Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
A technikai képességeivel nem nagyon foglalkoztam, de azt tudom, hogy az elnöknek az Orális irodába akár a GI Joe sisakkamerájáról vagy a járműre szerelt kamerájából éjjel nappal élőt lehetett közvetíteni 2003-ban Bagdadból.
Szar a terepjáróképessége, kicsi a sebessége, gyenge a páncélzata, gyenge az IED védelme, viszont legalább nagy a viszonylagos súlya, 23m körül van a fordulósugara, három és fél méter a szélessége, fejnehéz, és borulékony, a számítógépes rendszer hibája esetén mozgás, és harcképtelen.
Van még pár konstrukciós hibája a felsoroltakon kívül is természetesen.
A fentiek a sokszoros modernizáció után is fennállnak.
A Stryker programot hívták egyrészt XXI. szd. dandár programnak, másrészt 20 tonnás programnak is, mondván legyen légi úton telepíthető.A XXI. szd. meg azt jelenti, hogy a hálózati hadviselés követelményeinek feleljen meg. A Stryker mindezt teljesítette, rengeteg éles bevetésen vett részt, a módosítása a tapasztalatok alapján folyamatos. Nem tudsz olyan verziót (gyalog, tűztámogató, aknavető, pc elh, seb száll, stb. kérni, amit a jármű családból ki ne állítanának neked.
A "mindent egy kezböl es lehetöleg ne legyen tul messze, tulzottan elerhetetlen" elv alapjan, egy most NATO (de kesöbb talan EU-hadsereg) tagja akkor valaszt jol, ha az EU-ra es EU gyartokra alapoz, hiszen a megrendeleseivel Europat "tamogatja", nem pedig azt gyengiti ...
A beton fedezékek jelentősen csökkentették volna a veszteségeket egy nem túl közeli atomrobbanás, vagy szőnyegbombázás esetén. Az idők változnak. Amikor Izrael számára bizonyítottnak tűnt, hogy a szír kormányerők vegyi fegyvert alkalmaztak a kormányellenes erőkkel szemben, pedagógiai célzattal lebombázták a szerintük érintett repteret. A felvételeken azt lehetett látni, hogy a fedezékek elhúzható ajtaját középütt, a kilincsnél érte a találat, eltűnt az ajtó, a lökőhullám a gépeket rápréselte a hátsó falra, kivitte a géppel együtt a hátsó falat is, ettől a gépek erősen II-es értékcsoportúak lettek.
Magyarorszagnak böven eleg lesz 2 db formalis(an bevethetö) dandar. Haboruban, atmeneti összetüzesekre kivaloan alkalmasok ... de valszeg bekefenntartason kivül nem lesz mas feladatuk (jo, raadasnak egy kis nemzetközi gyakorlatozas, vagy nehany fototermin, haccsereg napjan felvonulas ...).
Szerintem a leopard harckocsi beszerzés is elhamarkodott döntés volt.Szép és jó technika csak akkor egy teljes összhaderőnemi fejlesztés kellett volna.
Szerintem valami olyasmi páncélos harcjárművet/szállitó(ki hogy nevezi ,mi a funkciója) kéne rendszeresiteni ami lefedi ezeket ,többrétegű a felhasználása,és egy egész járműcsalád kialakitását,megvételét biztositaná az adott cég. igy egységesiteni lehetne a fő alkatrészek csere szavatosak volnának ..és mint kis országnak valami ilyesmiben kéne gondolkodnia.
Mint minden eszközt ezeket se kimélte a haderőreform,pedig ha jól emlékszem mikor a MIG-21 et mielőtt kivonták még utoljára bucsuzoul összehoztak 50-60 db (nem tudom már a pontos létszámot)működő 21-eseket ami mind levegőbe emelkedett "bucsuzul".
Szerintem az eredeti terveben az volt a fejekben, hogy Pápa is megmarad, valahol olvastam is, hogy miért Kecskemétre kerültek a 29-ek, de kapásból nem emlékszem rá. Maga a 29 beszerzés is egy hirtelen jött ötlet volt, szerintem nem sokat terveztek. De világos hogy fedezéket és hangárokat kellett volna építeni nekik.
Mielőtt éber kómába kerülnénk Németh Szilárd garázsátadásától elbűvölve, el kell mondjam, hogy 1994-ben Torunban a lengyeleknél, 1996-ban a cseheknél Jincében láttam az MZ Dana lövegek tárolását. Fűtött garázsokban hermetikus gumi burokban tartották a lövegeket négy lövegburok volt összekötve gégecsövekkel egy mikrohullámú sütő méretű páramentesítő berendezéssel, amely a hermetikus burkokon belül biztosította a 0 páratartalmat. (94-96!)
Ha 93-ban döntés, hogy Kecskemétre jönnek a 29-esek, fedezék meg sehol, vihar iramban kellett volna elkezdeni építeni.Gondolom egy fedezék olcsóbb mint egy gép. Azt sem értettem, amikor 96-ban ott voltam, hogy a rakétákat is csak egy réteg ukrán hullámpala védte a raktárakban. Megismertük azt is, hogy mennyi időnként képes a technológiai sor bevizsgálni, előkészíteni rakétákat egy leürült, leszállt gép újratöltésére. Elképesztő, hogy milyen szám jött ki az összes gép első feltöltésére, majd újratöltésére. Kicsit sem hasonlított a hasonló izraeli adatokra. (73-as izraeli adatokra)
Pápán a fedezékekben 3 db MiG-21-es állt, 2 egymás mellett, egy pedig hátul, a "lyukban"-azaz a gázsugárterelőbe részben betolva... Az hány méter is? szerintem több, mint 11,36m.
Egyébként pedig nem MiG-21-eseknek készültek, hanem a 23-asoknak. ezért lett annyi, ahány darab MiG-23 volt az alakulatnál. Ha jól tudom, az 5-ös számú fedezék azért nem épült meg, mert a 05-ös oldalszámú MiG-23-as addigra lezuhant, mire sorra került volna az építése.