Keresés

Részletes keresés

BPO-700 Creative Commons License 2003.11.23 0 0 53
A 40-es autóbusz-család közlekedés története 1940-tól napjainkig:

1940.10.01.
A 40-es autóbusz Fővám tér és Budaörs között közlekedett.
/Éjszaka NAGYVÁSÁRTELEP-ig közlekedett!/

1941.10.06.
A 40-es autóbuszok nappali közlekedése megszűnt.

1941.11.10.
A 40-es autóbusz már csak Boráros térről közlekedett Budaörs felé.
/Az erre járó 30-as autóbuszjárat megszűnt./

1944.12.xx.
A 40-es autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

1948.07.01.
240-es jelzéssel Móricz Zsigmond körtér és Budaörs között közlekedett.

1948.12.06.
A 240-es autóbusz viszonylatjelzését 40-esre változtatták.

1950-es évek második felében:
--- A 40-es autóbuszok Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Imre utca útvonalon közlekedtek;
--- A 40A jelzésű autóbuszok Móricz Zs. körtér - Budaörsi repülőtér útvonalon közlekedtek.

1961.06.15.
40Y jelzéssel az autóbuszok Móricz Zsigmond körtér - Budaörs - Budaörs, MÁV-állomás útvonalon közlekedtek.

1963.01.01.
Az alábbi forgalmi változás történt a megszűnt törökbálinti HÉV pótlására):
--- A 40Y jelzésű autóbuszjárat megszűnt;
--- A 140-es gyorsjárat Kosztolányi Dezső tér és Törökbálint között közlekedett;
--- 140Y jelzéssel Budaörs, MÁV-állomás és Törökbálint, Munkácsy Mihály utca között közlekedett az autóbusz.

1963.08.01.
A 140Y jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzését 88-asra változtatták.

1970.03.01.
A 140-es gyorsjárat útvonala Móricz Zsigmond körtérről Budaörsig rövidült.

1972.03.22.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 40-es autóbuszok Móricz Zsigmond körtérről Budaörsön át Budakeszi, Táncsis Mihály utca között közlekedett. (Az autóbuszok a 19,2 km-es távot 41 perc alatt tették meg.)
--- 40A jelzéssel Móricz Zsigmond körtér és Budaörs, Kötő utca között közlekedett.

1977.01.01.
A 140-es gyorsjárat viszonylatjelzését 40gy jelzésre változtatták.

1977.08.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 40-es autóbusz külső végpontja ismét Budaörs lett.
--- A 40A járat megszűnt.
--- A 140-es autóbusz Budaörs és Budakeszi között közlekedett. (Ez volt az első olyan járat, mely nem érinti Budapest területét!)

1980.08.01.
A budaörsi végállomás átkerült a Szabadság utcához, ezért idáig közlekednek a 40-es, a 40gy és a 140-es autóbuszok.

1982.09.01.
40E jelzéssel expresszjárat közlekedett Móricz Zsigmond körtér és Budaörsi lakótelep között.

1995.02.28.
Járműkihasználatlanság miatt az alábbi járatok szűntek meg:
--- 40E jelzésű expresszjárat;
--- 140-es.

2001.05.01.
A 140-es autóbusz ismét közlekedik, ezúttal Budaörsi lakótelep és Törökbálint, Bevásárló központ között.

2002.05.07.
Ismét közlekedik a 40E jelzésű autóbusz Móricz Zsigmond körtér és Budaörsi lakótelep között, az M7-es Autópályán át.
(Érdekes az 1995.02.28.-i indok!)

2003.09.01.
140E jelzéssel új expresszjárat közlekedik Móricz Zsigmond körtér és Budaörs, Törökugrató között.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2003.11.23 0 0 52
Bocsánat elírtam!

A 2-es villamos közlekedés története még nem olvasható!
Az itt szereplő hozzászólásban (47) a 2-es autóbusz-család közlekedés története olvasható!

Még egyszer is elnézést kérek!

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (50)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.23 0 0 51
PETO!

Köszönöm!

Ahogy megtudom a 139-eses együttes közlekedésének az idejét hozzáírom a dátumokat is!

BLÖKY!

Köszönöm!

A 112-es autóbusszal kapcsolatban igazad van! Ez a járat 1979.04.01.-én indult be...
/Viszont a 12-es autóbusznál ezt fel is fogom tüntetni!!!/

BPO-700

Előzmény: Blöky (49)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.23 0 0 50
Ebben a topicban olvasható néhány közlekedés történet is (zárójelben a hozzászólás száma):

Az 1-es autóbusz-család közlekedés története (20)
A 31-es autóbusz-család közlekedés története (7)
A 39-es autóbusz-család közlekedés története (42)
Az 52-es autóbusz-család közlekedés története (36)
Az 54-es autóbusz-család közlekedés története (33)
A 73-as autóbusz-család közlekedés története (9)
A 77-es autóbusz-család közlekedés története (43)
A 2-es villamos közlekedés története (47)
A 7-es villamos közlekedés története (22)
A 11-es villamos közlekedés története (23)
A 17-es villamos közlekedés története (38)
A 16-os villamos közlekedés története (27)
A 21-es villamos közlekedés története (29)
Az 58-as villamos közlekedés története (30)
A 81-es villamos közlekedés története (30)

BPO-700

Blöky Creative Commons License 2003.11.23 0 0 49
Hozzátenném még, a 70-es évek legvégén indult a 112-es:
Irányi u. - Erzsébet híd - Hegyalja út - Jagelló út, majd innen a 2-essel azonos körforgalom.
Szvsz ennek köszönhető, hogy a 2-esen a forgalom lecsökkent, mert a 112-es gyorsabb eljutást nyújtott a Lánchídi dugókban araszoló 2-esnél.
Előzmény: BPO-700 (47)
Peto Creative Commons License 2003.11.22 0 0 48
A 139-eshez,,,

A beindítás pontos idejét nem tudom fejből, de az biztos, hogy az alap és a Sasaditól Déliig megállás nélkül haladó gyors hosszú évekig egymás mellett működött.
Kb. 95-96-ban a kettő összevonásából lett a maihoz hasonló rózsaszín gyors, a lakossági kérések miatt mind több helyen megállítva.

Más: tudomásom szerint a 19-es (Jeszenák János utcától), majd később a 39-es a Határőr út - Goldmark K. utcánál tolatással fordult vissza, és csak a 70-es évek közepe táján jött létre a mai körforgalma. (Fejből itt sem tudok pontos adatokat írni)

Előzmény: BPO-700 (42)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.22 0 0 47
Folytatnám a sort...

A 2-es autóbuszcsalád közlekedés története 1926-tól napjainkig (1996-ig):

1926.09.10.
Új autóbuszjáratok indultak el, melyek nyáron és éjszaka közlekedtek:
--- 2B Angolpark (Vidámpark) - Dohány utca - Blaha Lujza tér
--- 2K Angolpark (Vidámpark) - Andrássy út - Lánchíd - Krisztina tér

1928.06.01.
A 2V jelzésű autóbusz Angolpark (Vidámpark) - Andrássy út - Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út útvonalon közlekedett.
/Ezzel a 2B jelzésű autóbuszjárat megszűnt./

1931.09.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 2-es autóbuszok Deák tér és Németvölgyi út között közlekedtek. /Ezen a vonalon korábban 21-es autóbuszok közlekedtek./
--- A 2K jelzésű autóbuszjárat megszűnt.
--- A 2V jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

1933.05.16.
A 2-es autóbusz Vécsey utcától közlekedett a budai végpontja felé.

1933.07.10.
A 2-es autóbuszok az Alkotmány utcán át a Nyugati pályaudvarig közlekedtek.

1940.07.02.
A 2-es autóbuszok immár Nyugati pályaudvar - Ferenc József (Roosevelt) tér - Lánchíd - Fery Oszkár (Hegyalja) út útvonalon közlekedtek.

1941.10.06.
Az útvonala lerövidült (Szabadság tér), és a nappali közlekedése megszűnt.

1942.04.01.
Gumiabroncs-, és üzemanyaghiány miatt a 2-es autóbuszok csak reggel közlekedtek.

1943.11.08.
Az autóbuszjárat megszűnt.

1946.10.07.
A 2-es autóbusz ismét közlekedett, ezúttal Apponyi tér (Ferenciek tere) - Kossuth híd - Alagút - Déli pályaudvar - Németvölgyi út útvonalon.

1948.08.02.
A 2-es autóbuszok az újjáépített Márvány utcai átjáron át közlekedtek.

1948.09.28.
Elindult a 2-es operai járata is.
/Ennek megszüntetés időpontja ismeretlen./

1949.11.20.
A 2-es autóbuszok az újjáépített Lánchídon át közlekedtek.

1954.02.03.
2A jelzéssel gyorsjárat közlekedett Vörösmarty tér és Márvány utca között.
/Megszűnésének időpontja ismeretlen./

1950-es évek második felében
A 2-es autóbuszok Szabadsajtó út - Lánchíd - Böszörményi út - Lékai János (Apor Vilmos) tér útvonalon közlekedtek.

1962.03.12.
A 2-es autóbuszok már Fodor utcáig közlekedtek.
/Ezen a szakaszon korábban 4-es autóbuszok közlekedtek./

1963.01.21.
A 2-es autóbusz pesti végpontja József nádor térhez került.

1964.11.21.
A 2-es autóbuszok - az Erzsébet híd avatása után - Irányi utca - Lánchíd - Szendrő utca útvonalon közlekedtek.

1973-ban
Elindult a 2Y jelzésű járat Déli pályaudvar és Fodor utca között körforgalomban.

1977.01.01.
A 2Y jelzésű autóbusz viszonylatjelzését 102-esre módosították.

1995.05.06.
A 2-es autóbuszok csak munkanapokon közlekedtek.

1996.02.29.
A 2-es autóbuszjárat - járműkihasználatlanság miatt - megszűnt.

---

Ha valakinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2003.11.22 0 0 46
Köszönöm!
Előzmény: Blöky (45)
Blöky Creative Commons License 2003.11.21 0 0 45
1970-ig 24Y Bosnyák tér - ERŐKAR

1970.IV.2: hosszabb Rákosszentmihály vá.-ig (69-es villamos helyett)

Pár hónap múlva -> 77-es.

Előzmény: BPO-700 (43)
Blöky Creative Commons License 2003.11.21 0 0 44
Kimaradt:
1964 okt. (Erzsébet híd megnyitás): 89 Aszódi út - Naphegy tér

"--- 39A => viszonylatjelzése 39Y lett."
Én 56Y-ra emléxem.

Előzmény: BPO-700 (42)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.21 0 0 43
Sajnos a 77-es autóbuszról nem sok információm van.
Amit tudok:

1973.02.24.
77-es autóbuszok Bosnyák tér - Pestújhely - Rákosszentmihály útvonalon közlekedtek.
/Korábban 24Y jelzésű autóbuszok közlekedtek erre./

1982.10.01.
--- 77: Bosnyák tér - Rákosszentmihály - Örs vezér tere
--- 177: Rákospalota, Czabán samu tér - Rákosszentmihály, MÁV-állomás

---
Amit tudok, de hiányosan:
A 177-es eredetileg Hevesi Gyula utcáig járt, majd az ERŐKAR-ig hosszabbították meg (addig járt a 77-es, míg nem hosszabbították meg MÁV-állomásig).
---

Ha pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Blöky (12)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.21 0 0 42
A 39-es autóbusz közlekedés története 1948-tól napjainkig:

1948.09.27.
39-es jelzéssel az autóbuszok "bírósági céljárat"-ként közlekedtek Markó utca - Margit híd - Fő utca utvonalon.
/Ezen a vonalon korábban 6-os autóbuszok közlekedtek./

1949.03.14.
A 39-es autóbuszok Köztársaság tér - Rákóczi út - Szabadság tér - Kossuth híd - Fő utca - Mártírok útja (Margit körút) - Széll Kálmán (Moszkva) tér - János Kórház utvonalon közlekedtek.

1949.06.13.
A 39-es autóbuszok Fiúmei út (Dologház utca) végponttól közlekedtek.

1949.11.21.
A 39-es autóbuszok csak Vörösmarty tér - Kossuth híd - Széll Kálmán (Moszkva) tér - János Kórház útvonalon közlekedtek.

1955.10.20.
A 39-es autóbuszok - a Kossuth híd lezárása miatt - Margít hídon át közlekedtek.

1956.10.24.
Üzemszünet a 39-es vonalon.

1957.01.11.
Ismét közlekedett a 39-es autóbusz Moszkva tér és Pasaréti tér között.

1957.03.11.
A 39-es autóbuszok Madách tér - Lánchíd - Moszkva tér - Pasaréti tér útvonalon közlekedtek.

1957.07.15.
A 39-es autóbuszok Madách tér és János Kórház között közlekedtek.

1957.11.12.
A 39-es autóbuszok Madách tér - Lánchíd - Moszkva tér - Kútvölgyi út - Virányos utca között közlekedett.

1959.09.21.
A 39-es autóbuszok ismét a Margit hídon át közlekedtek.

1960.02.19.
39A jelzéssel - kórházi betétjárat - közlekedett Moszkva tér és Dániel utca között.

1960.09.19.
Az alábbi forgalmi változásd történt:
--- 39 Üllői úti (József Attila) lakótelep - Nagyvárad tér - Kálvin tér - Bajcsy Zsilinszky út - Margit híd - Moszkva tér - Dániel utca útvonalon;
--- 39A Nagyvárad tér - Kálvin tér - Bajcsy Zsilinszky út - Margit híd - Moszkva tér - Dániel utca útvonalon;
--- 39B Moszkva tér - Dániel utca útvonalon közlekedtek.

1962.07.16.
A 39A jelzésű autóbuszjárat útvonala meghosszabbodott: Lobogó utca - Nagyvárad tér - Margit híd - Dániel utca.

1962.12.10.
Viszonylatszám-változások történtek:
--- 39 => 89 (Dániel utca - Aszódi utca);
--- 39A => 39 (Dániel utca - Lobogó utca);
--- 39B => megszűnt (Dániel utca - Moszkva tér).

1964.08.06.
Ismét közlekedett a 39A jelzésű autóbusz (kórházi járat) Vígszínház és Dániel utca között.

1972.12.23.
A K-Ny.-i metró újabb szakaszának átadása miatt az alábbi forgalmi változás történt:
--- 39 Goldmark Károly utca - Déli pályaudvar - Moszkva tér - Dániel utca;
--- 39A megszűnt.

1973.09.17.
Ismét közlekedett a 39A jelzésű autóbusz ezúttal Moszkva tér és Dániel utca között.

1974.01.14.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- 39 => Batthyány tér - Goldmark Károly utca;
--- 39A => viszonylatjelzése 39Y lett.

1977.01.01.
A 39Y viszonylatjelzésű vonalat 156-osra változtatták.

1986.12.30.
A 39-es autóbuszok Batthyány tér felől a Maros utcai SzTK-t is érintik.

xxxx.xx.xx.
A 139-es autóbusz Déli pályaudvar és Gazdagréti lakótelep között közlekedett.
/Sajnos a beindításának az időpontja számomra ismeretlen./

1987.01.01.
A 139-es járatot gyorsjárattá szervezték át.

---
Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Slonya Creative Commons License 2003.11.19 0 0 41
Adatokat köszi!
Közben megnéztem egy 1958-as Bp. térképen, és az volt a denevér úti vá. helye, amit mondtam.

Üdv.: Slonya

Előzmény: BPO-700 (36)
Blöky Creative Commons License 2003.11.19 0 0 40
"1919.11.21.
A 17-es villamosok Városliget - Rákóczi út - Erzsébet híd - Déli pályaudvar - Margit híd - Rákóczi út - Városliget útvonalon közlekedett.
/Ellenkező irányban 15-ös villamos közlekedett!/"

Már 1915-ben is, útvonal pontosabban: Városliget - Aréna (Dózsa) út - Thököly út - stb. - Vilmos császár (Bajcsy-Zsilinszky) út - Astoria - Rákóczi út - Rottenbiller u. - Damjanich u. - Városliget.

Előzmény: BPO-700 (38)
Blöky Creative Commons License 2003.11.19 0 0 39
Tipp: az 52A biztos nem a 152-es vonalán, hanem az 52-es betétjárataként érte el a Repkény utcát.
Előzmény: BPO-700 (36)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.19 0 0 38
A 17-es villamos közlekedés története 1914-től napjainkig:

1914.-ben
A 17-es villamos ? - Rákóczi út - ? útvonalon közlekedett.
//Sajnos a végpontjuk számomra ismeretlen!//

1919.11.21.
A 17-es villamosok Városliget - Rákóczi út - Erzsébet híd - Déli pályaudvar - Margit híd - Rákóczi út - Városliget útvonalon közlekedett.
/Ellenkező irányban 15-ös villamos közlekedett!/

1940-es évek közepén
A 17-es villamos Bosnyák tér - Erzsébet híd - Horthy Miklós (Móricz Zsigmond) körtér útvonalon közlekedett.

1944.xx.xx. A 17-es villamos közlekedése megszűnt.

---
xxxx.
A 17-es villamos ismét közlekedett.
(Sajnos az útvonala ismeretlen.)

1940-es évek végén
A 17-es villamosjárat megszűnt.
---

1958.07.07.
A 17-es villamos Óbudai kocsiszín - Korvin Ottó (Pacsirtamező) utca - Mártírok útja (Margit körút) - Déli pályaudvar útvonalon közlekedett.
//Később János Kórházig közlekedett.//

1960-as évek elején
A 17-es villamos Margit híd, budai hídfő és Margit Kórház között közlekedett.

1971.03.07.
A 17-es villamosok - a 2-es metró útvonalának meghosszabbítása és az ezzel kapcsolatos Szentendrei HÉV kéreg alatti vonalvezetése miatt - Margit Kórháztól csak Császárfürdőig közlekedtek.

1972.12.31.
A 17-es villamosok - a gyorsvasútak új útvonalának beinditása miatt - ismét Margit híd, budai hídfő és Margit Kórház között közlekedtek.

1981.01.10.
A 17-es villamosok Margit híd, budai hídfő és Vörösvári út között közlekedtek.

-

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: davill (37)
davill Creative Commons License 2003.11.18 0 0 37
Én kiváncsi volnék a 17-es villamos történetére
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.18 0 0 36
SLONYA!

Sajnos nincs sok adatom az 52-es autóbusz történetéről.

Az 52-es autóbusz közlekedés története 1950-től napjainkig:

1950.02.xx.
Az 52-es autóbuszok Csepel, Királyerdő utca és Csepel, Vasmű között közlekedtek.

1950-es évek végén
--- Az 52-es autóbusz Csepel, Tanácsház (Szent Imre) tér és Denevér utca között közlekedett;
--- Az 52A jelzésű autóbusz Csepel, Tanácsház (Szent Imre) tér és Repkény utca között közlekedett.

1961.06.15.
52Y jelzéssel Csepel, Tanácsház (Szent Imre) tér és Csepel, Strandfürdő között közlekedett.

1983.10.03.
152-es jelzéssel Csepel, Tanácsház (Szent Imre) tér és Királyerdő, Repkény utca között, a Szentmiklósi úton indult járat.

1984.08.31.
Az 52A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

//FIGYELEM!!! Ha jobban megnézzük az adatokat, akkor nem stimmelnek! Hisz az 52A autóbusz sose volt a 152-essel együtt azonos útvonalon! Éppen ezért, sajnos erről a járatról hiányos adataim vannak!//

---

Ha valakinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Slonya (35)
Slonya Creative Commons License 2003.11.18 0 0 35
Kedves BPO-700!

Mit tudsz az 52-es busz történetéről? Mindig a Hollandi útig járt, vagy volt rövidebb is?
Ugyanis én láttam a vonalán (Szent István úton, a Pálma utcánál) egy buszfordulónak kinéző vmit.

Üdv.: Slonya

Előzmény: BPO-700 (33)
Blöky Creative Commons License 2003.11.17 0 0 34
Sajnos nem éppen pontos adat :) az Ültetvény utcai meghosszabbítás vmikor a 60-as években vagy a 70-es évek elején történt.

A 154-es eredetileg a Hullay Jenő utcán járt, vmikor a 80-as vagy a 90-es években kitették a Nagykőrösi útra (megcserélve a 194-essel).

Előzmény: BPO-700 (33)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.17 0 0 33
Az 54-es autóbusz-család közlekedéstörténete ? napjainkig:

1950-es évek második felében
Az 54-es autóbuszok Boráros tér - Pestszentimre - Gyál (17,2 km-es) útvonalon közlekedtek.

1961.06.15.
Az 54A jelzésű autóbusz Boráros tér és Kispest, Ady Endre utca között közlekedett.
/Ennek a járatnak a megszűnési időpontja ismeretlen./

1960-as évek közepén
Az 54-es autóbuszok útvonalát két szakaszra osztották:
--- 54: Boráros tér - Pestszentimre
--- 94: Pestszentimre - Gyál

1969.12.01.
154-es jelzéssel gyorsjárati jelleggel Boráros tér és Pestszentimre Dózsa György utca között közlekedett.

1973-ban
54Y jelzéssel Boráros tér és Kispest, ady Endre utca között közlekedett.

1973.09.03.
A 154E jelzésű expressz-járat Boráros tér és Pestszentimre, Dózsa György utca között közlekedett.

1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszám változások történtek:
--- 54 -> 54
--- 54Y -> 154
--- 154 -> 54gy
--- 154E -> 54E

1980.03.30.
Az alábbi változás történt:
--- Az 54-es autóbuszok Boráros tér és Pestszentimre, Ültetvény utca között közlekedtek.
--- Az 54E jelzésű expressz-járat Kispest, Határ út (metróállomás) és Pestszentimre, Városközpont között közlekedett.
--- A 154-es autóbusz Kispest, Határ út (metróállomás) és Kispest, Ady Endre utca között közlekedett.

1990.09.01.
Az 54gy autóbuszok Boráros tér helyett Kispest, Határ út (metróállomás) végállomástól közlekednek Pestszentimre, Városközpont felé.
/Ezzel egyidőben az 54E Jelzésű expressz-járat megszűnt./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2003.11.16 0 0 32
Köszönöm!

Igazad van! Ez viszont 1910-es évek közepén volt.

Előzmény: Hamster (31)
Hamster Creative Commons License 2003.11.16 0 0 31
Azért ez így nem minden, jóval korábban kezdődött, ráadásul kimaradt a kedvencem, a körirányú járatok korszaka:
43: Zugliget - Lánchíd - Ferenc József-híd - Központi városház - Váczi-körut - Margithíd - Fogaskerekû vasut - Zugliget
45: Zugliget - Fogaskerekû vasut - Margithíd - Váczi-körut - Központi városház - Ferenc József-híd - Lánchíd - Zugliget
Előzmény: BPO-700 (30)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.16 0 0 30
A zugligeti villamos története:

1920-as évek végén
A 81-es villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér és Zugliget között közlekedtek.

1944.12.
A 81-es villamos közlekedése - a Budapest ostroma miatt - leállt.

1945.05.17.
Újra megindult a 81A villamios Moszkva tér és Szépilona között.
/Ez volt az első budai villamojárat - a 83-as villamossal együtt - a II. világháború óta./

1945.08.03.
A 81-es villamos ismét Moszkva tér és Zugliget között közlekedett.

1955.05.16.
A 81-es villamos viszonylat-jelzését 58-asra változtatták.
/A 81A villamos sorsáról nincsenek információim./

1977.01.17.
Az 58-as villamosjárat megszűnt.
/Pótlására 58V jelzésű villamos-pótló autóbusz közlekedett./

1980.03.02.
Elindult a 158-as autóbusz Moszkva tér és Zugliget között.
/Az 58V jelzésű villamos-pótló járat megszűnt./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2003.11.12 0 0 29
„Valójában a régi 2-es szűnt meg (Margit híd pesti hídfő - Rókus kórház)”

Én úgy tudom, hogy az adott időponttól csak Március 15-e térig közlekedett. Átszámozás előtt valóban Rókus Kórházig járt..., de ez egy másik történet...

"1961. A 16-os villamosjárat megszűnik. Lett belőle 14A.”

Így igaz!
De ez is egy másik történet...!

:)

Most a 21-es villamosról írnék...

A 21-es villamos közlekedéstörténete 1914-től napjainkig:

1914.-ben
A 21-es villamos ? - Rákóczi út - ? útvonalon közlekedett.
//Sajnos a végpontjuk számomra ismeretlen!//

1919.11.21.
A 21-es villamosok Városliget - Rákóczi út - Üllői út - Kun Béla tér útvonalon közlekedett.
/Ellenkező irányban 23-as villamos közlekedett!/

1944-ben
A 21-es villamosok Baross tér - Orczy tér - Közvágóhíd útvonalon közlekedett.

1944.09.27.
A 21-es villamos már csak a Baross tér - Orczy tér - Szent István Kórház útvonalon közlekedett.

1944. végén
A 21-es villamosjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

1945.05.26.
21-es jelzéssel betétjárat közlekedett Keleti pályaudvar és Soroksári út között, Hámán Kató (Haller) utcán át.
//A Soroksári úti vonal helyreállításával a villamosok Közvágóhídig közlekedtek. Sajnos ennek időpontja számomra ismeretlen!//

1948.12.05.
A 21-es villamosok csak Keleti pályaudvar és Nagyvárad tér között közlekedett.

1950.12.21.
A 21-es villamos Nagyvárad tér - Keleti pu. - Dózsa györgy út - Váci út útvonalon közlekedett.

1952.10.26.
A 21-es villamosok - a Dózsa György úti villamos-pálya elbontása miatt - útvonala módosult: Nagyvárad tér - Keleti pályaudvar - Bethlen Gábor utca (majd szűk kanyargós utcákon át)- Rudas László (Podmaniczky) utca - Dózsa György út - Lehel utca - Újpest, István tér
//Az erzsébet-, és a terézvárosi szakaszon korábban 46-os villamosok közlekedtek!//

1954.12.31.
A 21-es villamosjárat - a trolibuszok beindulása miatt - megszűnt.

1955-ben
A 21-es villamos Ferenc körút - Mester utca - Közvágóhíd útvonalon közlekedett.
//Sajnos ennek megszűnési ideje ismeretlen!//

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Blöky (28)
Blöky Creative Commons License 2003.11.12 0 0 28
"A 16A viszonylatjelzését 2-es számra változtatták."

Valójában a régi 2-es szűnt meg (Margit híd pesti hídfő - Rókus kórház).

"1961.
A 16-os villamosjárat megszűnik."

Lett belőle 14A.

Előzmény: BPO-700 (27)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.11 0 0 27
„Ha nem vagyok indiszkrét, honnan tudsz ilyen sokmindent? Van otthon egy ménkű sok régi menetrended?”

:)
Hmmm! Nem vagy az, mert nem titkos!
Én immár 28-29 éve megszállott vonalhálózat-gyűjtő vagyok...!

Ami a 16-os villamost illeti...

A 16-os villamos közlekedéstörténete ?-tól napjainkig

1899.
Rókus Kórház és Népliget között közlekedett.
1904.10.01.
A vonalat Népligettől Baross utcán, pesti Dunaparton, és Újpesti rakparton át hosszabbították meg.
1910.
A vonal 16-os jelzést kapott.
1911.04.25.
A 16-os villamos tovább ment a Dráva utcán át a Váci útig.
1920-as évek végén
A 16-os villamos Orczy tér - Baross utca - Ferenc József (Belgrád) rakpart - Kossuth Lajos tér - Rudolf (Jászai Mari) tér útvonalon közlekedett.
1930-as évek végén
--- A 16-os villamos Simor (Vajda Péter) utca - Golgota út - Baross utca - Rudolf Trónörökös (Jászai Mari) tér;
--- A 16A jelzésű villamos Eskű (Március 15-e) tér - Rudolf Trónörökös (Jászai Mari) tér útvonalon közlekedett.
///Nem sokkal később megszűnt!///
1936.02.16.
16A jelzéssel villamos-betétjárat közlekedett Jászai Mari tér és Eskü (Március 15-e) tér között.
1942.12.14.
A 16A viszonylatjelzését 2-es számra változtatták.
1944.09.27.
Budapest ostroma miatt az alábbi változás történt:
--- A 16-os villamos Orczy tér és Eskű (Március 15-e) között közlekedett;
--- A 16A jelzésű villamos megszűnt.
1945.08.12.
Újra járt a 16-os villamos ezúttal Orczy tér - Baross utca - Kálvin tér útvonalon.
1946.04.23.
Újra járt a 16A jelzésű villamos (Népliget - Vilám utca - Orczy tér).
1946.05.10.
A 16-os és a 16A jelzésű villamos összevonásával az alábbi változás történt:
--- 16: Népliget - Orczy tér - Kálvin tér;
--- 16A: megszűnt.
1946.06.17.
A 16-os villamos - a Simor (Vajda Péter) utcai iparvágány építése miatt - Kálvin tértől csak az Orczy térig közlekedett.
1946.11.17.
A 16-os villamos - az iparvágány-építés befejeztével - ismét Népligetig közlekedett.
1947.11.30.
Ismét közlekedett a 16A jelű villamos ezúttal Orczy tér és Kálvin tér között.
1949.07.22.
A Baross utcai torkolatban kialakított fejvégállomástól közlekedett a 16-os (Népliget felé) és a 16A (Orczy tér felé) villamos.
1953.09.21.
A 16-os és a 16A jelzésű villamosjárat megszűnik.
1958-ban
A 16-os villamosok Marx (Nyugati) tér - Lehel út - Gyöngyösi utca útvonalon, szükség szerint közlekedett.
1961.
A 16-os villamosjárat megszűnik.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Blöky (24)
Blöky Creative Commons License 2003.11.10 0 0 26
11-es:
1910: Közvágóhíd - Kiskörút - Margit híd - Óbuda, Fő tér
1913: megnyílik a Bécsi úti vonal, ezután körforgalomaban jár.
1919: megszűnik.
Előzmény: BPO-700 (23)
Blöky Creative Commons License 2003.11.10 0 0 25
Akkor most ide írom, amit a 7-esről a fent említett forrásokból tudok:

1910 (számjelzések bevezetése): Óbudai kocsiszín - Lajos u. - Margit híd - Kiskörút - Ferenc József (Szabadság) híd - Budai Dunapart - vissza. Vele ellenkező irányban járt a 9-es.
1915 előtt a kettőt ketéválasztották, a 7-es rövidült: Óbudai kocsiszín - Nyugati pu.
1918 (hálózategyesítés): meghosszabbítják a Boráros térig.
193x (racionalizálás): ismét a Nyugati pu.-ig.
1940 körül megszűnt.

"1957.xx.xx.
A 7-es villamos Margit híd - Bécsi út - Óbudai kocsiszín között közlekedett."
Biztos hogy előbb nem? Ui. a 72-est számozták át 7-esre, mert lett 72-es troli. De az '57-nél jóval korábban indult meg.

"1961.06.05.
A 7-es villamos közlekedése megszűnt."
Helyette a 18-ast hosszabbították a Margit-kórházig.

Előzmény: BPO-700 (22)
Blöky Creative Commons License 2003.11.10 0 0 24
"a 101-es autóbusz üzembehelyezésének idejét nem tudom!"
Eredetileg (1976-ig) a jelzése 13A volt. 1977 jan. 1-én a Nagy Átszámozáskor kapta a 101-es számot, mert útvonala a 13-asétól jelentősen eltért.

Ha nem vagyok indiszkrét, honnan tudsz ilyen sokmindent? Van otthon egy ménkű sok régi menetrended?
Én 1960~65-nél régebbi adatokat csak a 3kötetesből, illetve a villamos.budapest.hu-ról ismerek, meg pár hasonló honlapról...

Előzmény: BPO-700 (20)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!