Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Annyira küzdenek szegények, hogy lassan már az sem akadály, ha egy lába vagy egy keze van az illetőnek, csak menjen katonának! Legalább a létszám legyen meg!
A térség meghatározó.... nem, elhatározó hadereje vagyunk.Elhatározzuk, hogy lesz 197 lőterünk... elhatározzuk hogy lesz 37650 fő az aktív komponensben... elhatározzuk hogy lesz 20 ezer tartalékosunk... elhatározzuk, hogy 3000 munkanélkülinek kezdünk kiképzést julius 1-től...
Szerintem ez egy borzalom, enyhítsük, elképesztő. A MHP hogy lép elő gazdálkodási szervvé? Most ünnepeltük ddtbk elvtársnő előléptetését a Védelemgazdálkodási Hivatal élén maga a kiíró adja meg a keretösszeget? hogy lesz ebből verseny?
Tavaly voltunk benn az objektumban, a 35 éves osztálytalálkozónkon.
Sok szobát összenyitottak tanteremmé, de azért a WC-ben még a régi öntött vas radiátorok figyeltek. Már a Miski bástya néven elhíresült étkezde sem üzemel. Igaz mi még a második épület alagsorában kajáltunk második végéig. Akkor kezdték építeni az új étkezdét. Oda jártunk csikkelni. Mire pont eljöttünk, lett konditerem, uszoda (az akadálypálya helyén), úgyhogy minden jóról lemaradtunk.
Az utolsót Győrben számolták fel. Én Egerben a 7. évfolyamon végeztem 1984-ben. Aztán mentem a Kossuthra. Míg Tatán, és Nyíregyházán egy-egy osztály volt, addig Egerben 4 osztály. Egerben a Dobó István gimiben (oda jártam én is) egy, a Műszeripari szakközépben egy, a Közgáz szakközpépben egy, meg a Szilágyi gimnáziumban ( később a Gárdonyi gimi) volt egy osztály.
1974-től kialakították a Középiskolai Katonai Kollégiumok rendszerét. Egerben volt az első. 1978-ban nyílt meg Nyíregyházán és Tatán a kollégium. A 80-as évek végére szinte minden megyében volt katonai kollégium. Az állomány egyre kevésbé felelt meg a kitűzött céloknak. A 2000-es évek elejére fel is számolták az utolsót is Egerben. Jelenleg az egri katko helyén a Kossuth Zsuzsanna lánykollégium van. Ez lesz ezek sorsa is.
Kitüntetések a Fegyveres Erők Napja alkalmából Tegnap délután a Megyei Művelődési Központban rendezte meg a megyei rendőr-főkapitányság a fegyveres erők napi ünnepséget, amelyen megjelent Terbe Dezső, a megyei pártbizottság titkára, dr. Fehér Géza, rendőr ezredes, megyei rendőrfőkapitány emlékezett meg az ünnepről, majd a szolgálatban végzett eredményes munkájuk elismeréseképpen kitüntetéseket nyújtott át. A Haza Szolgálatáért Érdemérem arany fokozatával tüntették ki Holló István és Kalmár Ernő rendőr főtörzsőrmestereket. E kitüntetés ezüst fokozatát kapta Naszvadi József rendőr őrnagy, Horváth Imre, Menczel Imre rendőr százados, dr, Paál Elemér rendőr főhadnagy, és Békéi János rendőr főtörzsőrmester. Bronz fokozatát: Béleczki József rendőr hadnagy, Brán Andrásné, Hájas Sándor rendőr zászlós, Kiszi Ferenc és Matos Ferenc rendőr főtörzsőrmester. A Közbiztonsági Érem arany fokozata kitüntetésben részesült Szélpál Géza rendőr alezredes, Bitó István, Győri Ferenc rendőr százados, Lunc Mihály rendőr zászlós, Balogh Antal, Bóka Ferenc, Dormán Imre, Juhász János, Matos Márton rendőr főtörzsőrmester, Petényi József rendőr törzsőrmester. A kitüntetés ezüst fokozatát kilencen, bronz fokozatát szintén kilencen kapták. A Belügyminisztérium állományában eltöltött 30 éves szolgálatukért a Szolgálati Érdeméremmel tüntették ki Oláh Ferenc rendőr zászlóst és Máté János rendőr őrnagyot. Többen kaptak jutalmat, illetve előléptetést. Este 6 órakor folytatódott a fegyveres erők napi ünnepség. A Megyei Művelődési Központban a nagyszámú meghívott közönség előtt dr. Tóth Antal rendőr őrnagy, a megyei rendőr-főkapitányság helyettes vezetője köszöntötte a Fegyveres Erők Napját. Ezt követően nagy sikerű műsort adott a Belügyminisztérium Duna Művészegyüttese.
A honvédelmi követelmények és a népgazdasági érdekek figyelembevételével a Honvédelmi Minisztérium és a Közlekedés- és Postaügyi Minisztérium több éves fejlesztési tevékenységének eredményeképpen sikerült kialakítani a TS-uszályokból létesíthető, hátországi közúti és vasúti hidakat — tudtuk meg azon a bemutatón, amelyet a minap rendeztek Dunaújváros, Szalk- szentmárton térségében, s ahol megjelent: Czinege Lajos vezérezredes, honvédelmi miniszter, Urban Lajos közlekedés- és postaügyi minisztériumi államtitkár, Papp Árpád, a Munkásőrség országos parancsnoka, valamint a Varsói Szerződés tagállamai magas rangú katonai szakemberei. Stadler János vezérőrnagy, miniszterhelyettes jelentésében vázolta a TS-us2ályhíd hoft>éd,éIfrit, népgazdasági jelentőséget: Több éve kísérleteznék, '“gondolkodnak a mérnökök, katonai szakemberek, hogy az ország védelmi képességének növelése érdekében a közlekedési hálózatot a népgazdasági és a honvédelmi érdekeknek megfelelően készítsék fel. Az országot gyakorlatilag a Duna és a Tisza három olyan részre osztja, amelyek között az összeköttetést csak hidak létesítésével lehet megoldani. A hidak lerombolása, elemi csapás, vagy javítása esetén a szállítási feladatok, az utánpótlás • nagy nehézségekbe ütközne. Ezért fordultak a TS — tank és szárazárus — uszályok kettős hasznosítása irányába. A kedvező tapasztalatok arra ösztönözték a tervezőket, hogy ne csak közúti, de vasúti hidat is létesítsenek ezekből az úszó egységekből. Az uszályok alkalmasak nyersolaj, illetve vasérc, sóder és egyéb ömlesztett áru szállítására, de ugyanakkor teherbírásuknál fogva ’ lehetőséget teremtettek arra, hogy a rájuk épített vasúti sínen az uszályokat összekapcsolva, szerelvényeket bocsássanak át a folyókon. A bemutatót megelőzően Dunaújvárosban, illetve Szalkszentmárton vasútállomásról vasútépítő katonai alakulatok iparvágányt létesítettek a folyó partjáig. A kiképzési feladatok végrehajtása mellett mintegy 30 millió termelési értéket állítottak elő, amely a népgazdaság számára — Szalkszentmárton határában van az ország egyik legnagyobb sóderkincse — lehetővé teszi a sóder vasúton történő szállítását. Ez a két iparvágány csatlakoztatható a TS-uszályhídhoz, amelynek előállítása — figyelembe véve a békében történő alkalmazását — olcsóbb, mint a katonai hidak beszerzése. A TS-uszály- hidak hasznosításának sokrétűségéről beszélt egyébként Kovács István, a MAHART vezérigazgatója is. A fedélzetes uszály az Európa-hajók főbb méreteivel megegyezik, s korlátozás nélkül üzemeltethető bármely európai folyón. A szovjet tapasztalatokat alkalmazták, ám a változás nagyon jelentős. Az uszályokat nem a folyó vízfolyásának irányával szemben, hanem oldalt horgonyozzák le. A híd egyedülálló a maga nemében, olcsósága, illetve gyors összeszerelhet őségé és alkalmazása szempontjából. Czinege Lajos vezérezredes, honvédelmi miniszter a bemutató során elmondta, hogy a műszaki szakembereknek nagyon sok problémát kellett megoldaniok, de a céltudatos tevékenység meghozta az eredményt. Az alapfeladatot kiválóan oldották meg, ám mindig lesz újítani, javítani való ezen a konstrukción. A miniszter aláhúzta, hogy a híd megtervezése, kivitelezése rendkívül jelentős a népgazdaság és a honvédelem szempontjából, s külön köszönetét mondott a MAHART, a MÁV és a honvédség szakembereinek. Meglehetősen zord volt az idő, csepegett az eső, hűvös szél bor zolta a Duna hullámait. A TS- uszályhíd majdnem készen állt, csupán egyetlen uszály hiányzott a teljes összekapcsoláshoz. A Kaposvár tolóhajó adott jelre a horgonyokon nyugvó uszályok közé tolta a hiányzót, olyan pontosan, hogy az uszályok között mindössze 3 centiméter volt a távolság. Ezt a feladatot rendkívül rövid idő alatt sikerült megoldani. Az összekapcsolást követően nem sokkal, Szalkszentmárton irányából elindult az első, majd a második szerelvény. A hídra rágördülő, meglehetősen nagy súlyú vonat mindössze néhány centiméterre süllyesztette meg az első uszályt, ám amikor a mozdony a híd közepére ért, a híd a súlyelosztás törvényszerűsége értelmében mereven, mozdulatlanul állt. A tervezőnek több kérdésre kellett válaszolni.«Az uszályok és a hídfő között az átmenetet úgy oldották meg, hogy önjáró uszályra szerelt provizórium — a vasúti pályát korábban erre ráépítették — biztosítja a part, illetve a híd közötti összeköttetést. A vasúti uszályhíd a kiépített csatlakozó vasútvonal szakaszon és parti hídfő esetén gyors ütemben építhető és adható át a forgalomnak. A híd bármilyen típusú vonat átbocsátására képes, ugyanakkor a hajózó út biztosítása céljából könnyen nyitható és zárható. Külön öröm volt hallani, hogy a TS vasúti uszály- hidat magyar tervezők, saját anyagból, jó együttműködéssel, a MAHART üzemében készítették el. Ezzel a kettős hasznosítású berendezéssel nemcsak népgazdaságunk, de honvédelmünk is erődön. Gémes
Ezen híd elemei illetve a hozzá vezető vasút pusztulásnak indultak.
Meddig volt hivatalosan is használható állapotban?
AZ azért elgondolkodtató, hogy a lengyeleknek és a szerbeknek hogy maradt meg a hadiiparuk. Továbbgondolták és nem vágták taccsra, mint a mi elvtársaink Diósgyőrt.