Keresés

Részletes keresés

Blöky Creative Commons License 2003.12.23 0 0 127
Ezt nem tudom igazán, lehet hogy csak 1970 elején.
Előzmény: ARIBOY (125)
Blöky Creative Commons License 2003.12.23 0 0 126
"A 25Y gyors járat volt?"
Nem (akkor pl. 125Y lett volna).

"mikortól indult a 25GYORS járat?"
Most nem t'om fejből, de BPO-700 hozzászólásában megvan a válasz.

"A 25A is gyorsjárat volt?"

Ez nagyon izgalmas kérdés, mert az idők során ebből is több létezett...

1970 körül volt olyan verzió, hogy a sima 25 csúcsban a Medimpex(?)-ig járt, napközben és 7végén 25A a Sípos Dénes (= Székely Elek) utcáig.
Később ez +szűnt, ma asszem a 70-es jár a Medimpexig egész nap, és a 25-ös a Székely E.u.-ig.

Később született a gyors25A, eredetileg csak a Hubay térig. 1990 decemberében az Újpest-központ metróállomásig hosszabbították (és fut egy tiszteletkört István út - Tél u. - Rózsa u. vonalon).

*-*-*-*

BOLDOG KARÁCSONYT KÍVÁNOK A TOPIC MINDEN OLVASÓJÁNAK!

Előzmény: ARIBOY (124)
ARIBOY Creative Commons License 2003.12.23 0 0 125
Blöky:A Kacsóh Pongrácz úti felüljárót,1969-ben kezdték épiteni?Üdv:AB
Előzmény: Blöky (123)
ARIBOY Creative Commons License 2003.12.23 0 0 124
Kedves Blöky!

A 25Y gyors járat volt?Valamint mikortól indult a 25GYORS járat?A 25A is gyorsjárat volt?

Más:Minden kedves topikba irónak ,valamint olvasónak kellemes Karácsonyi Ünnepeket kivánok!
Üdv:ARIBOY

Előzmény: Blöky (123)
Blöky Creative Commons License 2003.12.23 0 0 123
"1961.06.15.
25Y jelzéssel ...

1965.07.07.
A 25-ös és a 25A jelzésű autóbuszok Kacsóh Pongrác úttól közlekedtek"

A kettő között valamikor a 25-ös belső vá.-át visszahelyezték a Hősök terére.
25A mint olyan akkor per pillanat nem létezett.

"1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszám változások történtek:
25Y - ??? (Útvonalából itélve: 70)"

Igen, de ez a számváltozás jó 10 évvel korábban következett be. Hogy helyt adjon a következőnek:

"/Figyelem! Ez a 25A jelzésű autóbusz a mai 74A trolibusz útvonalán közlekedett: Kacsóh Pongrác út - Csáktornya park. Sajnos ennek beindulása, illetve megszűnése számomra ismeretlen!/"

Nem 25A, hanem 25Y(II) volt, 1967-ben v. 68-ban indult, eredeti útvonala:
Kacsóh P.uti aluljáró - Kacsóh Pongrác út - Rákospatak u. - Ungvár u. - Kassai tér - Kelen József (=Vásárhelyi B.?) u. - Amerikai út - Erzsébet kné.útja - Mexikói út - Kacsóh uti aluljáró, körforgalom.
(Ezt biztosan tudom, mert 68-ban költöztünk a Kacsóh Pongrác uti ltp.-re)

1969: A 25Y-t a Kacsó Pongrác úton, ill. az Ungvár utcán épült új hidakon a Miskolci u.-ig hosszabbítják.
A felüljáró építésének megkezdése miatt a vá.-okat áthelyezik a Korong u.-ba.

1971: a 25Y-t a Csáktornya parkig hosszabbítják, csuklós kocsikat kap (Ik180).

1972.03.hó: az Erzsébet kné. útja átépítése miatt a 25, 125 az Amerikai út helyett kifelé Kacsóh - Rákospatak u. útvonalon, befelé a Mexikói út helyett Rákospatak u. - Ungvár u. - Kelen J.u. útvonalon közlekedtek.
(A lakótelepi utasok ált. felszálltak a jóval sűrűbben közlekedő 25-ösre, ezért a 25Y csuklósai kihasználatlanok lettek...)

1972.12.23: a 25Y helyét a 74, 74A veszik át (ekkor még autóbusz!)

Előzmény: BPO-700 (121)
ARIBOY Creative Commons License 2003.12.22 0 0 122
Kedves BPO-700!

Köszi az infót!
Adalékként még annyit hozzátenék,hogy 1996.Március 1.től a 70-es busz Rákospalota,Medimpexig közlekedik.
Ha jók az infóim.
Egyébként,ha nem titok honnan szerzed ezeket az adatokat?
Üdv:ARIBOY

Előzmény: BPO-700 (121)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.22 0 1 121
A 25-ÖS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1929-TŐL NAPJAINKIG:

1929.11.20.
A 25-ös autóbuszok Aréna (Dózsa György) út és az István út kereszteződéséből kiindulva Városliget - Erzsébet királyné útja - Körvasút sor - Rákospalota - Pozsonyi utca útvonalon közlekedtek.

1930-as évek végén
A 25-ös autóbuszok Hősök tere - Hermina út - Erzsébet királyné útja - Körvasút sor - Rákos út - Arany János utca - Bocskai út - Szentmihályi utca - Hubay Jenő tér útvonalon közlekedtek.

1940.07.02.
A 25-ös autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.

1940.07.07.
Ismét közlekedett a 25-ös autóbusz.

1940.08.24.
A 25-ös autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.

1940.09.09.
Ismét közlekedett a 25-ös autóbusz.

1941.04.03.
A 25-ös autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat harmadszorra is katonai célokra használták fel.

1941.04.20.
Ismét közlekedett a 25-ös autóbusz.

1944.
A 25-ös autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

1946.10.09.
A 25A jelzésű autóbusz Őv utca és Rákospalota, Hubay Jenő tér között közlekedett.
/A járat megszűntetésének időpontja nem ismert! Feltételezésem szerint a 25-ös autóbusz újraindításakor szűnt meg./

1948.02.16.
A 25-ös autóbusz ismét közlekedett (Hősök tere - Hubay tér).

1948.07.12.
A 25-ös autóbuszok - csatlakozva a 7-es autóbuszokhoz - Bosnyák térről indultak Rákospalota felé.

1949.01.10.
A 25-ös autóbuszok útvonalát Károlyi Mihály utcáig hosszabbították meg.

1961.06.15.
25Y jelzéssel Bosnyák tér és Rákospalota, sípos Dénes (Székely Elek) úti raktárváros között közlekedett.

1965.07.07.
A 25-ös és a 25A jelzésű autóbuszok Kacsóh Pongrác úttól közlekedtek.
/Figyelem! Ez a 25A jelzésű autóbusz a mai 74A trolibusz útvonalán közlekedett: Kacsóh Pongrác út - Csáktornya park. Sajnos ennek beindulása, illetve megszűnése számomra ismeretlen!/

1970.09.01.
125-ös jelzéssel gyorsjárat közlekedett Mexikói út és Rákospalota, raktárak között.

1970.11.22.
A 25-ös, a 25Y és a 125-ös gyors autóbuszok az új Kacsóh Pongrác úti autóbusz-végállomásról indultak külső végpontjuk felé.

1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszám változások történtek:
25Y - ??? (Útvonalából itélve: 70)
125 - 25gy

1985.06.17.
125-ös jelzéssel Újpest, Szilágyi utca és Káposztásmegyer, Szílas-patak között közlekedett Leiningen Károly utcán át.

1987.09.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 25gy autóbuszok Rákospalota, Compack Vállalatig közlekedtek;
--- 25Agy jelzéssel Kacsóh Pongrác út - M3 út - Tóth István utca - Irány utca - Rekettye utca - Rákos út - Arany János utca - Eötvös utca - Rákospalota, Hubay Jenő tér útvonalon közlekedtek.

1990.12.11.
Az alábbi forgalmi változás történt - az É-D.-i metró újabb szakaszának átadása miatt:
--- A 25Agy útvonalát Árpád úton át Újpest, Központig hosszabbították meg.
/Mexikói út felé Tél utca - Titó utca közlekedtek./
--- A 125-ös autóbuszjárat megszűnt.

1993.07.01.
A 25-ös autóbuszok Rákospalota, MEDIMPEX-ig közlekedtek.
/Korábban 170-es autóbuszok közlekedtek, ezen az ipari szakaszon./

1996.03.01.
A 25-ös és a 25gy útvonalát Rákospalota, Székely Elek utcáig rövidítették meg.

2001.10.25.
Ismét közlekedett a 125-ös autóbusz Káposztásmegyer, Szilas-patak és Dunakeszi, AUCHAN között.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (120)
ARIBOY Creative Commons License 2003.12.22 0 0 120
Kedves BPO-700!

A 25-ös autóbusz "család"közlekedés történetére lennék kiváncsi!
Előre is köszi!
ARIBOY

ARIBOY Creative Commons License 2003.12.19 0 0 119
Kedves BPO-700!

Köszi az 5-ös és 8-as buszokról az infót.A 105 ös busz 1995.Március 18.tól(?)közlekedik röviditett útvonalon.Apor Vilmos tér-Deák Ferenc tér(Erzsébet tér).

Előzmény: BPO-700 (114)
Blöky Creative Commons License 2003.12.19 0 0 118
Sz'al, a villamosos honlap nem említ változást 1950-59 között a 32-esre nézve, de 1960.jan.1-én a Soroksári úton közlekedett.
Előzmény: Blöky (117)
Blöky Creative Commons License 2003.12.19 0 0 117
Kimaradt:
A 30-as évek közepén megkezdték a Boráros téri híd építését. Akkortól a 30, 32 Boráros - Soroksári út - Gubacsi út - Pestszt.Erzsébet útvonalon közlekedtek.
(Ekkor indult meg a Mester utcán a 22-es)

A háború után már nem állt vissza a Boráros tér - Mester u. kombináció, tehát...

"1945.04.30.
A 32-es villamosok Boráros tér - Mester utca - Pesterzsébet, Szabótelep útvonalon közlekedtek"

...valszeg fals (de megnézem a villamos.budapest.hu-n is)

Előzmény: BPO-700 (110)
Blöky Creative Commons License 2003.12.19 0 0 116
"1950-es évek második felében ..."

A Madách térről és a Szabadság hídon át!

Előzmény: BPO-700 (107)
Blöky Creative Commons License 2003.12.19 0 0 115
"1946.01.05.
Az 5-ös autóbuszok - a Ferenc József híd megnyítása után - a Ferenc József (Szabadság) hídon át közlekedtek"

Tudtommal a Szabadság híd csak 46 nyarán nyílt meg (asszem aug. 20-án)!

"1971.09.03.
Újra közlekedett a 105-ös gyorsjárat (Deák Ferenc tér - Pasaréti tér)."

Nem a Deáktól, hanem a Dózsa Gy.úttól.

"1974.09.02.
Ismét közlekedett a 105-ös autóbusz (Deák Ferenc tér - Pasaréti tér)."

Szintén nem a Deákról, hanem a Márc.15.térről.

"???
A 105-ös autóbuszok immár Deák Ferenc térről közlekedtek Apor Vilmos tér felé.
/Sajnos elvesztettem az útvonal-rövídítésénék az időpontját!/"

Ez a MFAV felújítás megkezdésekor történt. Az Andrássy úton csak a FAV-pótló és a 4-es maradt.
Sajnos végleg :(

"2001.05.02.
5G jelzéssel újjárat közlekedett Sasadi úttól Március 15-e térig, csak munkanapokon, hajnali órákban és csak egy irányban!"

Erről nem tudok semmit. Ma is jár még (és miért nem 8-as)?

Előzmény: BPO-700 (106)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.19 0 0 114
AZ 57-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE ?-TÓL NAPJAINKIG (1972-IG):

???
Az 57-es villamos Kelenföld és Újpest között közlekedett.

1919.08.15.
Az 57-es villamosjárat megszűnt.

1971.03.07.
Az 57-es villamos Csörsz utca - Moszkva tér - Császárfürdő között közlekedett.

1972.12.30.
Az 57-es villamosjárat megszűnt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (15)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.19 0 0 113
A 39-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1910-TŐL NAPJAINKIG (1918-IG):

1910.01.15.
A 39-es villamos Hűvösvölgy - Ferenc József híd - Kiskörút - Margit híd - Hűvösvölgy útvonalon közlekedett.
/Ellenkező irányban 41-es villamos közlekedett./

1918. ősze
A 39/41 jelzésű körjáratú villamos megszűnt.
/Pótlására a 83-as villamos közlekedett./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (15)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.19 0 0 112
A 34-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1909-TőL NAPJAINKIG (1944-IG):

1909.11.01.
Simor utca és Kispest, Sárkány utca között megindult a villamos közlekedés.

1910.
A vonal 34-es viszonylat jelzést kapott.

1920-as évek végén
A 34-es villamosok MÁV-Gépgyár - Üllői út - Kispest, Szent Imre heceg út útvonalon közlekdtek.

1930-as évek végén
A 34-es villamosok ezúttal szükség szerint közlekedtek.

1944.09.26.
A 34-es villamos közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (15)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.19 0 0 111
Bocsánat!

A 32-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1910-TőL NAPJAINKIG (1975-IG):

Előzmény: BPO-700 (110)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.19 0 0 110
A 32-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE -TÓL NAPJAINKIG:

1910.
A 32-es villamos Ferenc körút - Vezér utca - Erzsébetfalva útvonalon közlekedett.

1920-as évek végén
A 32-es villamosok Boráros tér - Jókai Mór utca - Pesterzsébet, Szabótelep útvonalon közlekedett.

1945.04.30.
A 32-es villamosok Boráros tér - Mester utca - Pesterzsébet, Szabótelep útvonalon közlekedtek.

1951.04.30.
32A jelzéssel villamos-betétjárat közlekedett Közvágóhíd és Szabótelep között.

1962.
A 32-es és a 32A jelzésű villamosjáratok megszűntek.

1960-as évek végén
A 32i jelzésű villamosok Pesterzsébet, Nagy Sándor utca és GANZ MÁVAG (Delej utca) között közlekedtek.

1974.10.05.
A 32i jelzésű villamosok Pacsirtatelepig közlekedtek.

1975.11.07.
A 32i jelzésű villamosjárat megszűnt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Blöky (19)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.19 0 0 109
A 22-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1908-TÓL NAPJAINKIG (1975-IG):

1908.11.04.
Országház tér - Vágóhíd utca - Üllői út - Kispest, Erzsébet tér útvonalon megindult a villamos közlekedés.

1910.
A vonal 22-es viszonylatszámot kapott.

1920-as évek végén
A 22-es villamosok Népliget - Mester utca - Vámház körút - pesti Dunapart - Rudolf tér útvonalon közlekedett.

1930-as évek végén
A 22-es villamosok Sertés Közvágóhíd és Ferenc körút között közlekedtek, Mester utcán át.
/Érdekes, hogy ma 2003-ban a 30A jelzésű villamos is erre jár.../

1944.09.26.
A 22-es villamos közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

1950.07.07.
A 22-es villamos Madách tér - Nagyvásártelep között közlekedett.
/Ezen a vonalon korábban 33-as villamos közlekedett./

1953.07.07.
A 22-es villamosok Boráros tér és Nagyvásártelep között közlekedett Csak munkanapokon és szükség szerint! Menetideje 10 perc volt.

1970.03.02.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Villamos-pótló autóbuszjárat közlekedett Közvágóhíd és Nagyvásátelep között;
--- A 22-es villamosjárat megszűnt.

1975.07.04.
A villamos-pótló autóbuszjárat megszűnt.
/Szerepét a Csepel felől közlekedő 79-es autóbusz vette át./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Blöky (18)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.19 0 0 108
Ebben a topicban olvasható néhány közlekedés történet is (zárójelben a hozzászólás száma):

Az 1-es autóbusz-család közlekedés története (20)
A 2-es autóbusz-család közlekedés története (47)
A 5-ös autóbusz-család közlekedés története (106)
A 8-as autóbusz-család közlekedés története (107)

A 30-as autóbusz-család közlekedés története (73)
A 31-es autóbusz-család közlekedés története (7)
A 39-es autóbusz-család közlekedés története (42)
A 40-es autóbusz-család közlekedés története (53)

A 43-as autóbusz-család közlekedés története (70)
Az 52-es autóbusz-család közlekedés története (36)
Az 54-es autóbusz-család közlekedés története (33)
Az 55-ös autóbusz-család közlekedés története (104)

A 69-es autóbusz-család közlekedés története (59)
A 73-as autóbusz-család közlekedés története (9)
A 77-es autóbusz-család közlekedés története (43)
A 99-es autóbusz-család közlekedés története (79)

Az 1-es villamos közlekedés története (96)
A 7-es villamos közlekedés története (22)
A 11-es villamos közlekedés története (23)
A 16-os villamos közlekedés története (27)

A 17-es villamos közlekedés története (38)
A 21-es villamos közlekedés története (29)
Az 58-as villamos közlekedés története (30)
A 81-es villamos közlekedés története (30)

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (80)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.19 0 0 107
A 8-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1928-TÓL NAPJAINKIG:

1928. elején
A 8-as autóbuszok Széna tér és Marczibányi tér között közlekedtek.
/Később megszűntették, mert ez a vonal nem vált be!/

1928.10.15.
A 8-as autóbuszok Boráros tér és Csepel, Szent Imre tér között közlekedett.

1932.06.
A 8-as autóbusz viszonylatjelzését 21-esre változtatták.

1933.12.20.
A 8-as autóbuszok Apponyi tér (Ferenciek tere) és Farkasréti temető között közlekedett.

1943.12.31.
8A jelzéssel betétjárat közlekedett Curia utcától Gömbös Gyula útig (Alkotás utcáig).

1944.12.
A 8-as és a 8A jelzésű autóbuszjáratok - Budapest ostroma miatt - megszűntek.

1948.05.31.
A 8-as autóbusz ismét közlekedett. (Krisztina tér - Farkasréti temető)

1951.11.11.
A 8-as autóbuszok Krisztina tér helyett ismét Ferenciek terétől indultak Lánchídon át Farkasréti temetőig.

1950-es évek második felében
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 8-as autóbuszok Március 15-e tér és Irhás árok között közlekedtek;
--- A 8A jelzésű autóbuszok Március 15-e tér és Farkasréti temető között közlekedtek.

1964.11.21.
A 8-as autóbuszok Március 15-e tér - Erzsébet híd - Irhás árok útvonalon közlekedtek.

1973.09.03.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Elindult a 108-as gyorsjárat is Március 15-e tér és Farkasréti temető között;
--- A 8A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

1977.01.01.
A 108-as gyorsjárat viszonylatjelzését 8gy jelzésre módosították.

1983.03.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 8gy gyorsjárat megszűnt.
--- 8A jelzéssel Március 15-e tér és Farkasréti temető között közlekedett.

???
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 8A jelzésű autóbusz Március 15-e tér és Gazdagréti tér között közlekedett;
--- 8B jelzéssel temetői járat közlekedett Március 15-e tér és Farkasréti temető között.

1992.11.01.
A 8B jelzésű temetői járat megszűnt.

1993.10.01.
A 8A jelzésű autóbusz a Gazdagréti lakótelepet körbejárja.

1994.10.29.
Ismét közlekedett a 8B jelzésű temetői járat Március 15-e tér és Rácz Aladár utca között.

1996.02.15.
8M jelzéssel tehermentesítő járat közlekedett Déli pályaudvar és Gazdagréti tér között.
/A járat a Hegyalja út és Alkotás utca kereszteződésében, a nagyszabású víznyomócső fektetési munkák miatt a 139gy járatot tehermentesítette./

1996.03.08.
A 8M jelzésű tehermentesítő járat megszűnt.

???
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- 8: Március 15-e tér - Gazdagréti tér (nem megy körbe!)
--- 8A: Március 15-e tér - Rácz Aladár utca (temetői járat)
--- 8B: megszűnt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (105)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.19 0 0 106
Íme:

AZ 5-ÖS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1926-TÓL NAPJAINKIG:

1926.07.19.
A 5-ös autóbusz Ferenc József (Roosevelt) térről a Fő utcán át a Marczibányi térig közlekedett.

1929.08.01.
Az 5-ös autóbusz Retek utcán túl a János Kórházig (Széna térig) közlekedtek.

1930-as évek végén
Az 5-ös autóbuszok Aréna (Dózsa György) út - István út - Dohány utca >>ellenkező irányban: Wesselényi utca - Dembinszky utca<< - Károly körút - Deák Ferenc tér - Deák Ferenc utca >>Erzsébet tér<< - Vörösmarty tér - Dorottya utca >>gr. Tiszai István utca<< - Ferenc József tér - Lánchíd - Fő utca - Batthyány tér - Batthyány utca - Mária utca - Széna tér - Retek utca - Pasaréti út - Hadapród utca útvonalon közlekedtek. Menetidő 32 perc volt.

1944.12.
Az 5-ös autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

1945.08.05.
5-ös jelzéssel gyorsjárat közlekedett Deák Ferenc tér - Múzeum körút - pontonhíd - Gellért tér - Krisztina körút - Moszkva tér útvonalon.

1946.01.05.
Az 5-ös autóbuszok - a Ferenc József híd megnyítása után - a Ferenc József (Szabadság) hídon át közlekedtek.

1946.01.18.
Az 5-ös autóbusz az elkészült új Kossuth hídon át közlekedett.
/Ezzel a gyorsjárati jellege megszűnt!/

1946.03.05.
Az 5-ös autóbusz közlekedése - üzemanyaghiány miatt - szünetelt.

1946.03.20.
Engedélyezték az 5-ös autóbuszok Kossuth hídon való átkelését, ezért Blaha Lujza tér - Kossuth híd - Széll Kálmán (Moszkva) tér útvonalon közlekedtek.

1947.09.16.
Az 5-ös autóbuszok immár Blaha Lujza tér - Kossuth híd - Széll Kálmán (Moszkva) tér - Pasaréti tér útvonalon közlekedtek.

1948.02.16.
Az 5-ös autóbuszok ismét a Dózsa György út - Dohány utca útvonalon közlekedtek budai végpontjuk felé.

1948.09.28.
Elindult az 5-ös operai járata.
/Ennek megszűntetés időpontja ismeretlen./

1950.11.02.
Elindult a főváros első gyorsjárata 105-ös jelzéssel Deák Ferenc tér és Pasaréti tér között.

1951.01.27.
A 105-ös gyorsjárat - járműkihasználatlanság miatt - megszűnt.

1971.09.03.
Újra közlekedett a 105-ös gyorsjárat (Deák Ferenc tér - Pasaréti tér).

1972.12.23.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Az 5-ös autóbuszok Március 15-e térről az Erzsébet hídon át közlekedtek Pasaréti tér felé.
/A kieső szakaszon 74-es autóbuszok közlekedtek tovább!/
--- A 105-ös gyorsjárat megszűnt.

1974.09.02.
Ismét közlekedett a 105-ös autóbusz (Deák Ferenc tér - Pasaréti tér).

1977.01.01.
A 105-ös autóbusz viszonylatjelzését 5gy jelzésre módosították.

1990.08.31.
Az 5gy autóbuszjárat - járműkihasználatlanság miatt - megszűnt.

1990.12.11.
105-ös jelzéssel Hősök tere és Apor Vilmos tér között közlekedett az autóbusz.
/Ez a járat a 4-es autóbusz vonalának "kettévágása" után a budai szakaszát pótolja!/

???
A 105-ös autóbuszok immár Deák Ferenc térről közlekedtek Apor Vilmos tér felé.
/Sajnos elvesztettem az útvonal-rövídítésénék az időpontját!/

2001.05.02.
5G jelzéssel újjárat közlekedett Sasadi úttól Március 15-e térig, csak munkanapokon, hajnali órákban és csak egy irányban!

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (105)
ARIBOY Creative Commons License 2003.12.19 0 0 105
Kedves BPO-700!

Én az 5-ös és a 8-as autóbusz "család"közlekedés történetére lennék kiváncsi!
ÜDv:ARIBOY

Előzmény: BPO-700 (104)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.16 0 0 104
AZ 55-ÖS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1955-TŐL NAPJAINKIG (1993-IG):

1950.11.07.
Elindult az 55-ös autóbusz /Népliget és Óbuda, Miklós utca között, a Sztálin (Árpád) hídon át/, valamint két sportjárat:
--- 55A jelzéssel Váci út - Népstadion között;
--- 55B jelzéssel Népliget - Népstadion között.
//Sajnos a sportjáratok megszűnéséről nincsenek adataim!//

1970.12.01.
A 155-ös jelzésű gyorsjárat Népliget és Óbuda, Miklós utca között közlekedett.

1977.01.01.
A 155-ös jelzésű gyorsjáratot 55gy jelzésre változtatták.

1982.10.26.
Az 55-ös és az 55gy autóbuszok útvonalát Népligettől a Szentendrei úton át a Bogdáni útig hosszabbították meg.

1990.06.29.
Az 55gy jelzésű autóbuszjárat - járműkihasználatlanság miatt - megszűnt.

1990.07.01.
Az 55-ös autóbusz útvonala lerövidült: Népliget - Erzsébet királyné útja, aluljáró.

1993.10.11.
Az 55-ös autóbuszjárat megszűnt.
/Szerepét az 1-es villamos, valamint a 75A jelzésű trolibusz vette át./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2003.12.11 0 0 103
2000.12.16. (szomabt)
2000.12.18. (hétfő)

Elvileg az 1A villamos is 16-án indult volna el, de ez a járat csak munkanapokon és csúcsidőben jár...

Előzmény: Slonya (100)
Blöky Creative Commons License 2003.12.11 0 0 102
Lehetséges, nem emlékszem pontosan a napjára.
(De azóta már BPO-700 is megírta)
Előzmény: Slonya (101)
Slonya Creative Commons License 2003.12.10 0 0 101
Azazhogy 2000.12.16.?
Előzmény: Slonya (100)
Slonya Creative Commons License 2003.12.10 0 0 100
Világért sem kötekedési célzattal, de az utolsó időpont nem 200.12.16.?

Üdv.: Slonya

Előzmény: Blöky (98)
Blöky Creative Commons License 2003.12.09 0 0 99
(bocs, nem figyeltem)
Előzmény: Blöky (98)
Blöky Creative Commons License 2003.12.09 0 0 98
"1914.
Az 1-es villamos Rákóczi úton át közlekedett.
/Sajnos a két végpontja, valamint a megszűnés időpontja ismeretlen./"

A Háromkötetesből tudom:
1910: Erzsébet kné.útja - Újpest, vasúti híd
1915: Keleti pu. - Újpest, vasúti híd
1919-ben megszűnt.

...

2000.12.15 Bécsi út - Lágymányosi híd
1A Bécsi út - Népliget

Előzmény: BPO-700 (96)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!