Keresés

Részletes keresés

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 304
...mivel a 72-es trolibusz 1952.10.26-án indult el Marx tér és MÁV-Kórház között.

Csak feltételezem, hogy a 72-es villamos 1948.07.31-vel szűnt meg...

Előzmény: BPO-700 (303)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 303
Vagy félreértés történt, vagy én nem írtam érthetően! :(

Mivel, még mindig 1948.08.01-én vagyunk:

A 72-es villamossal írt mondatom is erre vonatkozott.
(Lehet, hogy ott volt a félreértés, hogy a 7-es villamosnál említettem az 1957-es újraindítását...

Ezért elnézést kérek!

Előzmény: Blöky (300)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 302
A 15-ÖS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1928-TÓL NAPJAINKIG:

1928.02.15.
A 15-ös autóbuszok Boráros tértől a Ráday utcán és Belvároson át a Csanády utcáig közlekedtek.

1929.06.18.
A 15-ös autóbuszok Boráros tér és Ferdinánd (Lehel) tér között közlekedtek.

1931.
A 15-ös autóbuszok belvárosi útvonala módosult, miután megszűntették a belső-Lipótváros - Erzsébet tér - Bálvány (Október 6.) utca - Hold utca - Szemere utca villamos-vonalat.
Boráros tér - Ráday utca - Kálvin tér - Ferenciek tere - Petőfi Sándor utca - Erzsébet tér - Szabadság tér - Alkotmány utca - Szemere utca - Csanády utca.

1933.12.15.
Ismét módosult a 15-ös autóbusz belvárosi vonala.
/A 48-as villamosjárat megszűntetése miatt./

1944.
A 15-ös autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

1946.12.09.
A 15-ös autóbusz újra közlekedtek.

1948.09.06.
A 15A jelzésű autóbuszok Ferenciek tere és Szent István körút között közlekedtek.
/ A 15A jelzésű autóbuszjárat megszűnteésének időpontja ismeretlen./

1983.01.25.
A 15-ös autóbuszok az új Boráros téri autóbusz-végállomásról indultak.

1983.05.17.
A 15-ös autóbuszok már a Közraktár utcában kialakított végállomásról indultak.

1984.03.01.
A 115-ös autóbusz Mechanikai Művek és Diósd, Csapágygyár között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban a két útvonalon közlekedő 113-as egyik vonalán közlekedett, illetve a 115-ös autóbusznak az útvonala semmilyen formában nem tartozott az alapban közlekedett 15-ös autóbuszjárathoz./

1988.05.16.
A 15A jelzésű autóbuszjárat Arany János utca, metróállomás és Dimitrov (Fővám) tér között közlekedtek.

1993.12.31.
A 15A jelzésű és a 115-ös autóbuszjárat megszűnt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 301
60-as évek:
67 Keleti pu. - Rk., Ferihegyi út
Előzmény: BPO-700 (291)
Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 300
"1948.07.31-ig"

A Háromkötetesben az 1948. márciusi menetrend már nem tud 7-es villamosról.

A 72->7 átszámozás sztem nem 1957-ben, hanem jóval korábban, a 72-es troli beindításakor kellett hogy történjen.
57-ben rövidült a Margit kórházig.

Előzmény: BPO-700 (281)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 299
A FOGASKEREKŰ VASÚT KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1874-TŐL NAPJAINKIG:

1873.06.03.
Aláírták a Fogaskerekű vasút építésére vonatkozó építési engedélyezési iratokat.

1874.06.25.
Elindult a világon harmadikként, Budapesten a Fogaskerekű vasút Vérmező és Svábhegy között.

1890.
A Fogaskerekű vasút Vérmező és Széchenyi hegy között közlekedtek.

***
Figyelem!
Itt a villamosítást, az 1973-as járműbeszerzésről nem említettem!
***

Ha valakinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 298
A 60-as években egy ideig létezett még 62A Zalka - Ferihegyi út között.
Előzmény: BPO-700 (279)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 297
Az eddigi adatokat köszönöm!

Természetesen várom a következő kiegészítéseket is!

Üdv.: BPO-700

Előzmény: Blöky (296)
Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 296
A 60-as évek közepén már így járt a 61-es:
Zalka m.tér - Jászberényi út - Pesti út - Péceli út - Zrínyi u. - Pesti út - vissza, körforgalom
(ellenkező irányban a 62-es közlekedett)

"1970.04.03.
61Y jelzéssel Rákoskert és Rákoscsaba között körforgalmi jelleggel közlekedtek az autóbuszok.
/Ellenkező irányban 62Y jelzésű autóbuszok közlekedtek./

1970-es évek első felében
--- A 61-es autóbuszok Zalka Máté tér és Rákoscsaba között közlekedtek.
--- A 61Y jelzésű autóbuszok Örs vezér tere és Rákoscsaba között közlekedtek"

Valójában 1970.04.03-tól:
61Y Örs vezér tere - ... - Pesti út - körforgalom azonos a 61-esével (és természetesen ellenirányban 62Y)

Megemlíthető még, hogy 1980 körül adták át a tejgyár és Rákoskeresztúr közötti felüljárót, a 61E azóta a Keresztúri úton közlekedik (befelé a Gyógyszergyári úton).

Előzmény: BPO-700 (278)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 295
A 96-OS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE:

A budapesti tömegközlekedésben 96-os jelzéssel villamos nem közlekedett.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 294
"Akkor a 45-ös ezidőtáji megszűnés időpontja 1948-1951. közötti időszakra szűkült!"

Szűkítsük tovább: a villamos.budapest.hu-ra feltett 1950-es menetrend szerint még járt.
(de ld. még Hamster hozzászólását is)

Előzmény: BPO-700 (272)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 293
Így van!

BPO-700

Előzmény: Blöky (292)
Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 292
"2000.05.01.
A 3-as autóbuszok Budafoki úton át közlekedtek."

Előtte volt olyan variáció is (de nem tudom mikortól), hogy Móricz - Fehérvári út - Hengermalom u. - Budafoki út - stb.

A gyors 3-as mindig is a Budafokin járt.

A 103-as első verzója Buda felé:
... - Lágymányosi híd - Szerémi út - Hauszmann A. u. (vagy Prielle K.u.?) - Budafoki út stb.

Előzmény: BPO-700 (255)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 291
A 67-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1955–TŐL NAPJAINKIG:

1955.
Az alábbi járatok indultak el:
--- A 67-es: Budaörs, Lévai utca és Budakeszi, Táncsics Mihály utca között közlekedtek.
--- A 67A jelzésű: Budaörs – Prés, és Kovácsoltárúgyár (PRÉKO) között közlekedett.
--- A 67B jelzésű: Budakeszi – Prés, és Kovácsoltárúgyár (PRÉKO) között közlekedett.
--- A 67C jelzésű: Budaörs – Keményfémárúgyár (KEFÉM) között közlekedett.
--- A 67D jelzésű: Budakeszi – Keményfémárúgyár (KEFÉM) között közlekedett.

1956.
A 67-es, a 67A, a 67B, a 67C és a 67D jelzésű autóbuszjáratok megszűntek.
/Továbbiakban számozott GY jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./

1950-es évek második felében
A 67-es autóbuszok Keleti pályaudvar és Rákoskeresztúr, Malom utca között közlekedtek.

1970.04.03.
A 67-es autóbuszok Örs vezér tere és Rákoskeresztúr (Tejipar) között közlekedtek.

1988.01.30.
A 67-es autóbuszok Örs vezér tere és Rákoskeresztúr, Kis utca között közlekedtek.

1990.09.01.
A 67-es autóbuszok immár Aranylúd utcáig közlekedtek (körforgalomban).

1997.03.11.
A 67V jelzésű villamos-pótló autóbuszok Rákospalota, MÁV-telep (Mézeskalács tér) és Keleti pályaudvar között közlekedtek.
/A villamos-pótló járat a 67-es villamos „ideiglenes” szüneteltetése miatt indult be./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Újbuda-busz (287)
Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 290
"?
A 92-es autóbuszjárat megszűnt"

Sztem beolvasztották a 42-esbe.

"1977.08.01.
A 192-es autóbuszok ..."

A 60-as évek eleje-közepe óta biztosan létezett, csak 92Y-nak hívták.

Előzmény: BPO-700 (251)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 289
Augusztus 1-én adták át a Margit híd északi oldalát is (immár teljes szélességben) a forgalomnak. Ezért az alábbi forgalmi változások történtek a budapesti tömegközlekedésben:
~ a 2-es villamos Jászai Mari tér – pesti Duna-part – Kálvin tér útvonalon közlekedett;
~ a 4-es villamosjárat (Margit híd, pesti hídfő – Margit híd, budai hídfő) megszűnt;
~ az 5-ös villamos Óbuda, Fő tér – Lajos utca – Margit híd – Kiskörút – Nagyvárad tér útvonalon közlekedett;
~ a 6-os villamos Boráros tér – Nagykörút – Margit híd – Széll Kálmán (Moszkva) tér útvonalon közlekedett;
~ a 7-es villamosjárat (Óbuda, Fő tér – Batthyány tér [Déli pályaudvar]) megszűnt;
~ a 8-as villamos Városliget – Podmaniczky utca – Báthory utca – Kossuth Lajos tér útvonalon közlekedett;
~ a 9-es villamos Móricz Zsigmond körtér – budai Duna-part – Bem József utca – Török utca – Nagyszombat utca útvonalon közlekedett;
~ a 9A jelzésű villamos Móricz Zsigmond körtér és Margit híd, budai hídfő között közlekedett;
~ a 45-ös villamos Nagyvárad tér – Kiskörút – Berlini (Nyugati) tér – Margit híd – Moszkva tér – Déli pályaudvar útvonalon közlekedett;
~ a 46-os villamos Marx (Nyugati) tér – Podmaniczky utca – Szinyei Merse utca – Baross tér, Keleti pályaudvar útvonalon közlekedett;
~ a 48-as villamos Berlini (Nyugati) tér – Kiskörút – Szabadság híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedett;
~ az 53-as villamosjárat (Nyugati tér – Szabadság híd – Széll Kálmán /Moszkva/ tér) megszűnt;
~ az 59A jelzésű villamos Széll Kálmán (Moszkva) tér és Csörsz utca között közlekedett;
~ a 63-as villamos Nagyvárad tér – Szabadság híd – Széll Kálmán (Moszkva) tér – János Kórház útvonalon közlekedett;
~ a 69-es villamosjárat (Batthyány tér – Csörsz utca) megszűnt.

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (281)
Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 288
"?
66Y jelzéssel Pesterzsébet, Kossuth tér és Péterimajor között közlekedtek"

Ez biztos 1966.07.01-én történt.
Addig az időszakos járatok voltak a betűsek, utána a díjszabási korlátozással közlekedők (bérlet nem érvényes, némelyiken 2 vonaljegy kellett) lettek azok.

Előzmény: BPO-700 (247)
Újbuda-busz Creative Commons License 2004.01.14 0 0 287
Kedves BPO-7oo!

Köszi az infókat a 61, 62-es buszokról!! A 67-esről nem tudsz valamit??

Üdv. Újbuda

Előzmény: BPO-700 (279)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 286
EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ NÉHÁNY KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNET IS (ZÁRÓJELBEN A HOZZÁSZÓLÁS SZÁMA)

Autóbuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)/
Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/

Az adatok 3-as, 61-es és 62-es autóbuszokkal, illetve 18-as és 31-es villamosokkal bővültek!

Az 1-es autóbusz-család közlekedés története (20);
A 2-es autóbusz-család közlekedés története (47);
A 3-as autóbusz-család közlekedés története (255);
Az 5-ös autóbusz-család közlekedés története (106);

A 8-as autóbusz-család közlekedés története (107);
A 12-es autóbusz-család közlekedés története (133);
A 14-es autóbusz-család közlekedés története (138);
A 20-as autóbusz-család közlekedés története (166);

A 24-es autóbusz-család közlekedés története (222);
A 25-ös autóbusz-család közlekedés története (121);
A 27-es autóbusz-család közlekedés története (245);
A 30-as autóbusz-család közlekedés története (73);

A 31-es autóbusz-család közlekedés története (7);
A 33-as autóbusz-család közlekedés története (136);
A 39-es autóbusz-család közlekedés története (42);
A 40-es autóbusz-család közlekedés története (53);

A 41-es autóbusz-család közlekedés története (198);
A 43-as autóbusz-család közlekedés története (70);
A 44-es autóbusz-család közlekedés története (148);
A 47-es autóbusz-család közlekedés története (200);

A 48-as autóbusz-család közlekedés története (202);
Az 52-es autóbusz-család közlekedés története (36);
Az 53-as autóbusz-család közlekedés története (242);
Az 54-es autóbusz-család közlekedés története (33);

Az 55-ös autóbusz-család közlekedés története (104);
A 61-es autóbusz-család közlekedés története (278);
A 62-es autóbusz-család közlekedés története (279);
A 63-as autóbusz-család közlekedés története (197);

A 66-os autóbusz-család közlekedés története (247);
A 69-es autóbusz-család közlekedés története (59);
A 73-as autóbusz-család közlekedés története (9);
A 77-es autóbusz-család közlekedés története (43);

A 79-es autóbusz-család közlekedés története (250);
A 86-os autóbusz-család közlekedés története (204);
A 92-es autóbusz-család közlekedés története (251);
A 93-as autóbusz-család közlekedés története (199);

A 99-es autóbusz-család közlekedés története (79).
Az 1-es villamos közlekedés története (96);
A 7-es villamos-trolibusz közlekedés története (22);
A 11-es villamos közlekedés története (23);

A 16-os villamos közlekedés története (27);
A 17-es villamos közlekedés története (38);
A 18-as villamos közlekedés története (282);
A 19-es villamos közlekedés története (208);

A 21-es villamos közlekedés története (29);
A 22-es villamos közlekedés története (109);
A 31-es villamos közlekedés története (283);
A 32-es villamos közlekedés története (110);

A 34-es villamos közlekedés története (112);
A 39-es villamos közlekedés története (113);
A 41-es villamos közlekedés története (209);
A 43-as villamos közlekedés története (132);

A 44-es villamos közlekedés története (210);
A 45-ös villamos közlekedés története (135);
Az 57-es villamos közlekedés története (114);
Az 58-as villamos közlekedés története (30);

A 67-es villamos közlekedés története (219);
A 69-es villamos közlekedés története (220);
A 81-es villamos-trolibusz közlekedés története (146);
A 85-ös villamos közlekedés története (201).

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (252)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 285
Sajnos melléütés történt!

1993.11.29. A 32É jelzésű éjszakai villamosjárat megszűnt. /Pótlására 31É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett./

Helyesen:

1993.11.29. A 31É jelzésű éjszakai villamosjárat megszűnt. /Pótlására 31É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett./

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (283)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 284
A 31-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1940-TÓL NAPJAINKIG (1995):

---
Már megint lemaradt! :)

Előzmény: BPO-700 (283)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 283
A 31-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE -TÓL NAPJAINKIG (1995):

1940.10.26.
A 31-es villamos Közvágóhíd és Pacsirtatelep között, a Gubacsi úton át közlekedtek.
/Korábban ezen a vonalon BHÉV közlekedett./

1944.09.26.
A 31-es villamosjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

1945.05.21.
A 31-es villamosok Közvágóhíd és Pacsirtatelep között közlekedett.

1945.05.25.
A 31-es villamosok Boráros tér - Mester utca - Pacsirtatelep útvonalon közlekedtek.

1945.07.05.
A 31-es villamosok változatlan végpontokkal az újjáépített Soroksári úton át közlekedtek.

***
1950.12.05.
A Fővárosi Tanács a 31-es villamosvonal meghosszabbításáról tárgyalt. Soroksár, Újtelep, Soroksár, Varga-telep, Wesselényi-telep, Sólyom-telep érintésével Milleniumi telepig akarták elvezetni. Azonban a tervből nem lett semmi.
***

1951.04.30.
31A jelzéssel betétjárat közlekedett Közvágóhíd és Pacsirtatelep között.

1951.05.15.
31É jelzéssel éjszakai villamosjárat közlekedett Boráros tér - Soroksári út - Gubacsi út - Pacsirtatelep útvonalon.

1952.02.23.
A 31A jelzésű villamosjárat megszűnt.

1953.04.25.
Ismét közlekedett a 31A jelzésű villamos Pacsirtatelep - Határ út - Pacsirtatelep körforgalmú útvonalon.
/Korábban ezen a vonalon 35-ös jelzéssel közlekedtek a villamosok./

1954.
A 31A jelzésű villamosjárat megszűnt.

1959.11.21.
A 31A jelzésű villamosok Pesterzsébet, Nagy Sándor utca és MÁV, Gépgyár között közlekedtek.

1961.
A 31A jelzésű villamosjárat megszűnt.

1973.10.11.
A 31É jelzésű éjszakai villamosjárat Ferenc körút és Pacsirtatelep között közlekedett.

1973.10.17.
a 31-es villamosok Közvágóhíd és Pacsirtatelep között közlekedtek.

1974.10.04.
Megszűnt a Pesterzsébet, Baross utcában a villamos-közlekedés.

1979.03.06.
Megszűnt a Pesterzsébet, Ady Endre utcában a villamos-közlekedés.

1993.11.29.
A 32É jelzésű éjszakai villamosjárat megszűnt.
/Pótlására 31É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett./

1994.11.23.
A 31-es villamosok Közvágóhíd és Szabótelep között közlekedtek.

1995.07.23.
A 31-es villamosjárat megszűnt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 282
A 18-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1902-TŐL NAPJAINKIG:

1902.05.14.
Elindult a villamos Nyugati pályaudvar - Nagykörút - Mester utca - Sertésközvágóhíd útvonalon.

1905.11.21.
A villamosok Nyugati pályaudvartól már Erzsébetfalváig közlekedtek.

1906.11.12.
A villamosok Szabadság tér - Nagykörút - Erzsébetfalva útvonalon közlekedtek.

1910.
A villamosjárat 18-as jelzést kapott.

1913.07.
A 18-as villamos Erzsébetfalva (Vezér utca) - Nagykörút - Országház tér - pesti Dunapart - Erzsébetfalva körforgalmú útvonalon közlekedett.

1914.07.
A 18-as villamosjárat megszűnt.

1920-as évek végén
A 18-as villamosok Népliget - Delej utca - Baross utca - pesti Dunapart - Kossuth Lajos tér útvonalon közlekedtek.

1940-es évek közepén
A 18-as villamosok Városliget - Erzsébet híd - Flórián tér útvonalon közlekedtek.

1949.03.21.
A 18-as villamosok Nagyszombat utca - budai Dunapart - Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.

1953.
A 18-as villamosok Óbuda kocsiszín és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.

1956.
A 18-as villamosok ismét Nagyszombat utca és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.

1957.
A 18-as villamosok Nagyszombat utca és Kelenföldi pályaudvar között közlekedtek.

1961.
A 18-as villamosok Margit Kórház és Kelenföldi pályaudvar között közlekedtek.

1962.
A 18-as villamosok Óbuda, Forgalmi telep és Kelenföldi pályaudvar között közlekedtek.
Menetideje 50 perc volt.

1971.03.07.
A 18-as villamosok immár Császárfürdő és Kelenföldi pályaudvar között közlekedtek.

1972.12.31.
A 18-as villamosok János Kórház - Krisztina körút - Fehérvári út - Albertfalva, kitérő útvonalon közlekedtek.
/A 4-es villamos kieső szakaszának pótlására./

***
FIGYELEM!
Az utóbbi időben előforduló Bartók Béla úti, illetve Fehérvári úti felújítások alkalmával 18-18A jelzésű villamosok is közlekedtek, megosztva János Kórház - Döbrentei tér, illetve Móricz Zsigmond körtér - Albertfalva között. Ezeket nem tüntettem fel!
***

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.13 0 0 281
A 7-es villamos viszont 1946.11.17-től 1948.07.31-ig Óbuda, Fő tér - Lajos utca - Mártírok útja (Margit körút) - Déli pályaudvar útvonalon közlekedtek.
Majd 1957-ben indult újra Margit híd - Bécsi út - Óbudai kocsiszín útvonalon.

Tudom, semmi köze a Nyugati térhez, de ekkor ezt a járatot is érintette a változást.

A 72-es villamos is ekkor szűnt meg(?), mely Óbuda, Fő tér és Margit híd, budai hídfő között közlekedett.

Üdv: BPO-700

Előzmény: BPO-700 (270)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.13 0 0 280
Hmm! Ez érdekes!

Az én adatom szerint a 66-os villamos 1945. május 21-től Nyugati pályaudvar - Nagykörút - Boráros tér útvonalon közlekedett, majd 1952.11.22-től Petőfi híd, budai hídfő - Nagykörút - Nagyszombat utca.

Természetesen nem kell "feltúrni" az adataidat, de szívesen várom mások "tudásait" is!
Hátha az majd eldönti...!

:)

Előzmény: Hamster (277)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.13 0 0 279
A 62-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1950–TŐL NAPJAINKIG:

1950.02.
A 62-es autóbuszok Zalka Máté tér és Rákoscsaba között közlekedtek.

1954.01.03.
A 62-es autóbuszok reggel 6 és 7 óra között, illetve délután 16 és 18 óra között minden harmadik autóbusz gyorsjáratként közlekedett, mely két végállomás között az Élessaroknál, az Orionnál és a Városszéli telepen állt meg.

1950-es évek második felében
A 62A jelzésű autóbuszok Zalka Máté tér és Rákoskeresztúr, Malom utca között közlekedtek.
/A 62A jelzésű járat megszűntetésének időpontja ismeretlen./

1956.10.24.
A 62-es gyorsjárati menetei megszűntek.

1959.06.29.
A 162-es gyorsjárat Zalka Máté tér és Rákoskeresztúr, Ferihegyi út között közlekedtek.

1970.04.03.
62Y jelzéssel Rákoskert és Rákoscsaba között körforgalmi jelleggel közlekedtek az autóbuszok.
/Ellenkező irányban 61Y jelzésű autóbuszok közlekedtek./

1970-es évek első felében
--- A 62B jelzésű autóbuszok Zalka Máté tér és 525. tér között közlekedtek.
/A 62B jelzésű járat megszűntetésének időpontja ismeretlen./
--- A 62Y jelzésű autóbuszok Örs vezér tere és Rákoskert között közlekedtek.

?
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 62-es autóbuszok Örs vezér tere és Rákoskeresztúr, Ferihegyi út között közlekedtek.
--- A 62Y jelzésű autóbuszok Rákoskeresztúr és Rákoskert között közlekedtek.

1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszám-változások történtek:
62Y => 162
162-es gyors => 62gy

1977.08.01.
Az alábbi forgalmi változás történt, miután átadták az új rákoskeresztúri autóbusz-végállomást:
--- A 62-es: Zalka Máté tér – Rákoskeresztúr, Ferihegyi út (Városközpont).
--- A 62gy: Zalka Máté tér – Rákoskeresztúr, Ferihegyi út (Városközpont).
--- A 162-es: Rákoskeresztúr, Ferihegyi út (Városközpont) – Rákoskert (körforgalom).

1995.06.09.
A 62gy autóbuszjárat megszűnt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (268)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.13 0 0 278
A 61-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1950–TŐL NAPJAINKIG:

1950.02.
A 61-es autóbuszok Rákoshegy és Rákoscsaba között közlekedtek.

1950-es évek második felében
--- Az 61-es autóbuszok Rákoshegy, Újhegyi út és Rákosliget, Kossuth utca között közlekedtek.
--- A 61A jelzésű autóbuszok Rákoshegy, Baross utca és Rákosliget, Kossuth utca között közlekedtek.
/A járatok megszűntetésének időpontja ismeretlen./

1970.04.03.
61Y jelzéssel Rákoskert és Rákoscsaba között körforgalmi jelleggel közlekedtek az autóbuszok.
/Ellenkező irányban 62Y jelzésű autóbuszok közlekedtek./

1970-es évek első felében
--- A 61-es autóbuszok Zalka Máté tér és Rákoscsaba között közlekedtek.
--- A 61Y jelzésű autóbuszok Örs vezér tere és Rákoscsaba között közlekedtek.

?
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 61-es autóbuszok Örs vezér tere és Rákoskeresztúr, Ferihegyi út között közlekedtek.
--- A 61Y jelzésű autóbuszok Rákoskeresztúr és Rákoscsaba között közlekedtek.

1974.03.01.
161E jelzéssel expresszjárat közlekedett Örs vezér tere és Rákoskeresztúr, Ferihegyi út között.

1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszám-változások történtek:
61Y => 161
161E => 61E

1977.08.01.
Az alábbi forgalmi változás történt, miután átadták az új rákoskeresztúri autóbusz-végállomást:
--- A 61-es: Örs vezér tere – Rákoskeresztúr, Ferihegyi út (Városközpont).
--- A 61E expressz: Örs vezér tere – Rákoskeresztúr, Ferihegyi út (Városközpont).
--- A 161-es: Rákoskeresztúr, Ferihegyi út (Városközpont) – Rákoscsaba (körforgalom).

1985.12.02.
61gy jelzéssel Örs vezér tere és Rákoskeresztúr, Kis utca között közlekedett.

1994.04.01.
61É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett Örs vezértere és Rákoskeresztúr, Városközpont között.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (268)
Hamster Creative Commons License 2004.01.13 0 0 277
"Ellenben az én adatom szerint a 66-os villamos 1952. november 22-től járt ki a Nagyszombat utcai végállomás felé..."
Elnézésedet kérve most nem akarom feltúrni a jegyzeteimet, így lehet, hogy tévedek, de szerintem akkor csak a déli végén hosszabbodott a 66-os, a Boráros tér helyett Petőfi híd budai hídfő, és az északin már korábban a Nagyszombatig járt.
Előzmény: BPO-700 (272)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.13 0 0 276
Bocs,elolvastam hozzászólásod 1948-ban a Nagyvárad térig járt!
Előzmény: ARIBOY (275)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.13 0 0 275
Értem,tehát 1948-ban még nem arra járt?
Előzmény: BPO-700 (274)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!