Keresés

Részletes keresés

kristoof Creative Commons License 2020.06.04 -1 1 158083

Annyira küzdenek szegények, hogy lassan már az sem akadály, ha egy lába vagy egy keze van az illetőnek, csak menjen katonának! Legalább a létszám legyen meg! 

Előzmény: jklmn (158078)
kristoof Creative Commons License 2020.06.04 -1 0 158082

Gyakorlatozott nemrég a GROM. A térség legütőképesebb...

 

gaunt Creative Commons License 2020.06.04 -1 1 158081

Na és ezt az "ember meg sehol" hazugságodat mivel is tudod alátámasztani? Jaaaaa, semmivel!

Előzmény: jklmn (158078)
_Berci Creative Commons License 2020.06.04 -6 0 158080

 

Jövőre vajon hova akarnak annyit repkedni, hogy 5,5 milliárdba fog kerülni a "nemkormánygép" Airbusok üzemeltetése?

 

Nem annyira sok az (mint amennyinek a zember gondolna).

 

Tegyük fel, hogy a költsegek fele allando költseg (szemelyzet oktatasa, repülö felkeszitese, paskolas ...).

Az 5,5 milliard Ft pedig ~15 millio €, ami egy napra vetitve (1 ev ->364 nap) ~4000 €.

Ennek a fele ~7,5 millio €.

Egy repülesi ora költsege (A320) ~15000 €. Vagyis a ~7,5 millio €-bol, ~500 ora repülesre fussa ... ami naponta ~1,4-1,5 ora) ...

 

(https://www.albajet.de/privatjet-mieten)

Előzmény: kristoof (158073)
jklmn Creative Commons License 2020.06.04 -2 1 158079

A térség meghatározó.... nem, elhatározó hadereje vagyunk.Elhatározzuk, hogy lesz 197 lőterünk... elhatározzuk hogy lesz 37650 fő az aktív komponensben... elhatározzuk hogy lesz 20 ezer tartalékosunk... elhatározzuk, hogy 3000 munkanélkülinek kezdünk kiképzést julius 1-től...

jklmn Creative Commons License 2020.06.04 -2 0 158078

Telik az idő a Z2026-ból (2030?) jönnek a megrendelt fegyverek, ember meg sehol:https://honvedelem.hu/cikk/a-honvedseg-utanpotlasat-konnyito-torvenyt-fogadott-el-az-orszaggyules/

miki19620201 Creative Commons License 2020.06.04 0 0 158077

Hosszú Fodor volt az első kollégiumi osztályfőnökünk, azután negyedikben Okos Ernő. Nagy tájfutó volt, de szerintem jó fej.

Előzmény: doncike (158076)
doncike Creative Commons License 2020.06.03 -2 1 158076

Miért érdeke Benkőnek, hogy meghagyja ezt a vízfejet és ezt az egészségtelen vezető/végrehajtó arányt?

A kiszervezést (HM-cégek) még értem, ha mozog a pénz, abból lehet visszacsorgatni.

A HM, meg vezérkar, meg parancsnokságok? Ott miért nem csinál leépítést, hogy a felszabaduló források a végrehajtó állományra menjenek?

Előzmény: jklmn (158070)
jklmn Creative Commons License 2020.06.03 -1 1 158075

Szerintem ez egy borzalom, enyhítsük, elképesztő. A MHP hogy lép elő gazdálkodási szervvé? Most ünnepeltük ddtbk elvtársnő előléptetését a Védelemgazdálkodási Hivatal élén maga a kiíró adja meg a keretösszeget? hogy lesz ebből verseny?

Előzmény: kristoof (158073)
Tankiszt Creative Commons License 2020.06.03 0 0 158074

Akkor a nevelőtanárokat mi kaptuk utánatok. Szűcs, Fodor, Zöld Lajos, Okos Ernő. Ezekre emlékszem.

Előzmény: miki19620201 (158066)
kristoof Creative Commons License 2020.06.03 -1 0 158073

Jövőre vajon hova akarnak annyit repkedni, hogy 5,5 milliárdba fog kerülni a "nemkormánygép" Airbusok üzemeltetése?

 

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:258202-2020:TEXT:HU:HTML&src=0

jklmn Creative Commons License 2020.06.03 -2 1 158071

mert a bérfejlesztést a meglévő állomány kapta 2015-től, az újoncoknak viszont azóta sem jár érdemben magasabb pénz.

Ezt az újságíró félreértette, jár annak akit felvesznek. Sokakat csak felírnak, mert nincs a felvételéhez bérkeret

Előzmény: jklmn (158070)
jklmn Creative Commons License 2020.06.03 -3 1 158070
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.03 -1 0 158068

Kb. akkor járt az unokaöcsém is. Csak semmi kedve nem volt katonáskodni, a suli után el is helyezkedett műszerészként.

Előzmény: miki19620201 (158066)
jklmn Creative Commons License 2020.06.03 -1 1 158067

Németh Szilárd elmondta, hogy februárban 270-en jelentkeztek. Ezek közül itt a szentesi 24 fő. Ha majd egyszer valamikor beindul a gyártás, lesz nekik Brentjük is.https://honvedelem.hu/cikk/a-gepkarabellyal-ismerkedtek-a-szentesi-ujoncok/

miki19620201 Creative Commons License 2020.06.03 0 0 158066

Én is Egerbe jártam 1976-1980 között. Én a GMSZ-be tanultam.

Előzmény: Tankiszt (158057)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.03 -1 0 158065

Akkor már elég nagy szarban lehetnek utánpótlásilag.

Előzmény: _Berci (158064)
_Berci Creative Commons License 2020.06.03 -6 0 158064

 

Bruttó 161 ezerforintért  toboroz olyan speciális önkénteseket a honvédség, akik bármikor felmondhatnának

 

https://nepszava.hu/3078876_brutto-161-ezer-forintert-toboroz-olyan-specialis-onkenteseket-a-honvedseg-akik-barmikor-felmondhatnanak

 

Tankiszt Creative Commons License 2020.06.02 0 0 158057

Tavaly voltunk benn az objektumban, a 35 éves osztálytalálkozónkon.

Sok szobát összenyitottak tanteremmé, de azért a WC-ben még a régi öntött vas radiátorok figyeltek. Már a Miski bástya néven elhíresült étkezde sem üzemel. Igaz mi még a második épület alagsorában kajáltunk második végéig. Akkor kezdték építeni az új étkezdét. Oda jártunk csikkelni. Mire pont eljöttünk, lett konditerem, uszoda (az akadálypálya helyén), úgyhogy minden jóról lemaradtunk.

Előzmény: miki19620201 (158046)
Tankiszt Creative Commons License 2020.06.02 0 0 158056

Az utolsót Győrben számolták fel. Én Egerben a 7. évfolyamon végeztem 1984-ben. Aztán mentem a Kossuthra. Míg Tatán, és Nyíregyházán egy-egy osztály volt, addig Egerben 4 osztály. Egerben a Dobó István gimiben (oda jártam én is) egy, a Műszeripari szakközépben egy, a Közgáz szakközpépben egy, meg a Szilágyi gimnáziumban ( később a Gárdonyi gimi) volt egy osztály.

Előzmény: miki19620201 (158046)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.02 0 0 158052

Akkor lehet bevonulni katonának! :-))

https://www.youtube.com/watch?v=NuFAMAYjgq8

miki19620201 Creative Commons License 2020.06.02 0 0 158046

1974-től kialakították a Középiskolai Katonai Kollégiumok rendszerét. Egerben volt az első. 1978-ban nyílt meg Nyíregyházán és Tatán a kollégium. A 80-as évek végére szinte minden megyében volt katonai kollégium. Az állomány egyre kevésbé felelt meg a kitűzött céloknak. A 2000-es évek elejére fel is számolták az utolsót is Egerben. Jelenleg az egri katko helyén a Kossuth Zsuzsanna lánykollégium van. Ez lesz ezek sorsa is.

Előzmény: jklmn (158030)
_Berci Creative Commons License 2020.06.02 -8 0 158041

~2018-ban~1918-ban

Előzmény: _Berci (158037)
_Berci Creative Commons License 2020.06.02 -7 0 158034

Majd 2030-ban kijarnak a 8-10 honvedelmi föiskola növendekei a ~200 löterre.

Előzmény: jklmn (158030)
jklmn Creative Commons License 2020.06.02 0 0 158030
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.01 -1 0 158023

Egyszer használták, ha jól emlékszem 1976-ban. A hozzávezető vasút még megvan Dunaújvárosban. A MÁV karbantartja.

Előzmény: f_k (158019)
f_k Creative Commons License 2020.06.01 0 1 158019

1977-ben épült egy pontonhíd a Dunán és kb. 7,5 km hosszú vasútvonal.

 

https://library.hungaricana.hu/hu/view/BacsKiskunMegyeiNepujsag_1977_09/?pg=170&layout=s&query=h%C3%ADd


Kitüntetések a Fegyveres Erők Napja alkalmából
Tegnap délután a Megyei Művelődési Központban rendezte meg a megyei rendőr-főkapitányság a fegyveres erők napi ünnepséget, amelyen megjelent Terbe Dezső, a megyei pártbizottság titkára, dr. Fehér Géza, rendőr ezredes, megyei rendőrfőkapitány emlékezett meg az ünnepről, majd a szolgálatban végzett eredményes munkájuk elismeréseképpen kitüntetéseket nyújtott át.
A Haza Szolgálatáért Érdemérem arany fokozatával tüntették ki Holló István és Kalmár Ernő rendőr főtörzsőrmestereket. E kitüntetés ezüst fokozatát kapta Naszvadi József rendőr őrnagy, Horváth Imre, Menczel Imre rendőr százados, dr, Paál Elemér rendőr főhadnagy, és Békéi János rendőr főtörzsőrmester. Bronz fokozatát: Béleczki József rendőr hadnagy, Brán Andrásné, Hájas Sándor rendőr zászlós, Kiszi Ferenc és Matos Ferenc rendőr főtörzsőrmester. A Közbiztonsági Érem arany fokozata kitüntetésben részesült Szélpál Géza rendőr alezredes, Bitó István, Győri Ferenc rendőr százados, Lunc Mihály rendőr zászlós, Balogh Antal, Bóka Ferenc, Dormán Imre, Juhász János, Matos Márton rendőr főtörzsőrmester, Petényi József rendőr törzsőrmester. A kitüntetés ezüst fokozatát kilencen, bronz fokozatát szintén kilencen
kapták. A Belügyminisztérium állományában eltöltött 30 éves szolgálatukért a Szolgálati Érdeméremmel tüntették ki Oláh Ferenc rendőr zászlóst és Máté János rendőr őrnagyot. Többen kaptak jutalmat, illetve előléptetést.
Este 6 órakor folytatódott a fegyveres erők napi ünnepség. A Megyei Művelődési Központban a nagyszámú meghívott közönség előtt dr. Tóth Antal rendőr őrnagy, a megyei rendőr-főkapitányság helyettes vezetője köszöntötte a Fegyveres Erők Napját. Ezt követően nagy sikerű műsort adott a Belügyminisztérium Duna Művészegyüttese.

A honvédelmi követelmények és a népgazdasági érdekek figyelembevételével a Honvédelmi Minisztérium és a Közlekedés- és Postaügyi Minisztérium több éves fejlesztési tevékenységének eredményeképpen sikerült kialakítani a TS-uszályokból létesíthető, hátországi közúti és vasúti hidakat — tudtuk meg azon a bemutatón, amelyet a minap rendeztek Dunaújváros, Szalk- szentmárton térségében, s ahol megjelent: Czinege Lajos vezérezredes, honvédelmi miniszter, Urban Lajos közlekedés- és postaügyi minisztériumi államtitkár, Papp Árpád, a Munkásőrség országos parancsnoka, valamint a Varsói Szerződés tagállamai magas rangú katonai szakemberei. Stadler János vezérőrnagy, miniszterhelyettes jelentésében vázolta a TS-us2ályhíd hoft>éd,éIfrit, népgazdasági jelentőséget:
Több éve kísérleteznék, '“gondolkodnak a mérnökök, katonai szakemberek, hogy az ország védelmi képességének növelése érdekében a közlekedési hálózatot a népgazdasági és a honvédelmi érdekeknek megfelelően készítsék fel. Az országot gyakorlatilag a Duna és a Tisza három olyan részre osztja, amelyek között az összeköttetést csak hidak létesítésével lehet megoldani. A hidak lerombolása, elemi csapás, vagy javítása esetén a szállítási feladatok, az utánpótlás • nagy nehézségekbe ütközne. Ezért fordultak a TS — tank és szárazárus — uszályok kettős hasznosítása irányába. A kedvező tapasztalatok arra ösztönözték a tervezőket, hogy ne csak közúti, de vasúti hidat is létesítsenek ezekből az úszó egységekből. Az uszályok alkalmasak nyersolaj, illetve vasérc, sóder és egyéb ömlesztett áru szállítására, de ugyanakkor teherbírásuknál fogva ’ lehetőséget teremtettek arra, hogy a rájuk épített vasúti sínen az uszályokat összekapcsolva, szerelvényeket bocsássanak át a folyókon.
A bemutatót megelőzően Dunaújvárosban, illetve Szalkszentmárton vasútállomásról vasútépítő katonai alakulatok iparvágányt létesítettek a folyó partjáig. A kiképzési feladatok végrehajtása mellett mintegy 30 millió termelési értéket állítottak elő, amely a népgazdaság számára — Szalkszentmárton határában van az ország egyik legnagyobb sóderkincse — lehetővé teszi a sóder vasúton történő szállítását. Ez a két iparvágány csatlakoztatható a TS-uszályhídhoz, amelynek előállítása — figyelembe véve a békében történő alkalmazását — olcsóbb, mint a katonai hidak beszerzése. A TS-uszály- hidak hasznosításának sokrétűségéről beszélt egyébként Kovács István, a MAHART vezérigazgatója is. A fedélzetes uszály az Európa-hajók főbb méreteivel
megegyezik, s korlátozás nélkül üzemeltethető bármely európai folyón. A szovjet tapasztalatokat alkalmazták, ám a változás nagyon jelentős. Az uszályokat nem a folyó vízfolyásának irányával szemben, hanem oldalt horgonyozzák le. A híd egyedülálló a maga nemében, olcsósága, illetve gyors összeszerelhet őségé és alkalmazása szempontjából.
Czinege Lajos vezérezredes, honvédelmi miniszter a bemutató során elmondta, hogy a műszaki szakembereknek nagyon sok problémát kellett megoldaniok, de a céltudatos tevékenység meghozta az eredményt. Az alapfeladatot kiválóan oldották meg, ám mindig lesz újítani, javítani való ezen a konstrukción. A miniszter aláhúzta, hogy a híd megtervezése, kivitelezése rendkívül jelentős a népgazdaság és a honvédelem szempontjából, s külön köszönetét mondott a MAHART, a MÁV és a honvédség szakembereinek.
Meglehetősen zord volt az idő, csepegett az eső, hűvös szél bor
zolta a Duna hullámait. A TS- uszályhíd majdnem készen állt, csupán egyetlen uszály hiányzott a teljes összekapcsoláshoz. A Kaposvár tolóhajó adott jelre a horgonyokon nyugvó uszályok közé tolta a hiányzót, olyan pontosan, hogy az uszályok között mindössze 3 centiméter volt a távolság. Ezt a feladatot rendkívül rövid idő alatt sikerült megoldani. Az összekapcsolást követően nem sokkal, Szalkszentmárton irányából elindult az első, majd a második szerelvény. A hídra rágördülő, meglehetősen nagy súlyú vonat mindössze néhány centiméterre süllyesztette meg az első uszályt, ám amikor a mozdony a híd közepére ért, a híd a súlyelosztás törvényszerűsége értelmében mereven, mozdulatlanul állt.
A tervezőnek több kérdésre kellett válaszolni.«Az uszályok és a hídfő között az átmenetet úgy oldották meg, hogy önjáró uszályra szerelt provizórium — a vasúti pályát korábban erre ráépítették — biztosítja a part, illetve a híd közötti összeköttetést. A vasúti uszályhíd a kiépített csatlakozó vasútvonal szakaszon és parti hídfő esetén gyors ütemben építhető és adható át a forgalomnak. A híd bármilyen típusú vonat átbocsátására képes, ugyanakkor a hajózó út biztosítása céljából könnyen nyitható és zárható. Külön öröm volt hallani, hogy a TS vasúti uszály- hidat magyar tervezők, saját anyagból, jó együttműködéssel, a MAHART üzemében készítették el. Ezzel a kettős hasznosítású berendezéssel nemcsak népgazdaságunk, de honvédelmünk is erődön.
Gémes

 

 

Ezen híd elemei illetve a hozzá vezető vasút pusztulásnak indultak.

 

Meddig volt hivatalosan is használható állapotban?

Hányszor rakták össze ezt az ideiglenes hidat?

 

Köszönöm, ha tudtok segíteni!

Törölt nick Creative Commons License 2020.06.01 -1 0 158006

Fejlesztés híján.

Előzmény: Hiryu27 (158005)
Hiryu27 Creative Commons License 2020.06.01 -1 1 158005

És mit gyártana Diósgyőr? Nemzetiszín D-20-t?

Előzmény: Törölt nick (158004)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.01 0 1 158004

AZ azért elgondolkodtató, hogy a lengyeleknek és a szerbeknek hogy maradt meg a hadiiparuk. Továbbgondolták és nem vágták taccsra, mint a mi elvtársaink Diósgyőrt.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!