Keresés

Részletes keresés

BPO-700 Creative Commons License 2003.11.21 0 0 42
A 39-es autóbusz közlekedés története 1948-tól napjainkig:

1948.09.27.
39-es jelzéssel az autóbuszok "bírósági céljárat"-ként közlekedtek Markó utca - Margit híd - Fő utca utvonalon.
/Ezen a vonalon korábban 6-os autóbuszok közlekedtek./

1949.03.14.
A 39-es autóbuszok Köztársaság tér - Rákóczi út - Szabadság tér - Kossuth híd - Fő utca - Mártírok útja (Margit körút) - Széll Kálmán (Moszkva) tér - János Kórház utvonalon közlekedtek.

1949.06.13.
A 39-es autóbuszok Fiúmei út (Dologház utca) végponttól közlekedtek.

1949.11.21.
A 39-es autóbuszok csak Vörösmarty tér - Kossuth híd - Széll Kálmán (Moszkva) tér - János Kórház útvonalon közlekedtek.

1955.10.20.
A 39-es autóbuszok - a Kossuth híd lezárása miatt - Margít hídon át közlekedtek.

1956.10.24.
Üzemszünet a 39-es vonalon.

1957.01.11.
Ismét közlekedett a 39-es autóbusz Moszkva tér és Pasaréti tér között.

1957.03.11.
A 39-es autóbuszok Madách tér - Lánchíd - Moszkva tér - Pasaréti tér útvonalon közlekedtek.

1957.07.15.
A 39-es autóbuszok Madách tér és János Kórház között közlekedtek.

1957.11.12.
A 39-es autóbuszok Madách tér - Lánchíd - Moszkva tér - Kútvölgyi út - Virányos utca között közlekedett.

1959.09.21.
A 39-es autóbuszok ismét a Margit hídon át közlekedtek.

1960.02.19.
39A jelzéssel - kórházi betétjárat - közlekedett Moszkva tér és Dániel utca között.

1960.09.19.
Az alábbi forgalmi változásd történt:
--- 39 Üllői úti (József Attila) lakótelep - Nagyvárad tér - Kálvin tér - Bajcsy Zsilinszky út - Margit híd - Moszkva tér - Dániel utca útvonalon;
--- 39A Nagyvárad tér - Kálvin tér - Bajcsy Zsilinszky út - Margit híd - Moszkva tér - Dániel utca útvonalon;
--- 39B Moszkva tér - Dániel utca útvonalon közlekedtek.

1962.07.16.
A 39A jelzésű autóbuszjárat útvonala meghosszabbodott: Lobogó utca - Nagyvárad tér - Margit híd - Dániel utca.

1962.12.10.
Viszonylatszám-változások történtek:
--- 39 => 89 (Dániel utca - Aszódi utca);
--- 39A => 39 (Dániel utca - Lobogó utca);
--- 39B => megszűnt (Dániel utca - Moszkva tér).

1964.08.06.
Ismét közlekedett a 39A jelzésű autóbusz (kórházi járat) Vígszínház és Dániel utca között.

1972.12.23.
A K-Ny.-i metró újabb szakaszának átadása miatt az alábbi forgalmi változás történt:
--- 39 Goldmark Károly utca - Déli pályaudvar - Moszkva tér - Dániel utca;
--- 39A megszűnt.

1973.09.17.
Ismét közlekedett a 39A jelzésű autóbusz ezúttal Moszkva tér és Dániel utca között.

1974.01.14.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- 39 => Batthyány tér - Goldmark Károly utca;
--- 39A => viszonylatjelzése 39Y lett.

1977.01.01.
A 39Y viszonylatjelzésű vonalat 156-osra változtatták.

1986.12.30.
A 39-es autóbuszok Batthyány tér felől a Maros utcai SzTK-t is érintik.

xxxx.xx.xx.
A 139-es autóbusz Déli pályaudvar és Gazdagréti lakótelep között közlekedett.
/Sajnos a beindításának az időpontja számomra ismeretlen./

1987.01.01.
A 139-es járatot gyorsjárattá szervezték át.

---
Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Slonya Creative Commons License 2003.11.19 0 0 41
Adatokat köszi!
Közben megnéztem egy 1958-as Bp. térképen, és az volt a denevér úti vá. helye, amit mondtam.

Üdv.: Slonya

Előzmény: BPO-700 (36)
Blöky Creative Commons License 2003.11.19 0 0 40
"1919.11.21.
A 17-es villamosok Városliget - Rákóczi út - Erzsébet híd - Déli pályaudvar - Margit híd - Rákóczi út - Városliget útvonalon közlekedett.
/Ellenkező irányban 15-ös villamos közlekedett!/"

Már 1915-ben is, útvonal pontosabban: Városliget - Aréna (Dózsa) út - Thököly út - stb. - Vilmos császár (Bajcsy-Zsilinszky) út - Astoria - Rákóczi út - Rottenbiller u. - Damjanich u. - Városliget.

Előzmény: BPO-700 (38)
Blöky Creative Commons License 2003.11.19 0 0 39
Tipp: az 52A biztos nem a 152-es vonalán, hanem az 52-es betétjárataként érte el a Repkény utcát.
Előzmény: BPO-700 (36)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.19 0 0 38
A 17-es villamos közlekedés története 1914-től napjainkig:

1914.-ben
A 17-es villamos ? - Rákóczi út - ? útvonalon közlekedett.
//Sajnos a végpontjuk számomra ismeretlen!//

1919.11.21.
A 17-es villamosok Városliget - Rákóczi út - Erzsébet híd - Déli pályaudvar - Margit híd - Rákóczi út - Városliget útvonalon közlekedett.
/Ellenkező irányban 15-ös villamos közlekedett!/

1940-es évek közepén
A 17-es villamos Bosnyák tér - Erzsébet híd - Horthy Miklós (Móricz Zsigmond) körtér útvonalon közlekedett.

1944.xx.xx. A 17-es villamos közlekedése megszűnt.

---
xxxx.
A 17-es villamos ismét közlekedett.
(Sajnos az útvonala ismeretlen.)

1940-es évek végén
A 17-es villamosjárat megszűnt.
---

1958.07.07.
A 17-es villamos Óbudai kocsiszín - Korvin Ottó (Pacsirtamező) utca - Mártírok útja (Margit körút) - Déli pályaudvar útvonalon közlekedett.
//Később János Kórházig közlekedett.//

1960-as évek elején
A 17-es villamos Margit híd, budai hídfő és Margit Kórház között közlekedett.

1971.03.07.
A 17-es villamosok - a 2-es metró útvonalának meghosszabbítása és az ezzel kapcsolatos Szentendrei HÉV kéreg alatti vonalvezetése miatt - Margit Kórháztól csak Császárfürdőig közlekedtek.

1972.12.31.
A 17-es villamosok - a gyorsvasútak új útvonalának beinditása miatt - ismét Margit híd, budai hídfő és Margit Kórház között közlekedtek.

1981.01.10.
A 17-es villamosok Margit híd, budai hídfő és Vörösvári út között közlekedtek.

-

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: davill (37)
davill Creative Commons License 2003.11.18 0 0 37
Én kiváncsi volnék a 17-es villamos történetére
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.18 0 0 36
SLONYA!

Sajnos nincs sok adatom az 52-es autóbusz történetéről.

Az 52-es autóbusz közlekedés története 1950-től napjainkig:

1950.02.xx.
Az 52-es autóbuszok Csepel, Királyerdő utca és Csepel, Vasmű között közlekedtek.

1950-es évek végén
--- Az 52-es autóbusz Csepel, Tanácsház (Szent Imre) tér és Denevér utca között közlekedett;
--- Az 52A jelzésű autóbusz Csepel, Tanácsház (Szent Imre) tér és Repkény utca között közlekedett.

1961.06.15.
52Y jelzéssel Csepel, Tanácsház (Szent Imre) tér és Csepel, Strandfürdő között közlekedett.

1983.10.03.
152-es jelzéssel Csepel, Tanácsház (Szent Imre) tér és Királyerdő, Repkény utca között, a Szentmiklósi úton indult járat.

1984.08.31.
Az 52A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

//FIGYELEM!!! Ha jobban megnézzük az adatokat, akkor nem stimmelnek! Hisz az 52A autóbusz sose volt a 152-essel együtt azonos útvonalon! Éppen ezért, sajnos erről a járatról hiányos adataim vannak!//

---

Ha valakinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Slonya (35)
Slonya Creative Commons License 2003.11.18 0 0 35
Kedves BPO-700!

Mit tudsz az 52-es busz történetéről? Mindig a Hollandi útig járt, vagy volt rövidebb is?
Ugyanis én láttam a vonalán (Szent István úton, a Pálma utcánál) egy buszfordulónak kinéző vmit.

Üdv.: Slonya

Előzmény: BPO-700 (33)
Blöky Creative Commons License 2003.11.17 0 0 34
Sajnos nem éppen pontos adat :) az Ültetvény utcai meghosszabbítás vmikor a 60-as években vagy a 70-es évek elején történt.

A 154-es eredetileg a Hullay Jenő utcán járt, vmikor a 80-as vagy a 90-es években kitették a Nagykőrösi útra (megcserélve a 194-essel).

Előzmény: BPO-700 (33)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.17 0 0 33
Az 54-es autóbusz-család közlekedéstörténete ? napjainkig:

1950-es évek második felében
Az 54-es autóbuszok Boráros tér - Pestszentimre - Gyál (17,2 km-es) útvonalon közlekedtek.

1961.06.15.
Az 54A jelzésű autóbusz Boráros tér és Kispest, Ady Endre utca között közlekedett.
/Ennek a járatnak a megszűnési időpontja ismeretlen./

1960-as évek közepén
Az 54-es autóbuszok útvonalát két szakaszra osztották:
--- 54: Boráros tér - Pestszentimre
--- 94: Pestszentimre - Gyál

1969.12.01.
154-es jelzéssel gyorsjárati jelleggel Boráros tér és Pestszentimre Dózsa György utca között közlekedett.

1973-ban
54Y jelzéssel Boráros tér és Kispest, ady Endre utca között közlekedett.

1973.09.03.
A 154E jelzésű expressz-járat Boráros tér és Pestszentimre, Dózsa György utca között közlekedett.

1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszám változások történtek:
--- 54 -> 54
--- 54Y -> 154
--- 154 -> 54gy
--- 154E -> 54E

1980.03.30.
Az alábbi változás történt:
--- Az 54-es autóbuszok Boráros tér és Pestszentimre, Ültetvény utca között közlekedtek.
--- Az 54E jelzésű expressz-járat Kispest, Határ út (metróállomás) és Pestszentimre, Városközpont között közlekedett.
--- A 154-es autóbusz Kispest, Határ út (metróállomás) és Kispest, Ady Endre utca között közlekedett.

1990.09.01.
Az 54gy autóbuszok Boráros tér helyett Kispest, Határ út (metróállomás) végállomástól közlekednek Pestszentimre, Városközpont felé.
/Ezzel egyidőben az 54E Jelzésű expressz-járat megszűnt./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2003.11.16 0 0 32
Köszönöm!

Igazad van! Ez viszont 1910-es évek közepén volt.

Előzmény: Hamster (31)
Hamster Creative Commons License 2003.11.16 0 0 31
Azért ez így nem minden, jóval korábban kezdődött, ráadásul kimaradt a kedvencem, a körirányú járatok korszaka:
43: Zugliget - Lánchíd - Ferenc József-híd - Központi városház - Váczi-körut - Margithíd - Fogaskerekû vasut - Zugliget
45: Zugliget - Fogaskerekû vasut - Margithíd - Váczi-körut - Központi városház - Ferenc József-híd - Lánchíd - Zugliget
Előzmény: BPO-700 (30)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.16 0 0 30
A zugligeti villamos története:

1920-as évek végén
A 81-es villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér és Zugliget között közlekedtek.

1944.12.
A 81-es villamos közlekedése - a Budapest ostroma miatt - leállt.

1945.05.17.
Újra megindult a 81A villamios Moszkva tér és Szépilona között.
/Ez volt az első budai villamojárat - a 83-as villamossal együtt - a II. világháború óta./

1945.08.03.
A 81-es villamos ismét Moszkva tér és Zugliget között közlekedett.

1955.05.16.
A 81-es villamos viszonylat-jelzését 58-asra változtatták.
/A 81A villamos sorsáról nincsenek információim./

1977.01.17.
Az 58-as villamosjárat megszűnt.
/Pótlására 58V jelzésű villamos-pótló autóbusz közlekedett./

1980.03.02.
Elindult a 158-as autóbusz Moszkva tér és Zugliget között.
/Az 58V jelzésű villamos-pótló járat megszűnt./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2003.11.12 0 0 29
„Valójában a régi 2-es szűnt meg (Margit híd pesti hídfő - Rókus kórház)”

Én úgy tudom, hogy az adott időponttól csak Március 15-e térig közlekedett. Átszámozás előtt valóban Rókus Kórházig járt..., de ez egy másik történet...

"1961. A 16-os villamosjárat megszűnik. Lett belőle 14A.”

Így igaz!
De ez is egy másik történet...!

:)

Most a 21-es villamosról írnék...

A 21-es villamos közlekedéstörténete 1914-től napjainkig:

1914.-ben
A 21-es villamos ? - Rákóczi út - ? útvonalon közlekedett.
//Sajnos a végpontjuk számomra ismeretlen!//

1919.11.21.
A 21-es villamosok Városliget - Rákóczi út - Üllői út - Kun Béla tér útvonalon közlekedett.
/Ellenkező irányban 23-as villamos közlekedett!/

1944-ben
A 21-es villamosok Baross tér - Orczy tér - Közvágóhíd útvonalon közlekedett.

1944.09.27.
A 21-es villamos már csak a Baross tér - Orczy tér - Szent István Kórház útvonalon közlekedett.

1944. végén
A 21-es villamosjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

1945.05.26.
21-es jelzéssel betétjárat közlekedett Keleti pályaudvar és Soroksári út között, Hámán Kató (Haller) utcán át.
//A Soroksári úti vonal helyreállításával a villamosok Közvágóhídig közlekedtek. Sajnos ennek időpontja számomra ismeretlen!//

1948.12.05.
A 21-es villamosok csak Keleti pályaudvar és Nagyvárad tér között közlekedett.

1950.12.21.
A 21-es villamos Nagyvárad tér - Keleti pu. - Dózsa györgy út - Váci út útvonalon közlekedett.

1952.10.26.
A 21-es villamosok - a Dózsa György úti villamos-pálya elbontása miatt - útvonala módosult: Nagyvárad tér - Keleti pályaudvar - Bethlen Gábor utca (majd szűk kanyargós utcákon át)- Rudas László (Podmaniczky) utca - Dózsa György út - Lehel utca - Újpest, István tér
//Az erzsébet-, és a terézvárosi szakaszon korábban 46-os villamosok közlekedtek!//

1954.12.31.
A 21-es villamosjárat - a trolibuszok beindulása miatt - megszűnt.

1955-ben
A 21-es villamos Ferenc körút - Mester utca - Közvágóhíd útvonalon közlekedett.
//Sajnos ennek megszűnési ideje ismeretlen!//

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Blöky (28)
Blöky Creative Commons License 2003.11.12 0 0 28
"A 16A viszonylatjelzését 2-es számra változtatták."

Valójában a régi 2-es szűnt meg (Margit híd pesti hídfő - Rókus kórház).

"1961.
A 16-os villamosjárat megszűnik."

Lett belőle 14A.

Előzmény: BPO-700 (27)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.11 0 0 27
„Ha nem vagyok indiszkrét, honnan tudsz ilyen sokmindent? Van otthon egy ménkű sok régi menetrended?”

:)
Hmmm! Nem vagy az, mert nem titkos!
Én immár 28-29 éve megszállott vonalhálózat-gyűjtő vagyok...!

Ami a 16-os villamost illeti...

A 16-os villamos közlekedéstörténete ?-tól napjainkig

1899.
Rókus Kórház és Népliget között közlekedett.
1904.10.01.
A vonalat Népligettől Baross utcán, pesti Dunaparton, és Újpesti rakparton át hosszabbították meg.
1910.
A vonal 16-os jelzést kapott.
1911.04.25.
A 16-os villamos tovább ment a Dráva utcán át a Váci útig.
1920-as évek végén
A 16-os villamos Orczy tér - Baross utca - Ferenc József (Belgrád) rakpart - Kossuth Lajos tér - Rudolf (Jászai Mari) tér útvonalon közlekedett.
1930-as évek végén
--- A 16-os villamos Simor (Vajda Péter) utca - Golgota út - Baross utca - Rudolf Trónörökös (Jászai Mari) tér;
--- A 16A jelzésű villamos Eskű (Március 15-e) tér - Rudolf Trónörökös (Jászai Mari) tér útvonalon közlekedett.
///Nem sokkal később megszűnt!///
1936.02.16.
16A jelzéssel villamos-betétjárat közlekedett Jászai Mari tér és Eskü (Március 15-e) tér között.
1942.12.14.
A 16A viszonylatjelzését 2-es számra változtatták.
1944.09.27.
Budapest ostroma miatt az alábbi változás történt:
--- A 16-os villamos Orczy tér és Eskű (Március 15-e) között közlekedett;
--- A 16A jelzésű villamos megszűnt.
1945.08.12.
Újra járt a 16-os villamos ezúttal Orczy tér - Baross utca - Kálvin tér útvonalon.
1946.04.23.
Újra járt a 16A jelzésű villamos (Népliget - Vilám utca - Orczy tér).
1946.05.10.
A 16-os és a 16A jelzésű villamos összevonásával az alábbi változás történt:
--- 16: Népliget - Orczy tér - Kálvin tér;
--- 16A: megszűnt.
1946.06.17.
A 16-os villamos - a Simor (Vajda Péter) utcai iparvágány építése miatt - Kálvin tértől csak az Orczy térig közlekedett.
1946.11.17.
A 16-os villamos - az iparvágány-építés befejeztével - ismét Népligetig közlekedett.
1947.11.30.
Ismét közlekedett a 16A jelű villamos ezúttal Orczy tér és Kálvin tér között.
1949.07.22.
A Baross utcai torkolatban kialakított fejvégállomástól közlekedett a 16-os (Népliget felé) és a 16A (Orczy tér felé) villamos.
1953.09.21.
A 16-os és a 16A jelzésű villamosjárat megszűnik.
1958-ban
A 16-os villamosok Marx (Nyugati) tér - Lehel út - Gyöngyösi utca útvonalon, szükség szerint közlekedett.
1961.
A 16-os villamosjárat megszűnik.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Blöky (24)
Blöky Creative Commons License 2003.11.10 0 0 26
11-es:
1910: Közvágóhíd - Kiskörút - Margit híd - Óbuda, Fő tér
1913: megnyílik a Bécsi úti vonal, ezután körforgalomaban jár.
1919: megszűnik.
Előzmény: BPO-700 (23)
Blöky Creative Commons License 2003.11.10 0 0 25
Akkor most ide írom, amit a 7-esről a fent említett forrásokból tudok:

1910 (számjelzések bevezetése): Óbudai kocsiszín - Lajos u. - Margit híd - Kiskörút - Ferenc József (Szabadság) híd - Budai Dunapart - vissza. Vele ellenkező irányban járt a 9-es.
1915 előtt a kettőt ketéválasztották, a 7-es rövidült: Óbudai kocsiszín - Nyugati pu.
1918 (hálózategyesítés): meghosszabbítják a Boráros térig.
193x (racionalizálás): ismét a Nyugati pu.-ig.
1940 körül megszűnt.

"1957.xx.xx.
A 7-es villamos Margit híd - Bécsi út - Óbudai kocsiszín között közlekedett."
Biztos hogy előbb nem? Ui. a 72-est számozták át 7-esre, mert lett 72-es troli. De az '57-nél jóval korábban indult meg.

"1961.06.05.
A 7-es villamos közlekedése megszűnt."
Helyette a 18-ast hosszabbították a Margit-kórházig.

Előzmény: BPO-700 (22)
Blöky Creative Commons License 2003.11.10 0 0 24
"a 101-es autóbusz üzembehelyezésének idejét nem tudom!"
Eredetileg (1976-ig) a jelzése 13A volt. 1977 jan. 1-én a Nagy Átszámozáskor kapta a 101-es számot, mert útvonala a 13-asétól jelentősen eltért.

Ha nem vagyok indiszkrét, honnan tudsz ilyen sokmindent? Van otthon egy ménkű sok régi menetrended?
Én 1960~65-nél régebbi adatokat csak a 3kötetesből, illetve a villamos.budapest.hu-ról ismerek, meg pár hasonló honlapról...

Előzmény: BPO-700 (20)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.09 0 0 23
A 11-es villamos közlekedéstörténete -től napjainkig:

1920-as évek végén
A 11-es villamosok Közvágóhíd - Múzeum körút - Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út - Váci út - Újpest útvonalon közlekedett.
1930-as évek végén
A 11-es villamos Közvágóhíd - Múzeum körút - Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út - Szent István körút - Margit híd - Zsigmond tér útvonalon közlekedett.
1940-es években
A 11-es villamosok már Flórián térig közlekedtek.
1945.07.21.
A 11-es villamosjáratot Tolbuchin (Vámház) körúton és a Belgrád rakparton át az Eskü (Petőfi) térig hosszabbították meg.
1946.10.14.
A 11-es villamosok Móricz Zsigmond körtér és Zsigmond tér között közlekedett a budai Dunaparton át.
1946.11.17.
A 11-es villamosok Móricz Zsigmond körtértől már Nagyszombat utcáig közlekedett.
1948.10.17.
A 11-es villamosok Nagyszombat utcától Széll Kálmán (Moszkva) térig közlekedtek.
1949-ben
A 11-es villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér - Krisztina körút - Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
1958-ban
A 11-es villamosok Óbudai kocsiszín és Margit híd, budai hídfő között közlekedtek.
1971.03.07.
A 11-es villamosok Császárfürdőig közlekedtek.
1972.12.31.
A 11-es villamos ismét Margit híd, budai hídfőig közlekedett.
1981.01.09.
A 11-es villamosjárat megszűnt.
/Az éjszakai közlekedését a 111É jelzésű autóbusz biztosította./
1990.12.11.
11-es jelzéssel "betét"járat közlekedett Angyalföld, kocsiszín és Káposztásmegyer, Szilas-patak között. (14-es villamos betétjárata)
1995.12.24.
A 11-es villamos-"betét"járat - takarékossági okok miatt - megszűnt.

Akinek pontasabb adata van, kérem írja meg!
Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Blöky (17)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.09 0 0 22
A 7-es villamos Óbudán közlekedett, ilyenformán:

1946.08.20.
Batthyány tér és Zsigmond tér között közlekedett a 7-es villamos, melynek korábban 72A jelzése volt.
1946.11.17.
A 7-es villamosok Óbuda, Fő tér - Lajos utca - Mártírok útja (Margit körút) - Déli pályaudvar útvonalon közlekedtek.
1948.07.31.
A 7-es villamosjárat - a Margit híd teljes szélességében való megnyitása és az azzal kapcsolatos villamos-vonalhálózat átrendezése miatt - megszűnt.
1957.xx.xx.
A 7-es villamos Margit híd - Bécsi út - Óbudai kocsiszín között közlekedett.
1958.07.07.
A 7-es villamos Margit híd - Bécsi út - Margit Kórház útvonalon közlekedett.
1961.06.05.
A 7-es villamos közlekedése megszűnt.

Olyan információim is vannak, hogy már az 1920-as évek végén a 7-es villamos Óbuda, Vörösvári út - Lajos utca - Margit híd - Nagykörút - Boráros tér útvonalon is közlekedett, mely 1930-as évek végén márcsak Óbuda és Nyugati pályaudvar között közlekedett.

Bár nem ide tartozik, de leírom, mert ebben az időszakban nem járt 7-es villamos!!!
1933.12.16.
7-es jelzéssel trolibusz közlekedett Vörösvári út - Bécsi út - Óbudai temető útvonalon. /Korábban 7-es autóbusz (!) közlekedett ezen az útvonalon./
1936.05.01.
A 7-es jelzésű trolibusz viszonylatjelzése "T"-re változott.

---

Akinek pontosabb adattal rendelkezik, kérem írja meg!
Köszönöm!

Üdv: BPO-700

Előzmény: Blöky (16)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.09 0 0 21
Akinek pontosabb adata van a járatokról, kérem értesítsen!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (20)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.09 0 0 20
Köszönöm!

Amit én tudok az 1-es autóbuszról, illetve annak járatairól, mely 1915-től szerepelt a menetrendben. Íme:

Az 1-es autóbusz-család közlekedéstörténete 1915-tő napjainkig:

1915.03.15. Aréna (Dózsa György) út és Nagy János (Benczúr) utca sarkától /a Műcsarnok mögött/ az Andrássy út és a Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út sarkáig közlekedett a fővárosi tömegközlekedés első autóbuszjárata 1-es jelzéssel.
1915.10.13. Az 1-es autóbuszok útvonalát Gizella (Vörösmarty) tér érintésével Kígyó térig (Ferenciek tere) meghosszabbították. Az útvonala 3,7 km hosszú volt; az autóbuszok 7.46. és 21.33. között 20 percenként közlekedtek.
1917.04.10. Az 1-es autóbuszjárat alkatrész-, üzemanyag-, és gumihiány miatt megszűnt.
1921.09.24. Ismét közlekedik az 1-es autóbusz Aréna (Dózsa György) út és Apponyi tér (Ferenciek tere) között.
1927.xx.xx. Belvárosban több utcát egyírányúsitották, ezért az 1-es autóbuszok Apponyi tér (Ferenciek tere) felé a Petőfi Sándor utcán át; míg az Aréna (Dózsa György) út felé a Duna és a Váci utcán át közlekedtek.
1928.09.24. Az alábbi változások történtek:
--- Az 1-es autóbuszok Városliget felől Belvároson, és a Ferenc József (Szabadság) hídon át a Gellért térig közlekedett;
--- 11-es jelzéssel - betétjárat - közlekedett Aréna (Dózsa György) út és Apponyi tér (Ferenciek tere) között.
1931.xx.xx. A 11-es jelzésű betétjárat megszűnt.
1933.10.01. Az 1-es autóbusz útvonalát tovább módosították. Aréna (Dózsa György) úttól immár Lenke (Kosztolányi Dezső) térig közlekedtek.
1944.12.xx. Az 1-es autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.
1945.07.02. Az 1-es autóbuszok Gellért tér és Apponyi tér között ismét közlekedett.
1945.12.22. Az 1-es autóbuszjárat - a dunai jégzajlás miatt, a pontonhídon való átkelést megszűntették - megszűnt.
1946.01.13. Az 1-es autóbusz - a Ferenc József (Szabadság) híd felrobbantása miatt, két szakaszban - ismét közlekedett:
--- PEST: Apponyi tér (Ferenciek tere) - Petőfi Sándor utca - Ságvári tér;
--- BUDA: Silágyi Dezső tér - Döbrente tér - Bartók Béla út - Móricz Zsigmond körtér.
1946.02.27. Az 1-es autóbusz - két szakaszos - útvonala módosult:
--- PEST: Aréna (Dózsa György) út - Apponyi tér (Ferenciek tere) - Baross tér;
--- BUDA: Kelenföldi pályaudvar - Szent Gellért tér - Déli pályaudvar.
1946. 03.05. Az 1-es autóbusz közlekedése - üzemanyaghiány miatt - szünetelt.
1946.03.20. Az 1-es autóbuszok Deák Ferenc tér - Kossuth híd - Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
1947.12.xx. Az 1-es autóbusz betétjárata ismét közlekedett 1A jelzéssel Aréna (Dózsa György) út és Apponyi tér (Ferenciek tere) között.
***
FIGYELEM! Az 1A jelzésű járat megszűntetésének ideje ismeretlen!
***
1948.06.07. Az 1-es autóbusz Hősök tere és Vörösmarty tér között közlekedett.
1948.07.12. 201-es jelzéssel új járat közlekedett Bosnyák tér - Nagy Lajos király útja - Füredi utca - Rákosszentmihály, Rákosi út - Árpádföld útvonalon.
1948.08.02. Az 1-es autóbusz útvonalát a Szabadság hídon át Kelenföldi pályaudvarig hosszabbították meg.
1948.xx.xx. Az 1-es autóbusz - vásár idején - Széchenyi gyógyfürdőig közlekedett.
1948.09.28. Az 1-es operai járata is közlekedett. (Ennek megszűntetésének ideje ismeretlen.)
1948.11.08. A 201-es viszonylatjelzést 47-esre számozták át.
1951.05.15. Az 1-es autóbuszok - a túlzsufolt Szabadság híd csökkentése miatt - Lánchíd - Alagút - Attila körút (Attila út) - Döbrentei tér - Gellért rakpart útvonalon közlekedtek a két végpont között.
1961.12.04. Az 1-es autóbusz útvonala - az Alagút zsúfoltságának csökkentése érdekében - Clark Ádám tér - Ybl Miklós utca - Döbrentei tér útvonalra módosult.
1962.05.02. Az 1-es autóbuszok - a Gellért rakpart átépítése miatt - ismét Szabadság hídon át közlekedtek.
1962.06.08. Az 1-es autóbuszok - a Gellért rakpart átépítésének befejeztével - ismét Lánchídon át közlekedtek.
1964.04.06. Az 1-es autóbuszok útvonalát Szabadság híd irányába változtatták.
1965.07.07. Az 1-es autóbuszok Kacsóh Pongrác úttól közlekedtek Kelenföld felé.
1970.11.21. Az 1-es autóbuszok a felújított Kacsóh Pongrác úti autóbusz-végállomástól közlekedtek.
1980.06.18. Az 1-es autóbuszok - a Szabadság híd felújítása miatt - Petőfi hídon át közlekedtek.
1980.10.17. Az 1-es autóbuszok ismét a Szabadság hídon át közlekedtek.
1981.01.01. Elindult az 1-es gyorsjárata is, az 1gy Hősök tere és Kelenföldi pályaudvar között a Szabadság hídon át.
1990.08.31. Az 1gy - járműkihasználatlanság miatt - megszűnt.
1994.02.01. 1É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedik Bécsi út és Népliget között, az 1-es villamos üzemszünet ideje alatt Hungária körút és Árpád hídon át.
***
FIGYELEM! Az 1É jelzésű járatnak semmilyen összefüggése nincs az 1-es járathoz!
***
1994.04.07. A 101-es autóbusz útvonala - az M0-ás körgyűrű üzembehelyezése miatt - módosult: Bartók Béla út - 888. utca - Mátra utca - Dráva utca - Dózsa György út - Nagytétényi út.
***
FIGYELEM! Sajnos a 101-es autóbusz üzembehelyezésének idejét nem tudom! Ellenben a 101-es járatnak semmi köze nem volt az 1-es járathoz!!!
Illetve annak megszűntetésének ideje ismeretlen!
***
1995.03.04. Az 1-es autóbusz közlekedése - a MILL. F.A.V. felújításának munkálatai miatt - szünetelt.
1995.09.17. Az 1-es autóbuszjárat - párhuzamos közlekedés és takarékossági okok miatt - 80 év után megszűnt.

Előzmény: Blöky (16)
Blöky Creative Commons License 2003.11.09 0 0 19
32i
A 60-as évek végén létezett, Ganz-MÁVAG - Könyves - Gubacsi - Pesterzsébe, Nagysándor u.
Halvány emlékeim szerint 2400-as ("nagy lőrinci") iker.
Megszűnés időpontját nem tudom.

34, 39-est sose ismertem.

57
1971 márciustól Császárfürdő - Csörsz u.; Stuka.
1972.dec. végén megszűnt.

Előzmény: BPO-700 (15)
Blöky Creative Commons License 2003.11.09 0 0 18
16 azaz 16i
Ebből már sejthető, h története hasonló a 7i-hez, ráadásul ez is Újpesthez kapcsolódik.
Tehát 1966-ig vala: U Angyalföld forg.tp. - Rpalota-Újpest MÁV áll.
Ez lett a 16i.
Járműtípus: 1700-as iker.
Csak nagyon saccra írom, vmikor a 60/70-es évek fordulója körül szűnhettett meg.

21-eshez nem volt szerencsém.

22
A 60-as évek végén Boráros tér - Nagyvásártelep.
1970 körül villamospótló busz.
Járműtípus (nagyon bizonytalan emlékeim szerint) szóló 2500-2700.
A 70-es évek végén beindult a 79-es busz, akkor a pótlójárat +szűnt.

Előzmény: BPO-700 (15)
Blöky Creative Commons License 2003.11.09 0 0 17
11
1. (általam személyesen ismert) inkarnáció
A 60-as években Margit híd - Frankel - Bécsi út - Nagyszombat u. - Pacsirtamező (ex Korvin Ottó) u. - Vörösvári út - Bécsi út. Járműtípus: Stuka
1971-ben a Császárfürdőig rövidült (tkp. 1etlen átheledó viszonylat sem volt ott). '72 karácsonyán a budai metrószakasz átadásakor visszaállt az eredeti útvonal.
Vmikor a 70-es években típuscsere 2500-as ikerre.
Mág később, talán a Nagyvárad tér - KőKi metrószakasz átadása után, dupla UV (de ezt sosem láttam élőben, csak Hamster honlapjáról tudom...).
1981 februárban a 17-est +hosszabbították a Vörösvári útig, akkor a 11-es megszűnt.

Utolsó inkarnáció
80-as évek közepétől a 90-es évek közepéig: Angyalföld, forg.tp. - Káposztásmegyer.
Tulképp a 14-es betétjárata, csúcsforgalomban.
Járműtípus: dupla Tatra.

Előzmény: BPO-700 (15)
Blöky Creative Commons License 2003.11.09 0 0 16
1-es busz
A 60-as évek első felében a Hősök tere - Kelenföldi pu. között járt, de a Lánchídon át. Ikarus 66-ossal!
Amikor az Erzsébet hidat építeni kezdték és már a budai hídfőt is nagyon feldúlták, akkor átkerült a Szabadság hídra.
1966-ben épült a Kacsóh Pongrác uti gyalogos-aluljáró, akkor +hosszabbították odáig; a 25-öst pedig visszavágták a túloldalon, így 1iknek sem kellett a vasúti átjárón átmennie. Ekkor már házi csuklósok jártak a vonalon.
1969-ben v. 70-ben típuscsere Ik180-ra.
1970-ben felépült a felüljáró (a 3 közül a középső híd), akkor azon átment az 1-es, és a mai parkoló helyén lett a végállomás (a 25, 25Y, 125-é is).
1973 legvégén adták át a kisföldalattit, akkor kerültek a végállomások a mai helyükre.
Ezután +szűntetésig már nem változott az útvonal.

7-es villamos (csak a legutóbbi inkarnáció)
1966-ig a nem egész nap, pl. csak csúcsforgalomban közlekedő járatokat szokás volt betűvel jelölni (busznál is). Így pl. R Rákospalota, Kossuth u. - Újpest, Fóti út volt.
1966-ban jött egy nagy díjszabásreform, attól kezdve csak a díjszabási korlátozásos járatokat jelölték betűvel (=bérlet nem érvényes, és 1 v. 2 vonaljegy kell). Ekkor az R számjele 7i lett. (nem tévedés, kisbetűvel!)
Ami érdekes, ezeknek a tujáknak az iránytábláján (elől is és oldalt is, '66 előtt és után is) pirossal jelölték a számot (betűt), és kékkel volt bekeretezve.
1971-ben a szobi vasút villamosítása miatt az Árpád út - Fő u. közötti 1vágányú felüljárót lebontották, a 7i megszűnt (a maradék útvonalat Újpesten teljesen lefedte a 10-es, ill. Rpalotán az ideiglenes 55A).
A felüljáró újjáépítése után (1974 v. 75?) már nem állították vissza a 7i-t, a 10-es ment át Palotára.
Járműtípus: 2600 + 2 kicsi, 3-ablakos (de ált. kettősfeljárós) pótkocsival járt.

Előzmény: BPO-700 (15)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.09 0 0 15
Tudja valaki az 1-es autóbusznak a közlekedéstörténetét?

Esetleg a ma nem létező villamosviszonylatok múltjáról?
(Pl.: 7, 11, 16, 21, 22, 32, 34, 39, 57...stb)

BPO-700 Creative Commons License 2003.11.07 0 0 14
BLÖKY!

Nagyon szépen köszönöm a kiegészítéseket a 31-es és a 73-as autóbuszok közlekedés-történetével kapcsolatosan!
Az én adataimhoz hozzá fogom írni!

Esetleg valakinek van valmilyen érdeklődése a vonalak múltjáról?
Megírhatom a 7-esekét is, ha kiváncsiak vagytok rá! /Legfeljebb pontosítások lesznek! :)/

Előzmény: Blöky (13)
Blöky Creative Commons License 2003.11.07 0 0 13
A 73-as eredetileg Bosnyák - Telepes u. - Öv u. - Erzsébet kné.ú. ~ Mosolygó A.(?)u. - Pestújhelyi út - Apolló (ex Cservenka M.) u. -stb útvonalon járt.

"1973.09.03. 173E jelzéssel expressz-járat közlekedik Baross té, Keleti pályaudvar és Újpalota, Felszabadulás útja (Szentmihályi út) között."

Emlékeim szerint eredetileg az is a Bosnyákról indult. 1975-ben adták át az újpalotai felüljárót, akkor a buszok levágták a kurflit, és az expresszet a Keletiig hosszabbították.

Előzmény: BPO-700 (9)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!