A 43-as autóbusz-család közlekedés története 1948-tól napjainkig (1995-ig):
1948.07.01.
243-as jelzéssel Móricz Zsigmond körtér és budaörsi Repülőtér között közlekedett.
1949.09.19.
A 243-as viszonylatjelzést 27-esre változtatták.
1950.06.25.
43-as jelzéssel Marx (Nyugati) tér - Váci út - Dagály utca - Szabadság (Dagály) strandfürdő útvonalon közlekedett az autóbusz.
1950.10.23.
A 43-as autóbusz útvonalát a Váci úton át az újpesti Tanácsház (István) térig hosszabbították meg.
1951.06.11.
A 43-as autóbusz útvonala tovább hosszabbodott: Árpád úton át Újpest, Szilágyi utcáig.
1953.07.26.
A 43-as színházi járata is közlekedett: Margitsziget, Szabadtéri Színpad - Árpád híd - Váci út - Árpád út - Újpest, Szilágyi utca.
1956. októbere
A 43-as autóbusz közlekedése leállt.
1957.01.29.
Újra járt a 43-as autóbusz (Marx tér - Szilágyi utca).
1959.07.13.
143-as jelzéssel új járat közlekedett Marx (Nyugati) tér és Újpest, Cérnagyár között.
/Ezen az útvonalon korábban 'U' jelzéssel közlekedett az autóbusz./
1960.
A 143-as gyorsjárat már Újpest, Petőfi laktanyáig közlekedett.
1964.01.21.
A Nyugati pályaudvar előterének rendezése miatt a 43-as (Újpest, Szilágyi utca felé) és a 143-as gyors autóbuszok (Újpest, Petőfi laktanya felé) Katona József utcából indultak.
1971.02.11.
A 43-as autóbuszok az új buszvégállomásról (Újpest, Szilágyi utca) indultak Nyugati pályaudvar felé.
1977.01.01.
A 143-as gyorsjáratot 43gy jelzésre változtatták.
1977.04.01.
43A jelzéssel új gyorsjárat közlekedett Marx (Nyugati) tér és Újpest, Cérnagyár között.
1977.09.01.
143-as jelzéssel Békásmegyer, HÉV-állomás és Békásmegyer között közlekedett.
/A 143-as autóbusznak az útvonala semmilyen formában nem tartozott az alapban közlekedett 43-as autóbuszjárathoz./
1979.12.07.
A Marx (Nyugati) téri felüljáró építése miatt az alábbi autóbuszok Vígszínháztól közlekedtek:
--- a 43-as Újpest, Szilágyi utca felé;
--- a 43gy Újpest, Petőfi laktanya felé;
--- a 43Agy Újpest, Cérnagyár felé.
1981.12.31.
Az Észak-Déli (3-as) metró Deák Ferenc tér - Élmunkás [Lehel] tér közötti szakaszának átadásával az alábbi forgalmi változás történt:
--- 43 Élmunkás (Lehel) tér - Újpest, Szilágyi utca;
--- 43gy Élmunkás (Lehel) tér - Újpest, Petőfi laktanya;
--- 43Agy megszűnt (Élmunkás /Lehel/ tér - Újpest, Cérnagyár).
1983.12.01.
43É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett Budafok, Varga Jenő (Városház) tér és Nagytétény, Szőlő utca között.
/Az autóbusz a 43É jelzésű villamos helyett közlekedett./
1984.11.06.
Az Észak-Déli (3-as) metró Élmunkás [Lehel] tér - Árpád híd közötti szakaszának átadásával az alábbi forgalmi változás történt:
--- 43 Árpád híd, metróállomás - Újpest, Szilágyi utca;
--- 43gy Árpád híd, metróállomás - Újpest, Petőfi laktanya.
/A metró újabb szakaszának építése miatt az autóbuszok Kruzslák Béla (Gömb) utca - Vágó Béla (Lomb) utca - Madarász Viktor utca - Fövény utca útvonalon közlekedtek./
1985.01.01.
A 43É jelzésű autóbusz viszonylatjelzését 3É jelzésre változtatták.
1985.05.31.
A 43-as autóbuszjárat megszűnt.
/Ezen a vonalon továbbiakban a 3V jelzésű villamos-pótló (!) autóbusz közlekedett./
1990.12.14.
Az Észak-Déli (3-as) metró Árpád híd - Újpest, Központ közötti szakaszának átadásával az alábbi forgalmi változás történt:
--- 43 Árpád híd, metróállomás - Újpest, Petőfi laktanya;
--- 43gy megszűnt (Árpád híd, metróállomás - Újpest, Petőfi laktanya).
1993.07.01.
A 43-as autóbusz útvonala Megyer, Vízmű lakótelepig hosszabbodott.
1995.04.28.
A 43-as autóbuszjárat - járműkihasználatlanság miatt - megszűnt.
---
Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!
Köszönöm!
BPO-700