Keresés

Részletes keresés

BPO-700 Creative Commons License 2003.11.07 0 0 14
BLÖKY!

Nagyon szépen köszönöm a kiegészítéseket a 31-es és a 73-as autóbuszok közlekedés-történetével kapcsolatosan!
Az én adataimhoz hozzá fogom írni!

Esetleg valakinek van valmilyen érdeklődése a vonalak múltjáról?
Megírhatom a 7-esekét is, ha kiváncsiak vagytok rá! /Legfeljebb pontosítások lesznek! :)/

Előzmény: Blöky (13)
Blöky Creative Commons License 2003.11.07 0 0 13
A 73-as eredetileg Bosnyák - Telepes u. - Öv u. - Erzsébet kné.ú. ~ Mosolygó A.(?)u. - Pestújhelyi út - Apolló (ex Cservenka M.) u. -stb útvonalon járt.

"1973.09.03. 173E jelzéssel expressz-járat közlekedik Baross té, Keleti pályaudvar és Újpalota, Felszabadulás útja (Szentmihályi út) között."

Emlékeim szerint eredetileg az is a Bosnyákról indult. 1975-ben adták át az újpalotai felüljárót, akkor a buszok levágták a kurflit, és az expresszet a Keletiig hosszabbították.

Előzmény: BPO-700 (9)
Blöky Creative Commons License 2003.11.07 0 0 12
"--- 31C Örs vezér tere - Rákosszentmihály (a megszűnt rákosszentmihályi HÉV pótlására -- innen a 144-es!)
--- 31Y Örs vezér tere - Rákosszentmihály, Békési Imre utca (a mai 144É vonala -- ez a főváros második éjszakai járata)"

1970-ben még nem volt 31C, a 31Y volt az.

A 70-es évek közepén kiépült a Füredi út belső szakasza is, azóta a buszok levágták a kanyart.

"1977.01.01. 31C viszonylatjelzése 131-esre változott."

És 31B 133-ra, 31Y 144-re.

"1979.08.26. 131-es autóbuszjárat megszűnt. (Ekkor indult el a 81-es trolibusz.)"

Nem sokkal később megindult a 82-es troli és megszűnt a 133-as (és a 64-es villamos).

A felüljárő átadása után erre ment a 144-es is, a felhagyott vonalszakaszára a 77-est hosszabbították meg az Örsig.

Előzmény: BPO-700 (7)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.07 0 0 11
Köszönöm észrevételedet! :)
Előzmény: Blöky (10)
Blöky Creative Commons License 2003.11.07 0 0 10
Azért a következőket se hagyjuk ki:

1970-ben a Füredi út még földút volt és a Fogarasi/Csömöri felüljáró sem állt még, így a járatcsalád az Örs - NagyLajos - Fogarasi - Vezér - Füredi - sorompó - Rákosi út vonalán haladt.

Előzmény: BPO-700 (7)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.07 0 0 9
A 73-as autóbusz-család közlekedés története 1971-től napjainkig:

1971.05.17. A 73-as Bosnyák tér - Újpalota, Zsókavár utca között közlekedik.
1973.03.17. A 73-as autóbusz útvonala meghosszabbodik: Újpalota, Felszabadulás útja (Szentmihályi út).
1973.09.03. 173E jelzéssel expressz-járat közlekedik Baross té, Keleti pályaudvar és Újpalota, Felszabadulás útja (Szentmihályi út) között.
1977.01.01. A 173E jelzést 73E jelzésre módosították.
1980.10.01. 173É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedik Baross tér, Keleti pályaudvar és Újpalota, Erdőkerülő utca között. (A megszűntetett 69É jelzésű villamos helyett.)
1988.06.30. A 73-as autóbuszjárat megszűnt.
1988.07.01. 73gy jelzéssel új járat közlekedik Baross tér, Keleti pályaudvar és Újpalota, Szentmihályi út között.
1994.12.01. 173gy jelzéssel új járat közlekedik Újpalota, Szentmihályi út és Bornemissza tér között.

Akinek pontosabb adatja van a járatokról, kérem értesítsen!
Köszönöm!

BPO-700 Creative Commons License 2003.11.06 0 0 8
A 7. számú hozzászólásomban véletlenül lemaradt egy évszám...

„A 31-es autóbusz-család közlekedés története -tól napjainkig:”

Természetesen a kezdeti ideje, ahogyan a felsorolásban látható: 1938.

***

Egyébként, ha valakinek érdekel még valami, nagyon szívesen leirom!

Üdv!

Előzmény: BPO-700 (7)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.05 0 0 7
A 31-es autóbusz-család közlekedés története -tól napjainkig:

1938.12.15. 31-es autóbusz Kispest, Hősök tere és Rákoskeresztúri temető között közlekedik. (A mai 68-as vonalán.)
1944.12.??. Budapest ostroma miatt a 31-es járat megszűnt.
1948.11.06. 31-es autóbusz Dózsa György út - Ajtósi Dürer sor - Vorosilov (Stefánia) út - Hungária körút - Egressy út - Bonyhád utca útvonalon közlekedik.
????.??.??. 31-es autóbusz Zugló, Kertváros és Árpádföld között közlekedik. (1958-as térképen ez szerepel!)
1970.04.03. A Kelet-Nyugati metró-vonal átadásakkor az alábbi változás történt:
--- 31 Örs vezér tere - Árpádföld
--- 31A Örs vezér tere - Rákosszentmihály, Határ út (az egykori 130-as járat útvonala)
--- 31C Örs vezér tere - Rákosszentmihály (a megszűnt rákosszentmihályi HÉV pótlására -- innen a 144-es!)
--- 31Y Örs vezér tere - Rákosszentmihály, Békési Imre utca (a mai 144É vonala -- ez a főváros második éjszakai járata)
1973.??.??. 31B Örs vezér tere - Csertő utca /körforgalom/
1976.03.01. 31C Örs vezér tere - Füredi utca
1977.01.01. 31C viszonylatjelzése 131-esre változott.
1979.08.26. 131-es autóbuszjárat megszűnt. (Ekkor indult el a 81-es trolibusz.)
1987.03.01. 131-es jelzéssel Örs vezér tere és Rákosszentmihály, János utca között közlekedik.
1993.11.27. 31É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedik Boráros tér és Pestszenterzsébet, Pacsirtatelep között.
1994.02.01. 31É jelzésű autóbusz útvanala meghosszabbodik (Boráros tér - Pestszenterzsébet, Jáhn Ferenc Kórház).

Ha valakinek pontosabb adata van, kérem dobjon meg egy e-mailt!
Köszönöm!

Előzmény: BPO-700 (6)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.05 0 0 6
Szia!

Hát igy hirtelenjében nem tudom, de hamarosan megtudhatod!

Előljáróban annyit, hogy volt

31, 31A, 31B és 31C járat is!

Ezekből lettek:

31, 130, 131

Üdv!

Előzmény: IKARUSBUS (4)
Slonya Creative Commons License 2003.08.06 0 0 5
Infót köszi!

Szerintetek mi értelme volt megszüntetni fél évre a 32gy-t, majd 132gy néven létrehozni egy fokkal rosszabb járatot?

Mellékesen nem úgy volt, hogy csúcsidőn kívül, és hétvégén a fekete elmegy Kőbánya-városközpontig?

Slonya

Előzmény: mestska (3)
IKARUSBUS Creative Commons License 2003.08.05 0 0 4
Kellemes ejszakat mindenkinek !

Ha mar erre fele tartok, akkor valaki tudna meselni a 31es busz torteneterol.
Koszonom.

mestska Creative Commons License 2003.08.05 0 0 3
Villamosok, alapoldal kishazánkban:

villamos.budapest.hu

+2 topic az indexen:

Városi és elővárosi közlekedés
Síndöcögények, főleg a sárgák

Előzmény: www.arvai.hu (2)
www.arvai.hu Creative Commons License 2003.08.02 0 0 2
A Hampage elég jó képet ad a villamosok történetérõl, szvsz.

Keresgéléshez kiindulási alapnak ez a rövid tanulmányok is jó lehet: http://www.metro4.hu/Fokuszban/metrocikk14.htm
http://www.net.hu/magyarszemle/archivum/9_5-6/1.html

Könyvajánló oldal: http://www.valtozovilag.hu/cw/vbpegy30.htm

Az 1999-es év eseményei http://mkkk.kma.bme.hu/esemenyek.html

Előzmény: Slonya (1)
Slonya Creative Commons License 2003.08.02 0 0 1
Igen láttam én is, de az a topic nem kifejezetten a viszonylatok történetéről szól.

Miért van az, hogy az elmúlt évtizedek során jónéhány jól funkcionáló járatot szüntettek meg,
és helyettük kevésbé hatékony viszonylatokat hoztak létre? Ráadásul ezek csak átszállással fedik le a régi járatokat. Pl.: (a régi) 132gy = 3/62v + 73gy.

Üdv.: Slonya

Előzmény: www.arvai.hu (0)
www.arvai.hu Creative Commons License 2003.08.02 0 0 0
A 0-ás villamost ne keresd!
Itt van egy jó kis web-site: http://hampage.hu/index.html, itt az indexen meg már van egy jó kis topic, Hol van Hamster a címe.
Slonya Creative Commons License 2003.08.02 0 0 topiknyitó
Helló mindenki!

Ezt a topicot azért hoztam létre, hogy minél többet megtudjak (általatok is) bp.-i tömegközleközlekedés történetéről, főként viszonylatok, járatok történetét a központba helyezve.

Üdv: Slonya

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!