Nem a tűzéreknek vittük.
Volt a tűzéreknél is pár M-Törzs alakulat is.
Civileknek = Az M-törzs alakulatok (legtöbbször zászlóaljak/osztályok, ritkábban ezredek) általában 3 főből álltak.
- Volt egy fixen őrnagyi beosztású/rendfokozatú "M" törzsparancsnokuk.
- volt egy főtörzsörmester rendfokozatú raktárosuk,
- volt egy tizedes rendfokozatú mindenesük.
Slussz.
Ők hárman voltak a béke létszám.
Az alakulatnak önálló MN száma volt, és igen ritkán vagy talán sohasem olyan fegyvernemű volt mint a befogadó laktanya.
Ők állították volna fel, ha megfújják a harci sípot az egységet, úgy hogy hozzájuk hármukhoz bevonul a másik - addig otthon lévő - kb. 600 fő tartalékos.
Nos a pécsi tűzéreknél is volt ilyen M-Törsz vagy ha nem is ott volt, ott kellett neki átadni hetente a küldeményt.
Sokszor a befogadó alakulat csak egy raktárt biztosított saját területén belül az idegen M törzsnek.
-------------------------------------------
Amit szállítottunk az érzékeny híradó dolog volt
Ennek szállítására voltak szabályok.
1. nap. = Az előállító cég kiviszi a faládát , kb. 200x120x120 cm Budaörs vasútállomásra.
Ott átadja a szállítmány kísérő zászlóalj őrségének.
Berakják egy vasúti vagonba.
2.nap = Megérkezik a ZTZ kocsi, azaz egy tolató mozdony kitol Budaörsre a Nyugati pu rendezőből egy katonai szállítmány kísérő vagont. Ez kb. 12-18 órát vesz igénybe.
3.nap = A vagont + a ZTZ kocsit egy másik tolató mozdony beviszi Kelenföldre.
Onnan egy harmadik tolató mozdony (ha szerencséjük van még aznap) átviszi Ferencvárosba.
4.nap = Ferencvárosból minden nap 01.00-kor indult Pécsre egy tehervonat.
Vagy bele tudták még az nap sorozni ezt a két vagont, vagy csak egy nappal később.
5.nap= Ferencvárosból egy éjszaka alatt leért a tehervonat Pécsre.
Ott értesítették a laktanyát.
Ha felkészültek még aznap kiment a laktanyából egy teherautó a Pécsi teherpályaudvarra, feltéve ha volt valahonnan targonca is ?
Ha nem volt épp ott leemelő targonca - volt ilyen többször - akkor vártak még egy napot.
6.nap = Ennyi idő alatt általában leért a faláda Pécsre be a laktanyába és átadták a címzett alakulatnak.
Még a 6. vagy a 7. napon napon a katonai ZTZ vasúti kocsit (a benne lévő 2-3 szállítmány kísérő katonával) egy másik tehervonatba sorozták és visszahozták Budapestre.
Azt a vagont amiben a láda utazott ott hagyták Pécsen.
Ez volt a szabály szerű eljárás.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Ezt borítottuk fel az ötletünkkel.
Hagyjuk az egész hetes hercehurcát a fenébe.
Tegyük fel egy teherautóra.
A teherautó induljon el a laktanyánkból kb. reggel 7-kor.
Legkésőbb 11 vagy 12 órára leér Pécsre.
Adják át a ládát.
Forduljanak vissza és délután kb. 17.00-kor már megint itthon lesznek.
Teljesen kiakadtak az ötletünkön.
Leginkább az elhárítók, rajtuk kívül pedig a katonai közlekedési szolgálat.
Közúton vinni mikor van vasúti szállítási lehetőség is ?
Az elhárítók azon izgultak, hogy ha teherautó platón visszük a ládát ki fogja őrizni ?
Egyetlen katonai cég örült az ötletünknek az Önálló katonai Szállítmány kísérő Zászlóalj. (MN 2389)
Nekik akkoriban annyi munkájuk volt, hogy nem győzték katonával.
Például akkor futott nagyban a Kom-Bóly projekt amin egyszerre 3-4 őrs is dolgozott.
Végre engedélyezték.
De csak próba képen.
Először még a teherautó fülkében ült a gépkocsivezető kiskatona, a kocsiparancsnok tiszthelyettes, a platón a láda mellett meg didergett 2 fő szállítmány kísérő kiskatona töltött fegyverrel.
így ment vagy két hónapig.
Végül elengedték a két őrt.
Már nem kellett.
S onnantól kezdve inkább kéthetente, de sűrűn hetente is vagy az egy dízel ZIL-130 vagy AVIA elvitte a ládát Pécsre és még aznap vissza is ért.