Keresés

Részletes keresés

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 394
A 73-AS VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1914-TŐL NAPJAINKIG:

1914.
A 73-as villamosok Rákóczi úton közlekedtek.
/Sajnos a két végpont ismeretlen./

1919.08.15.
A 73-as villamosjárat megszűnt.

1920-as évek végén
A 73-as villamosok Óbuda, Vörösvári út – Bécsi út – Margit híd – Nagykörút – Boráros tér útvonalon közlekedtek.

?
A 73-as villamosjárat megszűnt.

1952.10.26.
A 73-as (immár) trolibuszok Keleti pályaudvar és Marx (Nyugati) tér között közlekedtek.

1955.04.06.
A 76-os (immár) trolibuszok Keleti pályaudvar – Élmunkás (Ferdinánd) híd – Jászai Mari tér útvonalon közlekedtek.
/Útvonala, minimális változásokkal a mai napig is azonos!/

1981.12.31.
A 73-as trolibuszok Keleti pályaudvar és Arany János utca, metróállomás között közlekedtek.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 393
A 80-AS AUTÓBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1970–ES ÉVEK ELSŐ FELÉTŐL NAPJAINKIG:

1970-es évek első felében
A 80-as autóbuszok Cinkotai út és Újhegyi út között közlekedtek.

1977.08.01.
A 80-as autóbuszok – miután átadták az új rákoskeresztúri autóbusz-végállomást –Rákoskeresztúr, Ferihegyi út és Kőbánya, Újhegyi út között közlekedtek.

1980.09.01.
A 80-as autóbuszok Rákoskeresztúr, Ferihegyi út és Kőbánya- Kispest, MÁV-állomás között közlekedtek.

1993.12.01.
A rákosligeti 80-as autóbuszjárat viszonylatjelzését 180-as jelzésre módosították (Rákoskeresztúr, Városközpont – Rákosliget, Gyöngytyúk utca).

1996.03.01.
A 80-as autóbuszok Rákoskeresztúr, Városközpont és Pestszentlőrinc, Szarvas Csárda tér között közlekedtek.
/A kieső szakaszon a 98-as autóbuszok közlekedtek tovább./

2000.09.12.
A 80-as autóbuszok nem érintik a rákosligeti szakaszt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 392
AZ 56-OS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1952-TŐL NAPJAINKIG:

1952.02.12.
Az 56-os autóbuszok Moszkva tér és Hűvösvölgy között közlekedtek.

?
Az 56-os autóbuszok József nádor tér – Lánchíd – Moszkva tér – Hűvösvölgy útvonalon közlekedtek.

1950-es évek második felében
Az 56A jelzésű autóbuszok Moszkva tér és Hűvösvölgy között közlekedtek.
/A járat megszűntetésének időpontja ismeretlen./

1959.06.08.
A 156-os gyorsjárat József nádor tér – Lánchíd – Moszkva tér – Hűvösvölgy útvonalon közlekedtek.

1972.12.23.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Az 56-os autóbuszok ismét Moszkva tér és Hűvösvölgy között közlekedtek.
--- A 156-os gyorsjárat megszűnt.

1973.04.02.
156E jelzéssel expresszjárat is közlekedett Moszkva tér és Hűvösvölgy között.
/Ez a főváros első expresszjárata./

2000.11.02.
956-os jelzéssel éjszakai járat közlekedett Moszkva tér és Adyliget között Remetekertváros érintésével.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: v86 (369)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 391
A 77-ES VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1979-TŐL NAPJAINKIG:

1919.11.21.
A 77-es villamosok Nyugati pályaudvar – Margit híd – Szépilona útvonalon közlekedtek.

?
A 77-es villamosjárat megszűnt.

1955.02.28.
A 77-es (immár) trolibuszok Orczy tér és Kálvin tér között közlekedtek.
/Korábban 74A jelzéssel közlekedtek a trolibuszok./

1964.
A 77-es trolibuszjárat megszűnt.

1980.08.02.
A 77-es trolibuszok Népstadion és Zugló, Őv utca között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 75-ös autóbuszok közlekedtek./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 390
A 6-OS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1910-TŐL NAPJAINKIG:

1910.
A Nyugati pályaudvar – Nagykörút – Boráros téri vonal 6-os viszonylatjelzést kapott.

1920-as évek végén
A 6-os villamosok Nyugati pályaudvar és Boráros tér között közlekedtek.

1940-es évek közepén
A 6-os villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Margit híd – Nagykörút – Boráros tér útvonalon közlekedtek.

1944.09.05.
A 6-os villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Margit híd – Nagykörút – Népszínház utca – Orczy tér útvonalon közlekedtek.

1944.09.27.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 6-os villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Margit híd – Nagykörút – Népszínház utca – Baross tér útvonalon közlekedtek.
--- A 6A jelzésű villamosok Tompa utca – Nagykörút – Nemzeti Színház (Blaha Lujza tér) útvonalon közlekedtek.

1944.12.
A 6-os és a 6A jelzésű villamosjáratok – Budapest ostroma miatt – megszűntek.

1945.04.30.
A 6-os villamosok Boráros tér és ? között közlekedtek.

1945.05.21.
A 6-os villamosok Boráros tér és Jászai Mari tér között közlekedtek.

1946.01.12.
A 6-os villamosok Boráros tér – Nagykörút – Személynök (Balassi Bálint) utca – Kossuth Lajos tér útvonalon közlekedtek.

1948.08.01.
A 6-os villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Margit híd – Boráros tér útvonalon közlekedtek.

1951.05.15.
6É jelzéssel éjszakai villamosjárat közlekedett Moszkva tér – Margit híd – Nagykörút – Boráros tér útvonalon.

1952.11.22.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 6-os villamosok Moszkva tér – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd – Petőfi híd, budai hídfő útvonalon közlekedtek.
--- A 6É jelzésű éjszakai villamosjárat megszűnt.

1959.04.30.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 6-os villamosok Moszkva tér – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
--- A 6É jelzésű éjszakai villamosjárat Déli pályaudvar – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.

?
A 6É jelzésű éjszakai villamosjárat Moszkva tér – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.

?
A 6É jelzésű éjszakai villamosjárat megszűnt.
/Pótlására 6É jelzéssel autóbuszok közlekedtek tovább./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 389
A CSEPELI GYORSVASÚT KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1912-TŐL NAPJAINKIG:

1912.05.26.
Megindult a közlekedés Erzsébetfalva – Gubacsi híd – Csepel között.

1938.10.24.
Pacsirtatelep és Csepel között napi 110 BHÉV vonattal közvetlen járat indult meg.

1944.
A HÉV-közlekedés megszűnt.

1945.03.26.
Újra megindult a közlekedés Pesterzsébet és Csepel között.

1951.04.30.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A Boráros tér és Csepel között megindult a közlekedés.
--- A Közvágóhíd – Gubacsi híd – Csepel vonal megszűnt.
--- A Pacsirtatelep – Csepel HÉV-vonal megszűnt.
/Pótlására „C” jelzésű autóbusz közlekedett./

1950-es évek közepén
Tervbe vették a vonal meghosszabbítását Ráckevéig, illetve Makádig.
/Azonban a kivitelezésre nem került sor, ezt a hiányt a 38-as autóbuszokkal oldották meg./

1959.01.01.
Határ út és Csepel között megindult a közlekedés.

1959.12.20.
Csepel és Hárosi iskola között egy vágányon is megindult a HÉV-közlekedés dízel-vontatással.

1965.11.19.
Az egy vágányú szakaszt megszűnt.

1978.11.01.
A Határ út és Csepel közötti vonal megszűnt.

1987.
Tervbe vették a vonal két iárnyú meghosszabbítását: Kálvin tér – Boráros tér – Csepel – Kavicsos tó
/Azonban ez a terv sem valósult meg./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 388
A 80-AS VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1979-TŐL NAPJAINKIG:

1979.04.04.
A 80-as trolibuszok Baross tér – Fogarasi út – Csertő utca útvonalon közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 19-es autóbuszok közlekedtek./

1999.08.30.
A 80-as – tehermentesítő – villamosok Kelenföldi pályaudvar – Krisztina körút – János Kórház útvonalon közlekedtek.

1999.09.28.
A 80-as villamosjárat megszűnt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 387
AZ 59-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1920-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG:

1920-as évek végén
Az 59-es villamosok Déli pályaudvar – Böszörményi út – Farkasrét útvonalon közlekedtek.

1940-es évek közepén
Az 59-es villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér és Farkasrét között közlekedtek.

1944.12.
Az 59-es villamosok Déli pályaudvar és Süveg utca között közlekedtek.

1944.12.
Az 59-es villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.

1945.07.
Az 59A jelzésű villamosok Déli pályaudvar és Csörsz utca között közlekedtek.

1945.07.21.
Az 59-es villamosok ismét Déli pályaudvar és Farkasrét között közlekedtek.

1946.03.15.
Az 59A jelzésű villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér és Csörsz utca között közlekedtek.

1947.11.17.
Az 59A jelzésű villamosjárat megszűnt.
/Pótlására a 69-es villamosok közlekedtek./

1948.08.01.
Az 59A jelzésű villamosok ismét Széll Kálmán (Moszkva) tér és Csörsz utca között közlekedtek.

1948.10.17.
Az 59A jelzésű villamosjárat megszűnt.
/Pótlására ismét a 69-es villamosok közlekedtek./

1951.
Az 59A jelzésű villamosok ismét Moszkva tér és Csörsz utca között közlekedtek.

1952.11.21.
Az 59A jelzésű villamosjárat ismét megszűnt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 386
EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ NÉHÁNY KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNET IS (ZÁRÓJELBEN A HOZZÁSZÓLÁS SZÁMA)

Az adatok 4-es, 16-os, 29-es, 42-es, 68-as autóbuszok és 5-ös, 30-as, 70-es, 76-os, 79-es, 86-os, 97-es villamosok történetével bővültek!

Az adatok száma eddig: 91.

Autóbuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)/

1 (20); 2 (47); 3 (255); 4 (375); 5 (106); 7 (347); 8 (107);
12 (133); 14 (138); 15 (302); 16 (383); 19 (332);
20 (166); 24 (222); 25 (121); 27 (245); 28 (320); 29 (376);
30 (73); 31 (7); 33 (136); 39 (42);
40 (53); 41 (198); 42 (379); 43 (70); 44 (148); 47 (200); 48 (202);
52 (36); 53 (242); 54 (33); 55 (104); 59 (350);
61 (278); 62 (279); 63 (197); 66 (247); 67 (291); 68 (372); 69 (59);
73 (9); 77 (43); 79 (250);
81 (335); 84 (342); 86 (204);
92 (251); 93 (199); 94 (203); 99 (79).

Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/

1 (96); 5 (385); 7 (22);
11 (23); 16 (27); 17 (38); 18 (282); 19 (208);
21 (29); 22 (109);
30 (378); 31 (283); 32 (110); 34 (112); 39 (113);
41 (209); 43 (132); 44 (210); 45 (135);
57 (114); 58 (30);
67 (219); 69 (220);
70 (373); 71 (306); 72 (353); 74 (333); 75 (351); 76 (377); 79 (380);
81 (146); 82 (354); 83 (334); 84 (307); 85 (201); 86 (384);
96 (295); 97 (382); 100 (345).

Fogaskerekű vasút (299).

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (355)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 385
AZ 5-ÖS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1920-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG (1974):

1920-as évek végén
Az 5-ös villamosok Népliget – Üllői út – Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út – Margit híd – Lajos utca – Flórián tér útvonalon közlekedtek.

1930-as évek végén
Az 5A jelzésű villamosok Népliget – Üllői út – Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út – Margit híd – Zsigmond tér útvonalon közlekedtek.

1944.09.27.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Az 5-ös villamosok Nagyvárad tér – Üllői út – Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út – Margit híd – Lajos utca – Fő tér útvonalon közlekedtek.
--- Az 5A jelzésű villamosjárat megszűnt.

1944.12.
Az 5-ös villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.

1945.06.09.
Az 5-ös villamosok Zsigmond tér – Széll Kálmán (Moszkva) tér – Déli pályaudvar útvonalon közlekedtek.

1945.06.24.
Az 5-ös villamosok Zsigmond tér – Széll Kálmán (Moszkva) tér – Déli pályaudvar – Krisztina körút – Bartók Béla út – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.

1946.01.18.
Az 5-ös villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Mártírok útja (Margit körút) – Bem József utca – Batthyány tér útvonalon közlekedtek.

1946.05.10.
Az 5-ös villamosok Batthyány tér – Széll Kálmán (Moszkva) tér – Déli pályaudvar útvonalon közlekedtek.

1946.08.20.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Az 5-ös villamosok ismét Batthyány tér – Széll Kálmán (Moszkva) tér útvonalon közlekedtek.
--- Az 5-ös villamosjárat megszűnt.

1946.11.18.
Az 5-ös villamosok Batthyány tér – Széll Kálmán (Moszkva) tér – János Kórház útvonalon közlekedtek.

1947.11.16.
Az 5-ös autóbuszok János Kórház – Mártírok útja (Margit körút) – Margit híd, budai hídfő útvonalon közlekedtek.

1948.08.01.
Az 5-ös villamosok útvonala jelentősen módosult:
Óbuda, Fő tér – Lajos utca – Bécsi út – Margit híd – Bajcsy Zsilinszky út – Üllői út – Nagyvárad tér

?
Az 5-ös villamosjárat megszűnt.

1955.05.23.
Az 5-ös villamosok Flórián tér – Szentendrei út – Filatorigát között közlekedtek. (Menetideje 5 perc volt.)

1958. 11.22.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Az 5-ös villamosok Flórián tér – Filatorigát – Veder utca útvonalon közlekedtek.
--- Az 5A jelzésű villamosok Flórián tér – Filatorigát között közlekedtek.

?
Az 5A jelzésű villamosjárat megszűnt.

1974.01.02.
Az 5-ös villamosjárat megszűnt.
/Pótlására 18Y jelzéssel autóbusz közlekedett./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 384
A 86-OS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE:

A budapesti tömegközlekedésben 86-os jelzéssel villamos nem közlekedett.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 383
A 16-OS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1929-TŐL NAPJAINKIG:

1929.10.29.
A 16-os autóbuszok Roosewelt ér – Lánchíd – Várhegy – Széna tér – Dékány utca útvonalon közlekedtek.

1930-as évek végén
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 16-os autóbuszok Vörösmarty tér – Lánchíd – Várhegy – Széna tér útvonalon közlekedtek.
--- A 16A jelzésű autóbnuszok Vörösmarty tér – Lánchíd – Várhegy – Bécsi kapú tér útvonalon közlekedtek.
/A 16A jelzésű autóbuszjárat megszűntetésének időpontja ismeretlen./

1940.07.02.
A 16-os autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.

1940.07.07.
Ismét közlekedett a 16-os autóbusz.

1940.08.24.
A 16-os autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.

1940.09.09.
Ismét közlekedett a 16-os autóbusz.

1941.04.03.
A 16-os autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat harmadszorra is katonai célokra használták fel.

1941.04.20.
Ismét közlekedett a 16-os autóbusz.

1944.
A 16-os autóbuszjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.

1948.05.03.
A 16-os autóbuszok Széll Kélmán tér és Várhegy között közlekedtek.

1950-es évek második felében
A 16-os autóbuszok József nádor tér – Lánchíd – Várhegy – Moszkva tér útvonalon közlekedtek.

1972.12.23.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 16-os autóbuszok Engels (Erzsébet) tér – Lánchíd – Várhegy – Moszkva tér útvonalon közlekedtek.
--- A 16A jelzésű autóbuszok Moszkva tér és Dísz tér között közlekedtek.

1985.02.01.
A 116-os autóbuszok Clark Ádám tér és Szent György tér között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban „V” jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./

1986.06.03.
A 116-os autóbuszjárat – a SIKLÓ üzembehelyezése miatt – megszűnt.

1986.11.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 16A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.
--- A 116-os autóbuszok Moszkva tér – Várhegy – Erzsébet híd – Irányi utca útvonalon közlekedtek.

1989.03.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 16-os autóbuszok Deák Ferenc tér – Lánchíd – Dísz tér útvonalon közlekedtek.
--- A 116-os autóbuszok Irányi utca – Erzsébet híd – Dísz tér útvonalon közlekedtek.
/A kieső szakaszon „VÁRBUSZ” jelzésű autóbuszok közlekedtek tovább./

1994.08.31.
A 116-os autóbuszjárat megszűnt.

2001.05.02.
16G jelzéssel újjárat közlekedett Sasadi út – Hegyalja út – Erzsébet híd – Deák Ferenc tér útvonalon.
/Az autóbuszok csak munkanapokon, hajnali órákban és csak egy irányban közlekedtek!/

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 382
A 97-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE:

A budapesti tömegközlekedésben 97-es jelzéssel villamos nem közlekedett.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 381
A 79-es villamosjárat megszűntetésének ideje ismeretlen.

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (380)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 380
A 79-ES VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1919-TŐL NAPJAINKIG:

1919.11.21.
A 79-es villamosok Nyugati pályaudvar – Margit híd – Fogaskerekű vasút útvonalon közlekedtek.
/A 79-es villamosok a 77-es villamosok betétjárataként közlekedtek./

1957.02.01.
A 79-es (immár) trolibuszok Keleti pályaudvar – Dózsa György út – Váci út útvonalon közlekedtek.

1978.02.01.
A 79-es trolibuszok Keleti pályaudvar – Dózsa György út – Jászai Mari tér útvonalon közlekedtek.
/Útvonala, minimális változásokkal a mai napig is azonos!/

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 379
A 42-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1912-TŐL NAPJAINKIG:

1950-es évek második felétől
A 42-es autóbuszok Óbuda, Miklós utca és Csillagtelep (Karácsony Sándor utca) között közlekedtek.

1972.12.23.
A 42-es autóbuszok Korvin Ottó (Szentlélek) tér és Békásmegyer, Donát utca között közlekedtek.

1975.05.13.
A 42Y jelzésű autóbuszok Korvin Ottó tér és Óbudai sziget, Május 9. park között közlekedtek.

1977.01.01.
A 42Y jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzése 142-esre módosult.

1977.05.01.
A 142-es autóbuszok a szigeten a HM által épített új úton HM-üdülőig közlekedtek.

1986.03.01.
A 42-es autóbuszok a 11-es számú főút melletti szervizúton közlekedtek.
/Ezzel megszűnt a Szentendrei HÉV-vel való keresztezése./

1994.07.01.
A 42-es autóbuszok Óbuda, Szentlélek tér és Békásmegyer, HÉV-állomás között közlekedtek.

1995.07.31.
A 142-es autóbuszjárat megszűnt.

2002.07.13.
142gy jelzéssel HÉV-pótló tehermentesítő járatként Óbuda, Szentlélek tér és Békásmegyer, Csobánka tér között közlekedtek.

2002.07.28.
A 142gy – HÉV-pótló tehermentesítő – autóbuszjárat megszűnt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 378
A 30-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1912-TŐL NAPJAINKIG:

1912.
A 30-as villamosok Ferenc körút – Mester utca – Gubacsi út – Erzsébetfalva, Nagy Sándor utca útvonalon közlekedtek.

1920-as évek végén
A 30-as villamosok Boráros tér – Soroksári út – Gubacsi út – Erzsébetfalva, Nagy Sándor utca útvonalon közlekedtek.

1944.
A 30-as villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.

1945.05.21.
A 30-as villamosok ismét Ferenc körút – Mester utca – Gubacsi út – Erzsébetfalva, Nagy Sándor utca útvonalon közlekedtek.

1945.07.05.
A 30-as villamosok ismét Boráros tér – Soroksári út – Gubacsi út – Erzsébetfalva, Nagy Sándor utca útvonalon közlekedtek.

1951.04.30.
A Csepeli gyorsvasút üzembehelyezése miatt a 30-as villamosok Erzsébetfalva – Gubacsi út – Könyves Kálmán körút – Népliget útvonalon közlekedtek.
/A kieső szakaszon 4-es villamosok közlekedtek tovább./

1955.01.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 30-as villamosok Erzsébetfalva – Gubacsi út – Könyves Kálmán körút – Népliget – Vajda Péter utca – Orczy tér – Népszínház utca – József körút útvonalon közlekedtek. (Menetideje 37 perc volt.)
--- A 30A jelzésű villamosok Erzsébetfalva – Gubacsi út – Könyves Kálmán körút – Népliget – GANZ, Gépgyár útvonalon közlekedtek.

1956.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 30-as villamosok Erzsébetfalva – Népliget útvonalon közlekedtek.
--- A 30A jelzésű villamosjárat megszűnt.

1957.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 30-as villamosok ismét Erzsébetfalva – Népliget – József körút útvonalon közlekedtek.
--- A 30A jelzésű villamosok ismét Erzsébetfalva – GANZ, Gépgyár útvonalon közlekedtek.

1959.11.21.
A 30A jelzésű villamosjárat viszonylatjelzése 31A jelzésre módosult.

1959.11.29.
A 30-as villamosok ismét Ferenc körút – Mester utca – Gubacsi út – Szabótelep útvonalon közlekedtek.

1993.11.29.
A 30-as villamosjárat megszűnt.

1994.11.24.
A 30-as villamosok Ferenc körút és Pacsirtatelep között közlekedtek.

2000.12.18.
A 30A jelzésű villamosok Ferenc körút és Könyves Kálmán körút között közlekedtek.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 377
A 76-OS VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1930-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG:

1930-as évek végétől
A 76-os villamosok Keleti pályaudvar – Erzsébet híd – Hadnagy utca útvonalon közlekedtek.
/A 76-os villamosok a 75-ös villamosok betétjárataként közlekedtek./

1940-es évek közepén
A 76-os villamosok Keleti pályaudvar – Erzsébet híd – Déli pályaudvar útvonalon közlekedtek.

1944.09.26.
A 76-os villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.

1955.04.06.
A 76-os (immár) trolibuszok Keleti pályaudvar – Élmunkás (Ferdinánd) híd – Jászai Mari tér útvonalon közlekedtek.
/Útvonala, minimális változásokkal a mai napig is azonos!/

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 376
A 29-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1938-TÓL NAPJAINKIG:

1938.08.15.
A 29-es autóbuszok Pálffy tér és Csatárka utca között közlekedtek.

1939.09.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 29-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.
--- A 29A jelzésű autóbuszok Kolossy tér és Csatárka utca között közlekedtek.

1939.10.05.
Ismét közlekedett a 29-es autóbusz.

1940.08.24.
A 29-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.

1940.09.09.
Ismét közlekedett a 29-es autóbusz.

1941.04.03.
A 29-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat harmadszorra is katonai célokra használták fel.

1941.04.20.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Ismét közlekedett a 29-es autóbusz.
--- A 29A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

1943.12.31.
A 29A jelzésű autóbuszok Kolossy tér és Csatárka utca között közlekedtek.

1944.
A 29-es és a 29A jelzésű autóbuszjáratok – Budapest ostroma miatt – megszűntek.

1946.09.16.
A 29-es autóbuszok ismét Pálffy tér és Csatárka utca között közlekedtek.

1948.04.05.
A 29-es autóbuszok Kolossy tér és Csatárka utca között közlekedtek.
/A kieső szakaszon 6-os autóbuszok közlekedtek./

1950-es évek közepén
A 29-es autóbuszok Kolossy tér – Szemlőhegy utca – Vöröshadsereg (Hüvősvölgyi) út között közlekedtek.

?
A 29-es autóbuszok Kolossy tér és Széher út között közlekedtek.

1985.02.01.
A 129-es autóbuszok Fenyőgyöngye és Hármashatárhegy között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban „H” jelzésű autóbuszok közlekedtek, ellenben a 129-es autóbusznak az útvonala semmilyen formában nem tartozott az alapban közlekedett 29-es autóbuszjárathoz./

1986.12.31.
A 129-es autóbuszjárat megszűnt.
/Pótlására 65-ös autóbusz közlekedett./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 375
A 4-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1920-AS ÉVEK MÁSODIK FELÉTŐL NAPJAINKIG:

1920-as évek második felétől
A 4-es autóbuszok Krisztina tér – Mészáros utca – Pálya utca – Győző utca – Győri utca – Csörsz utca – Avar utca – Csend (Hegyalja) út – Mészáros utca – Krisztina tér útvonalon körforgalomban közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 3V jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./

1930.
A 4-es autóbuszok már a Vörösmarty téri végpontról indultak a Lánchídon, és az Alagúton át a körforgalmú útvonalához.

1933.12.20.
A 4-es autóbuszok Vörösmarty tér – Lánchíd – Krisztina tér – Csend (Hegyalja) út útvonalon, körforgalom nélkül közlekedtek.

1934.07.15.
A 4-es autóbuszok Vörösmarty tér – Lánchíd – Krisztina tér – Alkotás utca – Budaörsi út – Károly király laktanya útvonalon közlekedtek.

1935.04.24.
A 54-es autóbuszok Vörösmarty tér – Lánchíd – Krisztina tér – Alkotás utca – Lenke (Kosztolányi Dezső) tér útvonalon közlekedtek.

1936.11.30.
A 4-es autóbuszok Roosewelt tér – Lánchíd – Győri út – Szent Imre herceg (Villányi) út útvonalon közlekedtek.

1937.12.01.
A 4-es autóbuszok Vörösmarty tér – Lánchíd – Wolf Károly út útvonalon közlekedtek.

1938.06.19.
A 4-es autóbuszjárat viszonylatjelzése 9-esre módosult.

1950-es évek második felében
Az alábbi változások történtek:
--- A 4-es autóbuszok Jókai tér – Lánchíd – Lékai János tér – Szendrő utca 7,3 km-es útvonalon közlekedtek. (Menetideje 24 perc volt.)
--- A 4A jelzésű autóbuszok Jókai tér – Lánchíd – Lékai János tér útvonalon közlekedtek.

1960.08.01.
A 4-es autóbuszok Gyöngyösi utca – Lehel utca – Andrássy út – Lánchíd – Fodor utca útvonalon közlekedtek.
/Az új szakaszon korábban 65-ös autóbuszok közlekedtek./

1962.03.12.
A 4-es autóbuszok Gyöngyösi utca és Németvölgyi út között közlekedtek.
/Kieső szakaszon 2-es autóbuszok közlekedtek tovább./

1971.09.03.
A 104-es gyors autóbuszok Gyöngyösi utca és Lékai János tér között közlekedtek.

1977.01.01.
A 104-es gyorsjárat viszonylatjelzése 4gy jelzésre módosult.

1985.06.01.
A 104-es autóbuszok Rákospalota, Kossuth utca és Petőfi laktanya között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 10-es villamosok közlekedtek, ellenben a 104-es autóbusznak az útvonala semmilyen formában nem tartozott az alapban közlekedett 4-es autóbuszjárathoz./

1985.10.07.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 104-es autóbuszok Rákospalota, Kossuth utca és Székesdülő között közlekedtek.
--- A 104A jelzésű autóbuszok Rákospalota, Kossuth utca és Petőfi laktanya között közlekedtek.

1990.12.11.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 4-es autóbuszok Deák Ferenc tér és Gyöngyösi utca között közlekedtek.
--- A 4A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.
/A 4-es és a 4A jelzésű autóbuszok összevonásával az útvonala lerövidült, illetve a kieső szakaszon továbbiakban 105-ös autóbuszok közlekedtek./

1993.07.01.
A 104A jelzésű autóbuszok Rákospalota, Kossuth utca és Megyer, Vízművek lakótelep között közlekedett.

1996.07.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 104-es autóbuszok Rákospalota, Kossuth utca és Megyer, Vízművek lakótelep között közlekedtek.
--- A 104A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

2000.06.07.
A 4gy autóbuszok – az Apor Vilmos téri autóbusz-végállomás átépítése miatt – Gyöngyösi utca és Mikó utca között közlekedtek.

2001.06.01.
A 4gy autóbuszok – az Apor Vilmos téri autóbusz-végállomás átépítésének befejeztével – ismét Gyöngyösi utca és Apor Vilmos tér között közlekedtek.

2003.01.01.
A 104-es autóbuszok ismét Rákospalota, Kossuth utca és Székesdülő között közlekedtek.

2003.02.01.
A 104-es autóbuszok immár Rákospalota, Kossuth utca és Székesdülő, Ipartelep között közlekedtek.

2003.03.01.
A 104-es autóbuszok Rákospalota, Kossuth utca és Dunakeszi, AUCHAN között közlekedtek.

2003.05.22.
A 4-es autóbuszok Gyöngyösi utca felé érintik a Váci úti TESCO áruházat is: a Gyöngyösi utca érintése után a Váci út – Tesco – Balzsam utca – Göncöl utca – Gyöngyösi utca.
/Az autóbuszok Deák Ferenc tér felé az áruházat nem érintik!/

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 374
ARIBOY!

A 71-es trolibusszal kapcsolatosan a 306# hozzászólásban olvasható!

Üdv.: BPO-700

Előzmény: ARIBOY (364)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 373
A 70-ES VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1949-TŐL NAPJAINKIG:

***
A budapesti tömegközlekedésben 70-es jelzéssel nem közlekedett villamos!
***

1949.12.21.
A 70-es trolibuszok Erzsébet királyné útja, aluljáró és Kossuth Lajos tér között közlekedtek.

1953.
A 70A jelzésű trolibusz Kossuth Lajos tér és Murányi utca között közlekedtek.

1956.04.23.
A 70A jelzésű trolibusz viszonylatjelzése 78-asra módosult.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (364)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.25 0 0 372
A 68-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1950–ES ÉVEK MÁSODIK FELÉTŐL NAPJAINKIG:

1950-es évek második felében
Az alábbi új járatok indultak:
--- A 68-as autóbuszok Kispest, Hunyadi tér – Újköztemető – Városszéli telep útvonalon közlekedtek.
--- A 68A jelzésű autóbuszok Kispest, Hunyadi tér és Újköztemető között – temetői járatként – közlekedtek.

?
A 68-as autóbuszok Kispest, Vörös Október utca és Városszélitelep között közlekedtek.

?
A 68Y jelzésű autóbusz Kispest, Vörös Október utca és Rákosszentmihály között közlekedett.
/A 68Y jelzésű autóbuszjárat megszűntetésének ideje ismeretlen./

1977.05.20.
A 68-as autóbuszok Kispest felől Akadémiaújtelep, 525. térig közlekedtek.

1977.08.20.
A 68-as autóbuszok az Újhegyi úti lakótelepen keresztül közlekedtek.

1987.01.02.
A 168-as autóbuszok Örs vezér tere és Tündérfürt utca között közlekedtek.

?
A 168-as autóbuszok Örs vezér tere és Rákoshegy, Ferihegyi út között közlekedtek.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Újbuda-busz Creative Commons License 2004.01.25 0 0 371
Kedves BPO-700!

Engem a már megszűnt 46-os busz közlekedés-története érdekelne. Amúgy köszi a többi infót.

Üdv: Újbuda

ARIBOY Creative Commons License 2004.01.24 0 0 370
Az 56-os busz és villamos története engem is érdekelne!
Üdv:AB
Előzmény: v86 (369)
v86 Creative Commons License 2004.01.23 0 0 369
Hello, engem az 56-os busz és villamos története érdekelne. Előre is köszönöm.
Blöky Creative Commons License 2004.01.23 0 0 368
Én pedig határozottan emlékszem egy időben a Gyöngyösi utcai végállomásra!
Az már inkább lehet, hogy később volt olyan kombináció, hogy csak piros 84, de az végig.
Előzmény: BPO-700 (367)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.23 0 0 367
Blöky!

A 84-es sose volt a Gyöngyösi utca a vágállomása, csak a megállója.

Ja, meg a 84-es és a 84gy sosem volt együtt (pl.: 32-32gy, 86-86gy, 96-96gy)! Vagy az alap, vagy a gyors közlekedett.
Előbb az alap járt, majd gyors lett, aztán ismét alap lett.

BPO-700

Előzmény: Blöky (356)
Blöky Creative Commons License 2004.01.22 0 0 366
Igen. Az, hogy "nem szűnt meg", kifejezetten a BPO-700 által említett 1984-es időpontra vonatkozott.
Előzmény: ARIBOY (363)
ICPX Creative Commons License 2004.01.22 0 0 365
Amiota a Thokolyig jar az 1es, azota megy Stefanian bizti a 75os.
181es, 181A buszhoz:
Megszunes elotti utvonal:
181A Ecseri ut Aszodi u. Ltp amit ma leir a 81es abba az iranyba
181es Lobogi utca - Aszodi u LTp lenyeg Ecseri fele menet Epreserdorol egybol kanyarodott ra Ecseri utra, es ugy tovabb, viszafele is hasonloan ment a metrohoz nem koszont be.
Ekkor meg a 81es Lobogo utca - Ecseri koz jar csak a 189 es meg tablas utca - Ecseri kozt.
Előzmény: Blöky (360)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!