EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ NÉHÁNY KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNET IS (ZÁRÓJELBEN A HOZZÁSZÓLÁS SZÁMA)
Az adatok 56-os, 80-as, 95-ös autóbuszok és 6-os, 10-es, 56-os, 59-es, 68-as, 73-as, 77-es, 80-as villamosok, illetve a Csepeli gyorsvasút, valamint a Ráckevei HÉV történetével bővültek!
Az adatok száma eddig: 104.
Autóbuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)/
Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/
A 78-AS VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1919-TŐL NAPJAINKIG:
***
A budapesti tömegközlekedésben 70-es jelzéssel nem közlekedett villamos!
***
1955.05.16.
A 78-as trolibuszok Dózsa György út és a Thököly út kereszteződésétől a Váci útig közlekedtek.
?
A 78-as trolibuszjárat megszűnt.
1956.04.23.
A 78-as trolibuszok Kossuth Lajos tér és Murányi utca között közlekedtek.
/Korábban ezen a vonalon 70A jelzéssel közlekedtek a trolibuszok./
1957.05.07.
A 78-as trolibuszok Kossuth Lajos tér és Keleti pályaudvar között közlekedtek.
/Útvonala, minimális változásokkal a mai napig is azonos!/
A RÁCKEVEI HÉV KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1887-TŐL NAPJAINKIG:
1874.
Tervbe vették a Közvágóhíd – Soroksár – Ráckeve vonal megépítését.
1882.04.04.
Határozat született arról, hogy Közvágóhíd és Soroksár között HÉV-közlekedés legyen.
Tervbe vették, hogy a vonal belső végpontja Kálvin tér legyen.
1883.
Tervbe vették a Közvágóhíd – Soroksár – Kecskemét vonal megépítését.
/A terv nem valósult meg./
1886.06.30.
Engedélyt kaptak a vonal megépítéséhez. Közvágóhíd – Erzsébetfalva közötti szakasz kétvágyányú, míg az Erzsébetfalva – Soroksár közötti szakasz egyvágányú volt.
1887.03.21.
A vonalon közigazgatási bejárást végeztek.
1887.08.07.
Megindult a közlekedés Közvágóhíd és Soroksár között.
1887.11.24.
A szerelvények már Közvágóhíd és Dunaharaszti között közlekedtek.
1891.02.05.
Kiadták az engedélyokiratot a Haraszti – Ráckeve vonalra.
1892.11.05.
Megnyílt a Dunaharaszti – Ráckeve közötti szakasz.
1900-as évek elején
Villamosítással együtt Vágóhíd – Dunaharaszti vonal meghosszabbítását Taksonyig tervezték.
1906.04.10.
Közvágóhíd és Erzsébetfalva között villamosított szakaszon közlekedtek a szerelvények.
1906.11.30.
A taksonyi vonalon közigazgatási bejárást végeztek.
1907.06.07.
Megindult az Erzsébetfalván vezető körforgalmú 4,1 km hosszú villamosított szárnyvonal Gyár utca – Erzsébet (Ady Endre) utca – Pöltenberg utca – Vörösmarty utca – Hunyadi utca – Kmetty utca – Gyár utca útvonalon.
1909.07.02.
Elkészült a második vágány Erzsébetfalva és Haraszti között.
1912.05.26.
Megindult a közlekedés Erzsébetfalva – Gubacsi híd – Csepel között.
1928.
A BHÉV Dunaharaszti és Taksony között autóbuszjáratot állított be, de igénybevétel miatt rövidesen megszűnt.
1930-as évek
Tervet készítettek a MÁV Kunszentmiklós – dunapataji vonallal való összekötését, mely újabb Duna-híd közbeiktatásával Dömsöd és Tass érintésével Szalkszentmártonig közlekedtek volna. Tervbe vették még a Dunapataj – Kalocsa – vonalat is. Ezeket a kereskedelmügyi miniszter elutasította.
1938.10.24.
Pacsirtatelep és Csepel között napi 110 BHÉV vonattal közvetlen járat indult meg.
1940.01.25.
A Boráros tér – Pacsirtatelepi vonal megszűnt.
/Ezen a vonalon 31-es villamosok közlekedtek tovább./
1942.10.11.
Megnyították a második vágányt Duna híd és Szigetszentmiklós között.
1942.10.25.
Bevezették a jobb oldali közlekedést.
1943.04.29.
Villamosították a Szigetszentmiklós – Szigetszentmiklós, Gyártelep közötti szakaszt.
1944.
A vonatközlekedés leállt.
1945.05.13.
Megindult a közlekedés Közvágóhíd és Pesterzsébet közötti szakaszon.
1945.03.26.
Megindult a közlekedés a csepeli szárnyvonalon is.
1945.05.15.
Gőzvontatással ismét megindult a közlekedés Duna híd és Ráckeve közötti szakaszon.
1945.12.08.
Ismét teljes vonalon közlekedtek a vonatok.
1946.05.27.
Átadták a Szigetszentmiklós, Gyártelep és Tököl közötti villamosított szakaszt.
1951.04.30.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A Közvágóhíd – Gubacsi híd – Csepel vonal megszűnt.
--- A Pacsirtatelep – Csepel HÉV-vonal megszűnt.
1959.01.01.
Határ út és Csepel között megindult a közlekedés.
1960.01.04.
Határ út és Soroksár között „S” jelzéssel közvetlen járat közlekedett.
1965.
Az „S” jelzésű járat megszűnt.
1976.11.10.
A taksonyi vonal megszűnt.
1978.11.01.
A Határ út és Csepel közötti vonal megszűnt.
1987.
Tervbe vették a vonal Kálvin térig – föld alatti – meghosszabbítását.
/Azonban ez a terv sem valósult meg./
A 10-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1906-TÓL NAPJAINKIG (1985):
1906.11.06.
Megindult a Szabadság tér – Nagymező utca – Városliget útvonalon a villamos közlekedés.
1910.
A vonal 10-es jelzést kapott.
1920-as évek végén
A 10-es villamosok Aréna (Dózsa György) út, aluljáró – Király utca – Nagymező utca – Szabadság tér – Kossuth Lajos tér útvonalon közlekedtek.
1930-as évek végén
A 10-es villamosok Városliget – Király utca – gróf Klebelsberg utca útvonalon közlekedtek.
1944.
A 10-es villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.
1946.02.14.
A 10-es villamosok Városliget – Király utca – Kossuth Lajos tér útvonalon közlekedtek.
1949.12.11.
A 10-es villamosjárat megszűnt.
/Ezen a vonalon 70-es trolibuszok közlekedtek tovább./
1950.
A 10-es villamosok Újpest, Víztorony és Újpest, Fóti út között közlekedtek.
1954.09.06.
A 10-es villamosok Újpest, Víztorony – Árpád út – Váci út – Váci út – Megyer, Csárda útvonalon közlekedtek.
?
Az alábbi járatok indultak el:
--- 10A jelzéssel Újpest, Víztorony és Újpest, Fóti út között.
--- 10B jelzéssel Újpest, Víztorony és Egyessült Izzó között.
1955.
A 10A jelzésű villamosok Rákospalota, Kossuth utca és Újpest, Fóti út között közlekedtek.
1961.
A 10B jelzésű villamosjárat megszűnt.
?
A 10A jelzésű villamosjárat megszűnt.
1985.05.31.
A 10-es villamosjárat megszűnt.
/Pótlására a 104-es autóbuszok közlekedtek./
A 68-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1930-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG (1976):
1930-as évek végén
A 68-as villamosok Bosnyák tér – Nagy Lajos király útja – Egressy út – Vezér utca útvonalon közlekedtek.
1944.09.26.
A 68-as villamosjárat megszűnt.
1945.05.03.
A 68-as villamosok Ismét Bosnyák tér és Vezér utca között közlekedtek.
1957.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 68-as villamosok Március 15-e tér és Mogyoródi út között közlekedtek.
--- A 68É jelzésű villamosok szintén Március 15-e tér és Mogyoródi út között közlekedtek.
1960.04.02.
A 68-as és a 68É jelzésű éjszakai villamosok Március 15-e tér és Füredi utca között közlekedtek.
1960.07.08.
A 68-as a 68É jelzésű éjszakai villamosok – az Erzsébet híd újjáépítése miatt – Felszabadulás tér (Ferenciek tere) és Füredi utca között közlekedtek.
1960.12.15.
A 68-as a 68É jelzésű éjszakai villamosok Felszabadulás tér (Ferenciek tere) és Örs vezér tere között közlekedtek.
1963.02.13.
A 68-as a 68É jelzésű éjszakai villamosok – az Astoria gyalogos aluljáró építése miatt – csak a Síp utcáig közlekedtek.
1963.11.07.
A 68-as a 68É jelzésű éjszakai villamosok ismét Felszabadulás tér (Ferenciek tere) és Örs vezér tere között közlekedtek.
1964.11.21.
A 68-as a 68É jelzésű éjszakai villamosok Örs vezér tere – Bosnyák tér – Erzsébet híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
1972.12.31.
A 68-as a 68É jelzésű éjszakai villamosok Örs vezér tere – Bosnyák tér – Keleti pályaudvar útvonalon közlekedtek.
1976.01.20.
A 68-as a 68É jelzésű éjszakai villamosjáratok megszűntek.
AZ 56-OS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1914-TŐL NAPJAINKIG:
1914.05.
Az 56-os villamosok Baross utca és Repülőversenytér útvonalon közlekedtek.
/Az 56-os villamosok rendkívüli járatként csak ebben a hónapban közlekedtek./
1955.05.16.
Az 56-os villamosok Moszkva tér és Hűvösvölgy között közlekedtek.
/Korábban ezen a vonalon 83-as villamosok közlekedtek./
A 73-AS VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1914-TŐL NAPJAINKIG:
1914.
A 73-as villamosok Rákóczi úton közlekedtek.
/Sajnos a két végpont ismeretlen./
1919.08.15.
A 73-as villamosjárat megszűnt.
1920-as évek végén
A 73-as villamosok Óbuda, Vörösvári út – Bécsi út – Margit híd – Nagykörút – Boráros tér útvonalon közlekedtek.
?
A 73-as villamosjárat megszűnt.
1952.10.26.
A 73-as (immár) trolibuszok Keleti pályaudvar és Marx (Nyugati) tér között közlekedtek.
1955.04.06.
A 76-os (immár) trolibuszok Keleti pályaudvar – Élmunkás (Ferdinánd) híd – Jászai Mari tér útvonalon közlekedtek.
/Útvonala, minimális változásokkal a mai napig is azonos!/
1981.12.31.
A 73-as trolibuszok Keleti pályaudvar és Arany János utca, metróállomás között közlekedtek.
A 80-AS AUTÓBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1970–ES ÉVEK ELSŐ FELÉTŐL NAPJAINKIG:
1970-es évek első felében
A 80-as autóbuszok Cinkotai út és Újhegyi út között közlekedtek.
1977.08.01.
A 80-as autóbuszok – miután átadták az új rákoskeresztúri autóbusz-végállomást –Rákoskeresztúr, Ferihegyi út és Kőbánya, Újhegyi út között közlekedtek.
1980.09.01.
A 80-as autóbuszok Rákoskeresztúr, Ferihegyi út és Kőbánya- Kispest, MÁV-állomás között közlekedtek.
1996.03.01.
A 80-as autóbuszok Rákoskeresztúr, Városközpont és Pestszentlőrinc, Szarvas Csárda tér között közlekedtek.
/A kieső szakaszon a 98-as autóbuszok közlekedtek tovább./
2000.09.12.
A 80-as autóbuszok nem érintik a rákosligeti szakaszt.
AZ 56-OS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1952-TŐL NAPJAINKIG:
1952.02.12.
Az 56-os autóbuszok Moszkva tér és Hűvösvölgy között közlekedtek.
?
Az 56-os autóbuszok József nádor tér – Lánchíd – Moszkva tér – Hűvösvölgy útvonalon közlekedtek.
1950-es évek második felében
Az 56A jelzésű autóbuszok Moszkva tér és Hűvösvölgy között közlekedtek.
/A járat megszűntetésének időpontja ismeretlen./
1959.06.08.
A 156-os gyorsjárat József nádor tér – Lánchíd – Moszkva tér – Hűvösvölgy útvonalon közlekedtek.
1972.12.23.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Az 56-os autóbuszok ismét Moszkva tér és Hűvösvölgy között közlekedtek.
--- A 156-os gyorsjárat megszűnt.
1973.04.02.
156E jelzéssel expresszjárat is közlekedett Moszkva tér és Hűvösvölgy között.
/Ez a főváros első expresszjárata./
2000.11.02.
956-os jelzéssel éjszakai járat közlekedett Moszkva tér és Adyliget között Remetekertváros érintésével.
A 6-OS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1910-TŐL NAPJAINKIG:
1910.
A Nyugati pályaudvar – Nagykörút – Boráros téri vonal 6-os viszonylatjelzést kapott.
1920-as évek végén
A 6-os villamosok Nyugati pályaudvar és Boráros tér között közlekedtek.
1940-es évek közepén
A 6-os villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Margit híd – Nagykörút – Boráros tér útvonalon közlekedtek.
1944.09.05.
A 6-os villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Margit híd – Nagykörút – Népszínház utca – Orczy tér útvonalon közlekedtek.
1944.09.27.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 6-os villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Margit híd – Nagykörút – Népszínház utca – Baross tér útvonalon közlekedtek.
--- A 6A jelzésű villamosok Tompa utca – Nagykörút – Nemzeti Színház (Blaha Lujza tér) útvonalon közlekedtek.
1944.12.
A 6-os és a 6A jelzésű villamosjáratok – Budapest ostroma miatt – megszűntek.
1945.04.30.
A 6-os villamosok Boráros tér és ? között közlekedtek.
1945.05.21.
A 6-os villamosok Boráros tér és Jászai Mari tér között közlekedtek.
1946.01.12.
A 6-os villamosok Boráros tér – Nagykörút – Személynök (Balassi Bálint) utca – Kossuth Lajos tér útvonalon közlekedtek.
1948.08.01.
A 6-os villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Margit híd – Boráros tér útvonalon közlekedtek.
1951.05.15.
6É jelzéssel éjszakai villamosjárat közlekedett Moszkva tér – Margit híd – Nagykörút – Boráros tér útvonalon.
1952.11.22.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 6-os villamosok Moszkva tér – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd – Petőfi híd, budai hídfő útvonalon közlekedtek.
--- A 6É jelzésű éjszakai villamosjárat megszűnt.
1959.04.30.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 6-os villamosok Moszkva tér – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
--- A 6É jelzésű éjszakai villamosjárat Déli pályaudvar – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
?
A 6É jelzésű éjszakai villamosjárat Moszkva tér – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
?
A 6É jelzésű éjszakai villamosjárat megszűnt.
/Pótlására 6É jelzéssel autóbuszok közlekedtek tovább./
A CSEPELI GYORSVASÚT KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1912-TŐL NAPJAINKIG:
1912.05.26.
Megindult a közlekedés Erzsébetfalva – Gubacsi híd – Csepel között.
1938.10.24.
Pacsirtatelep és Csepel között napi 110 BHÉV vonattal közvetlen járat indult meg.
1944.
A HÉV-közlekedés megszűnt.
1945.03.26.
Újra megindult a közlekedés Pesterzsébet és Csepel között.
1951.04.30.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A Boráros tér és Csepel között megindult a közlekedés.
--- A Közvágóhíd – Gubacsi híd – Csepel vonal megszűnt.
--- A Pacsirtatelep – Csepel HÉV-vonal megszűnt.
/Pótlására „C” jelzésű autóbusz közlekedett./
1950-es évek közepén
Tervbe vették a vonal meghosszabbítását Ráckevéig, illetve Makádig.
/Azonban a kivitelezésre nem került sor, ezt a hiányt a 38-as autóbuszokkal oldották meg./
1959.01.01.
Határ út és Csepel között megindult a közlekedés.
1959.12.20.
Csepel és Hárosi iskola között egy vágányon is megindult a HÉV-közlekedés dízel-vontatással.
1965.11.19.
Az egy vágányú szakaszt megszűnt.
1978.11.01.
A Határ út és Csepel közötti vonal megszűnt.
1987.
Tervbe vették a vonal két iárnyú meghosszabbítását: Kálvin tér – Boráros tér – Csepel – Kavicsos tó
/Azonban ez a terv sem valósult meg./
Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/
AZ 5-ÖS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1920-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG (1974):
1920-as évek végén
Az 5-ös villamosok Népliget – Üllői út – Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út – Margit híd – Lajos utca – Flórián tér útvonalon közlekedtek.
1930-as évek végén
Az 5A jelzésű villamosok Népliget – Üllői út – Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út – Margit híd – Zsigmond tér útvonalon közlekedtek.
1944.09.27.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Az 5-ös villamosok Nagyvárad tér – Üllői út – Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út – Margit híd – Lajos utca – Fő tér útvonalon közlekedtek.
--- Az 5A jelzésű villamosjárat megszűnt.
1944.12.
Az 5-ös villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.
1945.06.09.
Az 5-ös villamosok Zsigmond tér – Széll Kálmán (Moszkva) tér – Déli pályaudvar útvonalon közlekedtek.
1945.06.24.
Az 5-ös villamosok Zsigmond tér – Széll Kálmán (Moszkva) tér – Déli pályaudvar – Krisztina körút – Bartók Béla út – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
1946.01.18.
Az 5-ös villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Mártírok útja (Margit körút) – Bem József utca – Batthyány tér útvonalon közlekedtek.
1946.05.10.
Az 5-ös villamosok Batthyány tér – Széll Kálmán (Moszkva) tér – Déli pályaudvar útvonalon közlekedtek.
1946.08.20.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Az 5-ös villamosok ismét Batthyány tér – Széll Kálmán (Moszkva) tér útvonalon közlekedtek.
--- Az 5-ös villamosjárat megszűnt.
1946.11.18.
Az 5-ös villamosok Batthyány tér – Széll Kálmán (Moszkva) tér – János Kórház útvonalon közlekedtek.
1947.11.16.
Az 5-ös autóbuszok János Kórház – Mártírok útja (Margit körút) – Margit híd, budai hídfő útvonalon közlekedtek.
1948.08.01.
Az 5-ös villamosok útvonala jelentősen módosult:
Óbuda, Fő tér – Lajos utca – Bécsi út – Margit híd – Bajcsy Zsilinszky út – Üllői út – Nagyvárad tér
?
Az 5-ös villamosjárat megszűnt.
1955.05.23.
Az 5-ös villamosok Flórián tér – Szentendrei út – Filatorigát között közlekedtek. (Menetideje 5 perc volt.)
1958. 11.22.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Az 5-ös villamosok Flórián tér – Filatorigát – Veder utca útvonalon közlekedtek.
--- Az 5A jelzésű villamosok Flórián tér – Filatorigát között közlekedtek.
?
Az 5A jelzésű villamosjárat megszűnt.
1974.01.02.
Az 5-ös villamosjárat megszűnt.
/Pótlására 18Y jelzéssel autóbusz közlekedett./
A 16-OS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1929-TŐL NAPJAINKIG:
1929.10.29.
A 16-os autóbuszok Roosewelt ér – Lánchíd – Várhegy – Széna tér – Dékány utca útvonalon közlekedtek.
1930-as évek végén
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 16-os autóbuszok Vörösmarty tér – Lánchíd – Várhegy – Széna tér útvonalon közlekedtek.
--- A 16A jelzésű autóbnuszok Vörösmarty tér – Lánchíd – Várhegy – Bécsi kapú tér útvonalon közlekedtek.
/A 16A jelzésű autóbuszjárat megszűntetésének időpontja ismeretlen./
1940.07.02.
A 16-os autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.
1940.07.07.
Ismét közlekedett a 16-os autóbusz.
1940.08.24.
A 16-os autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.
1940.09.09.
Ismét közlekedett a 16-os autóbusz.
1941.04.03.
A 16-os autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat harmadszorra is katonai célokra használták fel.
1941.04.20.
Ismét közlekedett a 16-os autóbusz.
1944.
A 16-os autóbuszjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.
1948.05.03.
A 16-os autóbuszok Széll Kélmán tér és Várhegy között közlekedtek.
1950-es évek második felében
A 16-os autóbuszok József nádor tér – Lánchíd – Várhegy – Moszkva tér útvonalon közlekedtek.
1972.12.23.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 16-os autóbuszok Engels (Erzsébet) tér – Lánchíd – Várhegy – Moszkva tér útvonalon közlekedtek.
--- A 16A jelzésű autóbuszok Moszkva tér és Dísz tér között közlekedtek.
1985.02.01.
A 116-os autóbuszok Clark Ádám tér és Szent György tér között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban „V” jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./
1986.06.03.
A 116-os autóbuszjárat – a SIKLÓ üzembehelyezése miatt – megszűnt.
1986.11.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 16A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.
--- A 116-os autóbuszok Moszkva tér – Várhegy – Erzsébet híd – Irányi utca útvonalon közlekedtek.
1989.03.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 16-os autóbuszok Deák Ferenc tér – Lánchíd – Dísz tér útvonalon közlekedtek.
--- A 116-os autóbuszok Irányi utca – Erzsébet híd – Dísz tér útvonalon közlekedtek.
/A kieső szakaszon „VÁRBUSZ” jelzésű autóbuszok közlekedtek tovább./
1994.08.31.
A 116-os autóbuszjárat megszűnt.
2001.05.02.
16G jelzéssel újjárat közlekedett Sasadi út – Hegyalja út – Erzsébet híd – Deák Ferenc tér útvonalon.
/Az autóbuszok csak munkanapokon, hajnali órákban és csak egy irányban közlekedtek!/
A 79-ES VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1919-TŐL NAPJAINKIG:
1919.11.21.
A 79-es villamosok Nyugati pályaudvar – Margit híd – Fogaskerekű vasút útvonalon közlekedtek.
/A 79-es villamosok a 77-es villamosok betétjárataként közlekedtek./
1957.02.01.
A 79-es (immár) trolibuszok Keleti pályaudvar – Dózsa György út – Váci út útvonalon közlekedtek.
1978.02.01.
A 79-es trolibuszok Keleti pályaudvar – Dózsa György út – Jászai Mari tér útvonalon közlekedtek.
/Útvonala, minimális változásokkal a mai napig is azonos!/