Keresés

Részletes keresés

{Zsombi1116} Creative Commons License 2008.03.11 0 0 43

jyhi

 

siófok35 Creative Commons License 2008.03.10 0 0 42

balatonfenyvesi kisvasút, tegnap: http://kep.tar.hu/siofoki35/50561858?o=0#2

{Zsombi1116} Creative Commons License 2008.03.05 0 0 41
 dft
Holdkooros Creative Commons License 2006.06.02 0 0 40
Gyors(50km/óra)vonat!
Előzmény: K-74 (39)
K-74 Creative Commons License 2006.05.25 0 0 39
0 Somoskőújfalu 10:15
6 Salgótarján 10:25 10:26
8 Salgótarján külső 10:29 10:30
11 Zagyvapálfalva 10:33 10:34
19 Kisterenye 10:43 10:44
23 Nagybátony 10:48 10:49
35 Pásztó 11:03 11:04
65 Hatvan 11:33

Na ez is elég rövid Km-ben. Gyorsvonat! (elvira.hu)
Előzmény: Blöky (34)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.05 0 0 38

Üdv!

 

Ha besoroznak. Én most voltam Romániában. Csak gépcsere volt. Ha a vezér kegyes lett volna, akkor felmehettél volna hozzá.

 

CSÁkány, by: EC24

Előzmény: Blöky (36)
Blöky Creative Commons License 2005.03.02 0 0 36

"A Dacia Románból jön, ezért Pesten nem töltik fel a víztartályokat, mivel csak mozdonycsere van"

 

Nem csak mozdonycsere van, hanem új kocsikat is soroznak a vonatba (Bp - Wien, illetve - Innsbruck), én olyanban utaztam.

 

"Csornától meg azt a 60 km-t tessék kibírni"

 

Én inkább kibírtam Pestig, minthogy ide-oda mászkáljak :)

Előzmény: okqn14 (35)
okqn14 Creative Commons License 2005.02.28 0 0 35

Hali!

 

A GYSEV Bh kocsi indig párnás, sőt néha még a fejpárnára tesznel fehér huzatot is (tépőzáras megoldás).

 

A Dacia Románból jön, ezért Pesten nem töltik fel a víztartályokat, mivel csak mozdonycsere van.

 

A bécsújhelyi IC.n azért nincs cigis kocsi, mivel Csornáig egy szerelvény a Sz.helyivel és abba van a cigis rész(20. kocsi), Csornától meg azt a 60 km-t tessék kibírni.

 

Az új By-s kocsi nincs keverve, komplett szerelvényt szoktak kiállítani belőle pl. 9904.

 

A kocsik általában mindig tiszták, de ez csak annak furcsa, aki ritkán utazik erre, hidd el meg lehet szokni.:))

 

okqn14

Előzmény: Blöky (34)
Blöky Creative Commons License 2005.02.26 0 0 34

Utaztam, tehát fölhozom a topicot!

 

Uticélom Sopron volt, illetve környékén egy falu, ahol egy számítógépi adatbázist kellett amennyire lehet, rendbe tennem.

 

Oadútra a Dacia + 990 kombinációt néztem ki, mivel nem akartam 480 Ft-ot fizetni azért, hogy 20 perccel később kelljen indulnom, meg az IC-vel sem értem volna el Sopronban korábbi buszt.

Dédelgetett reményem volt még, hogy belülről láthatom a GySEV "új" halberstadti kocsijait is; ez nem jött össze, de haladjunk sorban!

Az átszállósdit nem bántam meg azért sem, mert mint utólag kiderült, a bécsújhelyi IC-ken nincs dohányzó szakasz! :)

Mivel nem tudtam mikor végzek, visszaútra nem vettem helyjegyet.

 

Tehát: Keleti pu., 6:05, Dacia indul. Azaz nem indul, csak 5 perccel később. Addigra már kerestem és találtam a 160-asra lefokozott Bmpz kocsiban kitáblázatlan helyet. Ez a kitáblázás, szemben a belföldi expresszekkel egészen profi: a csomagtartó szélén, az adott ülés fölött van megjelölve.

A kocsi rendesen ki volt takarítva, egy negatívumot tapasztaltam: a WC-ben nem folyt a csapvíz! (öblíteni lehetett)

A késés Győrig 15 percre hízott (pl. Tatabányán magunk elé engedtünk egy személyvonatot). Ez szerencsére elég kevés volt, hogy a 990-est kényelmesen elérjem.

Pedig Győrben az utastájékoztatás nem állt a minőség csúcsán: az aluljáróban ott a kijelző, de nem működik (mindegyik vágánynál). Ezért ki kellett mennem az előcsarnokba megnézni, honnan is indul a soproni gyors (ami bő 85 km-ével igényt tarthat az "ország legrövidebb gyorsvonati viszonylata" címre). Utána vissza az aluljáróba stb.

Az összeállítás a remélt By-ok helyett V43 + Ap (23,5m) + 2 Bh, az elsőben jókora hely kerekesszékkel utazóknak. Egy kellemes meglepetés: a 2.o. ülések párnásak! Egyébként pont olyan fazonúak, mint műbőrbevonatú korukban.

A Daciát követő Ciklámen IC is késett, ezért kb. +3-mal indult a 990, amit Sopronig majdnem behozott, de a bejáraton megfogták, így aztán tartotta a 3-at.

Minden esetre a Szili a 3 kocsival gyorsult mint az állat, párszáz méter elég volt a 120-hoz. A kocsi enyhén szitált, de a puha ülésen ez nem volt kellemetlen. A váltókon mégis rázkódás és hang nékül robogtunk át, bár ez nem annyira a kocsi konstrukcióját és állapotát, inkább a GySEV pft. tevékenységét dicséri!

A kocsi belülről ha nem is csillogott-villogott, de ki volt takarítva, a WC is, nem kellett a koszba ragadni annak ellenére, hogy nem volt se kézmosó-, se öblítővíz :( Igaz, csak az út elején teszteltem!

 

Az odaút további része off, mert gumikeréken történt... Visszafelé indulásomkor du. 4 körül erősen havazott, már azt hittem, KisalföldVolán, GYSEV, MÁV, mindenki beletemetkezik majd a hóba, de nem így történt, mire Sopronba ért a busz, elállt a havazás.

 

Indulás előtt 1 órával helyjegyet kapok az Uniqa IC-re, ami péntek délutánra tekintettel nem kis megkönnyebbülés.

 

17:57 a vonat befut Bécsújhely felől. A bemondás szerint felszállni csak a vámvizsgálat után szabad. A kijárattól jobbra a peron elkerítve. Páran mégis megpróbálnak a kocsihoz menni, de visszatessékelik őket. Még tart a vámvizsgálat, amikor újabb bemondás: "kérjük, szálljanak fel a vonatra!". Nem tudja a jobb kéz...

Közben Hercules (és egy Schlieren-kocsi, vajon hova mehet?) le-, 1047-001 rájár. Indulás előtt elveszik a kordont, lehet felszállni.

Az intercityn minden van, ami kell, még víz is :)

Az út eseménytelenül telik. Csornán a tolatás közben látok egy rahedli tehervagont, köztük sok eltolható oldalfalút.

Apropó, a By-ok... ezeket nem láttam forgalomban, csak 1-2 helyen tárolóvágányon.

Kelenföldig a vonat pontos, aztán Fc - Keleti közt csak összeszed 3 percet (mint mindig???)

Blöky Creative Commons License 2004.09.14 0 0 33
Na még 1×...
Blöky Creative Commons License 2004.06.29 0 0 32
Auf!
Blöky Creative Commons License 2004.02.19 0 0 31
Topic, upwards!
Blöky Creative Commons License 2003.11.12 0 0 30
A VONATBUZULLS úgy felpörgött, hogy már túl sok időmet köti le annak olvasása. Ezért remélem, hogy itt is lesz valami 0-nél nagyobb élet.
Előzmény: Fakopi (29)
Fakopi Creative Commons License 2003.11.11 0 0 29
Nincs értelme két topicnak (vasútbuzulls), ha mindkettő egyforma...
Előzmény: Blöky (28)
Blöky Creative Commons License 2003.11.10 0 0 28
Topic, auf!
soris Creative Commons License 2003.10.08 0 0 27
Bp-München-Párizs a legegyszerűbb és egy átszállással meg lehet úszni,de anyagilag jobban jársz 22 órányi eurolines buszozással.
Előzmény: dü23b (26)
dü23b Creative Commons License 2003.10.08 0 0 26
Üdv mkinek!

Segítséget kérek Francia /Párizsi/ vonatozás utvonalának tervezéséhez. Ha van vkinek személyes tapasztalata, ötlete megköszönném!

"retorszos"

Zolcsi67 Creative Commons License 2003.08.05 0 0 25
Mert nem szeretem a BDVmot+Bmx+Bmxt szerelvényeket!

Ugyanúgy öröm, mint a Csörgő+Bhv az esztergomi vonalon.

Előzmény: roosevelt (24)
roosevelt Creative Commons License 2003.08.04 0 0 24
Ne haragudj, de ez miért olyan különleges?
Előzmény: Zolcsi67 (23)
Zolcsi67 Creative Commons License 2003.08.04 0 0 23
Szombaton a 2211-es (Szob-Bp. Nyugati, indulás 17.46.) valódi vonat volt! Úgy értem: nem Hernyó, hanem V43 1157 + 20-07 716 + 20-07 704 + 20-07 708 + 20-07 424 + 20-07 730 + 20-07 721 + 20-07 437 + 80-27 366 BDt.
Ráadásul a váci keresztet (2256) is Szili húzta, a V43 1205 húzta.
Törölt nick Creative Commons License 2003.08.03 0 0 22

V46,047 a 8225 sz. vonattal ~1 órája Bajcsa, forgalmi kitérőnél...
soris Creative Commons License 2003.08.03 0 0 21
Biztos mint a halál.Én is alighittem a szememnek.De azért Pázmáneumnál újra kellett indítani mindent hogy az ajtókat be lehessen csukni.
Előzmény: roosevelt (20)
roosevelt Creative Commons License 2003.08.02 0 0 20
Főképp, hogy a 7-es és a 8-as?? Biztos ez? :)
Előzmény: Blöky (19)
Blöky Creative Commons License 2003.08.02 0 0 19
2 Tégla összekapcsolva? Mit hallok! :)
Előzmény: soris (18)
soris Creative Commons License 2003.08.02 0 0 18
Hát én nem tudom de rendzseresen utazva nem érzem magam úgy hogy dejó már megint jön egy vonat(1-2 óránként).Az lehet hogy a leromlott pálya és a nagy állomástávolságok miatt nem tudna sokkal több vonat járni,csak kevesebb műszaki problémával és gyorsabban.Amúgy meg lehetne egy második vágányt építeni egy két megállóba,hogy ne kelljen 10-20-30-60 percet várni a szembevonatra,mert az nem bírja hegyi szakaszt.
Tagnap 10:05-kor a Nyugatiból Esztergomba a 007 és a 008-s BPmot összekapcsolva közlekedett.Nem volt problémamentes az út mert a 007-s hátsó ajtaját Szabadságligetnél nem lehetett becsukni ezért Pázmáneumig nyitott ajtóval közlekedtünk.
Tegnap este Csörgős vonattal jöttem haza P.csabáról(M41 2113) és Klotildliget előtt az átjáróban lehalt szegény csörgő és csak szuszogott,mintha csak egy ventilátor ment volna rajta(mellesleg a sötétben is lehetett látni,hogy orrán száján ömlik belőle a füst.Nem értek hozzá,nemtudom mi baja volt,de hátrajött a vezér és matatott valamit utána betolta a vonatot Klotildligetre ott visszament a vonat elejébe és ment minden tovább redesen,de szegény mozdony igen rossz állapotba lehet mert csúnya hangok jöttek ki belőle.Érdekes utazás volt.
Majdnem minden utazásom alkalmával történik valami ami miatt legalább 10 percet késik a vonat.
Előzmény: Zol (17)
Zol Creative Commons License 2003.07.31 0 0 17
Nem csoda a nagy teherforgalom mert alig van személyvonat.
Szia!
Te most a 2-es vonalról beszélsz? A munkanapi irányonként 24/25 személyvonatra mondod az egyvágányon, hogy alig? Tudod, hogy mennyi a minimális követés, ha mindkét irányban akarsz a vonalon személyvonatokat járatni? Pvörösvár és Pcsaba között nincs kitérő. Nézd meg a kettő közti menetidőt, szorozd meg 2-vel, majd nézd meg, hogy milyen sűrűn járnak a vonatok pl. 13:00-18:00 között Egom felé. (41 vonatpárral teljesen tele lenne a vonal mind a 24 órában). A vonal lehetséges kapacitásának a 60%-át elfoglalja az az alig pár személyvonat.
Szerinted a Balaton déli partján egy nyári napon hány személy+gyors+IC vonat van Siófok és Fonyód között? kb. ugyanennyi: h-cs:24/24 pé: 26/25, szo: 26/23, vas: 24/27.
Előzmény: soris (15)
M41 2127 Creative Commons License 2003.07.31 0 0 16
Sziasztok!

Hamár a fényképek szóba jöttek!

Ajánlom figyelmetekbe a KÉPTÁRAMAT , amelyet teljes egészében az élmények szültek!

Kedvenceim azok a rettentesen hangulatos kis mellékvonali állomások és megállók!

Jó vonatozást Mindenkinek!

soris Creative Commons License 2003.07.31 0 0 15
Amikor nincs személyvonat akkor elég sürűn járnak a tehervonatok.Lehet látni nappal is.Tegnap is láttam ürömnél a buszról.Nem csoda a nagy teherforgalom mert alig van személyvonat.A csörgős vonat az egy igazi vasúti élmény.Főleg Budapestről Esztergomfelé.
Előzmény: Fakopi (14)
Fakopi Creative Commons License 2003.07.31 0 0 14
Viszonylag gyakran járok a 2-es vonalra fényképezni, de általában csak Pilisvörösvárig jutok fel. Van pár képem a két kis ipari mozdony állapotromlásáról. Különösen jól lehet most az egyiket fényképezni, ha felmegy az ember az állomás Pest felőli végénél lévő dombra - a mozdony mögött, alatt ott a falu, és jól látni a hegyeket is. A tehervonat minden este megy? Óbudán olyan 5-6 óra felé láttam.
Előzmény: soris (13)
soris Creative Commons License 2003.07.31 0 0 13
Tegnap este Piliscsabán egy bobó és egy holland tartálykocsi állt meg és várta hogy jöjjön Egomból a csörgős vonat.A bobó pont úgy állt meg,hogy egy bizonyos szögből a fényezés olyan világítást kapott ami gyönyörűvé tette a bobó elejét.Ha lett volna fényképezőm akkor tuti lekapom,mert ilyet nem mindennap látni.Igazi művészkép lehetett volna.
Imádok Piliscsabára csörgős vonattal járni.Nagyon hangulatos tud lenni amikor hegynek fel kanyarban elindul mondjuk Szabadságligetnél.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!