Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Gyurcsány: Döntenek a nyugdíjkorrekciós programról, garantálják a nyugdíjak értékállóságát és amennyiben a gazdaság nő, ezeket a járandóságokat is az infláció felett emelik jelentette ki, hozzátéve: és visszaállítják a szolgálati nyugdíjasok státuszát.
Na, ez az, ami szíven ütné a "magyar haderő" láblógatóit! Egyértelmű ellenérdekeltség, ezért is olyan a tartalékos színvonal és létszám, amilyen:
"Egy hadseregnek akkor jó a költséghatékonysági tényezője, ha alacsony az aktív komponens és magas a tartalékos komponens aránya. (Svájc 96% tartalékos, 4% aktív.) Ez könnyen belátható, hiszen amíg az aktív állományt 13-14 havi bérért (plusz 30% béren kívüli juttatások) vagyunk képesek évente fenntartani, addig a tartalékos katona éves költsége kb. háromhavi bér, amiből egyhavi bért kell adni a katonának azért, mert évi 15-20 munkanapot tölt el katonai képzettségének szinten tartásával vagy fokozásával."
A filmes kérdést már megválaszolták, de eszembe jutott egy másik, szerintem abban te vagy az emberem :)
Ha menjünk át másik topikba az is jó, csak mond meg.
Nem tudod hogy hogy van a szovjet járművek számozása? Hogy melyik szám mit jelent a típusban, pl. Lada 2105 ? Egyszer valahol olvastam, talán orosz oldalon automata fordítóval, de azóta se találom. Egy logikus számozási rendszer, megvan hogy melyik számjegy mire utal, a tengelytáv, jármű jellege, köbcenti, esetleg össztömeg.
Ha mondjuk lenne 3 szárazföldi dandár, akkor az a 3 szárazföldi dandár legyen kb. azonos felépítésű és felszereltségű.
Ezzel teljesen egyetértek.
Az ezredszervezet érdekes fölvetés, utánaszámolok. 6 ezred nem is, de 5 kijönne a létszámból, 3 aktív, 2 tartalékos.
Mennyire lenne ez illeszthető a NATO-ban, ahol manapság mindenütt dandárszervezet van?
A németeknél többféle dandár van, olyan is, ahol vegyesen van kerekes és láncos, de a páncélgránátosoknál például egységesen láncos technika van, Marder, amit Pumával fognak váltani.
A pénzügyi részhez visszautalva egyetértek, hogy ma ez már nem szűk keresztmetszet, azonban hosszú távon nem várható, hogy lesz politikai szándék és társadalmi támogatottság a 2%-ot meghaladó finanszírozásra. Hogyha hosszú távon a 2% stabilan megmarad, azzal elégedett lehet a védelmi szektor. Pontosabban ennyivel kell megelégedni. Ez a finanszírozás elégséges lehet az itt körvonalazott méretű haderőnek.
De fölmerül, hogy érdemes-e vállalni kétféle gyalogsági harcjármű üzemeltetésének költségét? Nem veszélyezteti-e a többletköltség a hosszú távú fenntartást? Illetve nem inkább támogató eszközökre kellene-e költeni (tűztámogató fegyverrendszerekre, felderítő rendszerekre és C2...C4ISR rendszerekre), valamint tartalékok képzésére?
Mint leírtam a katonaiakat nem ismerem belülről, ezért nem írtam azt hogy tudom mi van bennük. De köszönöm az infokat neked is és _Bercinek is.
Az IFA-ban is levegővel összezársz egy körmös kapcsolót és ennyi.
A lényeg hogy semmiféle visco nincs a hajtásláncukban.
Ahol visco kuplung lehet az a hűtőventilátor meghajtása, ott sok gépen az van.
Nemtudom? ő volt az is aki egyik topikban megmagyarázta hogy az összes tengeralattjárót a Föld egy pontjáról be lehet mérni a reaktorjaik sugárzása alapján, követni a mozgásukat...
A Patria AMV mechanikaja se tul különös (kiepitestöl függöen ~20-30 tonna). Van benne egy 500-600 LE-s dieselmotor, egy Allison 7 sebesseges automatika, amely a ~2300 Nm nyomatekot szepen, reccsenes es rangatas nelkül kezeli ...
Mi volt az az amerikai film ami az atomháború utáni napokat mutatja be? Ha jól emlékszem te említetted olyan karácsony körül, meg is néztem, de a címe most nem jut eszembe.
Na erre a hozzászólásodra most ragálok! Katona nem vagyok, de civil és műszaki ember igen.
Hozzászólásod ezen részére konkrétan: Ugyanis a katonságnál használt 4x4, 6x6, 8x8 összkerék-hajtások bonyolultabbak a polgári életben megszokott gagyi viszkó megoldásoknál és erősebben kopnak.
Hogy a katonai kerekes járműveken milyen hajtásmegoldást használnak azt nemtudom.
De: a civil életben, ahol nagyobb vonóerőt kell tartósan kifejteni, ott nincs viszkó kuplung az biztos, pl. teherautók, traktorok.
Mi van: hajtott tengelyenként kapcsolható differenciálzárral ellátott differenciálmű. Több hajtott tengely esetén a tengelyenként szintén kapcsolható differenciálzárral ellátott differenciálmű.
Ilyen megoldást találsz egy 4x4, 6x6, 8x4, 8x8 teherautóban. Közúton vagy könnyebb terepen a diffizárakat nem kapcsolják be, vagy nem mindet, rossz terepen (sárban) viszont összezárnak mindent.
A katonai teherautókban biztos hogy ugyanezek vannak, lévőn a civil járműveken alapulnak.
Valószínűsítem hogy a gumikerekes páncélozott szállító harcjárműveken és hasonlókon is ilyen megoldások vannak.
Van egy olyan érzésem, hogy rajtunk kívül senki sem bíbelődik komolyan a mai nap felvetett problémákkal. A HM illetékeseinek szeme előtt a 20 ezer területvédelmi tartalékos lebeg Háda second hand ruhában AK-val, műbőr tártáskával, MOFÉM svácival, az 1949-től rendszeresített 120 órás alapkiképzés valamely fékezett habzású változatával, viszont Isten engem úccsegéjjen eskűvel. Komojan tudniuk kell, hogy célzunk csapott célgömbbel. Ennek érdekében ha kell bevessük a 38M lőkik ládát.(honnét a tökömből és ki a F..szom vette elő a 2012-es szeptemberi nagy nyugdíjas találkozón?)
A lánnctalp eleve nagyobb stabilitást nyújt azonos tömeg meleltt a gumikerekeseknél, ami miatt azonos tömeg meleltt egy lánctalpaserősebb ágyút cipelhet.
Példa, csak úgy hirtelen.
Pl. a 120mm-es orosz Nona aknavetőhöz gumikerekesnél kellett egy 11 tonnás BTR70 alváz, míg lánctalpasnál egy 7 tonnás BMD alváz is elég volt.
Nagyobb tömeg esetén pedig csak a lánctalp jöhet reálisan szóba.
+ gumikerekeseknél asszem van valami EU-s baromság a max szélességre, ami miatt a modern gumikerekes lövésszállítók túl magasak.
Úgy vettem észre, hogy ott dandáron belül vegyesen vannak gumikerekes/APC-s ill. lánctalpas/IFV-s zászlóaljak.
De pár éve még volt olyan ezred szervezetük (vadászezredek) szűk 2000 fővel, ahol vegyesen voltak nehéz lövész és könnyű lövész századok.
Szerintem nekink is ez kéne.
Ha mondjuk lenne 3 szárazföldi dandár, akkor az a 3 szárazföldi dandár legyen kb. azonos felépítésű és felszereltségű.
De 3 dandár helyett lehet, hogy többet érne abból a létszámból mondjuk 6 ezredet kihozni. A jenki haditengerészetnek is az ezred méretű - 2200 fős - Marine Expeditionary Unit-ok az alapjai. Ezek több fegyvernemet tartalmaznak, elvileg 15 napig képesek önállóan harcolni.
Ezt a meg tudjuk fizetni dolgot el kéen felejteni.
Magyarországon nem ez a szűk keresztmetszet.
A szűk keresztmetszetet a társadalom hozzáállása - és ezzel párhuzamosan a politika - adja.
Annak a mondjuk potenciálisan 20-25 000 embernek, aki a jelen viszonyok közt a mostaninál valamivel több fizetésért hajlandó lenne beállni katonának, korunk legmodernebb fegyverzetét is meg tudnánk vásárolni, és az anyagi oldal is meglenne az üzemeltetéshez (a személyi nem biztos).