A 68-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1930-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG (1976):
1930-as évek végén
A 68-as villamosok Bosnyák tér – Nagy Lajos király útja – Egressy út – Vezér utca útvonalon közlekedtek.
1944.09.26.
A 68-as villamosjárat megszűnt.
1945.05.03.
A 68-as villamosok Ismét Bosnyák tér és Vezér utca között közlekedtek.
1957.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 68-as villamosok Március 15-e tér és Mogyoródi út között közlekedtek.
--- A 68É jelzésű villamosok szintén Március 15-e tér és Mogyoródi út között közlekedtek.
1960.04.02.
A 68-as és a 68É jelzésű éjszakai villamosok Március 15-e tér és Füredi utca között közlekedtek.
1960.07.08.
A 68-as a 68É jelzésű éjszakai villamosok – az Erzsébet híd újjáépítése miatt – Felszabadulás tér (Ferenciek tere) és Füredi utca között közlekedtek.
1960.12.15.
A 68-as a 68É jelzésű éjszakai villamosok Felszabadulás tér (Ferenciek tere) és Örs vezér tere között közlekedtek.
1963.02.13.
A 68-as a 68É jelzésű éjszakai villamosok – az Astoria gyalogos aluljáró építése miatt – csak a Síp utcáig közlekedtek.
1963.11.07.
A 68-as a 68É jelzésű éjszakai villamosok ismét Felszabadulás tér (Ferenciek tere) és Örs vezér tere között közlekedtek.
1964.11.21.
A 68-as a 68É jelzésű éjszakai villamosok Örs vezér tere – Bosnyák tér – Erzsébet híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
1972.12.31.
A 68-as a 68É jelzésű éjszakai villamosok Örs vezér tere – Bosnyák tér – Keleti pályaudvar útvonalon közlekedtek.
1976.01.20.
A 68-as a 68É jelzésű éjszakai villamosjáratok megszűntek.
AZ 56-OS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1914-TŐL NAPJAINKIG:
1914.05.
Az 56-os villamosok Baross utca és Repülőversenytér útvonalon közlekedtek.
/Az 56-os villamosok rendkívüli járatként csak ebben a hónapban közlekedtek./
1955.05.16.
Az 56-os villamosok Moszkva tér és Hűvösvölgy között közlekedtek.
/Korábban ezen a vonalon 83-as villamosok közlekedtek./
A 73-AS VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1914-TŐL NAPJAINKIG:
1914.
A 73-as villamosok Rákóczi úton közlekedtek.
/Sajnos a két végpont ismeretlen./
1919.08.15.
A 73-as villamosjárat megszűnt.
1920-as évek végén
A 73-as villamosok Óbuda, Vörösvári út – Bécsi út – Margit híd – Nagykörút – Boráros tér útvonalon közlekedtek.
?
A 73-as villamosjárat megszűnt.
1952.10.26.
A 73-as (immár) trolibuszok Keleti pályaudvar és Marx (Nyugati) tér között közlekedtek.
1955.04.06.
A 76-os (immár) trolibuszok Keleti pályaudvar – Élmunkás (Ferdinánd) híd – Jászai Mari tér útvonalon közlekedtek.
/Útvonala, minimális változásokkal a mai napig is azonos!/
1981.12.31.
A 73-as trolibuszok Keleti pályaudvar és Arany János utca, metróállomás között közlekedtek.
A 80-AS AUTÓBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1970–ES ÉVEK ELSŐ FELÉTŐL NAPJAINKIG:
1970-es évek első felében
A 80-as autóbuszok Cinkotai út és Újhegyi út között közlekedtek.
1977.08.01.
A 80-as autóbuszok – miután átadták az új rákoskeresztúri autóbusz-végállomást –Rákoskeresztúr, Ferihegyi út és Kőbánya, Újhegyi út között közlekedtek.
1980.09.01.
A 80-as autóbuszok Rákoskeresztúr, Ferihegyi út és Kőbánya- Kispest, MÁV-állomás között közlekedtek.
1996.03.01.
A 80-as autóbuszok Rákoskeresztúr, Városközpont és Pestszentlőrinc, Szarvas Csárda tér között közlekedtek.
/A kieső szakaszon a 98-as autóbuszok közlekedtek tovább./
2000.09.12.
A 80-as autóbuszok nem érintik a rákosligeti szakaszt.
AZ 56-OS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1952-TŐL NAPJAINKIG:
1952.02.12.
Az 56-os autóbuszok Moszkva tér és Hűvösvölgy között közlekedtek.
?
Az 56-os autóbuszok József nádor tér – Lánchíd – Moszkva tér – Hűvösvölgy útvonalon közlekedtek.
1950-es évek második felében
Az 56A jelzésű autóbuszok Moszkva tér és Hűvösvölgy között közlekedtek.
/A járat megszűntetésének időpontja ismeretlen./
1959.06.08.
A 156-os gyorsjárat József nádor tér – Lánchíd – Moszkva tér – Hűvösvölgy útvonalon közlekedtek.
1972.12.23.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Az 56-os autóbuszok ismét Moszkva tér és Hűvösvölgy között közlekedtek.
--- A 156-os gyorsjárat megszűnt.
1973.04.02.
156E jelzéssel expresszjárat is közlekedett Moszkva tér és Hűvösvölgy között.
/Ez a főváros első expresszjárata./
2000.11.02.
956-os jelzéssel éjszakai járat közlekedett Moszkva tér és Adyliget között Remetekertváros érintésével.
A 6-OS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1910-TŐL NAPJAINKIG:
1910.
A Nyugati pályaudvar – Nagykörút – Boráros téri vonal 6-os viszonylatjelzést kapott.
1920-as évek végén
A 6-os villamosok Nyugati pályaudvar és Boráros tér között közlekedtek.
1940-es évek közepén
A 6-os villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Margit híd – Nagykörút – Boráros tér útvonalon közlekedtek.
1944.09.05.
A 6-os villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Margit híd – Nagykörút – Népszínház utca – Orczy tér útvonalon közlekedtek.
1944.09.27.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 6-os villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Margit híd – Nagykörút – Népszínház utca – Baross tér útvonalon közlekedtek.
--- A 6A jelzésű villamosok Tompa utca – Nagykörút – Nemzeti Színház (Blaha Lujza tér) útvonalon közlekedtek.
1944.12.
A 6-os és a 6A jelzésű villamosjáratok – Budapest ostroma miatt – megszűntek.
1945.04.30.
A 6-os villamosok Boráros tér és ? között közlekedtek.
1945.05.21.
A 6-os villamosok Boráros tér és Jászai Mari tér között közlekedtek.
1946.01.12.
A 6-os villamosok Boráros tér – Nagykörút – Személynök (Balassi Bálint) utca – Kossuth Lajos tér útvonalon közlekedtek.
1948.08.01.
A 6-os villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Margit híd – Boráros tér útvonalon közlekedtek.
1951.05.15.
6É jelzéssel éjszakai villamosjárat közlekedett Moszkva tér – Margit híd – Nagykörút – Boráros tér útvonalon.
1952.11.22.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 6-os villamosok Moszkva tér – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd – Petőfi híd, budai hídfő útvonalon közlekedtek.
--- A 6É jelzésű éjszakai villamosjárat megszűnt.
1959.04.30.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 6-os villamosok Moszkva tér – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
--- A 6É jelzésű éjszakai villamosjárat Déli pályaudvar – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
?
A 6É jelzésű éjszakai villamosjárat Moszkva tér – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
?
A 6É jelzésű éjszakai villamosjárat megszűnt.
/Pótlására 6É jelzéssel autóbuszok közlekedtek tovább./
A CSEPELI GYORSVASÚT KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1912-TŐL NAPJAINKIG:
1912.05.26.
Megindult a közlekedés Erzsébetfalva – Gubacsi híd – Csepel között.
1938.10.24.
Pacsirtatelep és Csepel között napi 110 BHÉV vonattal közvetlen járat indult meg.
1944.
A HÉV-közlekedés megszűnt.
1945.03.26.
Újra megindult a közlekedés Pesterzsébet és Csepel között.
1951.04.30.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A Boráros tér és Csepel között megindult a közlekedés.
--- A Közvágóhíd – Gubacsi híd – Csepel vonal megszűnt.
--- A Pacsirtatelep – Csepel HÉV-vonal megszűnt.
/Pótlására „C” jelzésű autóbusz közlekedett./
1950-es évek közepén
Tervbe vették a vonal meghosszabbítását Ráckevéig, illetve Makádig.
/Azonban a kivitelezésre nem került sor, ezt a hiányt a 38-as autóbuszokkal oldották meg./
1959.01.01.
Határ út és Csepel között megindult a közlekedés.
1959.12.20.
Csepel és Hárosi iskola között egy vágányon is megindult a HÉV-közlekedés dízel-vontatással.
1965.11.19.
Az egy vágányú szakaszt megszűnt.
1978.11.01.
A Határ út és Csepel közötti vonal megszűnt.
1987.
Tervbe vették a vonal két iárnyú meghosszabbítását: Kálvin tér – Boráros tér – Csepel – Kavicsos tó
/Azonban ez a terv sem valósult meg./
Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/
AZ 5-ÖS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1920-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG (1974):
1920-as évek végén
Az 5-ös villamosok Népliget – Üllői út – Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út – Margit híd – Lajos utca – Flórián tér útvonalon közlekedtek.
1930-as évek végén
Az 5A jelzésű villamosok Népliget – Üllői út – Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út – Margit híd – Zsigmond tér útvonalon közlekedtek.
1944.09.27.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Az 5-ös villamosok Nagyvárad tér – Üllői út – Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út – Margit híd – Lajos utca – Fő tér útvonalon közlekedtek.
--- Az 5A jelzésű villamosjárat megszűnt.
1944.12.
Az 5-ös villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.
1945.06.09.
Az 5-ös villamosok Zsigmond tér – Széll Kálmán (Moszkva) tér – Déli pályaudvar útvonalon közlekedtek.
1945.06.24.
Az 5-ös villamosok Zsigmond tér – Széll Kálmán (Moszkva) tér – Déli pályaudvar – Krisztina körút – Bartók Béla út – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
1946.01.18.
Az 5-ös villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Mártírok útja (Margit körút) – Bem József utca – Batthyány tér útvonalon közlekedtek.
1946.05.10.
Az 5-ös villamosok Batthyány tér – Széll Kálmán (Moszkva) tér – Déli pályaudvar útvonalon közlekedtek.
1946.08.20.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Az 5-ös villamosok ismét Batthyány tér – Széll Kálmán (Moszkva) tér útvonalon közlekedtek.
--- Az 5-ös villamosjárat megszűnt.
1946.11.18.
Az 5-ös villamosok Batthyány tér – Széll Kálmán (Moszkva) tér – János Kórház útvonalon közlekedtek.
1947.11.16.
Az 5-ös autóbuszok János Kórház – Mártírok útja (Margit körút) – Margit híd, budai hídfő útvonalon közlekedtek.
1948.08.01.
Az 5-ös villamosok útvonala jelentősen módosult:
Óbuda, Fő tér – Lajos utca – Bécsi út – Margit híd – Bajcsy Zsilinszky út – Üllői út – Nagyvárad tér
?
Az 5-ös villamosjárat megszűnt.
1955.05.23.
Az 5-ös villamosok Flórián tér – Szentendrei út – Filatorigát között közlekedtek. (Menetideje 5 perc volt.)
1958. 11.22.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Az 5-ös villamosok Flórián tér – Filatorigát – Veder utca útvonalon közlekedtek.
--- Az 5A jelzésű villamosok Flórián tér – Filatorigát között közlekedtek.
?
Az 5A jelzésű villamosjárat megszűnt.
1974.01.02.
Az 5-ös villamosjárat megszűnt.
/Pótlására 18Y jelzéssel autóbusz közlekedett./
A 16-OS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1929-TŐL NAPJAINKIG:
1929.10.29.
A 16-os autóbuszok Roosewelt ér – Lánchíd – Várhegy – Széna tér – Dékány utca útvonalon közlekedtek.
1930-as évek végén
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 16-os autóbuszok Vörösmarty tér – Lánchíd – Várhegy – Széna tér útvonalon közlekedtek.
--- A 16A jelzésű autóbnuszok Vörösmarty tér – Lánchíd – Várhegy – Bécsi kapú tér útvonalon közlekedtek.
/A 16A jelzésű autóbuszjárat megszűntetésének időpontja ismeretlen./
1940.07.02.
A 16-os autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.
1940.07.07.
Ismét közlekedett a 16-os autóbusz.
1940.08.24.
A 16-os autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.
1940.09.09.
Ismét közlekedett a 16-os autóbusz.
1941.04.03.
A 16-os autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat harmadszorra is katonai célokra használták fel.
1941.04.20.
Ismét közlekedett a 16-os autóbusz.
1944.
A 16-os autóbuszjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.
1948.05.03.
A 16-os autóbuszok Széll Kélmán tér és Várhegy között közlekedtek.
1950-es évek második felében
A 16-os autóbuszok József nádor tér – Lánchíd – Várhegy – Moszkva tér útvonalon közlekedtek.
1972.12.23.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 16-os autóbuszok Engels (Erzsébet) tér – Lánchíd – Várhegy – Moszkva tér útvonalon közlekedtek.
--- A 16A jelzésű autóbuszok Moszkva tér és Dísz tér között közlekedtek.
1985.02.01.
A 116-os autóbuszok Clark Ádám tér és Szent György tér között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban „V” jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./
1986.06.03.
A 116-os autóbuszjárat – a SIKLÓ üzembehelyezése miatt – megszűnt.
1986.11.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 16A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.
--- A 116-os autóbuszok Moszkva tér – Várhegy – Erzsébet híd – Irányi utca útvonalon közlekedtek.
1989.03.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 16-os autóbuszok Deák Ferenc tér – Lánchíd – Dísz tér útvonalon közlekedtek.
--- A 116-os autóbuszok Irányi utca – Erzsébet híd – Dísz tér útvonalon közlekedtek.
/A kieső szakaszon „VÁRBUSZ” jelzésű autóbuszok közlekedtek tovább./
1994.08.31.
A 116-os autóbuszjárat megszűnt.
2001.05.02.
16G jelzéssel újjárat közlekedett Sasadi út – Hegyalja út – Erzsébet híd – Deák Ferenc tér útvonalon.
/Az autóbuszok csak munkanapokon, hajnali órákban és csak egy irányban közlekedtek!/
A 79-ES VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1919-TŐL NAPJAINKIG:
1919.11.21.
A 79-es villamosok Nyugati pályaudvar – Margit híd – Fogaskerekű vasút útvonalon közlekedtek.
/A 79-es villamosok a 77-es villamosok betétjárataként közlekedtek./
1957.02.01.
A 79-es (immár) trolibuszok Keleti pályaudvar – Dózsa György út – Váci út útvonalon közlekedtek.
1978.02.01.
A 79-es trolibuszok Keleti pályaudvar – Dózsa György út – Jászai Mari tér útvonalon közlekedtek.
/Útvonala, minimális változásokkal a mai napig is azonos!/
A 30-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1912-TŐL NAPJAINKIG:
1912.
A 30-as villamosok Ferenc körút – Mester utca – Gubacsi út – Erzsébetfalva, Nagy Sándor utca útvonalon közlekedtek.
1920-as évek végén
A 30-as villamosok Boráros tér – Soroksári út – Gubacsi út – Erzsébetfalva, Nagy Sándor utca útvonalon közlekedtek.
1944.
A 30-as villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.
1945.05.21.
A 30-as villamosok ismét Ferenc körút – Mester utca – Gubacsi út – Erzsébetfalva, Nagy Sándor utca útvonalon közlekedtek.
1945.07.05.
A 30-as villamosok ismét Boráros tér – Soroksári út – Gubacsi út – Erzsébetfalva, Nagy Sándor utca útvonalon közlekedtek.
1951.04.30.
A Csepeli gyorsvasút üzembehelyezése miatt a 30-as villamosok Erzsébetfalva – Gubacsi út – Könyves Kálmán körút – Népliget útvonalon közlekedtek.
/A kieső szakaszon 4-es villamosok közlekedtek tovább./
1955.01.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 30-as villamosok Erzsébetfalva – Gubacsi út – Könyves Kálmán körút – Népliget – Vajda Péter utca – Orczy tér – Népszínház utca – József körút útvonalon közlekedtek. (Menetideje 37 perc volt.)
--- A 30A jelzésű villamosok Erzsébetfalva – Gubacsi út – Könyves Kálmán körút – Népliget – GANZ, Gépgyár útvonalon közlekedtek.
1956.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 30-as villamosok Erzsébetfalva – Népliget útvonalon közlekedtek.
--- A 30A jelzésű villamosjárat megszűnt.
1957.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 30-as villamosok ismét Erzsébetfalva – Népliget – József körút útvonalon közlekedtek.
--- A 30A jelzésű villamosok ismét Erzsébetfalva – GANZ, Gépgyár útvonalon közlekedtek.
1959.11.21.
A 30A jelzésű villamosjárat viszonylatjelzése 31A jelzésre módosult.
1959.11.29.
A 30-as villamosok ismét Ferenc körút – Mester utca – Gubacsi út – Szabótelep útvonalon közlekedtek.
1993.11.29.
A 30-as villamosjárat megszűnt.
1994.11.24.
A 30-as villamosok Ferenc körút és Pacsirtatelep között közlekedtek.
2000.12.18.
A 30A jelzésű villamosok Ferenc körút és Könyves Kálmán körút között közlekedtek.
A 76-OS VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1930-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG:
1930-as évek végétől
A 76-os villamosok Keleti pályaudvar – Erzsébet híd – Hadnagy utca útvonalon közlekedtek.
/A 76-os villamosok a 75-ös villamosok betétjárataként közlekedtek./
1940-es évek közepén
A 76-os villamosok Keleti pályaudvar – Erzsébet híd – Déli pályaudvar útvonalon közlekedtek.
1944.09.26.
A 76-os villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.
1955.04.06.
A 76-os (immár) trolibuszok Keleti pályaudvar – Élmunkás (Ferdinánd) híd – Jászai Mari tér útvonalon közlekedtek.
/Útvonala, minimális változásokkal a mai napig is azonos!/
A 29-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1938-TÓL NAPJAINKIG:
1938.08.15.
A 29-es autóbuszok Pálffy tér és Csatárka utca között közlekedtek.
1939.09.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 29-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.
--- A 29A jelzésű autóbuszok Kolossy tér és Csatárka utca között közlekedtek.
1939.10.05.
Ismét közlekedett a 29-es autóbusz.
1940.08.24.
A 29-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.
1940.09.09.
Ismét közlekedett a 29-es autóbusz.
1941.04.03.
A 29-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat harmadszorra is katonai célokra használták fel.
1941.04.20.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Ismét közlekedett a 29-es autóbusz.
--- A 29A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.
1943.12.31.
A 29A jelzésű autóbuszok Kolossy tér és Csatárka utca között közlekedtek.
1944.
A 29-es és a 29A jelzésű autóbuszjáratok – Budapest ostroma miatt – megszűntek.
1946.09.16.
A 29-es autóbuszok ismét Pálffy tér és Csatárka utca között közlekedtek.
1948.04.05.
A 29-es autóbuszok Kolossy tér és Csatárka utca között közlekedtek.
/A kieső szakaszon 6-os autóbuszok közlekedtek./
1950-es évek közepén
A 29-es autóbuszok Kolossy tér – Szemlőhegy utca – Vöröshadsereg (Hüvősvölgyi) út között közlekedtek.
?
A 29-es autóbuszok Kolossy tér és Széher út között közlekedtek.
1985.02.01.
A 129-es autóbuszok Fenyőgyöngye és Hármashatárhegy között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban „H” jelzésű autóbuszok közlekedtek, ellenben a 129-es autóbusznak az útvonala semmilyen formában nem tartozott az alapban közlekedett 29-es autóbuszjárathoz./
1986.12.31.
A 129-es autóbuszjárat megszűnt.
/Pótlására 65-ös autóbusz közlekedett./
A 4-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1920-AS ÉVEK MÁSODIK FELÉTŐL NAPJAINKIG:
1920-as évek második felétől
A 4-es autóbuszok Krisztina tér – Mészáros utca – Pálya utca – Győző utca – Győri utca – Csörsz utca – Avar utca – Csend (Hegyalja) út – Mészáros utca – Krisztina tér útvonalon körforgalomban közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 3V jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./
1930.
A 4-es autóbuszok már a Vörösmarty téri végpontról indultak a Lánchídon, és az Alagúton át a körforgalmú útvonalához.
1933.12.20.
A 4-es autóbuszok Vörösmarty tér – Lánchíd – Krisztina tér – Csend (Hegyalja) út útvonalon, körforgalom nélkül közlekedtek.
1934.07.15.
A 4-es autóbuszok Vörösmarty tér – Lánchíd – Krisztina tér – Alkotás utca – Budaörsi út – Károly király laktanya útvonalon közlekedtek.
1935.04.24.
A 54-es autóbuszok Vörösmarty tér – Lánchíd – Krisztina tér – Alkotás utca – Lenke (Kosztolányi Dezső) tér útvonalon közlekedtek.
1936.11.30.
A 4-es autóbuszok Roosewelt tér – Lánchíd – Győri út – Szent Imre herceg (Villányi) út útvonalon közlekedtek.
1937.12.01.
A 4-es autóbuszok Vörösmarty tér – Lánchíd – Wolf Károly út útvonalon közlekedtek.
1938.06.19.
A 4-es autóbuszjárat viszonylatjelzése 9-esre módosult.
1950-es évek második felében
Az alábbi változások történtek:
--- A 4-es autóbuszok Jókai tér – Lánchíd – Lékai János tér – Szendrő utca 7,3 km-es útvonalon közlekedtek. (Menetideje 24 perc volt.)
--- A 4A jelzésű autóbuszok Jókai tér – Lánchíd – Lékai János tér útvonalon közlekedtek.
1960.08.01.
A 4-es autóbuszok Gyöngyösi utca – Lehel utca – Andrássy út – Lánchíd – Fodor utca útvonalon közlekedtek.
/Az új szakaszon korábban 65-ös autóbuszok közlekedtek./
1962.03.12.
A 4-es autóbuszok Gyöngyösi utca és Németvölgyi út között közlekedtek.
/Kieső szakaszon 2-es autóbuszok közlekedtek tovább./
1971.09.03.
A 104-es gyors autóbuszok Gyöngyösi utca és Lékai János tér között közlekedtek.
1977.01.01.
A 104-es gyorsjárat viszonylatjelzése 4gy jelzésre módosult.
1985.06.01.
A 104-es autóbuszok Rákospalota, Kossuth utca és Petőfi laktanya között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 10-es villamosok közlekedtek, ellenben a 104-es autóbusznak az útvonala semmilyen formában nem tartozott az alapban közlekedett 4-es autóbuszjárathoz./
1985.10.07.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 104-es autóbuszok Rákospalota, Kossuth utca és Székesdülő között közlekedtek.
--- A 104A jelzésű autóbuszok Rákospalota, Kossuth utca és Petőfi laktanya között közlekedtek.
1990.12.11.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 4-es autóbuszok Deák Ferenc tér és Gyöngyösi utca között közlekedtek.
--- A 4A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.
/A 4-es és a 4A jelzésű autóbuszok összevonásával az útvonala lerövidült, illetve a kieső szakaszon továbbiakban 105-ös autóbuszok közlekedtek./
1993.07.01.
A 104A jelzésű autóbuszok Rákospalota, Kossuth utca és Megyer, Vízművek lakótelep között közlekedett.
1996.07.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 104-es autóbuszok Rákospalota, Kossuth utca és Megyer, Vízművek lakótelep között közlekedtek.
--- A 104A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.
2000.06.07.
A 4gy autóbuszok – az Apor Vilmos téri autóbusz-végállomás átépítése miatt – Gyöngyösi utca és Mikó utca között közlekedtek.
2001.06.01.
A 4gy autóbuszok – az Apor Vilmos téri autóbusz-végállomás átépítésének befejeztével – ismét Gyöngyösi utca és Apor Vilmos tér között közlekedtek.
2003.01.01.
A 104-es autóbuszok ismét Rákospalota, Kossuth utca és Székesdülő között közlekedtek.
2003.02.01.
A 104-es autóbuszok immár Rákospalota, Kossuth utca és Székesdülő, Ipartelep között közlekedtek.
2003.03.01.
A 104-es autóbuszok Rákospalota, Kossuth utca és Dunakeszi, AUCHAN között közlekedtek.
2003.05.22.
A 4-es autóbuszok Gyöngyösi utca felé érintik a Váci úti TESCO áruházat is: a Gyöngyösi utca érintése után a Váci út – Tesco – Balzsam utca – Göncöl utca – Gyöngyösi utca.
/Az autóbuszok Deák Ferenc tér felé az áruházat nem érintik!/
A 68-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1950–ES ÉVEK MÁSODIK FELÉTŐL NAPJAINKIG:
1950-es évek második felében
Az alábbi új járatok indultak:
--- A 68-as autóbuszok Kispest, Hunyadi tér – Újköztemető – Városszéli telep útvonalon közlekedtek.
--- A 68A jelzésű autóbuszok Kispest, Hunyadi tér és Újköztemető között – temetői járatként – közlekedtek.
?
A 68-as autóbuszok Kispest, Vörös Október utca és Városszélitelep között közlekedtek.
?
A 68Y jelzésű autóbusz Kispest, Vörös Október utca és Rákosszentmihály között közlekedett.
/A 68Y jelzésű autóbuszjárat megszűntetésének ideje ismeretlen./
1977.05.20.
A 68-as autóbuszok Kispest felől Akadémiaújtelep, 525. térig közlekedtek.
1977.08.20.
A 68-as autóbuszok az Újhegyi úti lakótelepen keresztül közlekedtek.
1987.01.02.
A 168-as autóbuszok Örs vezér tere és Tündérfürt utca között közlekedtek.
?
A 168-as autóbuszok Örs vezér tere és Rákoshegy, Ferihegyi út között közlekedtek.
Én pedig határozottan emlékszem egy időben a Gyöngyösi utcai végállomásra!
Az már inkább lehet, hogy később volt olyan kombináció, hogy csak piros 84, de az végig.