Keresés

Részletes keresés

v86 Creative Commons License 2004.01.23 0 0 369
Hello, engem az 56-os busz és villamos története érdekelne. Előre is köszönöm.
Blöky Creative Commons License 2004.01.23 0 0 368
Én pedig határozottan emlékszem egy időben a Gyöngyösi utcai végállomásra!
Az már inkább lehet, hogy később volt olyan kombináció, hogy csak piros 84, de az végig.
Előzmény: BPO-700 (367)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.23 0 0 367
Blöky!

A 84-es sose volt a Gyöngyösi utca a vágállomása, csak a megállója.

Ja, meg a 84-es és a 84gy sosem volt együtt (pl.: 32-32gy, 86-86gy, 96-96gy)! Vagy az alap, vagy a gyors közlekedett.
Előbb az alap járt, majd gyors lett, aztán ismét alap lett.

BPO-700

Előzmény: Blöky (356)
Blöky Creative Commons License 2004.01.22 0 0 366
Igen. Az, hogy "nem szűnt meg", kifejezetten a BPO-700 által említett 1984-es időpontra vonatkozott.
Előzmény: ARIBOY (363)
ICPX Creative Commons License 2004.01.22 0 0 365
Amiota a Thokolyig jar az 1es, azota megy Stefanian bizti a 75os.
181es, 181A buszhoz:
Megszunes elotti utvonal:
181A Ecseri ut Aszodi u. Ltp amit ma leir a 81es abba az iranyba
181es Lobogi utca - Aszodi u LTp lenyeg Ecseri fele menet Epreserdorol egybol kanyarodott ra Ecseri utra, es ugy tovabb, viszafele is hasonloan ment a metrohoz nem koszont be.
Ekkor meg a 81es Lobogo utca - Ecseri koz jar csak a 189 es meg tablas utca - Ecseri kozt.
Előzmény: Blöky (360)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.21 0 0 364
BPO-700:A 70-es,71-es valamint a 78-as trolik közlekedés történetéről olvasnék egy pár infót!
Üdv:ARIBOY
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.21 0 0 363
Blöky:A 84-es busz 1995 Június 12.én szünt meg.(A Moszkva tér és Árpád híd,metróállomás között közlekedett!)
Előzmény: Blöky (356)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.21 0 0 362
Blöky:Gondolom,hogy a 75-ös troli az Ajtósi-Hungária KRT.helyett a Stafánián megy végig összafüggött azzal,hogy az 1-es villamost a Thököly útig meghosszabitották 1990-ben?
ARIBOY
Előzmény: Blöky (360)
Blöky Creative Commons License 2004.01.21 0 0 361
"1930-as évek végén
A 72-es villamosok Óbuda, Vörösvári út – Bécsi út – Margit híd, budai hídfő útvonalon közlekedtek."

1937-ben történt a Margit híd átépítése és a budai hídfő-környék rendezése, akkor kerül a vá. a híd északi oldalára.

"A 72A jelzésű trolibuszok Zsigmond tér..."

Nem mondod... :)

"1948.07.31.
A 72-es villamosjárat megszűnt."

1949-ben még megvolt!

"1952.10.26.
A 72-es (immár) trolibuszok Marx tér és Nyugati pályaudvar között közlekedtek."

???

Nem tudom pontosan, de ennél valamivel korábban indult a 72-es. Első útvonal-verzója Nyugati pu. - Dózsa Gy.út - Thököly út volt. (Én legalább is a Háromkötetesben azt olvastam, hogy egy ideig a Dózsán együtt közlekedtek a villamosokkal. A felvonulási tér előtti villamos-vonalszakaszt viszont tényleg 52.10.26-án szűntették meg :()

"Sajnos a 72A jelzésű trolibuszról nincsenek adataim."

A 72-es betétjáratát 71-esnek hívták, és Nyugati pu. - MÁV-Kórház között közlekedett. A megindítás időpontját nem tudom; megszűnt a 70-es évek végén (1978 v. 79-ben).

Előzmény: BPO-700 (353)
Blöky Creative Commons License 2004.01.21 0 0 360
Ja, és kihagytam még:
A 75-ös troli a 80-as évek véga óta "hajt végig" a Stefánián (korábban Ajtósi Dürer sor - Hungária krt. volt az útvonal).
Előzmény: Blöky (359)
Blöky Creative Commons License 2004.01.21 0 0 359
"1914.
A 75-ös villamosok Kőbánya, MÁV-állomás – Fiumei út – Rákóczi út – Erzsébet híd – Déli pályaudvar – Böszörményi út útvonalon közlekedtek."

Még 1930-ban is!

Előzmény: BPO-700 (351)
Blöky Creative Commons License 2004.01.21 0 0 358
"1950-es évek második felében
Az 59-es autóbuszok Etele tér és Galvani utca között közlekedtek"

Érdemes részletezni az útvonalat is!
Etele tér - Bartók Béla út - Halmi u. - Tétényi út - Bártfai u. - Fehérvári út - Hengermalom u. - Budafoki út - Galvani u.

"?
Az 59-es autóbuszjárat viszonylatjelzését 83-as jelzésre módosították"

A kettő között, 1966.06.30-ig "D" jelzéssel közlekedett.

Előzmény: BPO-700 (350)
Blöky Creative Commons License 2004.01.21 0 0 357
"1970.12.31.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 7-es autóbuszok Zugló, Őv utca - Erzsébet híd - Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.
--- A 7C jelzésű autóbuszok Bosnyák tér - Erzsébet híd - Bornemissza tér útvonalon közlekedtek"

A sima 7-esek már jóval korábban kimentek az Öv utcához, és a budai vá. a Kelenföldi pu. volt.
Ugyanakkor a 7C is már jóval régebben kiment a Bosnyákra, a budai vége viszont sokáig a Kosztolányi maradt, csak a 60-as évek vége óta járt a Bornemisszára.
De miért is lett "C"? A 60-as évek elején léteztek 7A és 7B népstadioni mentesítő járatok is, de azok idővel elhaltak. A 7C maradt.
A 7-es eredetileg a Thököly - Nagy Lajos - Szugló u. útvonalon haladt, a 60-as évek végén átkerült a Lumumba (= Róna) utcára.
1970.04.03-tól Thököly út - Népstadion út - Egressy út - Lumumba u. - Szugló u. útvonalon közlekedett.

Azt nem tudom, hogy a sima 7-es (vagy már a 107-es?) útvonala mikor változott a Bartók B.úti nyílegyenes irányról a Tétényi út - Szakasits (= Etele) út vonalra.

"1972.12.23.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 7-es autóbuszok Bosnyák tér - Erzsébet híd - Bornemissza tér útvonalon közlekedtek.
--- A 7A jelzésű autóbuszok Baross tér - Erzsébet híd - Bornemissza tér útvonalon közlekedtek.
--- A 7C jelzésű autóbuszjárat megszűnt."

--- 7-es ekkor még (már) nem volt és nem is lett;
--- a 7C maradt, az útvonala is.

"1977.01.01.
A 107-es gyorsjárat viszonylatjelzése 7gy jelzésre módosult."

Ekkor lett a 7C-ből sima 7-es.

"?
A 7A jelzésű autóbuszok Albertfalva, Forgalmi utcáig közlekedtek"

1983 őszétől (nem tudom napra pontosan).

Előzmény: BPO-700 (347)
Blöky Creative Commons License 2004.01.21 0 0 356
"1960.
A 84-es autóbuszok Moszkva tér – Árpád híd – Újpest, Szilágyi utca útvonalon közlekedtek.
/Korábban „C” jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./"

A viszonylatjel-váltás időpontja 1966.07.01. volt.

"1984.08.11.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 84-es autóbuszjárat megszűnt.
--- A 84gy autóbuszok Moszkva tér – Árpád híd – Újpest, Szilágyi utca útvonalon közlekedtek.
--- A 184-es autóbuszok Óbuda, Bogdáni út – Árpád híd – Népfürdő utca – Váci út – Újpest, Árpád út útvonalon közlekedtek"

- A 84-es nem szűnt meg.
- 84gy csak a Gyöngyösi utcáig közlekedett.

Előzmény: BPO-700 (342)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.20 0 0 355
EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ NÉHÁNY KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNET IS (ZÁRÓJELBEN A HOZZÁSZÓLÁS SZÁMA)

Az adatok 7-es, 59-es, 84-es autóbuszok és 72-es, 75-ös, 81-es, 100-as villamosok történetével bővültek!

Az adatok száma eddig: 79.

Autóbuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)/

1 (20); 2 (47); 3 (255); 5 (106); 7 (347); 8 (107);
12 (133); 14 (138); 15 (302); 19 (332);
20 (166); 24 (222); 25 (121); 27 (245); 28 (320);
30 (73); 31 (7); 33 (136); 39 (42);
40 (53); 41 (198); 43 (70); 44 (148); 47 (200); 48 (202);
52 (36); 53 (242); 54 (33); 55 (104); 59 (350);
61 (278); 62 (279); 63 (197); 66 (247); 67 (291); 69 (59);
73 (9); 77 (43); 79 (250);
81 (335); 84 (342); 86 (204);
92 (251); 93 (199); 94 (203); 99 (79).

Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/

1 (96); 7 (22);
11 (23); 16 (27); 17 (38); 18 (282); 19 (208);
21 (29); 22 (109);
31 (283); 32 (110); 34 (112); 39 (113);
41 (209); 43 (132); 44 (210); 45 (135);
57 (114); 58 (30);
67 (219); 69 (220);
71 (306); 72 (353); 74 (333); 75 (351);
81 (146); 82 (354); 83 (334); 84 (307); 85 (201);
96 (295) 100 (345).

Fogaskerekű vasút (299).

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (336)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.20 0 0 354
A 82-ES VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1980-TÓL NAPJAINKIG:

***
A budapesti tömegközlekedésben 82-es jelzéssel nem közlekedett villamos!
***

1980.01.03.
A 82-es trolibuszok Örs vezér tere és Thököly út között közlekedtek.
/A vonal egyik szakaszán korábban 64-es villamosok közlekedtek./

2001.11.16.
Az Uzsoki Utcai Kórház újonnan átadott Róna utcai épületszárnyának jobb megközelíthetősége érdekében Szugló utca és az Uzsoki Utcai Kórház között "82-es trolibusz" jelzéssel autóbusz közlekedett.

2002.05.03.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A "82-es trolibusz" jelzésű autóbuszjárat megszűnt.
--- A 82-es trolibuszok Örs vezér tere és Uzsoki utcai Kórház között közlekedtek.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (338)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.20 0 0 353
A 72-ES VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1920-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG:

1920-as évek végén
A 72-es villamosok Óbuda, Vörösvári út – Bécsi út – Zsigmond utca – Pálffy (Bem) tér útvonalon közlekedtek.

1930-as évek végén
A 72-es villamosok Óbuda, Vörösvári út – Bécsi út – Margit híd, budai hídfő útvonalon közlekedtek.

1944.09.27.
A 72-es villamosok Óbudai kocsiszín és Margit híd, budai hídfő között közlekedtek.

1944.12.
A 72-es villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.

1945.05.22.
A 72-es villamosok Óbuda, Fő tér – Bécsi út – Margit híd útvonalon közlekedtek.

1946.01.18.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 72-es villamosok Óbuda, Fő tér – Bécsi út – Mártírok útja (Margit körút) – Bem József utca – Batthyány tér útvonalon közlekedtek.
--- A 72A jelzésű trolibuszok Zsigmond tér és Batthyány tér között közlekedtek.

1946.08.19.
A 72A jelzésű villamosjárat megszűnt.
/Ezen a vonalon 7-es villamosok közlekedtek tovább./

1947.11.16.
A 72-es villamosok Óbuda, Fő tér és Margit híd, budai hídfő között közlekedtek.

1948.07.31.
A 72-es villamosjárat megszűnt.

1952.10.26.
A 72-es (immár) trolibuszok Marx tér és Nyugati pályaudvar között közlekedtek.

1952.12.21.
A 72-es trolibuszok a Dózsa György úton és az Ajtósi Dürer soron át Thököly útig közlekedtek.

1954.12.31.
A 72-es trolibuszok – a 75-ös trolibuszok üzembehelyezése miatt – a Dózsa György úton végig a Thököly útig közlekedtek, majd Thököly út – Cserhát utca – Alpár utca – Dózsa György út útvonalon fordultak vissza.

1955.05.16.
A 72-es trolibuszok ismét a Hungária körút x Thököly út kereszteződésétől közlekedtek Nyugati pályaudvar felé.

1977.05.02.
A 72-es trolibuszok a Május 1. (Hermina) út – Állatkerti út útvonalon közlekedtek.
/Ezen a szakaszon korábban 25-ös villamosok közlekedtek./

1981.12.31.
A 72-es trolibuszok már az Arany János utca, metróállomásig közlekedtek.

***
Sajnos a 72A jelzésű trolibuszról nincsenek adataim.
***

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (338)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.20 0 0 352
ARIBOY!

A 81-es trolibusszal kapcsolatosan a 146# hozzászólásban olvasható!
(Kiegészítésként a 150# hozzászólásban is olvasható!)

Üdv.: BPO-700

Előzmény: ARIBOY (338)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.20 0 0 351
A 75-ÖS VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1914-TŐL NAPJAINKIG:

1914.
A 75-ös villamosok Kőbánya, MÁV-állomás – Fiumei út – Rákóczi út – Erzsébet híd – Déli pályaudvar – Böszörményi út útvonalon közlekedtek.

1930-as évek végén
A 75-ös villamosok Keleti pályaudvar – Rákóczi út – Erzsébet híd – Déli pályaudvar – Böszörményi út útvonalon közlekedtek.

1944.
A 75-ös villamosok Keleti pályaudvar – Erzsébet híd – Csörsz utca útvonalon közlekedtek.

1944.12.
A 75-ös villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.

1945.05.21.
A 75-ös villamosok Keleti pályaudvar és Apponyi tér (Ferenciek tere) között közlekedtek.

1949.02.01.
A 75-ös villamosok Keleti pályaudvar és Március 15-e tér között közlekedtek.

1952.10.26.
A 75-ös villamosjárat viszonylatjelzését 45-ös jelzésre módosították.

1954.12.31.
A 75-ös (immár) trolibuszok Népliget és Váci út között közlekedtek.

1955.05.16.
A 75A jelzésű trolibuszok Népliget és Thököly út között közlekedtek.
/A megszűntetés időpontja ismeretlen./

1993.10.12.
A 75A jelzésű trolibusz Népliget, metróállomás és Népstadion, metróállomás (Ifjúság útja) között közlekedett.

1995.10.21.
A 75A jelzésű trolibuszjárat megszűnt.

2000.12.18.
A 75-ös trolibuszok Népstadion (Stadionok) és Váci út (ózsa György út, metróállomás) között közlekedtek.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (338)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.20 0 0 350
A 59-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1950-ES ÉVEK MÁSODIK FELÉTŐL NAPJAINKIG:

1950-es évek második felében
Az 59-es autóbuszok Etele tér és Galvani utca között közlekedtek.

?
Az 59-es autóbuszjárat viszonylatjelzését 83-as jelzésre módosították.

1950-es évek végén
Az 59-es autóbuszok Kispest, Kossuth tér és Csepel, Kölcsey tér között közlekedtek.

?
Az 59-es autóbuszok Csillagtelep és Pacsirtatelep (Alsóhatár út) között közlekedtek.

?
Az 59Y jelzésű autóbuszok Tanácsház (Szent Imre) tér és Csapágy utca között közlekedtek.

1977.01.01.
Az 59Y jelzésű autóbusz viszonylatjelzését 159-es jelzésre módosították.

?
A 159-es autóbuszok Szent László úti lakótelepig közlekedtek.

1979.11.07.
Az 59-es autóbuszok az új Gubacsi hídon át közlekedtek.

1980.09.15.
Az 59-es autóbuszok Pesterzsébet, Jahn Ferenc Kórházig közlekedtek.

1987.05.01.
Az 59-es autóbuszok pestszenterzsébeti útvonala módosult.
/A kieső szakaszon 19-es autóbuszok közlekedtek tovább./

1993.11.01.
Az 59-es autóbuszok útvonala tovább hosszabbodott (Szentlőrinci úti lakótelep, Mezsgye utca).

1995.08.01.
Az 59A jelzésű autóbuszok Csepel, Csillagtelep felé Karácsony Sándor utca – Bajáki Ferenc utca – Posztógyár utca útvonalon is közlekedtek.
/Az új szakaszon korábban 148-as autóbuszok közlekedtek./

1996.04.01.
Az 59A jelzésű autóbuszok Csepelen ismét a Kossuth Lajos utcán át közlekedtek.
/A kieső szakaszon továbbiakban a 79-es és a 79A jelzésű autóbuszok közlekedtek./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

ARIBOY Creative Commons License 2004.01.20 0 0 349
Szia BPO-700!

Az 1958-as térkép szerint a 7-es buszok Zugló,Nagy Lajos király útja és Kosztolányi Dezső tér között közlekedtek.(A Szabadság hidon.)
7A busz ekkoriban nem volt.

A 7A busz 1984-től jár a Fehérvári úti LTP.,Forgalmi utcáig.
Üdv:ARIBOY

Előzmény: BPO-700 (347)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.20 0 0 348
A 7-es autóbuszok természetesen 1927-től közlekednek a mai napig!

Ismételt hibáért elnézést kérek!

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (347)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.20 0 0 347
A 7-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE ?-TÓL NAPJAINKIG:

1927.06.05.
A 7-es autóbuszok Óbuda, Fő tér és Óbudai temető között közlekedtek.

1933.12.16.
A 7-es autóbuszjárat megszűnt.
/Továbbiakban "T" jelzéssel trolibusz közlekedett tovább./

1936.05.01.
A 7-es autóbuszok Keleti pályaudvar - Rákóczi út - Erzsébet híd útvonalon közlekedtek.

1936.11.30.
A 7-es autóbuszok Keleti pályaudvar - Erzsébet híd - Clark Ádám tér - Margit körút - Statisztikai Hivatal útvonalon közlekedtek.

1936.12.14.
A 7-es autóbuszok Hungária körút - Erzsébet híd - Statisztikai Hivatal útvonalon közlekedtek.

1940.07.02.
A 7-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.

1940.07.07.
Ismét közlekedett a 7-es autóbusz.

1940.08.24.
A 7-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.

1940.09.09.
Ismét közlekedett a 7-es autóbusz.

1941.04.03.
A 7-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat harmadszorra is katonai célokra használták fel.

1941.04.20.
Ismét közlekedett a 7-es autóbusz.

1941.10.06.
A 7-es autóbuszjárat - párhuzamos közlekedés miatt - megszűnt.

1947.02.03.
A 7-es autóbuszok Hungária körút - Rákóczi út - Váci utca - Szabadság híd - Kosztolányi Dezső tér útvonalon közlekedtek.

1947.
A 7-es autóbuszok Hungária körút - Szabadság híd - Karolina út útvonalon közlekedtek.

1948.07.12.
A 7-es autóbuszok immár Bosnyák tér és Karolina út között közlekedtek.

1948.09.06.
7A jelzéssel Hungária körút és Felszabadulás tér (Ferenciek tere) között közlekedtek az autóbuszok.
/A 7A jelzésű autóbusz megszűntetési ideje ismeretlen./

1964.11.21.
A 7-es autóbuszok Bosnyák tér - Erzsébet híd - Bornemissza tér útvonalon közlekedtek.

1968.10.14.
A 7C jelzésű autóbuszok Keleti pályaudvar - Bornemissza tér között közlekedtek.

1970.12.31.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 7-es autóbuszok Zugló, Őv utca - Erzsébet híd - Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.
--- A 7C jelzésű autóbuszok Bosnyák tér - Erzsébet híd - Bornemissza tér útvonalon közlekedtek.

1971.10.01.
A 107-es gyorsjárat Zugló, Őv utca és Kelenföldi pályaudvar között közlekedtek.

1972.12.23.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 7-es autóbuszok Bosnyák tér - Erzsébet híd - Bornemissza tér útvonalon közlekedtek.
--- A 7A jelzésű autóbuszok Baross tér - Erzsébet híd - Bornemissza tér útvonalon közlekedtek.
--- A 7C jelzésű autóbuszjárat megszűnt.
--- A 107-es gyorsautóbuszok Bosnyák tér - rzsébet híd - Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.
/A 107-es gyors autóbuszok kieső szakaszain 75-ös autóbuszok közlekedtek tovább./

?
A 7A jelzésű autóbuszok Albertfalva, Forgalmi utcáig közlekedtek.

1977.01.01.
A 107-es gyorsjárat viszonylatjelzése 7gy jelzésre módosult.

2003.03.31.
A 7Cgy autóbuszok Albertfalva, Forgalmi utca és Fővám tér között közlekedtek.
/Az autóbuszok a Fehérvári úton folytatott villamos-vágány felújítási munkák idején a 7A jelzésű autóbuszok tehermentesítő járataként közlekedtek./

2003.06.24.
7M jelzéssel - az épülő 4-es metró propagandájának részeként - rendkívüli autóbuszjárat közlekedett Baross tér és Etele tér között.

2003.07.08.
A 7M jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

2003.08.20.
A 7Cgy autóbuszjárat megszűnt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.20 0 0 346
Earth Fault!

Én magam is észrevettem! Nem tudom, hogy miképp történhetett ez meg!

Utána fogok járni a dolognak!

Én, én vagyok, vagyis: BPO-700!

Üdv.: BPO-700

Előzmény: Earth Fault (344)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.20 0 0 345
A 100-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE A BUDAPESTI TÖMEGKÖZLEKEDÉSBEN:

1996. szeptember 20-a és 29-e között a Budapesti Nemzetközi Vásár 100. Ősszi Kiállításának idején a
--- 100-as villamosok József körút és BNV, Főbejárat között, míg a
--- 100Y jelzésű villamosok Baross tér és BNV, Főbejárat között közlekedtek.

Az említett időszakban - az amúgy is vásár idején és azonos útvonalon közlekedő - 29-es és 29Y jelzésű villamosok nem közlekedtek.

BPO-700

Earth Fault Creative Commons License 2004.01.20 0 0 344
kedves érdeklődők, itt pedig a skizofrénia remek megnyilvánulását láthatták. :-)

legalább ne olyan mailcímeket regeltél volna, melyek csak egyetlen betűvel különböznek egymástól)

Előzmény: közlekedő (343)
közlekedő Creative Commons License 2004.01.20 0 0 343
Kedves BPO-700!

A 5-ös villamos érdekelne engem...tudsz valamit erről a járatról?

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.20 0 0 342
A 84-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1960-TÓL NAPJAINKIG (1995):

1960.
A 84-es autóbuszok Moszkva tér – Árpád híd – Újpest, Szilágyi utca útvonalon közlekedtek.
/Korábban „C” jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./

1971.02.11.
A 84-es autóbuszok az Újpest, Szilágyi utcában az új középperonos végállomásról indultak.

1984.08.11.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 84-es autóbuszjárat megszűnt.
--- A 84gy autóbuszok Moszkva tér – Árpád híd – Újpest, Szilágyi utca útvonalon közlekedtek.
--- A 184-es autóbuszok Óbuda, Bogdáni út – Árpád híd – Népfürdő utca – Váci út – Újpest, Árpád út útvonalon közlekedtek.

1990.06.30.
A 184-es autóbuszjárat megszűnt.
/A Vizafogó utcai szakaszon 133-as autóbuszok közlekedtek tovább./

1990.12.11.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 84-es autóbuszok Moszkva tér és Árpád híd, metróállomás között közlekedtek.
--- A 84gy autóbuszjárat megszűnt.

1995.06.12.
A 84-es autóbuszjárat megszűnt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Blöky Creative Commons License 2004.01.20 0 0 341
A 81-es 1966-ban váltotta fel a korábbi "J" járatot. Ekkor még csak csúcsforgalomban közlekedett, a JózsefAttilára napközben a 39-essel lehetett eljutni.

"1972.12.23."
Hozzáteszem, hogy a 81-es ekkortól egész nap járt, a 181-es valóban új volt.
Érdekesség, hogy először itt jártak tömegesen Ik260-asok, majd pár hónap múlva az állomány felcserélték a 89A Ik180-asaival.

181 mikor indult és merre közlekedett? (valaha tudtam, de már nem emlékszem)

Előzmény: BPO-700 (335)
Blöky Creative Commons License 2004.01.20 0 0 340
A 74-es troli történetéből kimaradt egy átmeneti, de több évig tartó változás.
1979 végétől az M3 bevezető szakasz építése miatt a 74-es troli Tanács (= Károly) krt. - ... - Május 1. (= Hermina út) - Erzsébet kné. útja (vissza Hungária körúton) között közlekedett.
Trolipótló autóbusz Csáktornya park - Mexikói út között, de az Erzsébet kné.ú. sarok érintésével.
83-ban átadták az M3-ast, de a troli visszahelyezésére még 2 évet kellett várni.
Egyúttal módosult is az útvonal a Kiskörút felé: Ungvár u. - felüljáró - Ógyalla köz - Szőnyi út - M3 - felüljáró - Május 1.út (korábban a Kassai térről befordulta Kacsóh Pongrác útra).
Ekkor (vagy később?) indult meg a 74A is.
Előzmény: BPO-700 (333)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!