es villamosjárat megszűnt.

1955.02.28.
A 77-es (immár) trolibuszok Orczy tér és Kálvin tér között közlekedtek.
/Korábban 74A jelzéssel közlekedtek a trolibuszok./

1964.
A 77-es trolibuszjárat megszűnt.

1980.08.02.
A 77-es trolibuszok Népstadion és Zugló, Őv utca között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 75-ös autóbuszok közlekedtek./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 390
A 6-OS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1910-TŐL NAPJAINKIG:

1910.
A Nyugati pályaudvar – Nagykörút – Boráros téri vonal 6-os viszonylatjelzést kapott.

1920-as évek végén
A 6-os villamosok Nyugati pályaudvar és Boráros tér között közlekedtek.

1940-es évek közepén
A 6-os villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Margit híd – Nagykörút – Boráros tér útvonalon közlekedtek.

1944.09.05.
A 6-os villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Margit híd – Nagykörút – Népszínház utca – Orczy tér útvonalon közlekedtek.

1944.09.27.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 6-os villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Margit híd – Nagykörút – Népszínház utca – Baross tér útvonalon közlekedtek.
--- A 6A jelzésű villamosok Tompa utca – Nagykörút – Nemzeti Színház (Blaha Lujza tér) útvonalon közlekedtek.

1944.12.
A 6-os és a 6A jelzésű villamosjáratok – Budapest ostroma miatt – megszűntek.

1945.04.30.
A 6-os villamosok Boráros tér és ? között közlekedtek.

1945.05.21.
A 6-os villamosok Boráros tér és Jászai Mari tér között közlekedtek.

1946.01.12.
A 6-os villamosok Boráros tér – Nagykörút – Személynök (Balassi Bálint) utca – Kossuth Lajos tér útvonalon közlekedtek.

1948.08.01.
A 6-os villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Margit híd – Boráros tér útvonalon közlekedtek.

1951.05.15.
6É jelzéssel éjszakai villamosjárat közlekedett Moszkva tér – Margit híd – Nagykörút – Boráros tér útvonalon.

1952.11.22.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 6-os villamosok Moszkva tér – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd – Petőfi híd, budai hídfő útvonalon közlekedtek.
--- A 6É jelzésű éjszakai villamosjárat megszűnt.

1959.04.30.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 6-os villamosok Moszkva tér – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
--- A 6É jelzésű éjszakai villamosjárat Déli pályaudvar – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.

?
A 6É jelzésű éjszakai villamosjárat Moszkva tér – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.

?
A 6É jelzésű éjszakai villamosjárat megszűnt.
/Pótlására 6É jelzéssel autóbuszok közlekedtek tovább./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 389
A CSEPELI GYORSVASÚT KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1912-TŐL NAPJAINKIG:

1912.05.26.
Megindult a közlekedés Erzsébetfalva – Gubacsi híd – Csepel között.

1938.10.24.
Pacsirtatelep és Csepel között napi 110 BHÉV vonattal közvetlen járat indult meg.

1944.
A HÉV-közlekedés megszűnt.

1945.03.26.
Újra megindult a közlekedés Pesterzsébet és Csepel között.

1951.04.30.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A Boráros tér és Csepel között megindult a közlekedés.
--- A Közvágóhíd – Gubacsi híd – Csepel vonal megszűnt.
--- A Pacsirtatelep – Csepel HÉV-vonal megszűnt.
/Pótlására „C” jelzésű autóbusz közlekedett./

1950-es évek közepén
Tervbe vették a vonal meghosszabbítását Ráckevéig, illetve Makádig.
/Azonban a kivitelezésre nem került sor, ezt a hiányt a 38-as autóbuszokkal oldották meg./

1959.01.01.
Határ út és Csepel között megindult a közlekedés.

1959.12.20.
Csepel és Hárosi iskola között egy vágányon is megindult a HÉV-közlekedés dízel-vontatással.

1965.11.19.
Az egy vágányú szakaszt megszűnt.

1978.11.01.
A Határ út és Csepel közötti vonal megszűnt.

1987.
Tervbe vették a vonal két iárnyú meghosszabbítását: Kálvin tér – Boráros tér – Csepel – Kavicsos tó
/Azonban ez a terv sem valósult meg./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 388
A 80-AS VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1979-TŐL NAPJAINKIG:

1979.04.04.
A 80-as trolibuszok Baross tér – Fogarasi út – Csertő utca útvonalon közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 19-es autóbuszok közlekedtek./

1999.08.30.
A 80-as – tehermentesítő – villamosok Kelenföldi pályaudvar – Krisztina körút – János Kórház útvonalon közlekedtek.

1999.09.28.
A 80-as villamosjárat megszűnt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 387
AZ 59-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1920-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG:

1920-as évek végén
Az 59-es villamosok Déli pályaudvar – Böszörményi út – Farkasrét útvonalon közlekedtek.

1940-es évek közepén
Az 59-es villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér és Farkasrét között közlekedtek.

1944.12.
Az 59-es villamosok Déli pályaudvar és Süveg utca között közlekedtek.

1944.12.
Az 59-es villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.

1945.07.
Az 59A jelzésű villamosok Déli pályaudvar és Csörsz utca között közlekedtek.

1945.07.21.
Az 59-es villamosok ismét Déli pályaudvar és Farkasrét között közlekedtek.

1946.03.15.
Az 59A jelzésű villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér és Csörsz utca között közlekedtek.

1947.11.17.
Az 59A jelzésű villamosjárat megszűnt.
/Pótlására a 69-es villamosok közlekedtek./

1948.08.01.
Az 59A jelzésű villamosok ismét Széll Kálmán (Moszkva) tér és Csörsz utca között közlekedtek.

1948.10.17.
Az 59A jelzésű villamosjárat megszűnt.
/Pótlására ismét a 69-es villamosok közlekedtek./

1951.
Az 59A jelzésű villamosok ismét Moszkva tér és Csörsz utca között közlekedtek.

1952.11.21.
Az 59A jelzésű villamosjárat ismét megszűnt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 386
EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ NÉHÁNY KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNET IS (ZÁRÓJELBEN A HOZZÁSZÓLÁS SZÁMA)

Az adatok 4-es, 16-os, 29-es, 42-es, 68-as autóbuszok és 5-ös, 30-as, 70-es, 76-os, 79-es, 86-os, 97-es villamosok történetével bővültek!

Az adatok száma eddig: 91.

Autóbuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)/

1 (20); 2 (47); 3 (255); 4 (375); 5 (106); 7 (347); 8 (107);
12 (133); 14 (138); 15 (302); 16 (383); 19 (332);
20 (166); 24 (222); 25 (121); 27 (245); 28 (320); 29 (376);
30 (73); 31 (7); 33 (136); 39 (42);
40 (53); 41 (198); 42 (379); 43 (70); 44 (148); 47 (200); 48 (202);
52 (36); 53 (242); 54 (33); 55 (104); 59 (350);
61 (278); 62 (279); 63 (197); 66 (247); 67 (291); 68 (372); 69 (59);
73 (9); 77 (43); 79 (250);
81 (335); 84 (342); 86 (204);
92 (251); 93 (199); 94 (203); 99 (79).

Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/

1 (96); 5 (385); 7 (22);
11 (23); 16 (27); 17 (38); 18 (282); 19 (208);
21 (29); 22 (109);
30 (378); 31 (283); 32 (110); 34 (112); 39 (113);
41 (209); 43 (132); 44 (210); 45 (135);
57 (114); 58 (30);
67 (219); 69 (220);
70 (373); 71 (306); 72 (353); 74 (333); 75 (351); 76 (377); 79 (380);
81 (146); 82 (354); 83 (334); 84 (307); 85 (201); 86 (384);
96 (295); 97 (382); 100 (345).

Fogaskerekű vasút (299).

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (355)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 385
AZ 5-ÖS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1920-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG (1974):

1920-as évek végén
Az 5-ös villamosok Népliget – Üllői út – Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út – Margit híd – Lajos utca – Flórián tér útvonalon közlekedtek.

1930-as évek végén
Az 5A jelzésű villamosok Népliget – Üllői út – Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út – Margit híd – Zsigmond tér útvonalon közlekedtek.

1944.09.27.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Az 5-ös villamosok Nagyvárad tér – Üllői út – Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út – Margit híd – Lajos utca – Fő tér útvonalon közlekedtek.
--- Az 5A jelzésű villamosjárat megszűnt.

1944.12.
Az 5-ös villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.

1945.06.09.
Az 5-ös villamosok Zsigmond tér – Széll Kálmán (Moszkva) tér – Déli pályaudvar útvonalon közlekedtek.

1945.06.24.
Az 5-ös villamosok Zsigmond tér – Széll Kálmán (Moszkva) tér – Déli pályaudvar – Krisztina körút – Bartók Béla út – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.

1946.01.18.
Az 5-ös villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Mártírok útja (Margit körút) – Bem József utca – Batthyány tér útvonalon közlekedtek.

1946.05.10.
Az 5-ös villamosok Batthyány tér – Széll Kálmán (Moszkva) tér – Déli pályaudvar útvonalon közlekedtek.

1946.08.20.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Az 5-ös villamosok ismét Batthyány tér – Széll Kálmán (Moszkva) tér útvonalon közlekedtek.
--- Az 5-ös villamosjárat megszűnt.

1946.11.18.
Az 5-ös villamosok Batthyány tér – Széll Kálmán (Moszkva) tér – János Kórház útvonalon közlekedtek.

1947.11.16.
Az 5-ös autóbuszok János Kórház – Mártírok útja (Margit körút) – Margit híd, budai hídfő útvonalon közlekedtek.

1948.08.01.
Az 5-ös villamosok útvonala jelentősen módosult:
Óbuda, Fő tér – Lajos utca – Bécsi út – Margit híd – Bajcsy Zsilinszky út – Üllői út – Nagyvárad tér

?
Az 5-ös villamosjárat megszűnt.

1955.05.23.
Az 5-ös villamosok Flórián tér – Szentendrei út – Filatorigát között közlekedtek. (Menetideje 5 perc volt.)

1958. 11.22.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Az 5-ös villamosok Flórián tér – Filatorigát – Veder utca útvonalon közlekedtek.
--- Az 5A jelzésű villamosok Flórián tér – Filatorigát között közlekedtek.

?
Az 5A jelzésű villamosjárat megszűnt.

1974.01.02.
Az 5-ös villamosjárat megszűnt.
/Pótlására 18Y jelzéssel autóbusz közlekedett./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 384
A 86-OS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE:

A budapesti tömegközlekedésben 86-os jelzéssel villamos nem közlekedett.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 383
A 16-OS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1929-TŐL NAPJAINKIG:

1929.10.29.
A 16-os autóbuszok Roosewelt ér – Lánchíd – Várhegy – Széna tér – Dékány utca útvonalon közlekedtek.

1930-as évek végén
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 16-os autóbuszok Vörösmarty tér – Lánchíd – Várhegy – Széna tér útvonalon közlekedtek.
--- A 16A jelzésű autóbnuszok Vörösmarty tér – Lánchíd – Várhegy – Bécsi kapú tér útvonalon közlekedtek.
/A 16A jelzésű autóbuszjárat megszűntetésének időpontja ismeretlen./

1940.07.02.
A 16-os autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.

1940.07.07.
Ismét közlekedett a 16-os autóbusz.

1940.08.24.
A 16-os autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.

1940.09.09.
Ismét közlekedett a 16-os autóbusz.

1941.04.03.
A 16-os autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat harmadszorra is katonai célokra használták fel.

1941.04.20.
Ismét közlekedett a 16-os autóbusz.

1944.
A 16-os autóbuszjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.

1948.05.03.
A 16-os autóbuszok Széll Kélmán tér és Várhegy között közlekedtek.

1950-es évek második felében
A 16-os autóbuszok József nádor tér – Lánchíd – Várhegy – Moszkva tér útvonalon közlekedtek.

1972.12.23.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 16-os autóbuszok Engels (Erzsébet) tér – Lánchíd – Várhegy – Moszkva tér útvonalon közlekedtek.
--- A 16A jelzésű autóbuszok Moszkva tér és Dísz tér között közlekedtek.

1985.02.01.
A 116-os autóbuszok Clark Ádám tér és Szent György tér között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban „V” jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./

1986.06.03.
A 116-os autóbuszjárat – a SIKLÓ üzembehelyezése miatt – megszűnt.

1986.11.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 16A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.
--- A 116-os autóbuszok Moszkva tér – Várhegy – Erzsébet híd – Irányi utca útvonalon közlekedtek.

1989.03.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 16-os autóbuszok Deák Ferenc tér – Lánchíd – Dísz tér útvonalon közlekedtek.
--- A 116-os autóbuszok Irányi utca – Erzsébet híd – Dísz tér útvonalon közlekedtek.
/A kieső szakaszon „VÁRBUSZ” jelzésű autóbuszok közlekedtek tovább./

1994.08.31.
A 116-os autóbuszjárat megszűnt.

2001.05.02.
16G jelzéssel újjárat közlekedett Sasadi út – Hegyalja út – Erzsébet híd – Deák Ferenc tér útvonalon.
/Az autóbuszok csak munkanapokon, hajnali órákban és csak egy irányban közlekedtek!/

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 382
A 97-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE:

A budapesti tömegközlekedésben 97-es jelzéssel villamos nem közlekedett.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 381
A 79-es villamosjárat megszűntetésének ideje ismeretlen.

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (380)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 380
A 79-ES VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1919-TŐL NAPJAINKIG:

1919.11.21.
A 79-es villamosok Nyugati pályaudvar – Margit híd – Fogaskerekű vasút útvonalon közlekedtek.
/A 79-es villamosok a 77-es villamosok betétjárataként közlekedtek./

1957.02.01.
A 79-es (immár) trolibuszok Keleti pályaudvar – Dózsa György út – Váci út útvonalon közlekedtek.

1978.02.01.
A 79-es trolibuszok Keleti pályaudvar – Dózsa György út – Jászai Mari tér útvonalon közlekedtek.
/Útvonala, minimális változásokkal a mai napig is azonos!/

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!